ریزش مو در سنین پایین

دلایل ریزش مو در سنین پایین چیست ؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

ریزش مو با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. با وجود اینکه در زندگی امروزی به دلایل مختلفی از جمله تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، رژیم‌های غذایی و استرس، ریزش مو در برخی از افراد و به خصوص آقایان از سنین پایین‌تری شروع می‌شود، ریزش مو در جوانان و سنین کودکی و نوجوانی یک مسئله‌ی ترسناک برای کودک و نگران کننده برای والدین خواهد بود. در این مقاله به بررسی دلایل ریزش مو در سنین پایین خواهیم پرداخت.

ریزش مو در سنین پایین

به طور طبیعی در طی یک روز، هر انسان به طور میانگین بین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو از دست می‌دهد که قسمت عمده‌ی این ریزش مو در زمان شانه کردن موها، استحمام و خواب اتفاق می‌افتد. با وجود این ریزش مو، در یک فرد طبیعی انتظار می‌رود که یک تار موی جدید جایگزین موی ریخته شده بشود. ساخت تار موی جدید بر عهده‌ی فولیکول‌های مو است که در لایه‌ی میانی (درم) پوست قرار دارند. در برخی شرایط جایگزینی تارهای موی ریخته شده به شکل طبیعی انجام نمی‌گیرد. در نتیجه تعادل بین تارهای موی ریخته شده و تارهای موی جایگزین شده از بین رفته و کچلی یا طاسی اتفاق می‌افتد.

ریزش مو برای همه‌ی سنین یک امر ناخوشایند است. فرقی نمی‌کند کودک ۷ ساله باشید یا یک شخص میانسال؛ ریزش مو به هر حال آزار دهنده است. ریزش مو علاوه بر تاثیر بر جنبه‌های زیبایی، بر جنبه‌های روحی روانی نیز اثرگذار است. این اثرات روحی در سنین پایین ممکن است شدیدتر نیز باشد. چرا که کودکان و نوجوانان توانایی پذیرش و تحمل کمتری دارند و مواجه شدن با این چالش برای آن‌ها دشوار خواهد بود.

علل ریزش مو

ریزش مو در سنین پایین می‌تواند به دلایل متفاوتی باشد. شایعترین دلایل ریزش مو با در نظر گرفتن سن، به شکل زیر طبقه‌بندی می‌شود:

  • اختلالات مادرزادی فولیکول‌های مو،
  • آلوپسی آره‌آتا،
  • عفونت‌های قارچی سر،
  • تریکوتیلومانیا یا اختلال وسواس موکنی،
  • تلوژن افلوویوم،
  • ریزش موی کششی،
  • آلوپسی آره‌آتا،
  • ریزش موی آندروژنی،
  • تلوژن افلوویوم،
  • آلوپسی آره‌آتا.

برخی از علل ریزش مو به سن ارتباطی ندارد. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آلوپسی آره‌آتا، کمبود برخی از مواد مورد نیاز بدن مثل آهن و روی، بیماری لوپوس، اختلالات غدد و متابولیسم مثل کم‌کاری غده‌ی تیروئید و مصرف برخی داروها مثل داروهای شیمی درمانی اشاره کرد. در برخی موارد، ریزش مو در سنین پایین یکی از علایم یک بیماری زمینه‌ای است. در اکثر این موارد، ریزش مو بعد از درمان بیماری برطرف می‌شود. به طور کلی و بر اساس آمارهای موجود، ریزش مو در سنین مختلف معمولاً نشانه‌ی بیماری یا مشکل خطرناکی نیست. اما در این شرایط معاینه توسط پزشک و پیدا کردن علایم احتمالی دیگر، منطقی به نظر می‌رسد.

ریزش مو در کودکان

در ادامه هر یک از دلایل ریزش مو در سنین پایین را بررسی خواهیم کرد.

اختلالات مادرزادی فولیکول‌های مو

همان طور که گفته شد، وظیفه‌ی ساخت تارهای مو بر عهده‌ی فولیکول‌های مو است. در اختلالات مادرزادی فولیکول‌های مو، ممکن است این فولیکول‌ها تشکیل نشده باشند یا عملکرد آن‌ها مختل باشد. به این ترتیب در نهایت تار مویی ساخته نمی‌شود یا اگر هم بشود، دوام و جنس مناسبی ندارد. این اختلالات بسیار نادر هستند و معمولا در همان سنین ابتدایی و پس از نمونه‌برداری از پوست سر و بررسی پاتولوژی یا پس از بررسی‌های ژنتیکی تشخیص داده می‌شوند.

ریزش موی نوزادی

ریزش موی نوزاد برای والدین به خصوص در مورد فرزند اول آن‌ها بسیار نگران کننده است. نگران نباشید! پس از تولد نوزاد و در طی ۶ ماه اول، ریزش مو یک امر طبیعی و فیزیولوژیک است. با گذشت زمان و بدون نیاز به درمان، این ریزش مو به طور خود به خود برطرف شده و هیچ رد پایی از خود باقی نمی‌گذارد.

سایش

شاید شما متوجه ریزش مو در پشت سر نوزادان و شیرخواران شده باشید. علت ریزش مو در این کودکان، سایش مداوم این نواحی با بالشت، تخت یا زمین است. با افزایش سن و تغییر وضعیت کودک از حالت دائماً خوابیده به نشسته و در نتیجه کاهش تماس سر با زمین و دیگر سطوح، این شکل ریزش مو در سنین پایین بدون درمان برطرف خواهد شد.

ریزش مو در دختران کم سن

رژیم غذایی نامناسب

همان طور که می‌دانید، تغذیه در سلامت موها نقش مهمی دارد. تارهای مو از جنس پروتئین هستند؛ بنابراین در صورتی که میزان پروتئین دریافتی شما نامناسب باشد، در روند ساخت تارهای مو اختلال ایجاد می‌شود. کمبود ویتامین‌های گروه ب مثل نیاسین و بیوتین نیز در ریزش مو نقش دارد. آهن هم یکی از عناصری است که برای سلامت موها مورد نیاز است. کمبود آهن علاوه بر تاثیر بر گلبول‌های قرمز خون و ایجاد کم خونی، ممکن است باعث ریزش مو هم بشود. عنصر روی (زینک) از دیگر عناصر مورد نیاز در سلامت مو است.

کمبود هر کدام از موارد ذکر شده، می‌توانند علت ریزش مو در سنین پایین باشند. پس بررسی رژیم غذایی، رفع کمبودها و مراجعه به پزشک متخصص تغذیه می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

ریزش موی ناشی از تغذیه نامناسب معمولاً دائمی نیست و پس از اصلاح رژیم‌ غذایی برطرف می‌شود.

مراقبت نامناسب از موها

شانه کردن خشن موها و کشیده شدن تارهای مو می‌تواند باعث آسیب به فولیکول‌های مو شود که به آن ریزش موی کششی گفته می‌شود. سعی کنید که شانه کردن، بافتن یا هر نوع حالت‌دهی دیگر بر موهای خود را با لطافت انجام دهید. در فرهنگ‌های مختلف، از مواد و وسایل مختلفی برای مراقبت، نظافت یا حالت‌دهی موها استفاده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ژل، صاف کننده‌های مو، تافت و اتوی مو اشاره کرد. اگر از این مواد و وسایل برای مدت طولانی استفاده شود، احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد. بنابراین حداکثر سعی خود را برای کاهش استفاده از آن‌ها انجام دهید.

ریزش موی کششی یا سایر آسیب‌های مشابه مثل آسیب‌های حرارتی، از شایع‌ترین دلایل ریزش مو در سنین پایین هستند. این شکل ریزش مو معمولاً باعث صدمه دیدن ساقه‌ی مو می‌شود. ریزش مو تا زمانی که ناشی از آسیب دیدن فولیکول‌ها یا ریشه‌ی مو نباشد، موقتی و قابل جبران است. به همین اگر حالت مو یا شیوه‌های مراقبتی را اصلاح کنید، ریزش موها نیز متوقف می‌شود.

سشوار کشیدن نادرست نیز می‌تواند باعث ریزش مو بشود. در هنگام استفاده از سشوار حرارت مناسب را انتخاب کرده و فاصله‌ی مناسب بین سشوار و موهای خود را رعایت بفرمایید.

مصرف برخی داروها

ریزش مو می‌تواند از عوارض گروه‌های دارویی مختلفی باشد. یکی از معروف‌ترین مثال‌ها، داروهای شیمی درمانی است که باعث ریزش موی سر خواهد شد. داروهای شیمی درمانی، باعث توقف تقسیم برخی سلول‌ها می‌شود. به خصوص سلول‌هایی که سرعت تقسیم بالایی دارند. این سلول‌ها در پوست، فولیکول‌ها و همچنین تومورهای سرطانی دیده می‌شوند. پس داروی شیمی درمانی علاوه بر سلول‌های سریع‌التقسیم توموری، جلوی تقسیم سلول‌های فولیکولی و پوستی را هم گرفته و موجب ریزش مو می‌شود. طاسی ناشی از این داروها، با قطع مصرف دارو معمولاً به طور کامل جبران می‌شود.

یکی از عوارض مصرف داروهای ضدبارداری در نوجوانان پس از سن بلوغ ریزش مو است. این داروها باعث از بین رفتن تعادل بین هورمون‌های جنسی می‌شوند. همان طور که بالاتر گفته شد، تغییر در سطوح هورمون‌های جنسی می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر هنگام مصرف این داروها، ریزش مو در شما اتفاق افتاد، با پزشک خود در مورد ادامه‌ی مصرف آن‌ها مشورت نمایید.

ابتلا به برخی عفونت‌ها

بعضی از عفونت‌های میکروبی می‌توانند به صورت موضعی باعث ریزش مو شوند. البته عفونت‌های سراسری مانند سفلیس هم می‌توانند باعث ریزش مو شوند که در سنین پایین چندان شایع نیستند.

شایع‌ترین عفونت‌ پوستی که باعث ریزش مو می‌شود، تینه‌آ کپیتیس یا کچلی قارچی است که در ادامه مفصل بررسی شده است. از عفونت‌های دیگر که می‌توانند باعث ریزش مو شوند، می‌توان به فولیکولیت اشاره کرد که در این بیماری التهاب در فولیکول‌های مو که سازنده‌ی تارهای مو هستند، اتفاق می‌افتد. بنابراین بعد از ریزش مو، موی جایگزین رشد نخواهد کرد و آن منطقه دچار طاسی می‌شود. فولیکولیت می‌تواند باعث طاسی دائمی شود.

ریزش مو در سن کم

عفونت‌های قارچی

برخی عفونت‌ها می‌توانند باعث ریزش مو در سنین پایین شوند. شایع‌ترین آن‌ها (به ویژه در بین کودکان و نوجوانان) عفونت‌های قارچی است. شایع‌ترین عفونت قارچی، تینه‌آ کاپیتیس است که در اثر گروهی از قارچ‌ها به نام درماتوفیت‌ها ایجاد می‌شود. این قارچ‌ها بر روی سطح پوست زندگی کرده و محیط‌های گرم و مرطوب برای رشد آن‌ها مطلوب است. بنابراین اگر بر روی موهای شما عرق جمع شده باشد، شرایط برای رشد این قارچ‌ها مساعد خواهد بود. این بیماری سر را درگیر کرده و باعث ریزش مو خواهد شد.

این بیماری در سنین کمتر از ۱۰ سال و به ویژه در بین پسر بچه‌ها بیشترین شیوع را دارد. تینه‌آ کاپیتیس به راحتی از یک فرد به یک فرد دیگر منتقل می‌شود و به شدت مسری است. لمس پوست آلوده به درماتوفیت و استفاده از حوله، شانه، بالشت یا کلاه آلوده به درماتوفیت از راه‌های انتقال این بیماری است. شایع‌ترین علامت ابتلا به این بیماری ریزش مو است که معمولاً یک منطقه‌ی دایره‌ای شکل را درگیر می‌کند. از دیگر علایم این بیماری می‌توان به شکنندگی موها، درد در محل ریزش، تورم غدد لنفاوی سر و گردن و تب خفیف اشاره کرد.

تشخیص این بیماری عمدتا بالینی است و پزشک با معاینه‌ی مناسب، به راحتی این بیماری را تشخیص خواهد داد. استفاده از لامپ وود برای تشخیص کمک کننده است. در مواردی که علایم بیمار واضح نباشد، انجام نمونه برداری از پوست سر و بررسی در آزمایشگاه قارچ شناسی توصیه می‌شود. درمان این عفونت قارچی با مصرف داروهای ضد قارچ خوراکی (مثل گریزئوفولوین، تربینافین، ایتراکونازول یا فلوکونازول) به مدت ۴ تا ۶ هفته است. استفاده از شامپوهای ضدقارچ مثل کتوکونازول نیز در روند درمان کمک کننده است. در صورت عدم درمان این بیماری، احتمال دائمی شدن کچلی بسیار بالاست.

آلوپسی آره‌آتا (ریزش موی سکه‌ای)

آلوپسی آره‌آتا یک بیماری خودایمنی است. در این بیماری، یک منطقه با حدود مشخص و معمولاً سکه‌ای شکل، دچار طاسی می شود. این شکل طاسی معمولاً ناگهانی و غیرقابل پیشگیری است. آلوپسی آره‌آتا غیرمسری است و در اثر تماس پوستی یا استفاده از حوله، بالشت و کلاه منتقل نمی‌شود. دلیل ابتلا به این بیماری به خوبی شناسایی نشده است؛ اما ابتلای همزمان به سایر بیماری‌های خودایمنی (مثل دیابت نوع ۱ یا کم‌کاری تیروئید نوع از نوع هاشیموتو)، شانس ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

ریزش موی سکه‌ای در تمام سنین دیده می‌شود. کودکان حدود یک سوم از بیماران مبتلا به آلوپسی آره‌آتا را تشکیل می‌دهند. متاسفانه این بیماری درمان مشخصی ندارد. تزریق موضعی کورتون توسط متخصص پوست می‌تواند در درمان کمک کننده باشد. این بیماری غیرقابل پیش‌بینی است. در بسیاری از موارد، ریزش مو اندک بوده و به طور خودبه‌خودی بهبود می‌یابد. در برخی موارد دیگر، ممکن است نواحی بیشتری را درگیر نماید و برای مدت طولانی‌تری ماندگار باشد.

ریزش موی سکه ای

تریکوتیلومانیا  (اختلال وسواس موکنی)

تریکوتیلومانیا یا اختلال وسواس موکنی نوعی اختلال روانی است که در آن، فرد به شکل غیرارادی به کندن موهای خود در نواحی مختلف (مثل موی سر و ابرو) می‌پردازد. این بیماری در دسته‌ی اختلالات وسواس فکری عملی است. بسیاری از پزشکان استرس را مهم‌ترین عامل به وجود آورنده‌ی آن می‌دانند.

افراد مبتلا به تریکوتیلومانیا با وجود آگاهی از مضر بودن عمل خود، نمی‌توانند آن را متوقف کنند. برای درمان این بیمار از روش‌های دارویی و غیردارویی مختلفی میتوان کمک گرفت. مهمترین نکته در روند درمان، عدم سرزنش کردن بیمار است؛ چرا که او به شکل غیرارادی اقدام به این عمل می‌کند. کنترل و مدیریت استرس‌ها نیز نقش مهمی در درمان اختلال دارند.

کم‌کاری غده‌ تیروئید

هورمون‌های تیروئیدی در بسیاری از فعالیت‌های بدن ما نقش دارند که ساخت تارهای مو یکی از آن‌ها است. در صورتی که غده‌ی تیروئید کمتر از حالت عادی هورمون‌های تیروئیدی را بسازد، کم‌کاری غده‌ی تیروئید اتفاق می‌افتد. این بیماری علایم مختلفی دارد که می‌توان به خستگی، افزایش وزن، ریزش موها، خواب آلودگی، پف کردن صورت، یبوست و کند شدن حرکات و رفلکس‌های عضلانی اشاره کرد. تشخیص این بیماری به کمک انجام آزمایش‌های خونی است و درمان آن، جایگزینی هورمون‌های تیروئیدی با داروی لووتیروکسین است.

کم‌کاری تیروئید از جمله دلایل شایع ریزش مو در سنین پایین است. معمولاً با شروع مصرف لووتیروکسین، در ۶ ماه ابتدایی، ریزش مو متوقف و نواحی دچار طاسی دوباره پرمو می‌شوند.

آلوپسی آندروژنی

آلوپسی آندروژنی، طاسی ژنتیکی یا ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه شایع‌ترین دلیل ریزش مو است. این اختلال معمولاً با افزایش سن، شدت می‌یابد و تظاهرات ابتدایی را می‌توان از بعد از سنین بلوغ یا ۱۸ سالگی مشاهده کرد. گاهی اوقات شروع بیماری زودتر است و باعث ریزش مو در سنین پایین می‌شود. در این نوع طاسی، عوامل ژنتیکی و هورمونی نقش مهمی دارند. سابقه‌ی آلوپسی آندروژنی در افراد فامیل (مثل پدر، پدر بزرگ، دایی و عمو) و افزایش سطح هورمون‌های مردانه (هورمون‌های آندروژنی مثل تستسترون) نقش موثری در ایجاد این نوع طاسی دارد. به همین دلیل در صورت شک پزشک به این بیماری، اندازه‌گیری سطوح هورمون‌های جنسی برای تشخیص کمک کننده خواهد بود.

متاسفانه آلوپسی آندروژنی باعث طاسی دائمی شده و تنها درمان موثرش کاشت مو است. سایر روش‌های درمانی مانند استفاده از داروهای فیناستراید و ماینوکسیدیل می‌توانند در کاهش طاسی و ریزش مو موثر باشند؛ اما درمان قطعی آلوپسی آندروژنی نیستند.

درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

تلوژن افلوویوم

برای درک بهتر این اختلال باید ابتدا مروری بر چرخه‌ی طبیعی رشد مو داشته باشیم. این چرخه از سه مرحله‌ی زیر تشکیل شده است:

  • مرحله‌ی آناژن رشد فعال تارهای مو است که حدوداً ۳ سال طول می‌کشید. حدود ۹۰ درصد تارهای موی هر فرد در این مرحله قرار دارند.
  • مرحله‌ی کاتاژن، مرحله‌ای گذرا و موقت است که تنها حدود ۱ درصد از تارهای موی یک فرد در این فاز قرار دارند. کاتاژن معمولاً کمتر از سه هفته طول می‌کشد.
  • مرحله‌ی تلوژن، مرحله‌ی استراحت است که حدود ۳ ماه طول می‌کشید. از ۱۰ درصد مویی که در فاز رشد (آناژن) نیستند، بیشترشان در این مرحله قرار دارند. در پایان فاز تلوژن، تار مو می‌ریزد.

در بیماری تلوژن افلوویوم، به دلیل اختلال در چرخه‌ی رشد مو، درصد بیشتری از تارهای مو در مرحله‌ی تلوژن قرار می‌گیرند. به همین دلیل ریزش تارهای مو با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. مثلاً به جای ۱۰۰ تار مو در روز، ۴۰۰ تار مو دچار ریزش می‌شوند. عوامل مختلفی در ایجاد تلوژن افلوویوم نقش دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • استرس شدید،
  • رژیم غذایی نامناسب،
  • تب شدید،
  • صدمات شدید جسمی،
  • کاهش وزن ناگهانی.
تاریخ انتشار : 1401-05-30
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • ناشناس
    1400-12-07

    ثلام من ۱۷ سالمه ریزش مو دارم و کمه موهام تو خانوادمون داریم یعنی ارثی؟

    • ریحانه
      1401-05-20

      سلام
      من خیلی موهام میریزه و کم‌خونی هم دارم
      چیکار کنم ؟

  • ی نفر
    1400-12-05

    سلام من ۱۴ سالمه و کم خونی و تیرویید و کمبود کلسیوم و آهن و شوره دارم. خیلی موهام میریزه دلیل چیه؟

  • عباس
    1400-11-20

    سلام
    من یه پسر۱۷ساله هستم اصالتا کورد. تو خانواده همه موهامون خوبه منم تا ۳سال پیش فاصله ابروهام تا موم ۲انگشت بود ولی الان شده ۴انگشت. تو این سه سال قسمت جلوسرم و شقیقه هام خیلی میخارید و من همش با ناخونام اونارو میخاروندم که الانم اون قسمت مو نداره.
    درمانش چیه ممنون اگه راهنمایی کنید.

    • عرفان
      1401-08-10

      منم اینجوریه پوسته میزد میخاروندم میریزید_راه حل پیدا کردی؟

  • ادرینا
    1400-07-28

    سلام من کلا علاقه زیادی به غذا و شیرینی و اینا ندارم 13 سالمه یه دو هفته ای میشه هربار که به موهام فقط دست میزنم تو دستم یه عالمه مو اونم با پیاز مو در میاد دستم به بابام گفتم چون بابام همیشه بدترین مورد رو میگه گفت یا مریض میشی یا هم طاسی میاره برات بعدش گفت که یه آزمایش خون بگیرن ازم مشخص میشه والا سشوار هم زیاد نمیکشم موهام بلند هم نیست یعنی تازه کوتاه کردم به مدل پسرونه مشکلم چیه واقعا؟؟

    • ناشناس
      1401-07-18

      مریم۱۷ ساله هستم من ۴ سال هست که ریزش موشدید دارم آزمایش خون دادم جواب ازمایشم خوب بود دکتر گفت هیچ مشکل هرمونی نداری الان موهام خیلی نازک شده وریزش قطع نشد میشه راه هلی بهم پیشنهاد کنی

    • علی
      1401-11-14

      سلام خوبین من الان از بچگی مامانم میگه موهام کم پشت بوده یزره الانم شورو کرده بع ریزش ۱۵سالمم هسست بابام ایناهم از سن ۴۵سالکی موهاش کم پشت شده لطفا راه حلش بگین خیلی نگزانم دارم میمیرم از نگرانی????????????????????

  • Melika
    1400-06-08

    من دخترم و ۱۶ سالمه ۲ ساله ریزش موم زیاد شده و الان ۱ یاله ک ب شدتتتت موهام کم شده طوری ک کفه سرم دیده میشه و ازین موضوع خجالت میکشم . ازمایش هم دادم و همچیم سالم بوده و دکتر گفت فقط از استرسه اما استرس تا چه حد ! . ارث هم میتونه رسیده باشه ولی الان خیلی زوده واسه ارثی بودن . خسته شدم واقعا . بنطرتون موهام ب حالت قبلی برمیگرده ؟ چون یه عده میگن از سن هست .

    • ناشناس
      1401-04-23

      سلام ۱۷سالمه ازیه سال پیش موهای من بلندوزیادبوداماالان نصف شده ب نظرتون چیکارکنم ریزش موهام متوقف شود آیا امکان داره موهام دوباره ب حالت اول برگرده؟؟

  • آرزو
    1400-03-15

    سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و قبلن موهام خیلی خوب بود و اصلن ریزش نداشت.یه مدت مریض شدم و غذا کم میخوردم و موادی که نیاز بود رو کم مصرف میکردم به نظرتون میتونه از این باشه.توی خانواده هم داشتیم مواردی که طاسی داشته باشن.

  • محسن احمدی
    1400-02-18

    سلام من 20 سال دارم ،متاسفانه از سن 13سالگی ریزش مو گرفتم ،عوامل ارثی هم ندارم ،در سن 13سالگی خیلی لاغر شدم ،که هنوز هم این مشکل دارم با این وجود سرعت رشت مو هام خوب بودند تا اینکه پارسال حجامت زدم که هم ریزش شدید شد و هم سرعت رشت آن ها کم شده وهم بسیار، موی سرم لاغر شده است لطفا راهنمایی کنید

  • Reza
    1400-01-17

    سلام من پسری ۱۷ ساله هستم من بعد از یک رژیمی که خودم گرفتم که خه خیلی کم غذا می خوردم ریزش موم از سمت چپ و راست سرم کم شده و وقتی رژیم و قطع کردم
    در موم هیچ بهبودی شامل نشد من می خواستم ببینم چی کار کنم.

    • امیرحسین
      1401-07-27

      سلام داداش دقیقا واسه منم این اتفاق افتاده چیشد درست شد موهات؟

  • MAHDI
    1399-12-13

    سلام من ۱۵ سالمه کم کم موهام خیلی می ریزه آیا نگران باشم یا نه ؟چون خانواده ام میگوید دلیل ریزش مو دوران بلوغی آیا واقعا بجاش میاد دوباره؟؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید.???

  • شاهد
    1399-11-29

    سلام من پسر ۱۵ ساله هستم
    حدود یه سال پیش ریز موی نسبتا زیادی داشتم و موهام الان ۱/۲ قبل شده در من در ان زمان استفاده زیادی از سشوار میکردم و سعی داشتم با سشوار موهام حالت بدم و بعد از استفاده زیاد از سشوار مو هام خیلی نازک شدن و شروع به ریختن کردن اما الان دو ماهی میشه که از سشوار استفاده نمیکنم و کاری با حالت موهام ندارم وقتی هم شانه به سرم میکشم اصلا موی روی شانه نمیبینم و چند وقتیه ریزش مو ندارم اما موهام خیلی کم شده میخواستم بدونم به حالت اول بر میگرده یا باید درمان کنم

  • سینا
    1399-11-14

    سلام
    من تازه وارد ۱۶ سال شدم چند ماهی هست که ریزش مو پیدا کردم وقتی تو موهام دست میبرم چند تاری میریزه حموم که میرم بیشتره ۱۰ الی ۲۰ تار میریزه به متخصص هم مراجعه کردم یک تونیکی به من دادن که ریزش مو هام قطع شد ولی بعد از تمام شدن تونیک دوباره ریزش مو شروع شد لطفا کمکم کنید

    • جواد
      1400-04-16

      سلام من ۱۶ سال سن دارم و دارم تا دو ماه دیگه وارد۱۷ میشم من الان یک سال و خورده ای هستش که ریزش موی بسیار شدید دارم از سشوار هم تو عمرم استفاده نکردم ولی چند سال پیش از تاف و ژل مو زیاد استفاده میکردم ارث ریزش مو هم دارم یا همون طاسی که الان تو این سال فرق سرم معلوم هستش و نمی دونم باید چی کار کنم یه راهنمای کنید ممنون

  • Taha
    1399-11-10

    با درود

    ۱۹ سالمه و مطمئنم که ریزش موی ارثی دارم، پدرم سنش خیلی کم بود که طاس شد بقیه عمو ها و دایی هام هم یا طاسن یا موهاشون کم پشتن.
    الان از حدود یک سال و دوماه میشه که هر دو هفته ای یک بار تمام سرم رو با تیغ، تیغ میزنم و کچل میکنم. و قصد دارم تا ۹ سال دیگه همچنان سرم رو تیغ بزنم.
    یک سال و دوماه پیش برای اولین بار که اینکار رو کردم خیلی موهام کم پشت بودن، اما الان نسبت به اون موقع خیلی خیلی بهتر شدن و واقعا نتیجش رو به چشم خودم دیدم. پوست سرم هم چربه و هر روز میرم حموم. هر روز هم قرص های کلسیم و زینک(روی) و منیزیم و ویتامین C و ویتامین B12 و ویتامین D مصرف میکنم.
    چون مطمئنم که از طریق تغذیه نمیتونم اینا رو بدست بیارم.
    از طرفی هر روز خود ارضایی میکنم، تقریبا همه روز ها دوبار.
    میخواستم بدونم اگه همینطوری پیش برم تا ۳۰ سالگیم طاس میشم یا نه؟
    ممنون میشم از جوابتون
    سپاس

    • جعفر
      1400-06-18

      کاکو ،اگه کچل نشی، شک نکن همین روندو پیش بری کور میشی

    • ابوالفضل
      1400-06-20

      خودارضایی موهاتو نابود میکنه
      چون مایع منی سرشار از موادی هست که مو به اونها احتیاج داره
      در نتیجه با خودارضایی کردن خوردن مکمل تقویت مو هیپ ارزشی نداره
      در ضمن خودارضایی گناه کبیره است
      خداوند قادر متعال قادر است موهاتو درست کنه بهش ایمان داشته باش و خود ارضایی رو ترک کن
      یاحق

    • محمد
      1400-07-15

      شدیداً با ابوالفضل موافقم. منم خودارضایی موهام رو نابود کرده!

    • Reza
      1400-07-25

      عزیز دل اگر دلیل ریزش ارث باشه نمیتونی جلوش رو بگیری….خودارضایی هم خیلی ربطی به ریزش مو نداره…میتونید از ماینکدیسیدیل ۵ درصد استفاده کنید
      موفق باشید

  • امین
    1399-11-08

    سلام من یک پسر ۱۴ ساله هستم، چند سال پیش از موهام بد مواظبت میکردم و در سن ۱۲ سالگی موهام خیلی ریخت، طوری که اطرافیانم این ها رو به من میگفتن، از اون روز خیلی به موهام رسیدم، میتونم به قوت بگم که حتی کوچکترین فشاری بهشون وارد نمیشه، با سشوار خشک نمیکنم، ماسک مو میزنم، تغذیه درست، وو موهام پر پشت شد ولی شاید در روز ۳٠ تا ۵٠ تار بریزه طبیعیه، ممکنه کچل بشم؟! راستی به دکتر هم مراجعه میکنم و تحت درمانم

    • Bahar
      1400-02-04

      سلام من گف سرم داره خالی میشه

      • زهرا دری
        1400-04-08

        سلام دختری هستم ۲۰ ساله یکسال و نیمه که موهای سرم بشدت میریزه کف سرم کاملا پیدا شده. کلی هم دوا درمان کردم خیلی نگرانم کمکم کنین لطفا

  • alireza
    1399-11-08

    سلام من اسمم علی رضاس و تقریبا سه ماهی هست موهام میریزه به طوری ک میرم حموم بیست الی سی تا از موهام میاد کف دستم و یا با دست خیس به موهام دست میزنم دو سه تا میاد دستم من شیش هفت ماهیم قرص ضد اضطراب مصرف میکنم ایا میتونه علتش این قرصا باشه؟طرف پدریمم داریم طاسی 19سالمم هست

  • ........
    1399-11-06

    سلام وقت بخیر
    من شونزده سالمه و تا حدود دو ماه پیش موهای بسیارررر پر پشتی داشتم جوری که واقعا برای شونه زدن اذیت میشدم و حدود دو ماهی است که ریزش موی بسیار شدیدی پیدا کردم موهام خیلی بلنده و به طرز افتضاحی می‌ریزه و روز به روز داره کم میشه حتی اینکه غیر از ریزش ، من موهام مواج بود از وقتی که ریزش پیدا کرده لخت لخت شده ممکنه که ریزش موهام از تیروئیدم باشه؟

  • Aref
    1399-11-05

    سلام من ۱۷سالمه نزدیک یک سال هست که ریزش مو دارم طی دوماه گذشته هم شدیدتر شده به طوری که جلوی سرم خیلی خال شده و به عقب رفته مخصوصا در سمت راست سرم و در خانواد ما اصلا از طرف مادری کچل نیستیم و از طرف پدر هم درسن ۳۵ به بالا کچلی هست الان نمیدونم ریزش موهام طبیعی هست یا نه لطفا راهنمایید کنید

  • یاسین
    1399-10-01

    سلام
    من قرص ال ژنین برای افزایش قد 19 ساله ریزش مو دارم ممکنه بخاطر قرص ال ژنین باشه؟!

    • الهام
      1401-08-03

      پسر من هم شربت آل آرژنین میخوره ریزش مو گرفته

  • مرتضی
    1399-09-29

    سلام من پسری 19 هستم
    حدود 2ساله پیش برای جوش صورت به مدت یک سال قرص مصرف میکردم و از وقتی که این قرص ها رو ترک کردم ریزش مو پیدا کردم و تراکم مو هام خیلی کم شده لطفا راه حل بگید

  • شاهرخ
    1399-09-22

    سلام من تقزیبا ۱۷ سالمه چند ماهیه که ریزش مو دارم ولی تازگیا ریزش موم خیییلی بیشتر شده به حدی که وقتی دستمو لای موهام میکنم ۱۰ تار مو درمیاد حمامم که میرم کلی مو میریزه سرم شوره داره تو اینترنت دیدم راهکارهایی از جمله استحمام با خمیر پیاز،جوش شیرین و… را امتحان کرده ام ولی اصلا یکمی هم شوره و ریزش شدید مو هام فرق نکردن لطفا یه راهکاری بگین چون میترسم…

    • فرشته نجات
      1400-03-31

      داداش یا خودارضایی میکنی یا سرت قارچ زده

      • ناشناس
        1400-05-22

        سلام دوست عزیز امکان داره ریزش موی شما به علت چربی زیاد یا شوره سر باشه پیشنهاد میکنم هر روز موهاتونو بشویید (بدون استفاده از شامپو )

    • Reza
      1400-07-25

      شاهرخ جان تنها راه درمانت مراجعه به فوق تخصص هست

    • ناشناس
      1401-05-30

      بری پیش پزشک خیلی بهتره

  • Mamad
    1399-09-19

    سلام،من ۱۵ سالم هست
    اوایل کرونا بود که وقتی میخواستم موهامو کوتاه کنم،بهم گفتن که موهات یکم عقب رفته،اوایل ریزش مو احساس نمیکردم اما بعد از حدود ۴ ماه بیشتر شد و مجبور شدم که موهامو کوتاه کنم،در حد کچلی.یکم بهتر شد و چندین بار اینکار رو انجام دادم،یه سایتی دیده بودم که میگن روزی ۴ دقیقه پوست سر رو ماساژ بدین خوبه،منم چند بار اینکار رو انجام دادم،،چند روز پیش در حین انجام این اتفاق ۷۰ تار مو ریخت. یکم بهم استرس وارد شده
    ممنون میشم کمک کنید

  • علی
    1399-09-04

    سلام من دو ماه دیگه ۱۸ سالم میشه ریزش موی شدید دارم کف سرم کم کم داره دیدیه میشه و خیلی موهام کم پشته
    خانواده پدری و دایی هام متاسفانه همه مشکل ریزش داشتن و دچار کچلی شدن
    ایا راهی برای اها و رشد دوباره موهام هست
    هر دارویی ، ویتامین و…

    • جواد
      1400-04-16

      سلام داداش هیچ راهی وجود نداره اگه خانوادگی کچل باشید تو هم میشی منم این تو هم از هر دو طرف مادری و پدری ریزش مو دارن من خودم الان شونزده سالمه موه هام کلان ریخته و چیزی نمونده که سرم کامل دیده بشه دکتر و اینجور چیزا الکیه من رفتم بعد از این که قرص های که میده تموم بشه بازم شروع میشه ریزش موهات فقط برو دکتر چند تا قرص ویتامین بگیر بخور ایشاالله درست میشی

  • محمد
    1399-09-01

    سلام منم پسر ۱۵ساله هستم از پارسال ریزش مو داشتم بعد از ماه رمضان کامل کچل کردم و تا الان بزرگ شده ولی نه زیاد و خیلی کم شده قبلا خیلی ریشه قویتر داشت و الان حتی وقتی که سشوار یا دستی روی موهام میکشم پوست سرم درد میکنه و یبار رفتم دکتر ولی دارویی که بهم داد اثری نکرد ولی اینجور خیلی موهای بغل سرم کم شده ولی بنظر شما ریزش مو در همچین سنی با همچین شدتی درسته؟

    • مهدی
      1400-09-25

      خو خودارضایی میکنی

  • علیرضا
    1399-08-26

    سلام من ی پسر 17 ساله هستم الان 9 ماهیهیت که متوجه شدم موهایه جلوی سرم میریزه و خط پیشونیم بالا تر میره اما بقیه قسمت هایه سرم کاملا پرپشته من آکنه شدید پوستی داشتم ک برای درمانش از صابون های خیلی قوی استفاده میکردم بنظرتون استفاده از این صابون ها میتونه دلیل ریزش موهام باشه؟
    موهام تو چنروز اول حمام رفتن خشک میشه و من برای مرطوب کردنش از وازلین استفاده میکنم آیا وازلین باعث ریزش بیشتر موهام نمیشه؟
    البته از وقتی ک وازلین مصرف میکنم تو قسمت هایه ریخته موهایه ضعیف و ریزی دراومده من ب شدت کاهش و افزایش وزن مرتب دارم این میتونه دلیل ریزشش باشه؟
    و مدتی هس ک از زینک استفاده میکنم
    بنظرتون موهایه از دست رفتم بر میگرده؟ یا حداقل جلوی ریزش بیشترش گرفته می‌شه؟
    ممنون میشم بهم کمک کنین ?

  • امیرر ضا
    1399-08-22

    ببخشید من الن 16 سالمه و مو هام خیییییلی کم از بغل ریخته چی کار کنم؟

    • ناشناس
      1401-12-19

      سلام ، داداش اون چیزی نیس دیگه .. داری میگی خیلی کم اون زیاد نگران نباش اگه تا سال بعد یا دوسال دیگه دیدی ریزش موت خیلی زیاد شد اون موقع برو دکتر اینا ، خودتم استرس اینا نگیر ، خودش یه عاملی برا ریزش مو ( استرس)

  • میلاد
    1399-08-21

    سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و چند وقتی ریزش مو گرفتم به طوری که موهام کم پشت شده یه چند وقتی رژیم نامناسبی داشتم یعنی شام رو بطور کلی حذف کردم
    بنظر شما با مصرف قرص آهن و زینک پلاس میشه به شرایط قبل برگشت؟

    • اهورا مزدا
      1400-09-25

      بله میشه برگشت ولی اگ میبینی ادامه دار است به یه دکتر خوب مراجعه کن که بهت شامپو بده ممکن هست بخاطر قارچ باشه و اگر توی خانواده طاس نداشته باشید برطرف میشه

  • Amir abas
    1399-07-24

    سلام من چن ماهی هست خود ارضایی میکردم از زمانی ک موهامو کوتاه کردم از قبلش موهام که میریخت هیچ روزی چندین تار مو الان که موهام بعد دو ماه یکم بلند تر شده میبینم که دارم کم کم کچل میشم از جلو و 17 سالمه این مسعله خیلی نگرانم کرده لطفا بگید چیکار کنم

  • مهینه
    1399-07-06

    سلام من تازه وارد ۱۶ سال شدم و دخترم

    حدود ۶ ماهیه که احساس میکنم ریزش موهام زیاد شده طوری که هر دفعه شونه میکنم نصف کف دست موهام میریزه و طول فرق سرم طولانی شده
    اگه میرفتم دکتر جای شکر داشت ولی اصلا خانواده م به این موضوع اهمیت نمیدن و من هر روز به خاطر این موضوع گریه میکنم
    توروخدا بگین چیکار کنم
    هر دفعه به موهام دست میکشم امکان نداره زیر ۸ تا مو نریزه و من واقعا ناراحتم و مامانم اصلااا اهمیت نمیده به این موضوع

    • فرشته نجات
      1400-03-31

      آبجی اگه سرت شوره زده احتمال 70 درصد قارچ زدی منم الان دو سال قارچ زدم
      اگه شوره داشتی شامپو کتوکونازول با قطرش بگیر مصرف کن

      • جواد
        1400-04-16

        از کجا‌میفهمید قارچ زده

  • Delaram
    1399-07-05

    سلام من دخترم و چند ماه دیگه وارد ۱۷ سالگی میشم. یه چند هفته اس که موهام شروع کرده به ریزش. اولش کم بود ولی مثلا امشب که شونه کردم(چند ساعت بعد از حموم رفتن) خیلی بیشتر ریخت. دلیلشو نمیدونم خیلی هم نگرانم. خواهشا اگه چیزی میدونید کمکم کنید ممنون

    • میترا
      1400-08-11

      سلام عزیز م میشه بگی این مشکلت ارثی هست یا نه؟ اگه نیست لطفا وزنت رو با قدت بنویس ببینم چیکار میتونم برات بکنم.

  • عرفان
    1399-06-29

    سلام من ۱۶ سالمه نزدیک ۱ سال ریزش مو دارم احساس میکنم موهام خالی شده چند نفر هم بهم گفتن هربار که دست میکنم تو موهام چند تار مو در میاد و موهام خیلی نازک شده میشه راهنمایی کنید

    • اهورا مزدا
      1400-09-25

      سلام عزیزم اگ ارثی نباشه خوب میشه توی این سن عادی هست بخاطر استرس و..
      قرص زینک پلاس بخور و به دکتر مراجعه کن و حتما آزمایش خون رو برای دکتر ببر

  • هاشمی
    1399-06-24

    سلام
    من 15سال دارم و پسرم
    تغریبا وقتی میروم حمام. هنگام شستن مو متوجه ریزش پراکنده میشوم
    من تغیربا هر.یک روز در میون شسوار میکشم زیادی هم گرم
    و مدتی پیش کورنا گرفتم
    پدرم سابقه ریزش مو در سن 40به پاین ندارد
    همین طورخانواده مادری
    این روهم بگم که این روز با اینکه از شامپی ضد چربی سیر پرژک استفاده میکنم موهام زودتر چرب میشه

  • ..........
    1399-06-06

    سلام من ۱۳ سالمه پسرم موهایم میرم حمام ۱۸۰ الی ۲۰۰ مو می ریزه و روزانه نزدیک ۷۰ الی ۱۰۰ تار می ریزه آیا طبیعیه سه ماه هست شروع شده اینجوری ریختن نگرانم

    • ناشناس
      1400-04-25

      برای منم اینجوریه طبیعی نیست ارثیه

  • محمد
    1399-06-01

    سلام من جوان 16 ساله هستم. 1 ماهی میشه که. دچار ریزش مو شدم. این ریزش مو داره بشدت زیاد. میشه. البت من یه چند وقته دچار استراس هم شدم. ممکنه تاثیر داشته باشه؟برای بهبود این بیماری چه دارو هایی بایدمصرف کنم. آیا لازمه از روغن خواصی استفاده کنم؟

    • جواد
      1400-04-16

      ویتامین بخر بخور

    • اهورا مزدا
      1400-09-25

      بخاطر استرس هست اگر ارثی نباشه قرص های زینک پلاس و شامپو های مخصوص بخر به دکتر مراجعه کن آزمایش خونت هم برای دکتر ببر برای تشخیص
      ،

  • Armin
    1399-05-23

    سلام پسری ۱۵ ساله هستم تقریبا ۴ ماهی میشه که رنگ موهام و زخامتش تقیر کرده و جدیدا هم شروع به ریختن کرده به پزشک مراجع کردم و گفتش به خاطر ناتعادلی هرمونی که به دلیل بلوغ هست و دوباره در میاد ولی امروز حدود ۴۰ تار مو یکجا از سرم ریخت و در ضمن هیچ سابق ای از کم مویی در خونوادمون نیست آیا باید نگران باشم یا نه؟ و چیکار کنم؟

  • وحید
    1399-05-22

    سلام من 15 سالمه و تا قبل از 15 سالگی موهای پر پشت و خوبی داشتم تا اینکه یه دو سه هفته ای قبل قرنطینه شروع کرد به ریختن اولاش موهام خیلی نمیریخت ولی دیگه الان انقدر می ریزه که زمینه سرم پیداست.
    بنظر خودم ارثیه چون هم دایی هام و عمو هام و پدرم همه تاسن
    ولی من هنوز خیلی جوونم و تو این سن هنوز خیلی زوده برای اینکه موهام بریزه
    میشه راهنمایی کنید.

    • ناشناس
      1401-02-10

      سلام پسرا که موهاشون می‌ریزه صدی به نود ارثیه باید برن یه مدت مزوتراپی واسپری ماینوکسیدیل مردانه استفاده کنند هر روز هم یک عدد قرص فیناستراید بخورند باید حداقل تا سی سالگی درمان هارو آدمه بدن

  • حسین
    1399-05-20

    سلام من تازه رفتم تو ۱۷ سال
    هربار که من حمام میرم ۱۵ ال ۲۰ تار موی خود را از دست میدهم
    البته دکتر رفتم‌ شامپوی اسکالپیا و قرص زینک پلاس داده ایا طبعیه
    کسی هم تو خانواده کچل نداریم نه پدری نه مادری

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش مو زمانی باید موجب نگرانی باشد که کم پشتی در سر شما مشهود شود. ریزش روزانه ۱۵ تا ۲۰ تار مو کاملا طبیعی است. داروی الکی و شامپوی گران قیمت مصرف نکنید.

      • Amir reza
        1400-05-21

        سلام من ۱۳ سالمه و یکساله دچار ریزش مو هستم و داخل سرم معلوم هست به نظر شما باید چکار کنم

    • حسین
      1399-05-20

      بله کم‌ رشد و تقریبا مو هام کم شده اند

  • S.N
    1399-04-30

    با سلام ، دختری ۱۶ ساله هستم ، روزانه ۱۰ تا ۲۰ لاخ یا شایدتا ۳۰ عدد لاخ مو از سرم میریزد ، زمینه ارثی در خانواده نداریم اما به تازگی مادرم به دلیل درگیری با کم کاری تیروئید ریزش موی شدیدی پیدا کرده ، به نظرتون من ریزش موهام نرماله یا باید به پزشک مراجعه کنم یا داروی خاصی مصرف کنم ؟ ، آیا بلندی مو بر روی ریزش مو تاثیر دارد ؟ ، استفاده از روغن نارگیل یا آلوئورا چه طور؟

  • ماهان
    1399-04-29

    سلام . من پسرم و ۱۵ سالمه الان۶ماهی شده که مو هام ریخته اوایل زیاد نریخته بود ولی الان توری شده وسط سرم معلوم شده است ولی در قسمت های دیگر مشکلی نیست به نظر شما برای بلوغه و درست میشود

  • Amir
    1399-04-26

    سلام خدمت شما
    من ۱۶ سالمه موهای بلندی داشتم و به عقب میدادم موهامو ،،الان یه هفتس موهامو سربازی زدم خیلی خیلی خیلی کوتاه درحد میلی متر و متوجه میشم پشت سرم یه دایره بزرگ هس و موخیلی کمه اونجا ینی ریزش داره و به شدت اون دایره پشت سر به شدت ملومه میزنه توجشم و جتی بابام و پدربزرگمم موهاشون ریخته ولی نه تو این سن من
    چیکا کنم؟؟ایا راهی هس موهام برگرده؟؟

  • arshk
    1399-04-21

    سلام.خسته نباشد
    من پسر 18 ساله هستم.موهای کلفت و پرپشتی داشتم.تا اینکه دو ماه پیش کچل کردم.الان حدود دو ماه گذشته ولی اصلا رشد نکرده.قبلا تو دو ماه میبایست برم ارایشگاه ولی الان یک بند انگشت هم رشد نکرده.ریزش مو هم ندارم.میشه لطفا کمکم کنید

    • پارسا
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      صبور باشید . شروع رشد موها در سنین مختلف و دوره های زندگی متفاوت است.

      • حسن
        1399-12-04

        سلام من ۱۷ سالمه چند وقت پیش فهمیدم که بیماری پستوریازیس دارم با دارو این مشکد رو حل کردم
        ولی چند وقت هست که روزانه روزی ۴۰ تا مو ازم میریزه خواستم ببینم میتونه از تین بیماری باشه ممنون میشم اگر پاسخ بدید

  • امیر
    1399-04-20

    سلام من 22 سالمه موهام نازک شدن و از ی حدی بیشتر رشد نمیکنن پیشونیم بلند شده و کرکی شده موهام دایی هامم کچلن ولی من با اطلاع به این ک کچله خاواده ی مادریم الان 4 سال ماینوکسیدیل میزنم و شامپوی تقویت و ی مدت رزماری با مکمل های گوناگون ولی بازم ادامه داره دیگ چ غلطی میتونم بکنم پووووف ?

  • Alireza
    1399-04-20

    سلام
    من پسری ۱۵ ساله هستم.موهام خیلی کم پشته و بعضی وقتا هم می ریزه.
    پدرم کچل هست و مادرم موهایش کم پشته هست.
    این عمل درمانی هم داره ممنون

  • امید
    1399-04-09

    با سلام
    ایا خودراضایی باعث ریزش مو میشود
    ایا با دادن آزمایش پزشک میفهمد که در اثر خود ارضایی بوده

    • حسام
      1401-10-07

      اگه آزمایش هورمونی بگیره معلوم میشه من خودم انجام دادم

  • alireza
    1399-04-02

    سلام من ۱۶ سالمه من موهای خیلی پر و بلندی داشتم اما الان هم موهام بد حالت شده هم خیلی نازک شدن جدیدا هم خیلی چرب شدن چه کار باید بکنم

    • پارسا
      1399-04-03

      صبر و شروع درمان تحت نظر پزشک

      موفق باشید

    • آرمین
      1399-09-09

      سلام من پسر هستم ۱۴ ساله یک سال هست که موهام خیلی کم پشت و نازک شده و مدام میریزه همه این ها بعد عمل آپاندیس شروع شد و کم کم زیاد تر شد تا چند وقت همین طور میمونه و چه زمانی دوباره شروع به رشد میکنه

  • پرنیان
    1399-03-27

    سلام من دخترم و سیزده سالمه. موهای صاف و خوبی داشتم و میشه گفت پرپشت بود. تا اینکه یکی دو هفته‌ست که متوجه شدم موهام به قدری کم شده که کف سرم دیده میشه و خیلی هم ترسیدم که نکنه اینطوری بمونه یا اینکه بد تر بشه!امروز هم که نوبت گرفتم واسه شنبه بهم وقت داد. اگه چیزی میدونید که تا اون موقع بدتر نشه یا علل احتمالیش رو بهم یگید که دیگه انجامش ندم، واقعا ممنون میشم

  • Mersad
    1399-03-26

    سلام خسته نباشید
    دو، سه ماهی هست که از ریزش مو رنج میبرم ولی تو این هفته ریزش مو شدیدتر شده به طوری که سفیدی سرم کاملا دیده میشه مو های پدرم توی سن ۲۸ سالگی شروع به ریزش کرد ولی من فقط ۱۵ سالمه مو هام خیلی نازکه و خشک دکتر رفتم گفت باید مزوتراپی کنی میخاستم ببینم نظر شما چیه آخه خالی شدن سر تو یه هفته اصلا طبیعی نیست میشه بخاطر بلوغ باشه؟

    • پارسا
      1399-04-11

      با سلام و وقت بخیر

      مزوتراپی در ریزش موی هورمونی تاثیر تایید شده ای ندارد. بهتر است صبوری کنین و درمان صحیح را ادامه دهید.

    • Hoss
      1400-07-06

      سلام من الان 17 سالمه
      تا 16 سالگی موهای نازی داشتم و خیلی بلند شده بودن جوری ک میرسیدن به چونم. من موهام مشکی بود ولی وقتی بزرگ شدن تو 16 سالگی بور شد
      تقریباً از همون موقع خودارضایی رو شروعکردم ?
      از 16 سالگی موهام کم کم شروع به ریختن کرد
      از لحاظ ارثی بابام موهاش کم تراکم هس داداشام هم 25 به بعد کم پشت شدن
      من واقعا نمدونم چرا موهام خیلی ریختن مخصوصا همین دوماهی ک از 17 سالگیم میگذره
      نکنه خود ارضایی مشکل اصلیشه؟!

  • Ali
    1399-03-25

    سلام خسته نباشید من ۲۲ ساله هستم و از ۱۸ سالگی موهام شروع ب ریزش کردن از دو سال پیش ک بخاطر بدنسازی رژیم گرفتم ریزش موهام خیلی شدید شد ب طوری ک ته سرم ب تازگی دیده میشه و اطافیانم این موضوع رو بهم میگن قبلا موهای پر پشت و ذخیمی داشتم ولی طی این دوسال موهام شدیدا نازک و مجعد شده ،سابقه تاسی هم تو خونوادمون وجود نداره ،میخواستم بدونم امکان درمان برای من وجود داره؟

  • Mohammad
    1399-03-24

    سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه و از ۱۸ سالگی ریزش مو کم داشتم اما از دوسال پیش که بخاطر اضافه وزن رژیم گرفتم موهام ب شدت نازک شدن و ریزش مو شدید پیدا کردم ب طوری ک الان ته سرم دیده میشه ،میخواستم بدونم امکان درمان برای من وجود داره ؟

  • ارمین
    1399-03-24

    سلام من یک پسر چهارده ساله هستم که مم حدود ۴ ماه قلبل سرم بصورت خیلی خیلی شدیدی شوره میزد و من حساس شوره وشوره هارو در می اوردم و هنگام در اوردن شوره موهامم میریخت خیلی شوره سر سنگین بود بعد چند وقت جلو سرم خیلی خالی شد و عقب و رفتم دکتر شامپو ضد شوره نوشت و من تصمیم گرفتم دست نکنم تو موهایم و بعد کچل کردم ولی موهایی ک قبل داشتم اصلا برنگشتن و دوباره کچل کردم برنگشتن الان سرم خیلی چرب و پر از شوره و خیلی نازک شده است موهایم چیکار باید کنم کچل میشم؟راهنماییم کنید?

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      شوره باعث ریزش مو نیست. برای کنترل چربی سر و درمان شوره به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • امین
      1399-04-22

      من 17 سالمه و4 ساله خود ارضایی دارم و چند مدت هست ریزش مو دارم تو رو خدا راهنماییم کنید اگه خودارضایی رو ترک کنم ریزش موهام خوب میشه تو رو خدا راهنماییم کنید

    • Delaram
      1399-07-05

      سلام من دخترم و چند ماه دیگه وارد ۱۷ سالگی میشم. یه چند هفته اس که موهام شروع کرده به ریزش. اولش کم بود ولی مثلا امشب که شونه کردم(چند ساعت بعد از حموم رفتن) خیلی بیشتر ریخت. دلیلشو نمیدونم خیلی هم نگرانم. خواهشا اگه چیزی میدونید کمکم کنید ممنون

  • امیر
    1399-03-21

    سلام برادر من ۱۷ سالشه و حدودا از ۲ سالیش ریزش مو پیدا کرده ولی تو یک سال اخییر ریزشش بیشتر شده تا حدی که میشه گفت شقیقه هاش کمی خالی شدن و حجم موش خیلی اومده پایین و موهاش نازک شده . عمو ها و پدرم هم موهای سرشون کمه تو ازمایش و مراجعه به پزشک هم گفتن دلیل نداره جز استرس که برادر من اصلا ادم استرسی نیست . چطور میشه این ریزش مو رو متوقف کرد ؟

  • علی
    1399-03-18

    سلام
    من پسر 18 ساله ام حدود 3 الی 4 ماهه که ریزش مو پیدا کردم کم کم هم از حجم موهایم کم شده وهم پیشانیم بلندتر شده و موهایم عقبتر رفته
    موهایم چرب هستند و توی دوسه ماه اخیر چربتر ه شده هنوز ریزش موهایم زیاد نیست و میخواهم خیلی زود پیشگیری کنم و مانع ریزش بیشتر شوم
    درمانی پیشگیرانه ای وجود دارد
    تشکر

    • پارسا
      1399-03-18

      با سلام و وقت بخیر

      به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا علت ریزش مو مشخص شود.

    • امین
      1399-04-22

      و دوباره موهام رشد میکنه

  • A. A
    1399-03-08

    سلام من دختر 17 ساله هی هستم موهای خیلی پرپشتی داشتم تا این که یهو شروع به ریزش کردن حدود سه ساله درگیریم رفتم دکتر ماینوکسیدیل داد الان که قطع کردم خیلی بیشتر میریزه آبان حجم موهام خیلی خیلی کم شده بطوری که روزی 400یا500لاخ میریزه البته مو نرمه هم دارم باید چیکار کنم قرص اکوفن زینک آهن اسپیرونولاکتون…… همه اینارم مصرف کردم مواد گیاهی هم زیاد استفاده کردم ولی متاسفانه بهتر نشد…..

    • آرنیکا
      1399-07-04

      سلام شما به نتیجه ای رسیدید؟منم چندین ساله همین مشکلو دارم،۲۵ سالمه

  • مریم
    1399-02-30

    با سلام دختر من 12 ساله هست و حدود 2 هفته ای که ریزش موی شدید گرفته به ظوری که الان تقریبا موهاش 1/3 شده شربت آهن و زینک گرقتم و بهش میدم ولی هنوز متوقف نشده ممکنه به خاطر شرایط بلوغ باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید؟

    • پارسا
      1399-03-02

      با سلام و وقت بخیر

      باید نزد متخصص بروید آزمایش خون بدهید اگر دراثر بلوغ باشد در نتیجه آزمایش مشخص میشود.

  • امین
    1399-02-29

    موهام نازک شده حالت دهی موهام ریخته بهم و وقتی موهام خیلی بلند میشه احساسس میکنم نازک شده و حالت دهی موهام میریزه بهم و احساس میکنم سمت راست چپ جلوی سرم عقب نیشینی داشته

    • خانم کیارستمی
      1399-04-14

      سلام من یک خانم 38 ساله هستم دوسال پیش به کنسر سینه مبتلا شدم .جراحی و کموتراپی و رادیوتراپیم شکر خدا خوب گذشت.بمدت ۵ سال باید تاموکسیفن ۲۰ بخورم و دوسال هم که یکسالش گذشته باید هر ۴ هفته دیفرلین تزریق کنم الان حدودا دوماه هست که موقع برس کردن
      موهام میبینم که کلی موی خرد شده روی زمین و شونه هامه مثل ریش آقایون ..خیلی ناراحتم از این موضوع ضمنا موهام هم بطور ناگهانی خشک و مثل موهای با دکلره سوخته شده …خواااااهش میکنم راهنماییم کنید و بفرمایید چکار کنم ؟من نمیخوام برای بار دوم کچل بشم??

  • سید۸۲
    1399-02-29

    سلام.
    پسری ۱۷ ساله ام و موهای بسیار چربی دارم. هروقت که به حمام میرم و موهام تمیز میشن موهام کمی پرپشت جلوه میدن.
    درکل با مقایسه با همسن و سالانم موهام خیلی کم پشته. نازکم هست بسیار نازک.
    به دکتر هم مراجعه نمودم و مزوتراپی انجام دادم و هر جلسه پنج دقیقه زمان میبرد که با جستجو کردن فهمیدم که حداقل مزوتراپی باید نیم ساعت طول بکشه.ولی خلاصه نتیجه نداد.
    ویتامین د۳ من هم بسیار کم هست.
    توروخدا جواب منو بدین باید چیکار کنم؟؟
    کل خاندان ماهم همه شون موها پرپشت.
    ممنون اگه جواب بدین

    • پارسا
      1399-02-29

      با سلام و وقت بخیر

      توصیه اول ما مراجعه به پزشک متخصص هست. احتمال زمینه ارثی بسیار زیاد است. اما قرص فیناستراید و محلول ماینوکسیدیل میتونه چاره ای باشه برای حل مشکل. هرچند به هیچ وجه این داروها رو سرخود و بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

    • مهینه
      1399-07-05

      سلام من تازه وارد ۱۶ سال شدم و دخترم

      حدود ۶ ماهیه که احساس میکنم ریزش موهام زیاد شده طوری که هر دفعه شونه میکنم نصف کف دست موهام میریزه و طول فرق سرم طولانی شده
      اگه میرفتم دکتر جای شکر داشت ولی اصلا خانواده م به این موضوع اهمیت نمیدن و من هر روز به خاطر این موضوع گریه میکنم
      توروخدا بگین چیکار کنم
      هر دفعه به موهام دست میکشم امکان نداره زیر ۸ تا مو نریزه و من واقعا ناراحتم و مامانم اصلااا اهمیت نمیده به این موضوع

  • سید
    1399-02-26

    با سلام پسری ۱۶ ساله هستم که روزی ۲۰ تا ۳۰ عدد موی خود را از دست میدهم با توجه به اینکه از نسل پدر بزرگم تا حالا ریزش مو داشتند ممکنه من هم ریزش مو بگیرم البته همه اونا مصل دایی هاشون شدن اما دایی های من موهای پرپشتی دارن و سوال دیگه ایا کوتاه کردن زیاد مو میتونه باعص این اتفاق نشه؟

    • پارسا
      1399-02-28

      با سلام وقت بخیر

      ریزش موی ارثی هم از خانواده مادری منتقل میشه هم از سمت پدر اما از سمت مادر بیشتر است.
      کوتاه کردن تاثیری در روند ریزش مو ندارد.

      • ali
        1399-12-12

        سلام من به تازگی وارد 18سال شدم و سرم تهش خیلی پیداست میخواستم بدونم درمانی داره یا نه

    • Narges
      1399-02-29

      سلام خسته نباشید … من ی دخترم ک حدودا 15 سالم بود که ی تصادفی داشتم مجبور شدم سه بار عمل کنم چند ماه بعدش توی مدرسه یکی از دوستام گفت ک چقدر موهات کم شده و من درگیر کم شدن موهام شدم تا اینکه امسال ک یک سال از اون ماجرا گذشته بود رژیم گرفتم و پیش دکتر رفتم … موهای بلندی داشتم و بعد از رژیم خیلی خیلی زیاد موهام شروع کرد به ریختن طوری ک رژیم و رها کردم و موهامو کوتاه کردم … الان در حدی شده ک در جلوی سرم وقتی موهامو میدم بالا کف سرم پیداست … در ضمن اینم بگم ک دوتا از خاله هام خیلی خیلی مشکل کم مویی دارند … میخواستم ببینم مشکلم چیه واقعا استرس دارم و خوابو از چشمام برده میترسم ک منم کچل بشم

  • مصطفی
    1399-02-26

    سلام من ۱۷ سالمه هیچ مشکلی ندارم درخانواده ما فقط از طرف خانواده مادی کچلی هست ولی همه میگن موهام مثل پدرم پر پشت هست
    یک ماهی هست که هر وقت دست توی موهام میکنم ۲ الی ۵ نخ میاد تو دستام
    و اینکه تو حمام خیلی بیشتر
    من قبلاً کمتر حمام میرفتم نمیدانم چرا جدیداً بعد از یکی دو روز موهام یه جوری میشه بین چربی و خشکیه یه جوری میشه خلاصه
    و اینکه رشد موهامم کمه مثلاً همه دوستام هر ماه میرن آرایشگاه ولی من بعد ۳ ماه موهام نورمال میشه ولی مشکل من ریزشه آیا میشه بخاطر کمبود کلسیم باشه؟؟؟لطفاً کمکم کنید ?????????????????

    • پارسا
      1399-02-28

      با سلام و وقت بخیر

      تعدادی که شما اعلام کردین برای ریزش مو طبیعی است. نگرانی بیخود باعث تشدید ریزش مو می شود. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از نگرانی بیخود دوری کنید.

    • امیر
      1399-07-27

      چرا تو عین منی
      منم خانواده مادریم کچلن
      منم چن وقته موهام میریزه
      ?

  • Nima
    1399-02-20

    سلام …خسته نباشید من سنم شونزده ساله و وقتی که سره خود را میشویم پونزده تا بیست تاره موی خود را از دست میدهم میشه راهنمایی کنید که به چه دلیلی موهایم میریزد

    • پارسا
      1399-02-20

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی طبیعی هست. نگران نباشید

  • محمد
    1399-02-18

    سلام عمل بینی داشتم ۱۸سالم هست بعد از عمل ریزش مو خارش و شوره گرفتم بعد از ۶ماه هم هنوز ادامه داره

  • سمیرا
    1399-02-18

    با سلام
    ببخشید من یه دختر 14 ساله هستم که ریزش مو فوق‌العاده شدید دارم و بعد از شانه زدن مو به شدت سردرد میگیرم و جنس موهام هم به شدت چربه
    میخواستم بدونم برای درمان ریزش مو چیکار کنم چون من قبلا ریزش مو نداشتم و حدوداً یک ماهی میشه که این مشکل رو پیدا کردم

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      چه راهی بهتر از مشورت با پزشک متخصص پوست و مو. تجویز و معاینه بصورت آنلاین و اینترنتی کمکی به شما نخواهد کرد.

  • امیر
    1399-02-13

    باسلام آیا ریزش مو درسنین پایین میتواند به دلیل بلوغ باشد؟

    • پارسا
      1399-02-15

      با سلام و وقت بخیر

      ریزشی که مثلا در اثر تغییرات هورمونی مثل بلوغ می شود برای مدت محدودیست و دوباره موها در می آیند و نیازی به درمان ندارند.

  • علی م
    1399-02-13

    سلام ۱۶سالمه من موهای خشک و نازکی دارم و زمانی که به مو هام دست میزنم احساس درد در ریشه مو هام دارم کچی ارثی هم دارم ولی بعد از بیست سالگی در ارثم فقط از جلو ریزش هست ولی من از همه جای سرم و حتی از بدنم هم ریزش مو دارم در کناره گردن و گوش ها هم ریزش مو دارم حدودا روزی ۲۰۰تا۳۰۰ولی زمانی که حموم هستن خیلی زیاد تر بطوری که هر طور به مو هام دست بزنم از ده تا مو کمتر مو تو دستم میبینم این هم میخواستم بدونم که اگه ارثی باشهه چرا من زود تر دوچار شودم و چه زمانی به کچلی کامل دوچار میشم خیلی ممنون

    • پارسا
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      سن شروع ریزش موی ارثی سن خاصی گفته نشده ولی 80%مردان تا 35 سالگی مرزهای ریزش مویشان مشخص می شود. اینکه عواملی مثل کم خونی واختلال تیرویید و استرس نقش تشدید کننده برای ریزش مو دارند بدیهی است و سرعت ریزش را بیشتر می کنند.

  • علی م
    1399-02-13

    سلام من ۱۶سالمه مو هام نازک خشک وریزش موی نسبتن زیادی داره در تموم شاید بیتر از۴۰۰تا تار مو وقتی به مو هام دست میزنم احساس درد میکنم و این که من در خانواده پدر و مادرم کچلی هست اما بعد بیست سالگی ولی من ریزش مو از همه جای سر دارم ولی اینم بگم که خط پیشونیم رفته عقب واز کناره گوش هام و و طرف گردن هم کم پشت شده و مورد چخری که میخواستم بدونم اینکه اگه ارثی باشه چندوقت دیگه کچل میم مثل او ها ولی کچلی در ارثم طوری نیست که همه موهاشون بریزه فقط از جلو یکم زیاد کم پشت میشه ممنون از تمام کمک هایتان

  • Alireza
    1399-02-04

    سلام من ۱۸ سالمه و خودمم نمیدونم که ریزش مو سر دارم یا نه ولی احساس میکنم در جلوی سرم قسمت راست سرم به سمت عقب تر رفته و قسمت چپ هم کمی کم پشت شده پدرمم هم ۵۰ سالشه و هنوز مو داره عموم هم همینطور قرص های زینک پلاس هم مصرف میکنم میخوام بدونم من زمینه ریزش مو از جلو سر دارم یا مربوط بلوغه و عادیه؟؟؟

    • پارسا
      1399-02-16

      با سلام و وقت بخیر

      ممکنه به دلیل بلوغ باشه. در هر صورت تشخیص دقیق فقط با معاینه حضوری امکان پذیر است.

  • ماهان
    1399-01-30

    با سلام
    امروز ۵ روز می شود که مو های من شروع به ریزش کرده به طوری در روز حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ تار مو در اطراف خود پیدا می کنم من ۱۷ سالمه وبسیار از این بابات نگرانم

    • پارسا
      1399-01-30

      با سلام و احترام

      ممکن است ریزش مو هر دلیلی از جمله استرس یا دلایل هورمونی و ارثی داشته باشد. پس مهمترین بخش جلوگیری از ریزش مو تشخص عامل است. لطفا به پزشک متخصص مراجعه کنید و نسبت به درمان اقدام کنید.

  • Z..ph
    1399-01-30

    سلام وقتتون بخیر من دوخواهر ۱۵ و ۱۳ ساله دارم که هردوشون ریزش مو دارند اما خواهر۱۵ سالم خیلی ریزش مد شدیدی پیدا کرده حدودا چندماهه که قبلش اصلا اینطور نبود وبشدت هم لاغر شده وازاونجایی که تو سن رشد وهم کم خوراک و هم بدخوراک ممکنه ریزش موش بهمین دلایل باشه یا ممکنه دلیل دیگه هم داشته باشه و اینک ایشون سرشون هم نسبت به قبل بیشتر شوره میزنه لطفا راهنماییم کنید.ممنونم

    • پارسا
      1399-02-10

      با سلام و احترام

      سنین نوجوانی و تغذیه می تواند عامل ریزش مو باشد. اما برای تشخیص صحیح بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • علی
    1399-01-29

    سلام،خدمت شما.من مدتی است که به علت مصرف قرص‌ وارفارین دچار ریزش مو شده‌ام واگر مصرف آن را قطع کنم باعث لخته شدن خونم میشود،نظر شما در مورد کاهش ریزش مو چیست؟

    • پارسا
      1399-04-07

      با سلام و وقت بخیر

      تمام مشتقات وارفارین و مارکومار ها باعت ریزش مو می شوند که در بعضی موارد اچتناب ناپذیر است. با پزشک قلب و عروق خود مشورت کنید شاید با پلاویکس یا ریواروکسابان بتوانند آنرا جایگزین کنند. هرچند تخصص بنده تجویز در زمینه قلب و عروق نمی باشد.

  • سهیل
    1399-01-28

    باسلام
    ببخشین من ۱۶ سالمه و موهام خیلی چربن
    هروز حدود ۱۰تا ۲۰ از موهام میریزه وخارش سر هم دارم وشوره ی سر
    پدرم موهای کم پشتی دارد ولی عمو هام همه کچلن
    متونه ارثی باشه ممنون میشم کمکم کنید مرسی

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      تعدادی که از سر شما میریزه طبیعی است.
      اما زمینه ارثی ریزش مو دارید.

  • Nrgs
    1399-01-20

    سلام من ۱۳ سالمه ریزشمو هام دارن روز به روز بیشتر میشن البته تحت درمان هستم ولی موهام اصلا شرایط خوبی ندارن و من افسردگی گرفتم چند هفتست و مشکل خاصی ندارم فقط رژیم غذاییم یکم نامناسبه دلیل اینکه تو این سن کم همچین اتفاقی واسم افتاده چیه ؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      تقریبا خودتون پاسخ سوال رو دادین. اولا تغذیه خودتون رو سعی کنید به حالت عادی و مناسب برگردونید. دوم اینکه از استرس و افسردگی دوری کنید و در صورت لزوم با روانشناس صحبت کنید.

    • آریانا
      1399-03-08

      سلام دختر ۱۱ ساله ام حدود دو هفته است به شدت ریزش مو دارد طوری که موهایش نصف شده مو هایش در همه نواحی سر حتی با دست کشیدن روی موها از ریشه در می آید و پوست سرش به راحتی قابل دیدن است الان پوست سرش در اثر ریزش و پوست سرش در صورت لمس درد میگیرد یک مقدار خارش هم دارد همه آزمایش هاش خوب بوده آیا دوباره موهایش رشد می کند. ضمن اینکه در خانواده خودم و همسرم هیچ کس مشکل ریزش مو ندارد و همگی موهای پری دارند.

      • پارسا
        1399-03-08

        با سلام و وقت بخیر

        ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید تا علت ریزش مشخص شود. در نظر داشته باشید که این مدل ریزش مو برگشت پذیر می باشد و از ایجاد استرس به کودک خود اجتناب کنید.

  • سینا نوری
    1399-01-01

    سلام تورو خدا کمکم کنید من ۱۸ سالمه و موهام یک سال داره می‌ریزه توروخدا بگید پوستم چرب وشوره قبلاً داشتم که الان دیگه اصلا ندارم آزمایش دادم و فقط ویتامین دی کم داشتم تنها چیزی که می‌خوایییم اینکه آیا با مراجعه به دکتر متخصص ریزش موهای من قابل درمان هستش یا نه جون هر کی دوست دارید کمکم کنید

    • پارسا
      1399-02-10

      با سلام و احترام

      قطعا مراجعه به پزشک و پیدا کردن علل ریزش و شروع درمان بهتر از استرس و نشستن در خانه می باشد. پس به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • امیر
    1398-11-26

    عزیز شاید دلیلش خود ارضایی میکنی

  • حمید
    1398-10-20

    سلام خدمت شما من 16 سالمه احساس میکنم احساس میکنم موهای جولوی سرم ریخته من ی مدته به خاطر یه مشکلانی زیاد فکر خیال میکنم بعد از این که متوجه شدم موهام اینجوری شده روزی هزار بار جولوی اینه میرم نواحی که موهام ریخته زیاد نوا نگاه میکنم من سشوار زیاد میکشم ولی احساس نمیکنم ب خاطر اون باشع قسمت چپ و راست سرم قسمت جولویی موهام اینجوریه بیماری خاصی ندارم و در سلامت کامل هستم

    • پارسا
      1399-01-09

      عرض ادب و احترام

      بیماری ، استرس و حتی ریزش موی ارثی می تونه دلیل ریزش موهای شما باشه. بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو بصورت حضوری مشورت کنید.

      • مبی
        1400-03-03

        سلام من ۱۶ سالمه یکسالی میشه ک ریزش مو شدید دارم طوری ک حس میکنم جلوی سرم خلوت شده من قبلا موهای پرپشتی داشتم
        موهام بلند هست بنظر شما علت ریزش شدید موی من چیه.

  • tsubaki
    1398-08-23

    سلام و خسته نباشید خدمت تمامی اعضای پارسا
    من پسری 17 ساله هستم که قبلا موهای پرپشت و بسیار خوبی داشتم ولی چند وقتی است با مشکل ریزش مو مواجه شدم. ریزش موی سر من الگوی خاصی ندارد ولی بیشتر در قسمت جلوی سر(حدود 6 سانتی متر جلوتر از خط رویش مو) ریزش بیشتر است.در خانواده ما فردی نیست که موهای سرش ریخته باشد، همچنین با دادن آزمایش مشخص شد که هیچ بیماری خاصی(کم خونی – تیروئید و… ) ندارم.ابروهایم کم پشت شده اند و علاوه بر این موهای بقیه نواحی بدنم مثل دست ها و پاهام به صورت نیمه رشد میکنند(منظورم این است که نصف آنها رشد خوبی داشته ولی بعضی ها-نصف آنها- بعد از اصلاح و پیرایش به همان اندازه میمانند و دیگر رشد نمیکنند) همچنین باید اضفه کنم که پوست سرم هیچ مشکلی نداشته و فقط چرب است و البته در گذشته شوره های سنگینی میزد که با مراجعه به دکتر فهمیدم که سبورئیک درماتیت است و با استفاده از شامپو به طور کامل برطرف شد.به نظر شما مشکل من چیست و راه حل آن کدام است؟

    • پارسا
      1398-09-27

      با سلام و احترام

      دوست عزیز مشکلات شما احتیاج به ویزیت حضوری دارد. لطفا به یک متخصص پوست و مو مراجعه فرمایید.

      پیروز باشید

    • مهدی
      1399-11-17

      سلام وقت بخیر
      بنده 20سالمه و از 17سالگی موهام شروع به ریزش کرده و ناحیه جلوی سرم کم پشت شده و سرم خیلی چرب میشه و در میانه سر (فرق سر) متورم شده و حالت جوش پدیدار شده و از بین هم نمیره …..

    • امید
      1400-05-18

      با سلام و عرض ادب من ۱۶ سال سن دارم مشکل ریزش مو هم دارم ولی خدارو شکر رفتم تو کار ورزش مربیم بهم گف حداقل باید روزی ۵ وعده غذا بخوری منم این کارو انجام دادم خدارو شکر موهام داره برمیگرده به حالت قبلیش امیدوارم شماهم این کاری که میگمو انجام بدین صد در صد عمل میکنه با تشکر?

+مشاهده بیشتر