آلوپسی آره‌آتا یا ریزش موی سکه ای

ریزش مو سکه‌ ای | علت، علائم و راهکارهای درمانی

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا یکی از دلایل ریزش موی سر، ریش و سایر نقاط بدن است. به طور معمول این عارضه باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست سر یا ریش می‌شود. کسانی که از این شکل ریزش مو رنج می‌برند، سالم هستند و در بیشتر موارد موها بعد از مدتی دوباره رشد می‌کند. البته گاهی (به ویژه در کسانی که دچار ریزش موی کامل سر یا بدن می‌شوند) طاسی یا فقدان مو دائمی خواهد بود.

اگر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنید یا به تازگی به آن مبتلا شدید اطلاعات این مطلب به شما در درمان بیماری و کاهش استرس ناشی از آن کمک خواهد کرد.

ریزش موی سکه ای چیست ؟

ریزش موی سکه ای در علم پزشکی با نام آلوپسی آره آتا (Alopecia areata) شناخته می‌شود. این عارضه یکی از دلایل کمتر شایع ریزش مو است. افراد مبتلا به ریزش موی سکه ای مشکلی از نظر سلامت جسمی ندارند و لازم نیست نگران باشند.

  • پزشکان معتقدند که علت این عارضه یک بیماری خودایمنی است که در آن گلبول‌های سفید به اشتباه به فولیکول‌های بدن حمله می‌کنند.
  • وجود سابقه‌ی این عارضه در خانواده باعث افزایش احتمال ابتلا می‌شود.
  • برای این مشکل درمان قطعی وجود ندارد ولی با راه‌هایی می‌توان به بهبود شرایط کمک کرد.
  • ریزش موی سکه ای می‌تواند باعث طاسی کل سر، ریزش موی کل بدن یا به وجود آمدن نواحی کوچک طاس روی سر یا ناحیه ریش شود.
  • شیوع بیماری در زنان و مردان یکسان است. کمتر از ۱ درصد جمعیت از این عارضه رنج می‌برند و معمولاً شروع علایم از سنین کودکی اتفاق می‌افتد.
  • در یک پنجم افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا، یکی از دیگر اعضای خانواده نیز از این بیماری رنج می‌برد.
  • ریزش مو در این بیماری معمولاً ناگهانی و طی چند روز اتفاق می‌افتد.
  • مدارک کمی وجود دارد که نشان می‌دهند ریزش موی سکه‌ای با استرس مرتبط است.
  • آن دسته از بیمارانی که دچار ریزش مو به شکل نواحی پراکنده سکه‌ای می‌شوند، معمولاً بدون نیاز به درمان تا حداکثر یک سال شاهد رشد دوباره‌ی موهای خود خواهند بود.
  • تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

ریزش مو سکه ای

علایم و نشانه‌های ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای در بیشتر مواقع در موهای سر دیده می‌شود. ریزش موی سکه‌ای ریش در مردان هم نسبتاً شایع است. اما همانطور که اشاره کردیم، هر نقطه از بدن می‌تواند دچار ریزش موی سکه‌ای شود. هرجایی از بدن که دچار این شکل ریزش مو شود، فاقد آثاری مانند بثورات پوستی، قرمزی، زخم یا اسکار خواهد بود.

 ریزش موی سکه‌ای سر

معمولاً اولین علامت آلوپسی آره آتا ظاهر شدن نواحی طاس دایره‌ای یا بیضی شکل بر روی سر است. این نواحی معمولاً از یک سکه بزرگ‌تر نیستند. البته نواحی طاس می‌توانند شکل‌های غیر از دایره و اندازه‌ای بزرگ‌تر از سکه داشته باشند. گاهی ریزش مو به شکل نواری از طاسی در می‌آید که در این حالت به آن «اوفیاز» می‌گویند. برخی موارد هم ریزش مو به قدری شدید است که تا تقریباً تمام سر را فرا می‌گیرد (آلوپسی توتالیس).

 ریزش موی سکه‌ای ریش

مردانی که به آلوپسی آره آتا مبتلا هستند، گاهی در ناحیه‌ی ریش هم دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش موی سکه‌ای در ریش به صورت یک یا چند ناحیه‌ی فاقد مو مشاهده می‌شود که بیشترشان کوچکتر از یک سکه هستند.

تغییر در ناخن‌ها

حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات ناخن می‌شوند. از شایع‌ترین علایمی که روی ناخن‌ها پدیدار می‌شود می‌توان به قرمزی ناخن، وجود چاله‌های کوچک یا ایجاد خطوط کم عمق به موازات خط طولی ناخن اشاره کرد. گاهی سطح ناخن‌ها به اندازه‌ی کاغذ سمباده زبر می‌شود. در موارد نادر ناخن افراد سست و شکننده می‌شود که در این حالت ناخن به سادگی شکسته و جدا می‌شود.

سایر علایم

در نظر داشته باشید که عمده‌ترین علامت آلوپسی آره‌آتا همان ریزش مو به صورت نواحی سکه‌ای است. در بیشتر افراد به جز این علامت، نشانه‌ی دیگری از بیماری وجود ندارد. سایر علامت‌هایی که ممکن است نشان دهنده‌ی آلوپسی آره آتا باشند شامل موارد زیر است:

  • عدم ریختن موهای سفید یا خاکستری در نواحی دچار ریزش مو،
  • رشد خود به خود موها بعد از ریزش،
  • رشد موها در ناحیه‌ی دچار طاسی و ریزش موها در ناحیه‌ای دیگر به طور همزمان،
  • ریزش مویی که در ماه‌های سرد سال اتفاق می‌افتد.

ریزش مو سکه ای ریش

علت ریزش موی سکه ای

اشاره کردیم که علت این عارضه ناشی از اختلالی در سیستم ایمنی است. یعنی سلول‌های ایمنی (به اشتباه) فولیکول‌های بدن را عامل خارجی شناسایی کرده و به آن‌ها حمله می‌کنند. فولیکول‌ ها ارگان‌هایی کوچک در زیر پوست هستند که وظیفه‌ی ساخت مو را برعهده دارند. نکته‌ای باید بدانید این است که این حمله‌ی سیستم ایمنی باعث ریزش مو می‌شود ولی به ندرت باعث از بین رفتن کامل فولیکول می‌شود. برای همین بعد از مدت کوتاهی، فولیکول ترمیم شده و موها دوباره رشد می‌کنند.

ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره‌ آتا یک بیماری خود ایمنی است که باعث ریزش غیرقابل پیش‌بینی موها می‌شود. در بیشتر موارد مشاهده می‌کنیم که ریزش مو به شکل نواحی دایره‌ای شکل یا بیضی شکل کوچک بر روی پوست سر یا ریش اتفاق می‌افتد. گاهی هم شرایط وخیم‌تر می‌شود و کل موهای سر، ریش، مژها یا تمام موهای بدن می‌ریزند. امروز می‌خواهیم در مورد درمان ریزش موی سکه ای صحبت کنیم. از درمان‌های بالینی و خانگی گرفته تا مراقبت‌هایی که باید در صورت ابتلا به این بیماری انجام دهید.

مراقبت‌های ضروری

موها از مهم‌ترین اجزای زیبایی صورت هستند؛ اما به غیر از این نقش محافظتی مهمی هم دارند. پس به غیر از درمان ریزش موی سکه ای ، باید نگاهی هم به مراقبت‌های ضروری مربتط با این بیماری بیندازیم. اگر به آلوپسی آره آتا مبتلا هستید، به موارد زیر توجه کنید:

  • بخش‌هایی از سر یا صورت که دچار طاسی شده‌اند و معرض نور خورشید قرار دارند را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.
  • اگر ابروها یا مژه‌های شما دچار ریزش شده‌اند، حتماً باید عینک آفتابی به چشم بزنید. ابروها و مژه‌ها به طور طبیعی از چشمان شما در برابر گرد و غبار و نور آفتاب محافظت می‌کنند.
  • برای جلوگیری از گرم شدن سر توسط نور خورشید، کلاه یا کلاه گیس به سر بگذارید.
  • اگر موهای بینی خود را از دست داده‌اید، باید از مرطوب‌ کننده‌ها و داروهای مخصوص بینی استفاده کنید تا میکروب‌هایی که به طور معمول درون موهای بینی به دام می‌افتند، شما را بیمار نکنند.

ریزش مو سکه ای

درمان ریزش موی

متاسفانه هنوز درمان قطعی برای ریزش موی سکه ای کشف نشده است و این عارضه از جمله بیماری‌های لاعلاج محسوب می‌شود. البته راه‌هایی برای مدیریت و درمان ریزش موی سکه ای وجود دارد که به رشد سریع‌تر موها کمک می‌کنند. برخی از بهترین داروهای درمان ریزش مو شامل موارد زیر می باشد:

کورتیکواستروئید‌ها (کورتون‌ها)

این داروها باعث سرکوب سیستم ایمنی می‌شوند تا گلبول‌های سفید فولیکول‌ها را تخریب نکنند. برای ریزش موی سکه‌ای ریش معمولاً به شکل تزریق موضعی یا کرم‌های موضعی تجویز می‌شوند.

دیفن سیپرون

این داروی موضعی را باید به نواحی دچار طاسی بزنید. دیفن سیپرون باعث بروز واکنش آلرژیک بر روی پوست می‌شود که با علایم قرمزی، تورم و خارش قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد که این دارو به نحوی سیستم ایمنی را گول می‌زند تا گلبول‌های سفید به سطح پوست بیایند و فولیکول‌ها را رها کنند. درمان با دیفن سیپرون ۳ ماهی زمان می‌برد. این دارو یکی از موثرترین راه‌های درمان ریزش موی سکه ای است.

آنترالین

از این دارو به شکل محلول یا کرم برای درمان بیماری پسوریازیس (یک بیماری خود ایمنی پوستی) استفاده می‌شود. آنترالین معمولاً به شکل مایعی روغنی و تیره رنگ است که باید روزی یکبار به نواحی دچار طاسی بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه تا چند ساعت (بسته به دستور پزشک) روی پوست بماند. آنترالین هم باعث تحریک پوست و رشد موها می‌شود. معمولاً طی ۸ تا ۱۲ هفته نتایج درمانی قابل مشاهده هستند.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک داروی موضعی است با نام روگین هم شناخته می‌شود. معمولاً از آن برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه (آلوپسی آندروژنی) استفاده می‌شود. این دارو به شکل فوم یا مایع وجود دارد و باید ۲ بار در روز به نواحی طاس بزنید. نتایج درمان معمولاً بعد از ۳ ماه مصرف مداوم، قابل مشاهده است. در واقع ماینوکسیدیل باعث تحریک رشد موها می‌شود ولی نمی‌تواند از ریزش دوباره ریش جلوگیری کند.

ماینوکسیدیل

درمان‌های خانگی ریزش موی سکه ای

برای درمان ریزش موی سکه ای راه‌های درمانی خانگی هم وجود دارند. تاثیر این راه‌ها از لحاظ علمی اثبات نشده و بیشتر تجربی هستند. به هر حال امتحان این راه‌ها خالی از لطف نیست و ممکن است برای شما موثر باشد.

سیر : خاصیت درمانی طبیعی سیر می‌تواند به درمان ریزش موی سکه ای کمک کند. پژوهشی در سال ۲۰۰۷ نشان داد که ژل سیر برای درمان آلوپسی آره آتا موثر است. در این مطالعه کسانی که از کرم‌های کورتون همراه با عصاره‌ی یا ژل سیر استفاده کرده بودند، نتایج درمانی بهتری را نشان دادند.

درمان ریزش مو با قرص ویویسکال : این مکمل طبیعی از منابع دریایی و اقیانوسی ساخته می‌شود. مصرف ویویسکال به مدت ۶ ماه می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود. پژوهشی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که مکملی مشابه با ویویسکال در مردان دچار ریزش مو، باعث افزایش رشد موها و کاهش ریزش می‌شود.

مکمل‌های بیوتین و زینک : بیوتین و روی (زینک) از جمله ریزمغذی‌هایی هستند که می‌توانند باعث افزایش رشد مو و پیشگیری از ریزش شوند. بدن شما روزانه به ۳۰ میلی‌گرم روی و ۳ میلی‌گرم بیوتین نیاز دارد. رژیم غذایی سالم همراه با این مواد مغذی می‌تواند به پیشگیری و درمان ریزش موی سکه ای کمک کند.

سایر روش‌های درمانی

درمان‌های دیگری هم برای ریزش موی سکه ای پیشنهاد می‌شوند که در مورد تاثیر آن‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد. برخی از آن‌ها را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

  • نوردرمانی،
  • مزوتراپی مو و PRP،
  • رایحه درمانی یا آروماتراپی،
  • طب سوزنی،
  • مزونیدلینگ،
  • مواد پروبیوتیک،
  • لیزر درمانی با لیزر کم توان،
  • نوشیدنی‌ها و کرم‌های موضعی آلوئه ورا،
  • آب پیاز که باید به روی مناطق دچار طاسی بمالید.
  • روغن‌های اسانس طبیعی مانند روغن درخت چای، رزماری، لاوندر (استخودوس) و نعنای فلفلی (پپرمینت).
  • سایر روغن‌ها مانند جوجوبا، بادام، زیتون و نارگیل.
  • استفاده از رژیم‌های غذایی مخصوص بیماران خود ایمنی که شامل گوشت و سبزیجات فراوان است.
  • مکمل‌های گیاهی مانند جنسینگ، چای سبز و ساوپالمتو.

درمان ریزش مو سکه ای

ریزش موی سکه‌ای دائمی است یا موقتی؟

سیر بیماری به طور کلی به دو شکل مشاهده می‌شود:

  • ایجاد تعداد کمی ناحیه‌ی کوچک طاسی به اندازه یک سکه که بعد از مدتی (چند ماه تا یکسال) موهایشان رشد می‌کنند. (شایع)
  • ایجاد تعداد زیادی ناحیه‌ی کوچک طاسی که ممکن است بعد از مدتی خوب شود یا به سمت طاسی کامل سر (آلوپسی توتالیس) یا ریزش تمام موهای بدن (آلوپسی یونیورسالیس) پیش برود. (نادر)

در برخی موارد ریزش موی سکه‌ای تنها یکبار رخ می‌دهد و در برخی افراد هم به صورت چرخه‌های تکرار شونده در طول زندگی مشاهده می‌شود. اگر بیماری پیش از سنین بلوغ آغاز شود، احتمال مزمن شدن و تکرار آن بیشتر است.

شیوع بیماری در چه کسانی بیشتر است؟

ریزش موی سکه ای در بین زنان و مردان به یک اندازه دیده می‌شود. شیوع آن در جامعه کمتر از یک درصد است و بیشتر در افرادی مشاهده می‌شود که بیماری عمومی یا پوستی دیگری ندارند (یعنی سالم هستند).

اگر هر کدام از شرایط زیر برای شما صدق می‌کند، خطر ایجاد بیماری در شما بیشتر است:

سابقه‌ی خانوادگی : در میان بستگان درجه اولِ حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از بیماران، ابتلا به آلوپسی آره آتا دیده می‌شود.

آسم، تب یونجه، درماتیت آتوپیک، بیماری تیروئیدی، ویتیلیگو و سندرم داون : پژوهش‌ها نشان می‌دهند، افرادی که به یکی از بیماری‌های بالا مبتلا هستند، با احتمال بیشتری دچار ریزش موی سکه ای می‌شوند.

تاریخ انتشار : 1401-03-25
سوالات متداول
  • علایم بیماری معمولاً از چه سنی نمایان می‌شوند؟

    آغاز بیماری می‌تواند در هر سنی باشد. با این حال شروع بیماری بیشتر در سنین کودکی یا نوجوانی اتفاق می‌افتد. تقریباً در نیمی از بیماران تا حداکثر یک سال بعد از ریزش، موها بدون نیاز به درمان خاصی از نو رشد می‌کنند و نواحی طاسی از بین می‌روند. بعد از رشد مجدد موها، ممکن است دیگر این اتفاق رخ ندهد. یا در زمان‌های خاصی در ادامه زندگی دوباره دچار ریزش و در آمدن موها شوید و این چرخه تا سال‌های دراز تکرار شود.

  • آیا این بیماری عوارض دیگری هم دارد؟

    آلوپسی آره آتا باعث ایجاد بیماری‌های حاد یا مزمن نمی‌شود و واگیردار هم نیست. منتها از نظر روانی ممکن است تحملش برای شما دشوار باشد. بسیاری از مبتلایان می‌گویند که این بیماری برای آن‌ها عذاب آور بوده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به ریزش موی سکه‌ای، بیشتر در خطر اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و فوبیاهای اجتماعی هستند. پس مهم است که در کنار این که به فکر درمان ریزش موی سکه ای هستید، به سلامت روحی و روانی خود هم توجه کنید.

    گاهی این بیماری با بیماری سلیاک (حساسیت روده به گلوتن) مرتبط است. در این حالت قطع مصرف گلوتن به رشد دوباره‌ی موها کمک می‌کند. نواحی دچار طاسی را باید با ضد آفتاب بپوشانید و اگر در جریان بیماری مژه‌های شما دچار ریزش شد، باید عینک به چشم بزنید تا نور خورشید به چشم‌ها آسیب نرساند.

  • آیا کمبود ویتامین D در ایجاد عارضه نقش دارد؟

    ارتباط ویتامین D با بیماری‌های خود ایمنی مدت‌ها است که مورد بحث و بررسی است. دانشمندان مشاهده کرده‌اند که برخی از مبتلایان به ریزش موی سکه ای دچار کمبود ویتامین D هم هستند. به هر حال فعلاً نمی‌توان با قطعیت در این مورد نظر داد و نیاز به پژوهش‌های بیشتری هست.

  • ریزش موی سکه ای چه انواعی دارد؟

    بسته به محل و شدت ریزش مو، این عارضه با نام‌های مختلفی طبقه بندی می‌شود. مثلاً زمانی که کل موهای سر بریزد، به آن آلوپسی توتالیس می‌گویند. زمانی که کل موهای بدن بریزد، به آن آلوپسی یونیورسالیس می‌گویند. اگر ریش شما دچار ریزش موی سکه ای شود، به آن آلوپسی باربی (به معنی ریش در زبان لاتین) می‌گویند.

  • آیا درمانی برای این بیماری وجود دارد؟

    خیر؛ متاسفانه تاکنون درمان موثری برای آلوپسی آره آتا کشف نشده است. البته تحقیقات گسترده‌ای روی این بیماری در حال انجام است و احتمالاً به زودی خبرهای خوبی بشنویم. با این حال راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند به مدیریت یا بهبود شرایط بیماری کمک کنند.

  • اگر والدین به این عارضه مبتلا باشند، کودکشان هم دچارش می‌شود؟

    لزوماً خیر. فقط وجود سابقه‌ی ریزش موی سکه ای در خانواده خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر می‌کند. توجه داشته باشید که افزایش احتمال ابتلا به این معنی نیست که کودک شما حتماً دچار این عارضه می‌شود. حتی در دوقلوهای یکسان (که ساختار ژنتیکی کاملاً یکسانی دارند)، اگر یکی از آن‌ها دچار آلوپسی آره آتا شود، احتمال ایجاد این بیماری در قل دیگر، حدود ۵۰ درصد است. پس عوامل وراثتی و ژنتیکی موثر هستند ولی این طور نیست که قطعاً باعث ایجاد بیماری شوند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • امین داوری
    1402-05-07

    سلام و عرض ادب من بعد از مدتی شاید. یک سال یا بیشتر پشت سرم به اندازه نصف سکه. و قسمتی خیلی ریز پشت گوشم. قسمتی دچار ریزش مو سکه ای شده است. و من بعد از مراجعه به دکتر ایشون یه آمپولی رو تزریق کردن و یک قطره که روزی دوبار باید رو قسمت ریخته شده مو بریزم با قرص که روزی یه بار باید مصرف کنم دادن.الان تقریباً 20روزی شده مدام استفاده میکنم. ولی متاسفانه تغییری ندیدم میشه لطفاً کمکم✅ کنید

    • امیدالله
      1402-12-02

      سلام مدت شش الی پنج سال هست که دچار این مریضی هستم به مرور زمان زیاد شده روان هست هر چی درمان کردم نتیجه نگرفتم اگر کسی در آلمان داکتر خوب بلد هست معرفی کنید

  • ناشناس
    1402-02-14

    سلام خدمت شما من هم دچار اینگونه آسیاب شده ام هیچ چیز نتیجه بخش نیست

  • ناشناس
    1401-12-20

    سلام دوستان من الان حدود‌۱۰یا۹ساله‌به‌‌ریزش‌موی‌سکه‌ای دارم توروخدا بگید چیکار کنم

  • آراد
    1401-10-12

    سلام دوستان منم نزدیک به سه ساله ریزش سکه ای دارم همه رقم آمپول از ناحیه ریزش تزریق کردم ولی جواب نگرفتم سیر زدم طب سنتی از جای ریزش حجامت کرد صابون و شامپو دست ساز استفاده کردم ولی جواب نگرفتم الآنم جای ریزش ها یکم گود شده اگه از ارومیه کسی دکتری چیزی سراغ داره یا جواب گرفته به منم بگه

    • وحید
      1401-12-23

      روش درمان کوایمبرا با ویتامین دی رو گوگل کن. خیلیها درمان شدن.

    • ناشناس
      1402-01-20

      سلام دوستان
      من کاملا موهام ریخت در عرض دو سال این بیماری در کل بگم هیچ درمانی نداره به جز تلقین و رعایت کردن چند مورد دوری از سیگار الکل و رعایت کردن خواب سر وقت کم کردن استرس که من هیچ کدوم رو نتونستم رعایت کنم الان حتی یک مو توی تمام بدنم نیست ولی خوش تیپ تر شدم گیر الکی به خودتون ندین بیخیال هر تیپی هستی فقط خوش باشید همین

    • فاطمه
      1402-02-17

      روغن کندوش و بنفشه پای زیتون بزن به اون قسمت و سعی کن بهش فکر نکنی

  • سمیرا
    1401-04-05

    سلام تورو خدااگ یه راهی دکتری چیزی هست معرفی کنیدمن همسرم ریزش موسکه ای دارن خیلی شدید زندگیمون نابودمیشه اینجوری چیکارکنیم??

    • یلدا
      1401-04-15

      سلام عزیزم راهی پیدا کردید برای کچلی سکه ای

    • IAbshar
      1401-08-14

      ماشالله

    • ناشناس
      1401-08-16

      تو بابل دارو دستساز میزنن خوب خوب میشه بدترینش

      • ثنا امیری
        1402-07-14

        لطفا اگه شماره تلفنی دارین بزارین ممنون میشم

    • علیرضا
      1401-09-07

      برای منم از بچگی میریخت به صورت سکه ای با خوردن قرص ایمینورال در یک ماه درست شد ولی بعد یک ماه قرص نخوردن دوباره ریخت و الان اون قرص رو نمیتونم توی دارو خانه ها پیدا کنم

    • ناشناس
      1401-10-01

      سلام خوبی من سه ماه شده به ریزش موی سکه ای گرفتار شدیم هر قدر دارو میخورم فایده نداره تا الان زیادتر شده مشکل چیست

    • ولی
      1401-10-02

      سلام من پسرم تو ۱۰ سالگی یه سکه ای رو سرش شد با قطره مگاکورت و اسپری لامینین خوب خوب شد الان تو ۱۱سالگی باز یه جای دیگه به اندازه یه ناخن ریخته باید ببرمش دکتر ،داره واسه تیزهوشان میخونه استرسی هست ،که یخورده داریم رو این موضوع کار می‌کنیم بیخیال تر باشه

    • ناشناس
      1401-10-05

      من الان دوساله درگیرشم

  • ناشناس
    1401-02-31

    دوستان خواهشا کمک کنید اولش به صورت یه نقطه در سبیل بود الان ریش و سبیلم کاملا داره میریزه و چند نقطه از سرم هم ریزش مو به صورت طاسی هست
    خواهشا کمک کنید
    الان باید چیکار کنم

    • پارسا
      1401-02-31

      سلام و وقت بخیر

      بهترین راهکار مراجعه به پزشک متخصص برای مشخص شدن علت ریزش مو و آغاز پروسه درمان می باشد.

    • ناشناس
      1401-06-19

      از کرم سریتا برای ریزش موی سکه ای استفاده کن محل رو بشور و ۳ بار در روز بزن امیدوارم براتون جواب بده چون یکی از اشناها مشکل شما رو داشت همین برطرفش کرد

    • ناشناس
      1401-07-18

      سلام قرص زینک روی بخوریدوامپول بیوتین هفته ایی ۱بارعضلانی به پاتون تزریق کنین وگوشت قرمزماهی مرغ میوه جات سبزی جات مرتب مصرف کنید

    • ناشناس
      1401-07-24

      سلام ما تو فامیلمون یه مورد این طوری داشتیم دکتر گفته بود عاملش قارچ هستش و با تزریق آمپول رشد مجدد کرد .

    • علی عربلو
      1401-09-24

      پیاز عنصل بگیر از عطاری یه برگش بکن کیش روش بمال خیلی میسوزونه ولی دوهفته جواب میگیری

    • مهدیه
      1402-01-09

      اگرسرت چربه رزماری فشرده بگیر ازعطاری

  • عبد
    1401-02-29

    سلام برید پیش دکتر روماتولوژی بیمارستان امیرالمؤمنین یکشنبه و دوشنبه هستن ساعت هفت صبح برین نوبت بگیرین ، ازتون آزمایش میگیره ، من خودم در اثر کرونا خودایمنی میگیرم و میزنه به فولیکول موهام و مفاصل الان نیزوپرد دادن به مرور خوب میشم

    • ناشناس
      1401-04-15

      کدوم شهر هست؟

    • ناشناس
      1401-04-19

      بیمارستان امیرالمومنین کجا هست کدوم دکتر

    • ناشناس
      1401-06-05

      ببخشید دکتر روماتولوژی میتونه درمان کنه؟

  • جواد محمدی
    1401-02-09

    سلام بچها من هم متاسفانه دو نیم ساله درگیر این تاسی سکه ای هستم خیلی هم عذاب می کشم چند بار دکتر رفتم آمپول زدم الان هم باز درگیرم خواستم بگم این یه بیماریه یعنی فقط من و شما استرس داریم گرفتاری داریم این یک نوع بیماریه که تا حالا درمانی براش پیدا نشده من هیچ نوع مشکلی ندارم نه مادی نه معنوی شاید بگم یک درصد دور بریام مشکلات ندارم. والی درگیرم

    • مصطفی اخلاقی
      1401-02-21

      با سلام.
      من تجربه خودمو میگم.
      از استرس دوری کنید.
      از صابون وشامپو ضعیفتری استفاده کنید مثل شامپو بچه.
      درمحل ریزش مو، سیر رو با یه وسیله چوبی .فلزی نباشه.له کنید ومثل پماد بمالید البته سوزش زیادی داره.
      محل رو با روغن سیاه دانه هر روز چرب کنید.
      این توصیه ها رو از دارو گیاهی گرفتم وبرام کارآمد بود.
      امیدوارم به کارتون بیاد.

    • بهروز
      1401-02-26

      سلام دوستان فکر کنم بعد از کرونا و تزریق آمپولی کرونا بیشتر شده چون هر چی مطالعه و مراجعه داشتم پزشکان معتقد هستند در اثر سیستم دفاعی خود بدن هستش .

  • ناشناس
    1401-01-22

    سلام من ۳ ماه میشه به ریزش موی سکه ای پیدا کردم چه قسم از این مشکل خلاص بشم

  • مهدی
    1401-01-22

    باسلام
    من سال 96 رفتم آرایشگاه متوجه ریزش سکه ای خودم در قسمت پشت سر شدم .. بلافاصله تو همدان به یه متخصص پوست مو مراجعه کردم ..بعد از معاینه پماد کلوبتازول داد مالشر وزی 3 بار درمحل ریزش …..قرص پردینزلون 5 صبح ها یک عدد ….قرص اکوفن روزی یک عدد تا دو هفته مصرف کردم .جواب داد
    الان بعد از 5 سال دوباره از جای دیگه سرم ریزش سکه دارم نمیدونم چیکارکنم دوباره همون نسخه قبلی مصرف کنم یا دوباره پیش دکتر برم..

    • پارسا
      1401-01-22

      سلام و وقت بخیر

      بله بهتر است مجدد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    • ناشناس
      1401-06-11

      پیش کدوم متخصص رفتین تو همدان میشه بگین

  • حمزه
    1400-12-17

    سلام من دوساله ازقرص نیورال وبتامتازن برای ریزش مو سکه های استفاده میکنم بختی که قرص راترک میدم ریزش مو دوباره شروع میشه چه کار کنم که این مشکل ال بشه

    • صدیقی
      1401-03-17

      سلام من دو بار مبتلا به ریزش موی سکه ای شدم نمی دانم چی کار کنم

  • فرشته
    1400-12-16

    سلام، یه دوماهی هست دچار ریزش موی سکه ای شدم. یک ماهی هم هست دکتر کورتون در سر تزریق کرد . دکتر دیگه ای رفتم که دوتا آمپول تریامسینولون به فاصله ی دوهفته تزریق عضلانی نوشته، هنوز انجام ندادم ، لطفا راهنمایی بفرماییدآیا تزریق و انجام بدم ؟

    • مسلم
      1401-01-10

      سلام نخیر هرگز عضلاتی انجام نده خیلی ضرر داره من الان ۱۵ تا دونه انجام دادم ولی دوباره بدتر ازقبل شده موهام ودرضمن پوکی استخوان پیداکدم بدلیل آمپول

      • Nero
        1402-11-29

        شما شیر و لبنیات زیادی مصرف کن ، کم کم روزی ۲ الی ۳ لیوان حتما شیر محلی مصرف کنین. قبل مصرف خوب بجوشونید و برای این که از مزش خسته نشید مقداری عسل اضافه کنید.

    • ناشناس
      1401-03-14

      بله

  • ندا
    1400-12-16

    سلام من الان. 4ماهه متوجه شدم ریزش سکه ایی مو پشت گوش چپم شدم دکتر نور بالا استان یزد رفتم آمپول با قرص بتامتازون ودورقم محلول دادن که امپول نزدم قرصشم نخوردم از عوارضش ترسیدم ولی محلول دست سازشون استفاده کردم خوب شدو ریشه زده وداره پر میشه….میخواستم بدونم دیگه ریزش پیدا میشه توی سرم یانه

    • ناشناس
      1401-01-09

      به ماهم محلول بگیدماهم استفاده کنیم اگه میشه

    • مهدی
      1401-01-11

      محلولشو از کجا تهیه میکنین

    • ایمان
      1401-01-12

      اسم دوتا محلول هات چی بود

    • ناشناس
      1401-02-27

      سلام وقت بخیر ،میشه بگید چه محلولی استفاده کردین،که الوپسی شما یاریزش موی شما خوب شده تا مام استفاده کنیم ،در بعضی جاها،میگن ،مال اعصابم هست ،حال نمیدونم راست هست یان باتشکر وسپاس

    • ناشناس
      1401-03-02

      سلام
      نام محلول رو میگین ما هم استفاده کنیم ممنون

    • M.sh
      1401-11-10

      میشه بگی چیا مصرف کردی ب مام بگو تروخدا

    • ناشناس
      1401-11-23

      چه محلولی ؟لطفا بگید

  • فريبا بهروزي
    1400-12-07

    با سلام
    حدود 20 يا 25 روز پيش تو يه قسمت سرم احساس كردم درد ميكنه يه حالتي مثل اينكه جهت موهام عوض شده درد داره
    ديشب متوجه شدم اون قسمت از سرم اندازه يه سكه بزرگ كاملا موهاش ريخته كلا اعصابمو بهم ريخت .
    لطفا كمكم كنيد خيلي ناراحتم
    تا حالا اصلا تو خانواده مون همچين چيزي نبود.

    • شریف
      1401-01-06

      نگران نباشید، پیش دکتر متخصص پوست و مو برید و ازش بخواهید که آمپول تریامسینالون در ناحیه ای که موهاتون ریخته شده تزریق کنه ، تا یکماه بعد موها دوباره در میاد

    • ناشناس
      1402-01-19

      سلام من سه ماهه ریزش مو سکه ای گرفتم رفتم یه متخصص خوب مثلا تو کرج بهتر نشد که بیشر شد دو ناحیه ریزش مو گرفتم یه ماه پیش رفتم بیمارستان رازی تهران که برای پوست و مو هست آمپول کورتون زد که شروع به رشد کرده

  • بامشاد
    1400-11-26

    سلام دوستان من هم این مشکلو داشتم هم سرم هم ریشم هم پشتم هم روی شکممم و پپشت گردنم دارو و پماد زیاد مصرف کردم زیاد کارایی نداشت تا اینکه ی امپول معرفی کردن بهم اسمش کورتون هست اگه خارجیش گیرتون بیاد خیلی خوبه ولی ایرانیش هم خوبه و قیمتش هم ارزان هست . البته حتما بدید دکتر معاینه کنه .
    من امپولو زدم خوب شدم ولی متاسفانه بعد چن ماه دوباره ظاهر شده باید باز امپول بزنی.

    • مسلم
      1401-01-10

      آره،آره بزن آمپول چند مدت بعد نتیجه شو بیبینی پدر مارو در آورد این آمپول کورتون خیلی ضرر داره

    • لوکاشنکف
      1402-02-29

      اگه میخوای به ام اس و هزار بیماری خود ایمنی دیگه مبتلا بشی آمپول کورتون بزن

  • سید
    1400-11-16

    سلام دوستان من تمام راه ها رو رفتم از تزریق کورتون بگیر تا انواع پماد ها و سیر و … بعد از یکسال و نیم دکتر و دارو بهترین چیزی که نتیجه داد این بود که قرص کورتون ( پردنیزولون ۵ رو نصف کردم خوردم ) به همراه کپسول تقویتی درموبلا الان تمام جاهایی که از پشت سرم و داخل ریزش ریخته بود مجدد در اومده و داره مشکی میشه . راستی اینم بگم نباید استرس داشته باشید که فایده نداره . فقط خواهشن اول تحقیق کنید ببینید براتون قرص کورتون خوب هست بعد مصرف کنید ممنون .

    • آنیتا
      1401-01-16

      دوست عزیز امکانش هست بگید که چندوقته کاملا بهبود پیدا کردید با مصرف این قرص پردنیزولون ؟ مصرف رو قطع کردید و دیگه نریخته؟ یا اینکه هنوز دارید مصرف میکنید؟

  • ناشناس
    1400-11-14

    سلام وقتتون بخیر من الان نزدیک ۳سال مشکل ریزش سکه ای دارم چند بارم ب پزشک مراجعه کردم دارو .. اثر نداشته.. میشه راهنمایی کنید ممنون

    • محمد خبرابادی
      1401-01-25

      قرص روفانیپ رو امتحان البته گرونه

    • مریم
      1401-01-26

      من سالهاست این مشکل رو دارم وهر سری که موهام میریزه از محلول ماینوکسیدیل استفاده میکنم ولی دائمی نیست باز هر وقت موهام ریخت دوباره استفاده میکنم این مشکل درمان دائمی نداره .پس هروقت دوباره این مشکل براتون پیش امد داروی قبلی رو تکرار کنید

  • صادق
    1400-10-24

    درود ب دوستان عزیز . خدایی واسه خانما خیلی عذاب آوره این بیماری . من خودم دوماهه چند ناحیه از موهای سرم ریخته .‌من خیلی جاها دربارش مقاله و نظر خوندم . همه چی طبیعیش خوبه . محلول و پماد و کپسول مصرف کردم .‌اما ب توصیه یکی از اقوام ک دچار همین مشکل شده قبلا .‌میخوام سیر بمالم ب اون نقاط سرم. امیدوارم نتیجه بده . نزارید روحیه تون ضعیف بشه . هرکی ازم میپرسه چرا موهات اینحوری شده واسش آهنگ داره میریزززه رو میخونم ?. شد شد نشد نشد ب درک. بدون مو هم میشه زندگی کرد. سلامت و پایدار باشید ❤۲۴/۱۰/۱۴۰۰

    • ناشناس
      1400-11-02

      من هم شدم واقعادرداوره تو جامعه

    • ناشناس
      1400-12-05

      سلام پسر من هم مشکل ریزش شدید سکه ای مو رو داشت هر چی پیش دکتر مو رفتیم ودارو مصرف کرد بی فایده بود ولی طب سنتی جواب داد وبعد دوسال خوب شد هر روز با روغن بادام تلخ که خالص بود و خودمان درست کده بودیم نقطه ریزش رو ماساژ داد ودرضمن هر روز پیاده روی و و خوردن یکی از دمنوش بابونه گل گاو زبان و سنیل الطیب که آرامش بخش بود رو بعد از شش الی هفت ماه خوب شد ودیگه ریزش نکرد فقط چون طب سنتی دیرتر جواب میده باید صبر و حوصله بیشتر داشته باشی درضمن قرص زینک و قرص ویتامین دی و قرص ب یک و ویتامین ث هم هر کدام یک عدد اول ماه و پانزدهم ماه مصرف کرد البته باید ازمایش تیروئید هم بدیدتا مطمین بشید مشکل هورمونی نداریدوالالن حدود دوسال هس که دیگه ریزش سکه ای نداره

    • ناشناس
      1400-12-07

      سلام
      آمپول کورتون بزن عالیه

    • ناشناس
      1400-12-15

      ۲۵ساله این بیماری رو دارم
      ذره ذره روحو روانمو ازم گرفته

    • حیدر مرادزاده
      1401-02-31

      درود بر شرفت استاد

    • ناشناس
      1401-04-31

      درود بی پایان بر شما،،عالی بود

    • Sima
      1401-07-12

      حرف آخرت خیلی خوب بود ?

    • ناشناس
      1401-09-07

      موهای من۹سال داره میریزه و دیه بیخیال شدم?

  • دلوین
    1400-06-25

    سلام من 2 ماه پیش دو قسمت از موهام دچار ریزش سکه ای شد، بعد یکی دو هفته هم در اومد ولی اندازش خیلی بیشتر شدهو قبلا اندازه نوک انگشت بود ولی الان 3 یا 5 برابره؟
    واقعا نگران دارم میشم.
    کسی میدونه باید چیکار کنم؟

    • ناشناس
      1400-11-20

      من 15ساله این مشکل و دارم.نگرانش نباش.بعد از چند ماه خودش درست میشه

    • فرشته
      1400-12-07

      از خرداد ماه ۱۴۰۰درگیرم برا منم اولش سر انگشت بود یه مدت کورتوم تزریق کردم ریشه موهام در اومد ولی دی ماه یه حوری ریخت که الان کامل کچل حساب میشم میرم نوردرمانی اگه نتیجه گرفتم میگم بهتون همه راهها رو امتحان کردم

    • موسی جوادی
      1400-12-17

      سلام فقط بیخیال شو منم پارسال موهای سرم از پنج نقطه ریخت انقد اعصاب خورد کنی داشتم که نگو رفتم دکتر آمپول تزریق کرد سه ماهه دراومد.ولی الان باز از سمت روی گوشم ریخته دکتر هم نمیرم بیخیال شدم خودش دو سه ماهه ترمیم میشه….. باید از فکرش بیایی بیرون اگه میخوای زودتر خوب بشه

    • ناشناس
      1400-12-29

      سلام دوست عزیز ..ب هیچ وجه نباید استرس داشته باشی ..ک سمه برات .من سالی دو بار تو قسمت ریشم خالی میشه ..وقتی میرم حمام جایی ک خالی شدو با کیسه می مالم تا حدی ک قرمز بشه .بعد حمام سیر خام و از وسط نصف میکنم میزارم روش .سوز داره ولی هر بار نتیجه گرفتم .انشاءاله برای شما هم نتیجه بده ..بازم تاکید میکنم استرس سمه ..سلامت و تندرست باشید .

    • ب ت چ
      1401-01-05

      هروقت سکه عی شد برو ب دکتر بگو برات امپول میزنه بعد چند ماه یا یکی دوسال بعد خوب میشه امتحان کنین شماهام مثل من

    • ناشناس
      1401-02-19

      سلام، یکی از مهمترین دلایل ریزش سکه ای مو و ریش استرس و اضطرابه
      سعی کنید ذهنتون رو از استرس و اضطراب رها کنید دارو هم مصرف نکنید خودش دو سه ماهه خوب میشه.
      شاد و سلامت باشید.

  • علیرضا
    1400-06-21

    با سلام.ببخشید من الان ۳۱ سالمه از ۱۹ سالگی کل موهام بدنمو سرم ریخت بعد از مدتی موهای سرم تقریبا در اومد ولی هنوز ابرو و مژه ام در نیومده .میخواستم بپرسم تو این مدت طولانی گذشته در میاد ؟یا میشه کاشت ابروهامو؟

    • ناشناس
      1401-07-18

      سلام اب پیازوسیررنده شده روبزنین مرتب به جاهایی که ریزش داشتن وقرص زینک روی وامپول بیوتین عضلانی ب پاشون تزریق کنند

  • مریم
    1400-06-09

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۹سالمه ویه روز وقتی ک داشتم موهامو میبافتم دیدم ی تیکه از موهام ریخته .بعد نگاه کردم و دیدم از ۴،۵جا ب صورت سکه ای ریخته و داره روز ب روز بیشتر میشه
    چون نزدیکه عروسیم بود خیلی ناراحت شدم و گریه کردم بعد اومدم اینجا و دیدم ک خیلیاتون نوشتید هیچ درمانی نداره
    تو شهر ما مشگین شهر یع عطاری هس
    رفتیم اونجا بعد یه شامپو ب اسم جواهر داد ک باید روزی ی بار مو رو باهاش بشوری
    و یه روغن ب اسم براهمی که باید روزی دو بار رو اون قسمتی از مو که ریخته بزنی و ماساژ بدی
    و بیدمشک و گلاب و عسلو با هم قاطی کنین و یه بار صبح و یه بار شب بنوشید
    نصف لیوان بیدمشک و نصف دیگش گلاب و یه قاشق عسل???
    من اینارو مصرف کردم و الان روز سومه ک موهام ریز ریز دارن رشد میکنن
    بعد ی ماه استفاده کامل و ب موقع همه موهان دوباره رشد میکنه
    اصلا نگران و استرس نداشته باشین بیخیال باشین?❤
    یه روغن ب اسم روغن براهمی

    • مونا
      1400-07-10

      اخه مشکل اینه چن ماه بعد یه ناحیه دیگه میریزه

    • اسماعیل
      1400-08-28

      سلام میشه بیشتر بگید منم موهام ریخته کلا زده افسردگی گرفتم اسم شامپو بهم بگید تو رو خدا ممنون میشم

    • افسون
      1400-10-26

      سلام نمیشه آدرس تلفن اون عطاری رو بدین بگم برام بفرسته؟

    • ناشناس
      1400-11-19

      سلام کدوم عطاریه اخه منم اهل مشگین شهرم

    • سحر
      1400-12-17

      سلاممن چند ساله دارم زج می شماره اون عطاری می شه بدید برام پست کنه من ساکن تهرانم

    • ناشناس
      1400-12-18

      لطف میکنین آدرس اون عطاری رو بفرمایید ماهم اردبیلیم

    • ناشناس
      1400-12-21

      سلام میتونی دقیق راهنماییم کنین بخدا ک کلافه شدم دیگه.اگه راه حل بهم بگین ثواب داره بخدا

    • ناشناس
      1400-12-25

      سلام میشه شماره اون عطاری رو بدین؟

    • sanazqazisade
      1401-01-07

      سلام محلول دست ساز چیست

    • ناشناس
      1401-03-07

      سلام برای درمان ریزش موی سکه ای باید به دکتر پوست مراجعه کنیم

    • ناشناس
      1401-06-05

      عزیزم شامپو جواهر فقط ت عطاری هست؟من مژه م هم افتاده

    • محمد
      1401-09-26

      سلام عزیز ما بخاطره استرس و اضطراب اینجوری شدیم.حالا اینایی که میگی رو بخوایم بخریم بیشتر استرس میگیریم.یه راهکار دیگه بده،???

    • ناشناس
      1401-10-05

      من هم اردبیلی هستم. لطفا آدرس عطاری رو بدین

  • SJ
    1400-05-30

    سلام
    من حدود 1 ماه است متوجه یک لکه ریزش سکه ای داخل ریش صورتم شده ام
    ایا این ادامه دار است ؟ و سابقه خانوادگی نداشته ایم

    • فرح
      1401-01-06

      سلام وقتتون بخیر بنده ام دچار ریزش شدید شدم حدود دو ماهه بصورتی ک کامل ریزش کرده دکتر پوست رفتم تهران هستم در حال حاضر دارو استفاده میکنم آمپول کورتون داده میترسم بزنم با توجه ب اینکه دارو و تقویت میخورم هنوز نتیجه نگرفتم میترسم از اینکه تا آخر عمرم اینجوری باقی بمونم

    • محمدحسین
      1401-01-31

      اره سریع پیشگیری کن من پشت سرم افتضاح شده تویک هفته گذشته داغون شدم

  • Nashmil
    1400-05-10

    سلام خسته نباشید…من الان سه روزه متوجه شدم که قسمت راست سرم دچار ریزش سکه ای شده…امروز سه نقطه ی دیگه هم دراومده ولی تو اندازه های کوچیکتر…سه ماه دیگه هم عروسیمه خیلی نگرانم…احتمال داره تزریق و دارو اثر کنه؟تروخدا کمکم کنید دارم دیوونه میشم

    • شهروز
      1400-05-11

      بده یه آمپول کورتون میزنن خوب میشه
      ولی شاید دوهفته ای طول بکشه

    • Fateme
      1400-05-17

      ببخشید شما برا ریزش سکه ای موهاتون چیکار کردین؟

    • آصف جعفری
      1400-12-22

      در صورت بروز چنین مشکل هیچ داروی بصورت آنی جوابگو نیست. اما بعضی دارو ها است که از طریق تذریق کردن زیر پوست سر میتوان کمک کرد تا مو دوباره به رشد خود ادامه بده. مثل آمپول کینو کارت

    • شریف
      1401-01-06

      اصلا نگران نباش، برو متخصص پوست و مو و بگو آمپول کورتون (تریامسینالون ) برات تزریق کنه در نواحی که ریزش داشته حتما مجدد موهات در میاد چه داخل سر چه ریش چه هرجا..

  • امین
    1400-04-19

    ممنون از راهنمایتون برای من یک معضل بزرگی تبدیل شده هر چی خرج کردم و آمپول و قرص و لوسیون، محلول هیچ فایده نداشته

    • ناشناس
      1401-07-15

      سلام عزیزم بنده هم مدتی تحت درمان هستم امپول کورتون جواب میده

  • فاطمه
    1400-04-13

    سلام لین که گفتین چه دکتری است ممنون یه شماره بدین باهاتون تماس بگیرم

    • ناشناس
      1400-12-18

      سلام من چندروزه متوجه شدم قسمت سمت راست سرم دچار ریزش سکه ای شده خیلی نگرانم رفتم دکتر آمپول نئوتادین برام داده ک تزریق کنم بنظرتون چطوره ؟؟ی قسمت دیگ از سرم هم داره میگیره

    • ارسلان خافی
      1401-01-25

      سلام ببخشیدپسرم موسه جلسه واس تزریق بردم اخرین جلسه همین 10روزپیش بوده ولی هنوز همون جاها درحال ریزشن چرا؟؟؟ ولی اون جاهایی که چن ماه پیش تزریق کردم کامل در اومده ممنون میشم پاسخ بدین

    • ناشناس
      1401-02-19

      واسه منم بفرس

  • مونا
    1400-04-11

    سلا.خیلی خلاصه میخام بگم که بنده حدود سه سال بود که هیچ مویی توی بدنم نمونده بود خیلی دکتر رفتم و خیلی داروها و تزریقات و پی ار پی و ….انجام دادم که اصلا تاثیر نداشت در کمال نا امیدی و نا باوری یه دکتر روماتولوژ درمانم کرد و چهارماهه کل موهام دراومد در اصل مشکل ما رو دکتر روماتولوژ تشخیص میده

    • ناشناس
      1400-04-20

      میشه ادرس دکتری که رفتی بدین

    • ناشناس
      1400-04-25

      منظور از دکتر روماتولوژ چیه

    • Nashmil
      1400-05-10

      دکتر روماتولوژ چیه؟میشه توضیح بدین

    • فاطمه
      1400-06-22

      امکانش هست اسم و شماره دکترتون رو بدید

    • مونا
      1400-07-10

      من پارسال اینجوری شدم دوسه ماه بعد موهام رشد کردن الان بعد یکسال یه قسمت دیگه ریخته

    • Nil
      1400-08-03

      سلام میشه اسم دکترتونو بگید الان درمان شدید مشکلتون برطرف شد؟

    • سعید
      1400-08-24

      سلام من ریزش سکه ای در سر و ریش دارم زیاد هست ایا واقعا درمان میشه؟لطفا راهنمایم کنید ممنون؟

    • محمد حسن
      1400-11-05

      سلام کدوم شهر هستین شما .اسم دکترش چیه که تو اینترنت سرچ کنیم
      خواهشا هر کی معلومات داره یه شماره بزاره که بقیه ازش سوال کنند ومشکلشون حل بشه
      منم تو ریشهام اتفاق افتاد دو سه باری تزریق کردم در میاد ولی دوباره بعد از دو ماه میریزه والان زده به سرم

    • ناشناس
      1400-11-28

      میشه بیشتر توضیح بدین که چکار میکنه چطوری تشخیص میده

    • فرشته
      1400-12-07

      ممنون میشم اگه اسم و آدرس و شماره تماس دارین بدین

    • سعیده پارسایی
      1400-12-21

      خانم میشه لطف کنید شماره یا آدرسشو بهم بدید

  • ناشناس
    1400-04-06

    با سلام.من یه قسمت موهام خالی شده بود پیش دوتا پزشک رفتم هر دو برایم آمپول تجویز کردن اما کورتون نبود ولی در هر حال باید تو سرم تزریق میشد.ازونجایی ک می ترسیدم تو سرم آمپول بزنم و آمپولش ب سختی پیدا میشد دکتر یه سری دارو برام نوشت.گفت اول اینارو استفاده کن بعد اگه تا یک ماه ب نتیجه نرسیدی بیا آمپول بزن.ک خداروشکر موهام درومد.داروها یه مقدار گرون در میاد اماارزششو داشت ک امپولشو تو سرم نزنم.البته آمپولش همچین ارزون نیست.باتزریقش همون قیمت داروها در میاد. اسم داروها:قرص سیستین ب۶ زینک. قرص هیرویت ک عالیه قیمتش۱۵۰ت.قرص فیفول.قرص کلسیم.قطره نوپریت۱۵۰تومان.هفته ای یکبار دوتا آمپول ویتامین و یدونه آمپول نروبیون.کل دارو هم قیمتش شد۵۸۶هزارتومان. ولی خب خوب شد موهام

    • امین
      1400-04-19

      ممنون از راهنمایتون برای من یک معضل بزرگی تبدیل شده هر چی خرج کردم و آمپول و قرص و لوسیون، محلول هیچ فایده نداشته

  • علیرضا
    1400-03-30

    سلام وقت بخیر من کل سرم کچلی سکه ایی گرفته به اندازه بند انگشت و همینجوری داره رشد میکنه و اضافه تر میشه سه جلسه رفتم دکتر پوست ولی جوابی نگرفتم و ایشان امپول تزریق کرد از اون موقع موهام به شدت ریزش شدید پیدا کرده و همه قسمتش به شدت میریزه خواستم بدم کسی هست راهنمایی کنه چیکار باید بکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • عبد
      1401-02-28

      دکتر روماتولوژی در بیمارستان امیرالمؤمنین روزهای یکشنبه و دوشنبه هستن مال منم ایشون درمان کردن

    • ناشناس
      1402-02-30

      سلام دخترم دچار ریزش مو سکه ای شده بود با استفاده از شربت زینک، روش مو صورت گرفت و خوب شد

  • سجاد
    1400-03-19

    .سلام من الان ریشم الان دچار ریز سکه ای شده یه قسمت کمی ریزش کرده بعدش دوباره همون جایی ک ریزش کرده مو داره سبز میشه ولی سفیدن الان باید چطور جلو گیری کنم جایه دیگی نریزه یا همونا ک سفید سبز میشن کاری کنم سیاه بشن

  • محمد
    1400-03-11

    سلام عزيزان،منم صورتم ريزش سكه اي پيدا كرد،از روغن كُندُش به شدت جواب گرفتم به شماهم توصيه ميكنم.آمپول زدم ژل سير و ژل سريتا استفاده كردم هيچ جوابي نگرفتم ولي روغن كندش بعد از سه چهار روز استفاده خودتون متوجه ميشيد تاثيره فوقالعادشو

    • قلیزاده
      1400-04-06

      سلام پسرم 21سالشه حدود 8ماهه موهاش ب حالت سکه ای میریزه چند تا دکتر بردیم امپول وماینوکسیدل وکرم پرودرما وروغن پیاز تجویز کردن ولی اثر نکرده دوهفته ای میشه حجامت وزالو درمانی بردیم ولی اون هم اثرنکرده لطفا راهنماییم کنین ممنون

    • شجاعی
      1400-04-12

      لطفا در مورد درمانتان توضیح بیشتری دهید و آدرس پزشکی راکه مراجعه کردید نیز بنویسید

  • mohanad
    1400-03-11

    سلام
    من ریز مو سکه ای داشتم رفتم دکتر کورتون تزریق کرد بعد از 6ماه خوب شدم ولی مو های در اومده حدود یک سانت بیشتر نميشن. یعنی رشد ندارن. و در اون قسمت موخوره گرفتم عکسی می دونه چکار باید بکنم

  • مهتا
    1400-02-20

    سلام .برای بندا هم چند یری اتفاق افتاده.و فقط از قطره رزماری استفاده کردم و روی قسمت طاس سرم مایاژ میدادم.و جواب هم گرفتم

  • اکبر
    1400-02-07

    با سلام خدمت همه دوستان
    لطفا متن رو بخونید شاید بدردتون بخوره
    من یکسال پیش یک ناحیه از ریشم دچار ریزش سکه ای شد که البته اون زمان استرس زیادی داشتم
    بعد از مدتی یک ناحیه دیگه هم ریخت که دیگه رفتم دکتر
    کورتون تزریق کرد و ماینوکسیدیل و قرص برام تجویز کرد
    بعد از یکی دو هفته موهای ریخته شده رشد کردن
    اما بعد از یک ماه دوباره ریختن تازه بدتر
    و ناحیه سوم هم اضافه شد
    تنها چیزی ک جواب داد :
    موهای صورتمو کامل تراشیدم بعد چند حبه سیر تازه ( حتما تازه باشه) رو رنده کردم و بعدش روی نواحی ریخته شده گذاشتم
    سوزشی ک ایجاد میکنه حتی قابل تصور نیست جوری ک پامو ب زمین میکوبیدم
    بعد از ۱۰ دقیقه صورتمو شستم
    فرداش پوست اون نواحی سیاه شدن و بعد از چند روز انگار که زخم شده باشه وپوست اون نواحی رو شروع کردم به کندن
    بعد از دو سه روز موهای صورتم له طرز عجیبی رسد کردن و دیگه نریختن
    دوستان حتما فقط از سیر تازه استفاده کنید
    امیدوارم هرکس استفاده کنه نتیجه بگیره
    با آرزوی سلامتی

    • قلیزاده
      1400-04-03

      سلام من پسرم 21سالشه چند ماهی هست موهای سرش به حالت سکه ای میریزه چند تا دکتر بردیم کورتون تزریق کردن ماینوکسیدل وکرم پرودرما وروغن پیاز استفاده کردن ولی اثر نکرده وریزشش بیشتر شده تازگی هم زالو درمانی وحجامت بردیم لطفا راهنماییم کنین چی کار کنم که رشد موهاش بیشتر شه ممنون

    • امین
      1401-08-07

      سلام
      من اگر کل سرمو بتراشم سیر بمالم خوب میشه احتمالا؟

    • M.sh
      1401-08-09

      سلام منم دکتر رفتم و گفت ریزش سکه ای هستش چیکار کنم برا منم ژل سیر نوشت گفت بزنم شما ک استفاده کردید کامل خوب شدید دیگه این مشکل براتون پیش نیامد؟ تروخدا جوابمو بدین

  • Morteza
    1400-01-20

    سلام دوستان من شش ماهیه درگیر شدم از ریشم شروع شد بعد داخل موهام دو تا نقطه شد که الان در حال گسترشه جدیدا به ابرو هام و مژه هام و بدنمم کشیده شده کورتونم جواب نداد متاسفانه,,,میخواستم ببینم ایا مشکل معده میتونه باعثش باشه یا ربطی نداره?

    • ناشناس
      1400-12-07

      سلام برای ریزش مژه ویتامین آ چشمی بزن یاهمون زیروویت

  • anonymous
    1400-01-11

    من 15 سالم بود که دچار این بیماری شدم الان 17 سالمه توی این 2 سال هر روز بدتر و بدتر شدم تا الان که دیگ مویی توی سرم نمونده یه نکته بگم به اونایی که بر اثر این بیماری کل موی سرشون میریزه دیگه در نمیاد ولی کسایی که درحد 3 .4 نقطه تو سرشونه .موی اونا درمیاد به شرطی که بدتر نشه خود من اولش 2تا3 نقطه تو سرم بود و هر روز بیشتر میشد تا اینکه کل موی سرم ریخت من دکتر نیستم فقط کمی از چیزایی که تو این دوسال سرم اومد گفتم. اگر کل موی سرتون با این بیماری ریخته فقط دو راه مونده یا اینکه بهش عادت کنین . یا کاشت مو کنین . من خودم بهش عادت کردم

    • رضا
      1400-07-29

      عزیز دلی ولی من تمام موهای سر و صورتم ریخت ولی همهدر اومد.

    • ناشناس
      1400-12-14

      بیمارستان رازی برو درمان داره

  • سارا
    1399-12-12

    سلام منم به این بیماری مبتلا شده بودم و تقریبا 5 جای سرم رو در بر گرفته بود و کاملا ناامید شده بودم فقط میتونم بگم تنها کار خوبی که کردم این بود کورتون تزریق نکردم به هیچ عنوان انجام ندید این بیماری منشا عصبیه من فقط وانمود کردم هیچی نشده و امیدمو دوباره به دست و اوردم و سعی کردم استرسو از خودم دور کنم با این که یک سال و دو ماه درگیر این بیماری بودم اما الان هیچ اثری ازش نیس و همه پر شدن:)

    • ناشناس
      1400-11-24

      کسلام دوست تان روغن زرده تخمه مرغ بزنه روی ناحیه سکه ای از عطاری خریداری کنید عالیه دعا کنید منو

    • M.sh
      1401-08-09

      سلام سارا جان منم چن روزی متوجه شوم ک این‌مشکل رو دارم تروخدا میشه منم راهنمایی کنی و جوابمو بدی منم ۲لکه رو سرم افتاده یعنی خوب میشم شما خوب شدید دیگه مشکلی بزاتون پیش نیومد مثلا دوباره بریزه کامل خوب شدید تروخدا جواب مو بده حتما تو شرایط خیلی بدی هستم

  • ارش
    1399-12-06

    سلام میشه بگین دلیل اصلی ریزش موی سکه ای چیه؟

    • محمود
      1400-05-31

      دوست عزیز مگه مقاله رو نخوندی ،اساتیداینقدر وقت گذاشتن مقاله ایی به این دقت نوشتن از بالا بخون حتما به دردت میخوره ،خیلی کامل و با جزییات توضیح دادن

    • ابوالفضل
      1400-12-29

      شوک یهویی من 7سالم بود یه چیز خیلی بدی دیدم نمیتونم بگم چقد بد دوروز بعدش شروع به ریختن کرد تا الان 22 سالمه همش ریخت ولی مال بعضیا عفونته

  • محسن همتی
    1399-11-24

    با سلام و خسته نباشید. یک ماه قبل روی صورتم جوش زیر پوستی بزرگ در اومد و به مرور زمان کوچیک تر شد حال قسمت کوچیکی از جوش روی صورتم خالی از ریش است لطفا راهنمایی کنید این بیماری است یا به مرور زمان ریش درمیاد؟

  • مینا
    1399-11-24

    سلام.من خواهرم این مشکلو پیدا کرده.اوایل کم بود و حالا بیشتر شده.هی درمیاد دوباره میریزه. ماینوکسیدیلم فایده نداره کلا و باعث ریزش بیشتر میشه.ما از قهوه هات چاکلت گانودرما خیلیی جواب گرفتیم خوراکیه و خوشمزه هم هست و استفادش مثل بقیه راه حلا آزاردهنده نیس. خیلی زودتر در میاد.قبلا 1سال 2سال طول میکشید الان ظرف 2ماه درمیاد. من خیلی راضیم.چون واقعا درمانی نداره.گفتم شاید این راه به درد دوستان بخوره

    • محمد
      1400-02-23

      سلام .من 4ساله درگیرش هستم خیلی دکتر وخرج کردم دوبار کامل در اومد دوباره ریخت .میشه راه حل تون بیشتر توضیح بدهی وروشتون بگید ممنون

    • تینا
      1400-02-31

      سلام میشه بازم از تجربیاتت بگی.. منم دوماهه دارم روزی یکی مصرف میکنم.. نگرانم ینی میگین بهش امیدی هس؟ لطفا جواب بدین

      • مهین
        1400-03-22

        سلام درمان آن مرغ سسار و بعد از خوردن آن وازلین تاریخ به روز ش رو تهیه کنید و استفاده کنید

    • محبوبه
      1400-11-28

      سلام . یعنی خوردن قهوه و هات چاکلت کمک میکنه به درمان؟؟

  • فاطمه
    1399-11-20

    سلام من 24سالمه چن سال ریزش موداشتم ولی یه شب متوجه شدم کامل اززیرموهاریخته رفتم دکترگفتن سکه ای است وترزیق کردن یه آمپولی روومحلول دادن ایابااین روش خوبه میشه موهای من یانه

    • M.sh
      1401-08-09

      سلام نتیجه گرفتید از این کار خوب شدید؟ تروخدا راهنمایی کیند و جواب بدین حتما

  • میلاد
    1399-11-03

    سلام منم پارسال اینجوری شدم دو جا از سرم اندازه سکه ریخت بعد دوماهم خودش درومد. الان دوباره بهمن ماهه ک یه تیکه سکه ای ریخته. داستانی داریما. البته من معمولا هر چی میشه میندازم تقصیر مصرف مواد مخدری که دارم. من هرویین مصرف میکنم. در هر صورت ممنون بابت مطلبتون

  • محمد
    1399-10-14

    سلام میخواستم بپرسم آیا خودارضایی هم توی این بیماری تاثیر داره؟

    • هم وطن
      1400-09-24

      بله طبق گفته یکی از اساتید طب سنتی، خود ارضایی می تونه باعث بروز این بیماری بشه

    • علی بردبار
      1400-09-25

      سلام بله.خود ارضایی مخصوصا شب قبل از خواب شب خیلی تشدیدش میکنه‌.خواب شبانه بد باشه تشدید میکنه.عفونت لثه تشدیدش میکنه.استرس ناگهانی تشدیدش میکنه.به غذاهای سرد و مزاجت هست.

  • mahdiyeh
    1399-10-06

    سلام من از ۹ سالگیم موهام ریخته الان 20سالمه اولش کم کم شروع شد رفتیم دکتر چند تا داروی محلولی داد که اثر نکرد هیچ بد ترم کرد من خیلی دکتر رفتم اما هیچی به هیچی دوبار موهام به اندازه ی یه انگشت دراومدن اما بازم ریختن به طوری که الان دیگه کلا نا امید شدمو هیچ کاری نمیکنم من نه تنها موهای سرم بلکه کلا دیگه مویی ندارم

    • .ir
      1400-05-19

      سلام اصلا نگران نباشید هرچقدر نگرانی و استرس بالا داشته باشید بیماری نه تنها درست نمیشه بلکه بدتر هم میشه من مطمئنم اگه امید داشته باشید و راه هارو مرور کنید از سیر کمک بگیرید درست میشه

    • ناشناس
      1400-12-14

      بیمارستان رازی برو یکی از اشناهای ما اینطوری بود کلا هیچ مویی نداشت از بچگی بعد از چند سال رفتن به بیمارستان رازی که حدارو شکر داره درمیاد موهاش.

    • ناشناس
      1401-01-17

      جووون داداش همه زور میزنن مو نداشته باشن شما که دیگه راحتی مثل خودم

  • Zohre
    1399-10-05

    سلام من همسرم دچارمشکل ریزش موی سکه ای در ریش شدن حدود سه الی 4ماه پیش حالا داره کم کم موهای ریز و طلایی درمیاره چندتا یکی دوتا تارمو هم سیاه ،اما خیلی پیشرفت کرده ریشش داره کلا میریزه بردمش دکتر امپول تزریق کرداما خیلی بعدش دردکشید طبیعیه؟

  • سعیده
    1399-09-27

    من وقتی موها رو از شونه جمع میکنم یبینم انتهاش سیاهه آیا این مشکلی داره?

  • محمداینانلو
    1399-09-26

    سلام جوانی ۲۳ ساله هستم.من ب صورت ناگهانی قسمتی از سیبیلم کمتر از اندازه قطر یک سانت ریخته ازچی میتونه باش؟

    • ناشناس
      1400-11-26

      سلام عزیزان بهترین درمان استفاده از اسپرم خودتان هست یهمقدار از آب منی را باانگشت روی نقطه مورد نظر بزارین هفته بعد درمیان

  • امیر نیک
    1399-09-23

    سلام ۲۲ سالمه
    سال ۹۶ پشت سرم موهاش زبر شد و تقییر رنگ داد خرمایی رنگ شد ب اندازه یک سکه
    گزشت بعد چند روز خالی از مو شد رفتم دکتر تزریق میکرد ولی نتیجه نگرفت
    نمیدونم چی کار کنم افسردگی گرفتم بابتش
    لطفا اگه دکتر خوب سراغ دارین بهم بگین

  • سعید
    1399-09-21

    سلام.من کاشت مو انجام داده ام.الان بعد از دوهفته در منطقه بانک مو که برداشت بصورت تکی انجام شده ریزش سکه ای بزرگ دو جا اتفاق افتاده.علتش چیه؟ آیا تکنسین کاشت مو کار نابلد بوده؟برای برطرف شدن مشکل باید چکار کنم؟دکتر ماینوکسیدیل داده ولی فرقی نکرده.

    • پارسا
      1399-09-21

      با سلام و وقت بخیر

      این مورد باید بصورت حضوری معاینه شود.

  • سوگل
    1399-09-18

    سلام دخترم ۷ سالشه چند بار دچار ریزش موی سکه شد بردم دکتر هر بار ماینوکسیدین دادن بعد از چن مدت دوباره این مشکل پیش اومد بردم پزشک پوست گفتن باید ببرم مشاور خلاصه اینکه دوباره بردم دکتر کودکان بازم ماینوکسیدین دادن حالا نمیدونم چیکار کنم درنمیاد موهاش فقط هم از قسمت جلوی سرش میریزه

    • خانلو
      1400-05-02

      سلام علت این ریزش ژنتیکی هست

    • مريم
      1400-12-16

      سلام روغن كرچك بابادام تلخ هرشب به جاي كه ريحته بزيد خيلى خوب

  • raha
    1399-09-16

    چند سال پیش برادرم دچار ریزش سکه ای شد بو طبق روال معمول مراجعه به مطب متخصصین شروع شد
    خلاصه بعد ویزیت بیشتر از ده تا پزشک هیچ نتیجه نگرفت به سفارش یکی از آشانایان روش درمانی با سیر رو شروع کرد و خوشبختانه خیلی عالی جواب داد و درمانش تا الان خداروشکر قطعی بوده
    اینم بگم قسمتهایی که مجدد شروع به رشد کردن رنگ مو سفید بود که بعد مراجعه به پزشک و تجویز یک نوع آمپول رنگ طبیعی مو برگشت
    خاستم بگم که هموطنان اگهع دیدن جواب نمیگیرن زیاد وقت و هزینه صرف پزشک نکنن

    • علی
      1399-09-18

      سلام. وقت‌تون بخیر. من تازه دچار این بیماری شده‌ام؛ سه نقطه از موهای ریشم ریخته. اگر ممکن است، لطفا روش استفاده از سیر را برایم توضیح دهید.
      سپاس عنایت و بزرگواری‌تون!

    • سمیه
      1399-09-28

      سلام وقت بخیر خواهششش میکنم اگه میشه پزشک رومعرفی کنید موهای برادرم و حتی مژه هاش شدیداً داره می‌ریزه

    • گندم
      1399-10-22

      میشه لطفا روش درمان با سیر کامل توضیح بدید

    • مهیسا
      1399-11-10

      سلام 15 سالمه
      و اولین باره که با همچین چیزی مواجه میشم
      یکمی ترسناکه نه حیوان خانگی دارم و نه معتاد به چیزی هستم اما این اواخر بدجوری درگیری دارم با اطرافیانم یعنی بخاطر تنش های عصبیمه؟
      مهم ترین چیز واسه یه دختر موهاشع دیگه نمیخوام دچارش بشم چیکار کنم؟

      • پارسا
        1399-11-11

        سلام و وقت بخیر

        استرس مهمترین عامل ریزش موی سکه ای است. به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      • سبحان
        1399-12-11

        سلام میتونم کمکتون کنم منم مث شمام…ولی 5ساله که اینجوریم مث شما سالم ینی ن مواد مصرف میکنم ن چیزی اما فقط مواظب سلامت روانیتون باشی من کلا تخریب شدم فوبیای فضای اجتماعی پیداکردم گوشه نشین شدم

        • اميرحسين زنديه
          1400-02-11

          از کجا تهیه کنیم این قهوه رو؟؟

    • kuzey
      1399-11-14

      سلام خوبین میشه رها خانوم بهم بگین چجوری سیرو استفاده کنم من داداش کوچیکم 7 سالشه موهای سرش داره میریزع چیکار کنم

    • ایرانی
      1399-12-01

      سلام رها جان طریقه مصرفش را و یا دکتری که رفتی بگو عزیزم

    • مونا
      1400-07-10

      چطور سیر استفاده کنم مال شما دراومدن دیگه نریختن؟الان چن وقته؟

    • فرشاد دوستی
      1400-12-14

      سلام میشه روش استفاده از سیر رو بگید

  • بهمن
    1399-09-15

    سلام دوساله درگیر این بیماریم از ریش شروع شد کل ریشم ریخت ابروهام ریخت مژه هام و حالا موهام تا نصفش ریخته.قطعا دلیلش مشکلات عصبیه.دوستان خواهشا کورتن استفاده نکنید بیچارتون میکنه.فقط آرامش بدید ب خودتون همین

  • محمد لطفی
    1399-09-06

    سلام دچار کچلی سکه ای در ریش و به اندازه یک سکه روی سر خود شده ام. ایا دکتر بروم یا خودش خوب میشه.

    • پارسا
      1399-09-06

      با سلام و وقت بخیر

      قطعا مراجعه به پزشک جهت درمان کمک بیشتری به شما خواهد کرد.

    • مريم
      1400-12-16

      سلام روغن كرچك بابادام تلخ هرشب به جاي كه ريحته بزيد خيلى خوب

  • محمد لطفی
    1399-09-06

    با سلام من به صورت سکه ای در ناحیه سر و به صورتی دیگر در ناحیه ریش دچار ریزش یا کچلی شده ام چه کنم ایا به پزشک مراجعه کنم یا خودش خوب میشه؟

  • رعنا
    1399-09-04

    یه ذره مو این اداها رو نداره که اروم باش اروم اروم درمیاد ظرف یکسال.پس بیخیالش باش

    • مصطفی
      1399-09-06

      از من یک و نیم ساله در نمیان یزد رفتم شیراز رفتم مشهد و چابهار زاهدان و ایرانشهرم رفتم نزدیک چند میلیون ولی در نمیاند

      • امیر
        1399-11-24

        %100 تضمین میدم جواب نگرفتی پولتو پس میگیری

      • بابک
        1400-03-10

        اصلا مهم نیست خود به خود در میاد خوب میشه .اگه بعد از یکی دو ماه خوب نشد برید تزریق آمپول کنید که الان همه دکترا تزریق انجام می کنن .

    • raha
      1399-09-16

      آقا مصطفی صدرصد سیر امتحان کن

    • ناشناس
      1399-11-06

      بچه من از نوزادی جلو سرش سکه ای نبوده یا ریخته والانم که ۱۱ سالشه باز همینجوریه ادم سرش نمیشه اظهارنظر…

  • Ruhollah
    1399-08-04

    من 14 ساله هستم 1سال و 6 ماه هست که من به این بیماری مبتلا شدم و هر جا که رفتم جوابی نگرفتم موهام پارسال ی بار ریخت شدید دوباره در اومد به شکل اولش الان دوباره اینجوری شدم و خیلی نگرانم از این مسئله

  • آلا
    1399-07-16

    سلام
    من ریزش سکه ای دارم و رفتم پیش یه متخصص و یه آمپولی به پوست سرم زد الان اون محل (دو انگشت بالاتر از پیشونی) و پیشونیم درد میکنه آیا طبیعیه؟

  • مهدی
    1399-07-15

    سلام خسته نباشید.من۲۵سالمه و الان حدودا دو ماهی میشه که دو نقطه از ریشم بصورت سکه ای ریزش داره اما الان یه نقطه دیگه هم اضافه شده.البته چندتا از پسر عموهام هم این مشکل رو داشتن و دارن.آیا ارثیه یا ممکنه بخاطر بیمارهای دیگه باشه؟!و راه حلی هست برای درمانش؟

    • کامران
      1400-10-11

      کاش هممون کنار هم تو یه جزیره اختصاصی زندگی می‌کردیم. وضعیت جوریه خیلی نمیشه با اونایی که به این عارضه مبتلا نشدن مباشرت کرد.

  • محسن
    1399-07-06

    سلام اسم دارو گیاهی چیست مرسی

  • مختار فرهادی
    1399-07-04

    سلام .
    من در ناحیه ریش ریزش مو سکه ای در صورتم ایجاد شده خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید

    • ناشناس
      1401-05-21

      دوووستان منر٧رجا صورتم سكه اي ريخت لطفا به دندان پزشك مراجه كنيد دنان خراب اصلي ترين دليل براي ريزش سكه اي محسوب ميشه

  • Fateme
    1399-06-30

    سلام من حدودا سه چهار ماهه که درگیر ریزش سکه ای شدم اول پشت گردنم ریخت بعد هم سه قسمت از جلوی سرم .و کم کم بیشتر شد بااینکه دارو میخورم و امپول تزریق کردم .الان حدوا ۱۹ _۱۸ قسمت از سرم دچار شده …ایا این همچنان میخواد ادامه دار باشه ؟؟؟؟؟ واقعا نگران کنندس

    • راد
      1401-01-03

      سلام بچه هاواسه درمان این بیماری فقط آمپول تریامسیلون هگزا آلمانی وپیداکنیدبزنیدبلافاصله بعداززدن دوهفته موهاتون درمیادواقعاجواب میده داداشم همینطوری بودقیمتش۲۰۰ تومن

  • محمد
    1399-06-19

    سلام من چند ماهه دگیر ریزش سکه ای شدم اول کم بود الان خیلی زیاد شده چند بار دکتر رفتم امپول زدم قرص سیکلوسپورین تجویز کرد جلو بیشتر شدنش گرفت تاحدودی ولی رشد نکردن موهام فقط یه جاهای تقریبا به قطر یک سانت رشد کرده پرپشت و سیاهم هست خاستم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

  • حسین
    1399-06-03

    ریزش موی سکه ای معمولا از استرس بیش از حد هستش.برای درمان ریزش مو من از داروگیاهی جواب گرفتم البته با تجویز متخصص طب سنتی و گیاهی نه خود درمانی و…

    • امین
      1400-04-02

      سلام اقا حسین چی بهتون تجویز کرد من سه ماهه دچارش شدم استرسی بودم با این شرایط چند دهه برابر شده

  • مینا زرگری
    1399-05-31

    من ریزش سکه ای مو دارم .دو سال تحت درمان پزشک فوق تخصص هستم فقط برام سوال که تا کی تزریق تریامسینولون باید داشته باشم و این بیماری میگن دوره کمون داره این چطور پیش میاد؟

    • محمد
      1399-12-06

      من از سال 96 ریزش سکه ای دارم کامل موهای بدنم ریخت 6ماه دارم قرص میخورم حدودا کامل اومده

  • مهرداد
    1399-05-29

    سلام تورو امام حسین ک چنروز دیگه عذاشه اینو بخونید کمک میخام من پسری ۲۸ ساله هستم امشب خواهر بزرگم از شهرستان به منزل ما اومد و بطور اتفاقی گفت پشت سرت مگه شکسته دوجایه خالی داره تعجب کردم گفتم عکس گرفت تا دیدمش چون چندین سال مشکل اعصاب دارم و به همین خاطر معاف خدمت شدم و چنبار بیمارستان اعصاب بستری شدم و الانم دارویه اعصاب قوی مصرف میکنم الان واقعا حالم بده هرچی تو خونه بود رو خورد کردم و الان تو اتاقم درو قفل کردم دارم قرص میخورم و سیگار میکشم سرم رو هم زدم ب دیوار خون تو صورتم و لباسامه بجون مادرم ک عزیزترینمه دارم منفجر میشم تورو قران کمکم کنید فقط یچی بگید بهم

    • پارسا
      1399-05-29

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی شما سکه ای است و با درمان استرس و اعصاب شما برطرف می شود.

    • حسین
      1399-06-03

      یکم خودت کنترل کن این کارایی که شما کردیدریزش مو عارضه قابل توجهی نیست.

    • N
      1399-06-12

      خب پیش مشاور برو باهاشون صحبت کن فکر کنم دچار فوبیای اجتماعی شدی

    • Rk
      1399-07-06

      سلام
      نگران نباش
      هرچی نگرانی و استرس به خودت راه بدی شرایطتت بدتر میشه برو پیش متخصص پوست یه امپولی هست میزنن بهتر میشی

    • حامد
      1399-07-13

      سلام روغن ارگان بزن همون ناحیه که ریخته فقط حدی بزن که چرب بشه زیادنزن بعدحمام بزنی هم عالیتره فکرش هم نکن زود خوب میشی

    • مهرداد
      1399-09-19

      برو بیمارستان روانی دوباره خودتو بستری کن و یه خانواده رو خوشحال کن .این تنها پیشنهاد من به آدمیه که به خاطر مشکلات خودش آسایش خانوادش رو سلب میکنه

      • محمد
        1400-06-13

        تو خودتم روانی هستی عزیز این طرز برخورد با یه انسانی که مشکل روحی داره نیست حتما یه روانپزشک برو

    • وفا
      1399-11-14

      اروم خیلی اروم خدا رو صدا کن !

  • اسماعیل
    1399-05-25

    باسلام
    بنده چند سالیست که گوشه چپ پشت سرم به صورت یک خط 5 سانتی متری عمودی به پایین موهاش ریخته که بیشتر شبیه به خواب مو هست اما خب باعث شده این قسمت از موهام خالی باشه.
    آیا این طاسی سکه ایست؟ راه درمانی دارد؟
    باتشکر

  • M.b
    1399-05-20

    سلام
    بنده۱۹ سالمه و ۱ سال و نیمه ریزش مو دارم.۱ سال رفتم یزد دکتر نور بالا متخصص پوست و مو که از همه ی ایران پیش اون میرفتن.۶ ماه اول تمام مو های بدنم در اومد با تزریق کورتون و قرص بتامتازون و محلول مانکسیدیل اما بعد ۶ ماه دوباره شروع به ریزش کرد.علتش هم استرس بود.

    • امیر نیک
      1399-09-22

      الان چی خوب شدین ؟؟؟؟
      چون منم ۳ ساله درگیرشم

  • رضا
    1399-05-18

    سلام.
    من پسری دارم 9سالش هست تقریبا دوسال پیش ریزش مو با یک نقطه اندازه سکه شروع شد رفتیم پیش دکتر یه سری دارو بهش داد بهترشدن ولی مجدد بعد6ماه مجددا ازقسمت پایینتر شروع شد وباشدت بیشتر تا اسفندماه پارسال وشروع شد با بحران کرونا.یکی ازفامیلا داروگیاهی پیشنهاد داد رفتیم ومشکلش بدترشد.حقبقتش پرخاشگری و عصبانیت خیلی داره اکثرا میگن ناشی از پرخاشگریش هست.بخدا موندیم چکار کنیم.پیش کدوم دکتر بریم

    • پارسا
      1399-05-20

      با سلام و وقت بخیر

      ابتدا سعی کنید مشکل عصبی و استرس فرزند خودتون رو حل کنید. بیشتر علت ریزش موی سکه ای بخاطر مشکلات عصبی و روانی است.

  • Mia
    1399-05-03

    سلام . من موهام مثل تصاویر بالا ریختن . علاوه بر این قسمت رویی سرم (مس سر) من هم ریخته بود و بعد از مدتی دوباره رشد کرد و دیگر نمیریزد . اما کناره های سرم همچنان میریزد و بدتر هم میشود . و تمامی علائم های بالا را دارا می باشم . آیا من حتما به این بیماری مبتلا شده ام ؟ به چه دکتری در شهر شیراز مراجعه کنم . من اهل شیراز هستم . یه دکتر خوب در شیراز به من معرفی کنید . دیگر از این وضعیت خسته شده ام .
    خانه مهر عزیز خواهشا کمکم کنید . و چگونه پاسخ من را میدهید ؟

  • بیک زاده
    1399-04-21

    سلام ببخشید یه سوال داشتم من دو سال پیش موهام سکه ای ریخت خیلی بد جور بود نصف موهای پشت کلم ریخت ولی بعد از اینکه رفتم دکتر گفت تیروئیدت کم کاره کبدم هم چربه بعد کارایی که گفت رو انجام دادم و بعد دوسال موهام در اومد کم پشت بود الان دوباره به اندازه یک سکه ۵۰۰ تومنی شاید هم بزرگتر ریخته میترسم برم دکتر به خاطر کرونا چیکار کنم خیلی بده روز به روز بیشتر میشه

  • امیرپارسا شمیرانی
    1399-04-20

    سلام
    من سه روزه که متوجه شدم ریزش مو سکه ای در سرم دارم و در قسمتی مو ریخته سرم متوره
    چیکار باید بکنم؟؟؟

    • متی
      1400-12-10

      سلام
      من الان شیش سال هسد که درگیر الوپسی هسدم
      سال اول موهان رشد کرد و دوباره ریخت الان تقرببا شیش ماهی میشه که رشد داشته و 20سانتی میشه هنوزم یه قسمت های از سرم خالی هست ممنون میشم کمکم کنید

  • مهدی
    1399-04-19

    سلام
    من الان یکماهه ریش روی چانه ام به صورت سکه یکدفعه ریخت.من رفتم یه پماد ضد قارچ گرفتم به نام کلوتریزومال یه مدتی به صورت نامنظم دارم میزنم چون فکر میکردم قارچه.ولی الان حدود هفت هشت عدد موی سفید در اومده.البته من موی سفید در ریش و موهام ژنتیک زیاد سفید دارم.خانم دکتر لطفا راهنمایی کنید اصلا قارچه یا سکه؟ و الان داره خوب میشه یا کاره دیگه ای باید انجام بدم.من ۳۵ سالمه ممنون

  • محبوبه
    1399-04-16

    سلام
    بعد از چند ماه که همسرم ریزش موی شدید داشت دو هفته پیش متوجه ریزش موی سکه ای شدیم.به دکتر مراجعه کرديم.قرص فيناسترايد 1داده و شامپوي تقویت کننده ماينوکسيديل لامينين و یک محلول که سه تا داروباهم مخلوط شده و یکیش ماينوکسيديل هست.بعد از دو هفته استفاده ریزش مو قطع نشده بلکه تعداد ریزش سکه ای بیشتر هم شده و نقاط مختلفی رو توی سرش درگیر کرده.چیکار باید بکنیم?

  • زی زی
    1399-03-28

    سلام من الن حدود ۱۱ساله که به طور کامل موهام ریخت و الن مویی رو سرم نیس دکترم خیلی رفتم هیچ نتیجه ای ندیدم دکتری هست ک بهم معرفی کنید

  • نیایش
    1399-03-26

    سلام وقت بخیر
    دختر برادر من ۱۹ سالشه و دچار ریزش موی سکه ای شده .ایا حیوان خانگی یک هم میتونه باعث این نوع ریزش بشه؟؟؟

  • احسان
    1399-03-20

    سلام
    چهار سال است که لیکن پلان سر دارم ، واقعا هیچ راهی ندارد ، تقریباً سی درصد از موهامو به طور پراکنده از دست دادم ،

    • عقیل ابو مهدی
      1399-05-17

      با سلام
      درمان قطعی ریزش سکه ای را بلدم صد در صد جواب میده.
      ترکیبش خیلی ساده است به مدت ۱۰ روز الی ۱۵ روز.
      شماره خودم:—–
      هرکه خواست زنگ بزنه

      • پارسا
        1399-05-20

        دوست عزیز اینجا جای چرت و پرت نشر دادن و تبلیغات دروغین و کلاهبرداری نیست. برو تا بنده های خدا رو به راه غلط ننداختی سعی کن روزیتو از راه حلال بدست بیاری.

      • asal
        1399-11-23

        میشه شمارتونو بفرستید برای ریزش موی سکه ای

      • محمدرضا عساکره
        1399-12-08

        چیکار باید بکنم

  • امید
    1399-03-17

    من 32 ساله هستم و دو بار به فاصله 5سال دوچار ریزش موی سکه ای شدم . چیزی که من تجربه کردم هر بار که این ریزش مو در من اتفاق افتاده در شرایط سخت زندگی بوده که استرس زیادی داشتم. به نظر من استرس زیاد و شک عصبی باعث ریزش موی سکه ای میشود

    • حسن
      1399-05-04

      سلام و عرض ادب
      من یکبار در سر ب حالت سکه ای این اتفاق برام افتاد ک رفتم دکتر و با تزریق آمپول بر طرف شده . و بعد از چند ماه این اتفاق در صورتم افتاده و موقعی که آرایشگاه رفتم آرایشگر گفته دو جا از پشت سرت خیلی کوچیک ریخته و آیا درد معده به این ربطی دارد یا نه .
      ممنون میشم راهنمایی بکنید

    • فرهاد
      1399-10-19

      سلام .خدمت همگی .همسرم ۳ ساله که درگیر ریزش موی سکه ای شده از ابروهاش شروع شد و ریش و در نهایت موی سر که بعد از تزرزق های زیادی که انجام داده خوب شده بود ولی دوباره پشت سرش ریخته هر بارم به قول یکی از افراد اینجا شوک عصبی یا سختی زندگی باعث ریزش مو شده .فقط باید آرامش داشته باشن همین .

  • ندا
    1399-03-08

    دو روزی است ک متوجه شدم گوشه جلوی سمت راست موهام دچار ریزش سکه مانند البته خیلی کوچیکتر از سکه است شده.موهای پرپشتی دارم و حتی ریزش مو هم ندارم.استرس گرفتم و دارم افسرده میشم دو روزه

    • azade
      1399-06-25

      سلام دقیق من هم ههین مشکلو دارم

    • محمد
      1399-12-06

      بیمارستان رازی برید بخش آلوپسی ارتا

    • ولی اله یعقوبی
      1400-05-15

      سلام من دیروز متوجه پسرم شدم اندازه کوچیکتر از سکه ریخته شما مشکلتون چی شد از پارسال میتونید کمکم کنید؟

  • شایان
    1399-02-29

    سلام من پسری 17 ساله ام میخواستم بدونم چرا سمت راست صورتم ریش بیشتر در می اورد

    • جواد ایین
      1399-06-03

      سلام خدمت تمامی دوستان عزیز

  • Armin
    1399-02-21

    سلام من چندین‌ سال هست که درگیر این بیماری هستم همه کار رو هم بگین انجام دادم از تزریق بگیر تا محلول ماینوکسیدیل فقط تو یک پرسه کمی من به بدنم میزانی استروئید‌ رسوندم‌ که باعث روش بیشتر موهای بنده شد و الان هم چون دیگه مصرف نمیکنم مو های بنده با مقداری گم ریخته ولی بیشترش‌ اوکی شده لازم هست به دکتر غدد‌ مراجع کنم برای از سر گیری استروئید

  • مریمR
    1399-02-16

    سلام
    من ۹ ماه که زایمان داشتم
    و۳ماه هست که مادرمو از دست دادم و شوک بزرگی رو تحمل کردم و هنوز از نظر روحی بد هستم ۱ماه بعد از فوت مادرم متوجه شدم دونقطه از سرم ریزش مو به صورت سکه ای داره و الانم ریزش شدید موهامو دارم و البته خارش هم دارم
    این ریزش سکه ای هست یا چیز دیگه
    ممنون

    • پارسا
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      بله به احتمال زیاد ریزش موی سکه است. برای درمان ابتدا باید از استرس دوری کنید و به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • محمدرضا
      1399-02-19

      سلام خسته نباشید
      من الان ۲۲سالمه این بیماری تقریبا از سن۱۱ سالگی گرفتم یکبار در اومد تقریبا۲سال طول کشید که من از نوع شدید گرفتم کل بدنم گرفت ،همه فکر میکردن شیمی درمانی شدم در اون حد بود،و بعد رفتم دکتر برام کورتون نوشت و در اومد دوباره،ولی باعث شد ۲۰ کیلو اضافه وزن بیارم،۲سالی خوب بود که دوباره این بیماری اومد سراغم ولی خیلی ضعیف تر از قبل، الان هم دوباره داره رشد میکنه.،و (به دکتر هم مراجعه نکردم برا بار دوم،)

  • ستایش
    1399-02-04

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما عزیزان من یک دختره ۹ساله دارم که دچاره ریزش مو سکه ای شده قبلش ریزش موی شدیدی داشت بعد از مدتی بطور ناگهانی متوجه شدم یک قسمت از سرش به حالت دایره شکل کاملا ریخته بعد از دو روز دیدم از یک قسمت دیگه به شکل بیضی شکل ولی یه خورده بزرگتر از قبلی ریخته دوتا دارو براش گرفتم یک قطره روغنی به اسم کلوتریمازول و یک قرصه زینک پلاس البته ناگفته نماند دخترم از کوچیکی مشکل دفعه پروتئین کلیه داره از زمانیکه قطره رو به سرش میزنم و قرصو بهش میدم ریزش موی سرش قطع شده خواستم بپرسم چیکار کنم آیا این دو دارو که براش گرفتم تاثیری داره یا نه ممنون میشم جوابمو بدین و راهنماییم کنید بازم ازتون ممنونم

    • پارسا
      1399-02-24

      با سلام و وقت بخیر

      خیر دارو و موادی که تجویز شده می باشد تاثیری چندانی ندارد. عمده دلیل ریزش مو استرس و شوک روحی می باشد. نسبت به درمان احتمالی این مسئله اقدام کنید.

    • ناشناس
      1401-06-12

      سلام میشه آدرس تون رو بدین

  • Pooria
    1399-02-03

    سلام خسته نباشیدچندروزپیش ک ارایشگاه رفتم دیدم یه دایره کوچک ازموهای پشت گردنم نیستیه چیزی مثل جوش زده و موی روش ازبین رفته علتش چیه همین ریزش موی سکه ییه؟

    • پارسا
      1399-02-12

      عرض ادب و احترام

      توضیحات شما کافی نیست. ممکن است به دلیل عفونت باشد. حتما به پزشک مراجعه فرمایید.

  • اکبری
    1399-01-26

    سلام وقتتون بخیر.
    من سه چهار سالی هست که موهام میریزه، کلی دارو از جمله hair vit و ویتامین سی و.. مصرف کردم، prp هم انجام دادم ولی احساس میکنم هیچ تاثیری نگذاشته.
    الانم موهامو کامل زدم، متوجه شدم که موهام بصورت نقطه نقطه های نیم سانتی کامل ریخته.
    موهام از جلو و از پشت خیلی میریزه، البته کلا کم پشت شده.
    لطفا اگه دلیلش رو میدونید راهنمایی کنید متشکرم ????????????
    ممنونم از وبسایت خوبتون????

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      مشکلاتی که مطرح می کنید باید حضورا توسط یک متخصص تشخیص گذاشته شود سپس درمان شود.

    • پوریا
      1399-02-20

      سلام..منم این مشکل رو دارم..دقیقا از زمانی شروع شد که یکی از عزیزانم رو ازدست دادم..ماله من فقط به اندازه سکه اونم یکی بیشتر نمیشه منظورم یه نقطه است و معمولا دوباره بعد مدتی خودش رشد میکنه..گاهی هم دیدم درعرض یک هفته همون نقطه اندازه چند ماه روشد کرده و بابقیه یکی شده..امامتاسفانه دو ساله که هرچند وقت یک بار این اتفاق میفته و خود به خود بعد تقریبا ۲ماه درعرض چند روز با بقیه یک دست میشه..ظاهرا ول کن هم نیست??آیا نیاز داره واسه درمان اقدام کنم؟؟میترسم بد تر بشه سوزن بزنم

      • پارسا
        1399-02-20

        با سلام و وقت بخیر

        بهتر است برای درمان اقدام کنید. مهمترین درمان هم دوری از نگرانی و استرس است.

  • نیما امیری
    1399-01-26

    سلام من ۱۶ سالمه چند روزی توی سرم یه برامدگی ماننده جوش به وجود امده بود بعد یه هفته نرم شده بود و من اونو فشار دادم و عفونت ازش بیرون اومد بعدش به اندازه ۲ سانت موهام ریخت و الان ۲ هفتس که موهام رشد نکردن و بصورت دایرس باید چکار کنم ایا رشد میکنن باز ????????????????

    • پارسا
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      اگر عفونت ریشه مو به موهای مجاور هم رسیده باشد فولیکول های درگیر از بین میرون و دیگه مویی در نمی آید. بهر حال به متخصص مراجعه تا درمان شود.

    • علی
      1399-08-09

      سلام
      من الان یک ماه متروفین مصرف کنم وقرص سوزش چربی
      الان یک ماه مبتلا به دیابت نوع ۲ ناچار رجیم سخت کرفتم الان ریزش مو اندازه یک سکه بیدا شده چکار کنم
      نتشکرم

    • محمد ابراهیم پور
      1399-09-20

      یه نفرم خوب نشده اصن نامیدم کردین چه بیماری مسخره ایه آخه

  • Hossein
    1399-01-24

    آیا تراشیدن موی سر به رشد مجدد ریزش موی سکه ای کمک میکند ؟

    • پارسا
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      خیر تراشیدن موی سر به هیج مدل ریزش مو کمکی نمیکند.

    • Sadegh
      1401-02-05

      نه اقا من یکسال درگیر بودم درمان شد الان ۳ سال دیگه ریزش ندارم کاملا خوب شد

  • حامدادی
    1399-01-24

    سلام. من دقیقا یکسال پیش ۳ سی سی فیلر در چانه م تزریق کردم در یک کلینیکی. که چند روز بعد تزریقی مقداری عفونت کرد و با مصرف انتی بیوتیک برطرف شد. اما متاسفانه با گذشت یکسال از تزریق همچنان در محل تزریق به اندازه یک دایره یا قطر یکسانت ریش رویش نداره در چانه م به هیچ عنوان . دو ماه دیگه هم مراسم عروسیم برگزار میشه و شدیدا بابت این قضیه تحت فشار و استرس هستم.خواستم ازتون کمک و راهنمایی بگیرم

    • پارسا
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      باید مراجعه به پزشک کنید.
      اگر سکه ای باشد میتوان با تزریق تریامسینولون درست کرد. اگر در اثر عفونت قدیم فولیکل ها از بین رفته باشند شاید بتوان با کاشت مو درمان کرد.

    • مهدی هدیش
      1399-03-07

      سلام من الان ۳۸ سالمه و تقریبا از اواخر سال ۹۷ متوجه شدم که موهای سرم از پشت ریزش پیدا کرده به مدتی بی خیال بودم چون با کسانی که مبتلا شده بودند صحبت کردم اغلب گفتند که خودش دوباره رشد می کنه ولی ترمیم نشد و رفتم دکتر یه کورتون شش بار به قسمت های سرم که در حال ریزش بود تزریق کرد بازهم توفیری نکرد و رفتم بیمارستان رازی دکترش برام کورتون نوشت و من هم نمی خواستم کورتون بزنم و نزدم و شروع کردم به درمان خانگی ولی بازم نه تنها خوب نشد بلکه دایره وسیع آری از پشت سرم رو در برگرفت و الان تقریبا یک سال و نیمه که من به شدت ناراحت و غمگینم بابت این موضوع ،،?? به نظرتون باید چی کار کنم

  • M
    1399-01-21

    سلام خسته نباشید .اگه مویی که بعد ریزش رشد کرده باش سفید نباش .ریزش سکه ای نیس؟ممکنه عفونت قارچی باش؟

    • پارسا
      1399-01-21

      عرض ادب و احترام

      امکانش هست ولی باید توسط پزشک معاینه و بررسی بشه

  • وحید
    1399-01-21

    سلام.من حدود یکسال پیش ریزش شدید سکه ای پیدا کردم که با تزریق و قطره بعد 7 ماه درست شد ولی دوباره بعد چند ماه دوباره ریخت.چیکار باید بکنم.واقعا افسردگی شدید گرفتم.

    • پارسا
      1399-01-21

      عرض ادب و احترام

      به پزشک متخصص مراجعه کرده و دوره درمان را تکمیل کنید.

  • حامد
    1399-01-16

    سلام و عرض ارادت
    بنده دوسال پیش ابتدا در پشت سرم پایین سمت راست (گوشه سمت راست) اندازه سکه ریزش کرد رفتم پیش دکتر آمپول زدم اما مو رشد نکرد همزمان از پس مدتی بعد موهای ریشم در زیر فکم کامل ریزش کرد اما پس از چندین ماه استفاده از لوسیون و قرص و . . . پشت گردنم و زیر فکم مو رشد کرد اما اینبار در پشت سرم وسط(قسمت گیجگاه سر) دچار ریزش مو شدم که با گذشت زمان یه مقدار موهای کوچیک آورده ناگفته نماند که جلوی چانه ام ریزش مو داشت اما الان بعد از یک سال داره مو های نازک نیاره البته موهای سالم هم چن تا آورده ، روی دو ناحیه از دو دستم هم ریزش ضعیف دارم اما باید بگم که من دچار آسم خفیف هستم قبلا مشکلات شخصی داشتم (استرس)زود عصبی میشدم ولی الان کمتر شده استرسم و ساعت خواب و میزان خوابم خوب و تنظیم نیست .
    فکر میکنم عامل اصلی ریزش موی سکه ای همین باشه

    • فرید سهرابی
      1399-06-26

      سلام.منم ریزش سکه ای توی ریشم دارم.موهام هم خیلی نازک وضعیف شدن.راهنمایی خواستم

  • عباس
    1399-01-14

    با عرض سلام و خسته نباشید…پسرم 4 سالشه آمپول کورتون تزریق کردیم الان 40روزه موهاش در نیومده ..چند روز طول میکشه تا دوباره موی سرش رشد کنه ؟

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      نباید به بچه ۴ ساله کورتون میزدین/. حتما به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

      • نگین
        1400-03-28

        سلام، امیدوارم تا حالا خودتو نکشته باشی، مطمئن هستم، الان که 10 ماه از نوشتن کامنتت میگذره موهات در امده اگه از استرس دور
        ی کنی و سعی کنی شاد زندگی کنی ریزش مو پیدا نمیکنی

  • سیدمجتبی
    1399-01-14

    سلام من حدودا ۵ ساله گرفتارش شدم از ریشم شروع شده و الانم ۴ لکه از موهای سرم اینطور شده ، هیچ راه درمانی نداره همه این مواردی که ذکر شده توسط مشاورین عزیز رو هم انحام دادم ولی هیچ فایده ای نداره فقط آرامش و نداشتن استرس میتونه به پیشگیری از این بیماری کمک کنه ، سعی کنید دور از استرس باشید و داروهای ضد استرس مصرف کنید .

  • Zohreh
    1399-01-13

    سلام دوماه است که متوجه شدم موهای سرم سمت چپ ریزش سکه ای دارد و سکه ها بیشتر هم میشود موهایم را کوتاه کردم البته چون تو قرنطینه هستیم خودم کوتاه کردم ولی بازم ریزش در همون ناحیه است چه کار کنم گاهی تو خونه روغن سیاه دانه یا روغن زیتون میزنم واز آب پیاز حالا چه کار کنم دکتر هم نیست آیا میتونید را هنمایی کنید تو ایمیل بفرستید ممنون

  • محمد
    1399-01-11

    سلام من بیشتر از دوسال دچار ریز موی سکه ی بود خیلی دخترای پوست و انواع دارها از جمله کرتونها که خیلی هم به بدن آسیب میزنن استفاده کردم دکتر پوست میگه برو سه ماه دیگه بیا خوب میشی دارو استفاده نکنی دوباره میریزه تا اینکه تصمیم گرفتم برم پیش یک روانشناس که کارش درست بود صحبت کردم مشکلم حل شد باید مشکل استرس و اضطراب درونی حل بشه هرچقدر برید دکتر پوست فایده نداره چه برا بچه و چه بزرگسال ما ایرانیا از متاسفانه اسم روانشناس میاد میترسیم اینجوری نیست مشکلتون رو با یه روانشناس در میون بزارید.

  • minoo
    1399-01-10

    سلام من حدود دو سالو نیم این بیماری رو دارم و هر چی دکتر میرم کاملا خوب نمیشم یعنی موهای اون قسمت ها رشد میکنه و قسمت های دیگه ریزش میکنه
    لطفا اگر کسی درمان قطعی این بیماری رو میدونه یا دکتری رو میشناسه ک رفته و کاملا خوب شده معرفی کنه.. مرسی

    • Hosein
      1399-07-27

      سلام وقت بخير شما هنوز هم مشكل ريزش مو داريد؟

  • ناصر
    1399-01-10

    سلام
    منم ریزش موی سکه ای گرفتم که صورتم افتاده قبلا یکی بود ولی چهار تا شده الان از سیاه دانه و روغن رز ماری استفاده می‌کنم که از جاشون موی نازک سفید رنگ در میاد و امروز هم با مطالعه زیاد رفتم حجامت کردم ببینم جواب میده یا نه
    با تشکر

  • براری
    1399-01-07

    من ده سالی هست که چهار بار ریزش سکه ای رو تجربه کردم. از مکمل های زینک پلاس استفاده کردم به همراه محلول تونیک سینره که هر شب سرمو با بیست قطره از محلول ماساژ میدادم هر بارم نتیجه گرفتم. من دلیله ریزش موهام استرس شدیده. البته طریقه مصرف محلول سینره سه بار تو هفته هست.

    • پارسا
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      مهمترین دلیل ریزش موی سکه ای همان استرس می باشد که اعلام کردین. بهترین راهکار مراجعه به پزشک متخصص می باشد.

  • رنجبری
    1399-01-06

    سلام .من 25 سالمه حدودا دوماهه موهام از دوناحیه ریزش سکه ای گرفته .قرص یا پماد خاصی میتونین پیشنهاد بدین .ممنون

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و وقت بخیر

      تا شش ماه اگر در نیامد به پزشک متخصص مراجعه کنید که تریامسینولون تزریق کند.

  • اسماعیل
    1399-01-04

    من 15 ساله گرفتارشم متاسفانه راه درمان نداره فقط باید کنترل بشه

  • Artmis
    1399-01-04

    سلام.من یه ماه هست که متوجه شدم به صورت سکه ای دو طرفه سرم پشت گوش هام خالی شده .سمت چپم حالت بیضی و بزرگه سمت راست سرم قطر دو سانت که داره بیشتر میشه.با یه دارو که از داروخانه تهیه کردم موهای ریز سمت چپ سرم در اومده اما سمت راست همچنان در حال ریختنه
    من چطوری جلوی ریزشو بگیرم.؟؟؟؟آیا کوتاه کردن موهام کمکی می‌کنه؟؟؟؟.واقعا منو دبرس کرده!!!و چقدر زمان میبره تا خوب بشه????

    • پارسا
      1399-01-09

      عرض ادب و احترام

      علت آن استرس و در موارد نادری بیماری خود ایمنی است اگر تا شش ماه خودش در نیامد باید تزریق کورتون انجام شود. اگر الان هم خیلی روی اعصاب است. می توانید تزریق را انجام دهید. توجه داشته باشید که این درمان علاج نیست فقط در جهت کنترل این ماجراست.

  • پژمان مقصودی
    1398-12-27

    سلام من الان چند ماهه موهام سکه ای ریخته و از ماه اول هم تریامینوسولون تزریق کردم ی قسمت هایی در اومده اما باز ی قسمت هایی داره میریزه.

  • m.gh
    1398-12-26

    سلام
    من يكماهي هست متوجه شدم كه ريشم دچار يك مورد كچلي سكه اي شده بايد چيكار كنم؟

    • پارسا
      1398-12-28

      عرض ادب و احترام

      بهترین راهکار مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو جهت تشخیص علت ریزش می باشد.

  • رومینا
    1398-12-19

    سلام من حدود دوسال پیش پشت سرم یه قسمت کوچیک خالی شد کچلی سکه ای گرفته بودم رفتم دکتر امپول تزریق کردو یه پماد دادو با قرض زینک اما الان دوباره بخاطر استرس هایی ک داشتم احساس میکنم یه هفتس موهام داره به شدت ریزش میکنه اما جایی هنوز خالی نشده اما قبلا هم یهویی ریزش کزده بود وبعد معلوم شد خیلی میترسم به نظرتون الان چیکار کنم؟

    • پارسا
      1399-02-10

      عرض ادب و احترام

      نسبت به درمان وضعیت روحی و استرس خود اقدام کنید. سپس برای درمان مو و وضعیت ریزش موها به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. مادامی که استرس داشته باشید درمان ریزش مو نتیجه نخواهد داد.

    • اسدی
      1399-05-22

      سلام راهی وجود داره که جلوی پیشرفتش گرفته بشه بعد جاهای که ریخته اگر رشد نکرد کاشته بشه ینی مو بکاریم

  • Hani
    1398-12-07

    سلام همسر من جلوی سرشون سمت چپ سکه ایی ریخته چیکارکنم دربیاد،داره دیوونه میشه

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و عرض ادب

      تا شش ماه اگر در نیامد به پزشک متخصص مراجعه کنید که تریامسینولون تزریق کند.

  • محمود ناهیدی
    1398-12-05

    سلام من ۵۱سال سن دارم ریزش مو سکه ای پیدا کردم رفتم دکتر آمپول تزریق کرد ورقص تقویتی به من داد موها رشد میکنند ولی احساس می کنم جلوی سرم خیلی کم پشت شده البته نه بصورت سکه ای لطفا راهنمایی بفر مایید

    • پارسا
      1398-12-11

      عرض ادب و احترام

      پاسخ شما با شماره تیکت ۶۵۳۸ ارسال گردید.

  • الهام
    1398-12-04

    سلام خسته نباشید چند ساله ک موهام میریزه اما قبل از ازدواج کم میریخت ولی عروسی ک کردم ریزشش چند برابر شد و رفتم بیمارستان رازی ک بهم دیترانل تجویز کردن ولی هنوزم ریزش داره و ی جا ک ی زیره شروع ب رویش میکنه از ی جای دیگ میریزه الان جلوی سرم ریخته نمیدونم چیکار کنم؟

    • پارسا
      1399-02-28

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش موی سکه ای دارید ؟ یا مدل ریزش موی شما متفاوت است ؟

  • سامان رضایی
    1398-12-02

    سلام من نزدیک یک ماه شده دچار ریزش مو سکه ای شدم ولی اینقد استرس دارم ک حد نداره

    • محمد
      1402-04-29

      صددر صد علتش افسردگی اضطرابه بدونه دارو خوب میشه منم اینجور بودم علتش استفاده از قرص کلونازپام بود که منو افسرده کرده بود انشاالله درست میشه عزیزم

  • گنج
    1398-11-30

    سلام من نمیخوام از کورتون استفاده کنم میشه بدون کورتون درمانش کرد؟

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      خیر، میتوان صبر کرد که خودش خوب بشود ولی درمان ان فقط کورتونی است.

      • هلیا
        1399-11-30

        سلام من تازه چند روز دیدم داره موهام میریزه به شگل سکه ای مشکل چیه ؟درمان؟

  • فاطمه
    1398-11-28

    سلام وقت بخير يك ماه جلوي سرم مثل يه سكه خالي شده ولي خيلي كم موهاي ريز داره سمت رأست سرم هست ممنونم

  • علی
    1398-11-24

    سلام من ۱۵سالمه ۸/۹ماهه کچلی سکه گرفتم اول بجا بود ولی به مدت زمان بیشتر شد و هفت تا شد خیلی عذاب اوره پیش متخصص رفتم گفت یکم طول می‌کشه و قرض آمپول و قطره داد بنظرتون درمان داره؟

    • پارسا
      1398-11-28

      عرض ادب و احترام

      در بعضی افراد داروی Tofacitinib می‌تواند موثر باشد.

    • هادی حقیقی
      1402-04-16

      منم ۱۵ سالمه یه ۵ ۶ ماهی میشه رفتم دکتر آمپول زد مو های سرم در اومد اما دوباره یع جای دگ ریزش کردع و اینا دوباره درمیاد

  • N.gh
    1398-11-12

    سلام همسر من دچار ریزش سکه ای ریش شده و متاسفانه دارو هم استفاده کرده ولی جواب نگرفت بعد از تمام شدن داروها باید امپول استفاده میکردن که نکردن الان ریششون داره درمیاد ولی سفید رنگه و بسیار نازک آیا به مرور مثل بقیه ریششون میشه؟؟؟

    • پارسا
      1398-11-15

      عرض ادب و احترام

      بلی اولین سری موها سفید است بعد به مرور رنگ قبل را می‌گیرد و مثل بقیه ریش می‌شود.

      پیروز باشید

    • محمد ناصر هاشمی گازار
      1398-11-22

      منم دچار ریزش مو سکه ای شدم ولی دارو مصرف نکردم بعد چند مدت در میاد ؟؟؟

      • پارسا
        1398-11-28

        با سلام و احترام

        تا شش ماه اگر در نیامد به پزشک متخصص مراجعه کنید که تریامسینولون تزریق کند.

        پیروز باشید

    • مرتضی
      1399-07-02

      سلام مرتضی هستم از افغانستان مدت سه ماه میشه که ریزش مو سکه یی پیدا کردم جلوی سرم ابتدا کم بود ولی روز به روز زیاد میشه تا حال با پزشک هم مراجعه نکردم میخاستم بدانم که تداوی میشه یا نه.

      • پارسا
        1399-12-22

        با سلام و وقت بخیر

        بله قطعا با مراجعه به پزشک و دوری از استرس و پیروی از راهکارهای درمانی میتونین ریزش موی سکه ای رو کنترل و درمان کنید.

  • سلیمان
    1398-11-11

    سلام خسته نباشید . حداقل زمانی که مو در ریزش سکه ای دوباره رشد کنه چقدر هست

    • پارسا
      1399-01-28

      با سلام و احترام

      تا شش ماه اگر در نیامد به پزشک متخصص مراجعه کنید که تریامسینولون تزریق کند.

  • یزدان
    1398-10-16

    با سلام.پسر هفت ساله من دقیقا چهار ساله که موهاش میریزه و هر سری یه قسمت ازش میریزه و چندین دکتر مختلف بردم کلا گفتن ریزش سکه ای .دیگه کلافه شدیم بخدا مدرسه که میره هم کلاساش مسخره میکنن .خواستم ببینم درمان قطعی داره آیا؟

    • پارسا
      1398-10-18

      عرض ادب و احترام

      درمان قطعی خیر، شاید اگر اضطراب و استرس پسرتان کمتر شود موضوع حل شود.

      پیروز باشید

    • Sama
      1399-05-17

      سلام
      میشه در مورد بیماری ریزش مو سکه ای مولیسک اطلاعاتی به من بدید وبگید آیا علائمی دارد و آیا ژنتیکی میباشد

    • رعنا
      1399-09-04

      یه ذره مو این اداها رو نداره که اروم باش اروم اروم درمیاد ظرف یکسال.پس بیخیالش باش
      ممکنه کمبود ویتامین دی باشه.متخصص پوست و مو واستون ازمایش مینویسه انجام بدین بهتون میگه دلیلش چیه

    • رعنا
      1399-09-04

      من دکتر رفتم واسم ازمایش قند و کبد و تیرویید و فریتن و ویتامین دی نوشت.قندم کمی بالا بود و کمبود شدید ویتامین دی داشتم.حتما ویتامین دی بدنش پایینه و استرس زیاد داره

  • حسین
    1398-10-07

    سلام. من الان نزدیک ۳ ماهه یه قسمت از موهام حدودا زیر گوش سمت چپم مو رشد نمیکنه ویه حالت سکه ای شکل شده. خواستم بدونم این همون ریزش مو سکه ای هست؟ چطور باید از شرش راحت بشم

    • پارسا
      1398-10-08

      عرض ادب و احترام

      برای تشخیص صحیح باید مدل ریزش را از نزدیک مشاهده کرد یا حداقل عکس ارسال کنین. برای تشخیص صحیح با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنین.

      پیروز باشید

      • مسعود
        1398-11-23

        سلام دختر م چهار ساله است دو سال میشه ریزش مو سکه ای داره به هند هم بردیم به ایران هم آوردیم دارو دادن گفتن خوب میشه خوب هم میشه ولی دوباره می‌گیره چی کار کنم

        • پارسا
          1398-11-28

          عرض ادب و احترام

          متاسفانه درمان عاجل ندارد سعی کنید آرامش بچه را تامین کنید.

          پیروز باشید

  • کرمی
    1398-08-19

    سلام
    ببخشید اگر کسی چند سال دچار ریزش موی سکه ای باشه و بیشتر موهاشو از دست داده باشه میتونه مو بکاره؟اگه موی کافی روی سرش نداشته باشه و خانم هم باشه چجوری بانک موی اونو میشه تامین کرد؟

    • پارسا
      1398-10-06

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه تا زمانیکه ریزش موی فعال و در حال پیشرفت وجود دارد نمی‌شود کاشت. اصولا ریزش موی سکه ای اندیکاسیون کاشت نیست.

      پیروز باشید

    • نیایش
      1399-03-28

      سلام وقت بخیر
      دختر برادر من ۱۹ سالشه و دچار ریزش موی سکه ای شده .ایا حیوان خانگی یک هم میتونه باعث این نوع ریزش بشه؟؟؟

    • اسماعیل
      1399-04-07

      سلام
      آیا خرابی دندانها باعث ریزش موی سکه ای میشه.

      • رضوان
        1400-04-20

        سلام من جلویی سرم دوتیک سکه ای کچل شذخواهش میکنم کمکم کنید

+مشاهده بیشتر