تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو چه بخوریم ؟ تغذیه مناسب جراحی

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : توصیه‌های کاشت مو

بعد از کاشت مو داشتن تغذیه مناسب شامل مواد مورد نیاز برای رشد موها و همچنین پرهیز از مصرف خوراکی های مضر لازم و ضروری است. در این مقاله سعی در پاسخ به پرسش مهم تغذیه‌ای بعد از کاشت مو را داریم و به بررسی بهترین مواد غذایی و مضرترین آن ها می‌پردازیم. مراقبت های غذایی بعد از کاشت مو بسیار مهم می باشند، پس تا پایان ما را همراهی کنید تا نقشه راهی درست و مطمئن برای تغذیه مناسب خود داشته باشید.

تغذیه بعد از کاشت مو

هنگامی که فولیکول های مو از قسمت بانک مو برداشته می شوند و در قسمت جلوی سر کاشته می شوند به علت ضعیف و حساس بودن نیازمند مراقبت و تقویت می باشند، همچنین ممکن است با مصرف خوراکی های مضر باعث آسیب رسیدن به آن ها شده و به نتیجه مطلوب نرسید و کم مویی شما بار دیگر تکرار شود با این تفاوت که ممکن است دیگر امکان ترمیم و کاشت دوباره وجود نداشته باشد.

داشتن یک رژیم غذایی و تغذیه مناسب بعد از کاشت مو برای تحریک فولیکول های تازه کاشته شده و رشد آن ها ضروری می باشد. و همچنین برای جلوگیری از شوک کاشت مو می توان روی تغذیه مناسب حساب کرد. انواع مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی می توانند از ضروریات این رژیم غذایی باشند. بسیاری هستند که انواع غذاها و خوراکی ها به ذائقه شان خوش نمی آید اما باید بدانید که سلامت موهای تازه کاشته شده و همچنین موهای دیگر بسته به تغذیه سالم و مناسب شما می باشد. پس برای تقویت موها و سلامت آن ها به کمک مواد مغذی نیاز دارید و چاره ای جز مصرف آن ها ندارید.

تغذیه مناسب

بعد از کاشت مو چی بخوریم خوبه ؟

خوراکی های زیادی وجود دارند که مواد مورد نیاز برای رشد موها را تامین خواهند کرد. مهمترین نیازهای مو برای تقویت و رشد شامل: پروتئین، آهن، روی و ویتامین ها هستند که می توان آن ها را در بسیاری از سبزیجات، لبنیات، حبوبات، گوشت ها و دیگر دسته های غذایی پیدا کرد. مصرف اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، فلفل و سیب زمینی به دلیل دارا بودن حجم بالایی از مواد مورد نیاز می تواند برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند مناسب باشد. ماهی دارای روغن های مختلف و مواد مغذی مناسب برای رشد و تقویت فولیکول های مو می باشد.

از دیگر خوراکی های سودمند برای استحکام و تقویت موها حبوبات و آجیل ها می باشند. غذاهای سرشار از پروتئین، ویتامینB6، روی، آهن، منیزیم و کلسیم باعث ایجاد منابع غنی و عالی برای رشد سالم موهای تازه کاشته شده و دیگر موها می شود.

مکمل هایی هستند که می توانند جایگزین خوراکی های ذکر شده شوند و مواد مورد نیاز را تامین کنند. این مکمل ها برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی نمی توانند این خوراکی ها را مصرف کنند. اما ذکر این نکته ضروری است که یک رژیم غذایی مناسب و طبیعی می تواند نه تنها باعث سلامت موها بلکه سلامت عمومی بدن و جلوگیری از مشکلات و بیماری ها شود. بر این اساس عادات غذایی خود را تغییر داده و به سمت مصرف خوراکی هایی بروید که برای سلامتتان مفید هستند.

رژیم مناسب غذایی

مواد غذایی مضر برای موهای کاشته شده

در این بین خوراکی ها و غذاهایی نیز هستند که نه تنها باعث تامین مواد مغذی و احتیاجات بدن نمی شوند بلکه باعث آسیب رساندن به بدن و از آن مهم تر موهای تازه کاشته شده می شوند. اصلاح عادات غذایی باید از قبل از عمل کاشت مو آغاز شود که در توصیه های قبل از کاشت مو در مورد آن صحبت شده است. مصرف غذاهایی که باعث آسیب رساندن و جلوگیری از رشد موها می شوند را باید از هنگام انجام کاشت مو قطع کرده و آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا حداقل در هفته های اولیه کاشت از مصرف آن ها خودداری کنید گرچه این ترک عادات غذایی و اصلاح آن می تواند سخت باشد.

  • دسته ی اول مواد غذایی که باید برای حفظ سلامت موها آن هارا از چرخه ی غذایی تان حذف کنید فست فودها هستند. فست فود ها غذاهای فراوری شده و نامناسبی هستند که علاوه بر آسیب جدی به موهایتان باعث بروز مشکلات متعددی برای سلامتی شما خواهند شد.
  • نوشابه ها در هر نوع، چه رژیمی و چه غیر رژیمی دارای مواد مصنوعی هستند که برای شما مضر بوده و باید از خوردن آن ها اجتناب کنید. بجای مصرف این نوشیدنی مضر می توانید از آبمیوه های طبیعی و مفید استفاده کنید.
  • قند ها و مواد شیرین به علت جلوگیری از جذب پروتئین های مورد نیاز مو و همچنین جلوگیری از رشد موها به شما توصیه نمی شود.
  • نشاسته نیز از دیگر موادی است که مصرف آن ها منع شده و باعث ریزش مو می شوند. نان سفید، کیک ها دارای نشاسته فراوری و تصفیه شده هستند.
  • غذاهای چرب همیشه از غذاهای منع شده برای حفظ سلامت انسان می باشند. غذاهای سرخ کردنی و چرب بعد از کاشت مو روند رشد موها را دچار اختلال می کنند.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی بعد از کاشت مو نشان از یک رژیم غذایی نامناسب و ضعیف برای رشد موها می باشد. مصرف الکل باعث کاهش روی که یک ماده مورد نیاز برای رشد موها می باشد می شود. همچنین باعث خشک و شکنندگی موها نیز می شوند.
تاریخ انتشار : 1401-05-05
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • امیرها
    1401-07-27

    واقعاً مفید بود ممنون

  • محمد
    1400-10-23

    سلام آیا مصرف تریاک یا شیره روزهای بعد از کاشت مفید است؟

    • نوید
      1400-12-28

      برادر من تو که حالا مو کاشتی خوشگل کردی این تریاک بزار کنار دیگه

    • ناشناس
      1401-08-20

      عالیه?

  • کاظم خاکباز
    1399-09-09

    استفاده از تریاک و مواد مخدر سنتی در هفته اول پس از کاشت، تأثیری در روند رشد موها دارند؟

    • جاوید
      1400-12-07

      وای معلومه که نه تریاک خون رو رقیق میکنه اصلا به هیچ عنوان نباید مصرف کنی

  • منصور جوادیار
    1399-08-22

    خیلی مفیده ممنونم عزیزم

    • یونس
      1400-08-19

      مواد مخدر پس از کاشت مو مفیده؟؟؟?
      جالبته نمیدونستم

      • دکتر شریفی
        1400-08-19

        سلام و وقت بخیر

        پاسخ دوست عزیزمون در پاسخ مقاله بود در پرسش نادرست تاثیر مواد مخدر بر موهای کاشته شده.

    • عیسی
      1401-05-19

      قرص زینگ چی؟؟؟!!!

+مشاهده بیشتر