توصیه های قبل از کاشت ابرو

توصیه های قبل از کاشت ابرو که باید بدانید

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش متداول و موثر در بهبود شکل و ظاهر ابروها برای افرادی است که با مشکل ریزش یا کمبود ابروها مواجه هستند. با توجه به اهمیت ابروها در تعریف چهره و جذابیت فرد، کاشت ابرو به عنوان یک راهکار قابل توجه برای افرادی که از ریزش ابروها رنج می‌برند، در نظر گرفته می‌شود.قبل از اقدام به کاشت ابرو، مهم است توصیه‌های مربوطه را رعایت کرده و مراحلی را که باید پیش از اقدام برای کاشت ابرو انجام دهید، بدانید. این اقدامات می‌تواند به بهبود نتایج کاشت ابرو کمک کند و عوارض مرتبط با آن را کاهش دهد.

در این مطلب، به بررسی توصیه‌های مهم قبل از کاشت ابرو می‌پردازیم.

کاشت ابرو چیست ؟

یکی از بخش های صورت که در زیبایی هر فردی تاثیر بسیار زیادی دارد، ابرو می باشد. ابرو در بالای چشم قرار گرفته و زیبایی چشم را نیز چندین برابر می نماید. بدین ترتیب داشتن ابروی منظم و یکدست برای زیبایی هر فردی لازم و ضروری است. افرادی که با ریزش ابرو مواجه می شوند، با اعتماد به نفس بسیار کمی روبرو می شوند. چنین افرادی به دنبال روشی برای درمان ریزش ابرو می باشند، که بتوانند بهترین نتیجه را کسب نمایند.

یکی از روش هایی که می توان ریزش ابرو را جبران نمود، کاشت ابرو می باشد. کاشت ابرو مانند کاشت مو نیاز به بانک مناسب از موهای طبیعی خود فرد دارد. البته با توجه به تعداد کم موها در ابرو نسبت به موهای سر، بانک مو می تواند راحت تر تامین شود. بدین ترتیب اغلب افراد می توانند با استفاده از متد و روش های مختلف، اقدام به کاشت ابرو نمایند. کاشت ابرو معمولا بدون درد و یا خطر خاصی انجام می گردد، افرادی که می خواهند این عمل را انجام دهند، نیازی به بیهوشی و یا بستری در بیمارستان نداشته و با بی حسی موضعی این کار در کلینیک انجام می شود. این موضوع کمک بسیار زیادی به افرادی که می خواهند پیوند ابرو را انجام دهند، می نماید. متقاضیان عزیز می توانند بدون کمترین اتلاف وقت و دوری از کار و زندگی، ابروهای خود را ترمیم نمایند.

چنین موضوعاتی گرچه ساده به نظر می رسند، اما ممکن است برای برخی از افراد دارای اهمیت بسیار زیادی باشد. در نتیجه همه افراد می توانند به راحتی عمل کاشت ابرو را به راحتی و با موفقیت انجام بدهند.

کاشت ابروی نچرال

توصیه های قبل از کاشت ابرو

استعمال دخانیات

یکی از مهمترین موارد و توصیه هایی که همه افراد باید قبل از اقدام به کاشت ابرو انجام دهند، قطع کردن مصرف دخانیات می باشد. مصرف دخانیات می تواند باعث مشکلاتی پس از انجام کاشت ابرو شود. بدین ترتیب افرادی که می خواهند اقدام به پیوند ابرو و یا حتی کاشت مو یا کاشت ریش بنمایند، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

اجرای چنین توصیه هایی بسیار ساده و پیش پا افتاده می باشد، اما معمولا برای سلامتی افراد بسیار مفید می باشد. در نتیجه به هیچ عنوان از هر نوع دخانیات مانند سیگار، قلیون، پیپ و… استفاده نکنید. بهتر است قطع مصرف دخانیات را یک ماه قبل از عمل کاشت ابرو آغاز نمایید.

قطع مصرف مکمل های ویتامین E

یکی دیگر از مواردی که باید متقاضیان پیوند ابرو انجام دهند، قطع کردن مصرف مکمل ها و قرص های حاوی ویتامین E می باشد. بهتر است 10 روز قبل از اجرای کاشت ابرو از مصرف چنین قرص ها و مکمل های غذایی خود داری شود. زیرا ویتامین E باعث رقیق شدن خون می شود و این رقیق شدن خون می تواند در اجرای عمل پیوند ابرو مشکل ساز شود. پس بهترین کار قطع کردن این گونه از مکمل ها و قرص ها می باشد.

قطع مصرف آسپیرین

معمولا اغلب افرادی که وارد سنین میانسالی می شوند، از داروهای حاوی آسپیرین برای رقیق شدن خون استفاده می نمایند. چنین افرادی نیاز است 10 روز قبل از پیوند ابرو، مصرف چنین داروهایی را قطع نمایند. معمولا داروهای ضد انعقاد خون و یا داروهای حاوی آسپیرین رقیق کننده خون بوده و این موضوع می تواند باعث اختلال در پیوند ابرو شود. در نتیجه برای انجام راحت تر و کسب نتیجه مطلوب تر، بهتر است مصرف چنین داروهایی قطع شود.

قطع مصرف مشروبات الکلی

چنانچه فردی مصرف کننده هر نوع مشروبات الکلی می باشد، حتما باید هفت روز قبل از انجام عمل پیوند مو، مصرف مشروبات الکلی را متوقف نماید. مصرف کردن انواع مشروبات الکلی علاوه بر مشکلات متعددی که به همراه دارد، خون را نیز رقیق می کند. رقیق شدن خون برای انجام عمل کاشت ابرو مشکل ساز می باشد. در نتیجه افرادی که می خواهند در روز عمل با مشکل خاصی مواجه نشوند، بهتر است یک هفته قبل از عمل، از مصرف هر نوع مشروبات الکلی دست بکشند.

به مشروبات الکلی نه بگویید

مشاوره با پزشک متخصص

یک هفته قبل از انجام عمل کاشت ابرو با پزشک خود مشورت نموده و توضیح کاملی از شرایط جسمانی و دارو یا مکمل هایی که مصرف نموده را به پزشک ارائه دهید. برخی از داروهای شیمیایی و یا داروهای گیاهی که مصرف می نمایید، باعث اختلالاتی در عمل پیوند ابرو می شود و پزشک شما باید از موارد با خبر باشد. بدین ترتیب دکتر متخصص می تواند آن را قطع نموده و در صورت نیاز جایگزینی برای آن انتخاب نماید تا عمل پیوند ابرو را پشت سر بگذارید. یک جلسه مشاوره ای با پزشک حدود یک هفته قبل از انجام عمل، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

برنامه ریزی دقیق

ممکن است افرادی برای کاشت ابرو در شهر دیگری به غیر از شهر محل زندگی خود اقدام نمایند. چنین افرادی نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق تری نسبت به افرادی که در شهر محل زندگی خود این کار را انجام داده، دارند.

متقاضیان محترم کاشت ابرو در کلینیک پارسا که از شهرهایی جز شهر تهران افتخار میزبانی آنها را داریم، بهتر است برنامه ریزی نمایند که حدود 24 ساعت قبل از روز عمل در تهران حاضر باشند. بدین ترتیب می توانند طبق برنامه ریزی که کلینیک انجام داده، در محل حاضر شده و عمل پیوند ابرو را در موعد مقرر انجام بدهند.

قطع مصرف ماینوکسیدیل

چنانچه برای درمان ریزش ابرو از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنید، نیاز است که یک هفته قبل از انجام پیوند ابرو مصرف آن را قطع نمایید. در صورتی که پس از انجام عمل نیاز به استفاده از این دارو باشد، باید طبق دستور پزشک شروع به استفاده از آن نموده، یعنی از مصرف خود سرانه این محلول قبل و یا بعد از عمل پیوند مو اجتناب کنید.

استراحت مناسب شب قبل از عمل

ممکن است استرس و اضطراب سراغ افرادی برود که روز بعد قصد عمل پیوند ابرو داشته، که این موضوع تا حدودی برای انجام هر عملی طبیعی می باشد. اما مدیریت این استرس و اضطراب بسیار مهم می باشد. با مدیریت صحیح نیاز است که شب قبل از عمل به خوبی استراحت نموده، تا با آمادگی کامل برای انجام عمل کاشت ابرو به کلینیک پارسا مراجعه نمایید.

استحمام در روز کاشت ابرو

یکی از مواردی که باید در روز انجام پیوند ابرو به آن توجه شود، استحمام قبل از رفتن به کلینیک می باشد. استحمام می تواند باعث تمیز شدن پوست و موها شود. این موضوع می تواند در رعایت بهداشت قبل از عمل تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مصرف وعده های غذایی مناسب

روز کاشت ابرو قبل از اینکه به کلینیک بروید اگر نوبت شما صبح بوده صبحانه کامل و البته نه زیاد سنگین میل نمایید. اگر نوبت شما بعد از ظهر بوده نیز قبل از رفتن به کلینیک ناهار سبک اما مقوی مصرف نمایید. با نیرو و انرژی کافی آماده انجام عمل پیوند ابرو شوید. این موضوع می تواند کمک نماید تا در هنگام کاشت ابرو با مشکلاتی مانند ضعف، سستی و بی حالی مواجه نشوید. زیرا عدم استفاده از وعده های غذایی مناسب در روز عمل ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی بشود.

تاریخ انتشار : 1402-01-24
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام