تزریق به لب

تزریق ژل به لب بهتر است یا تزریق چربی؟

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات تزریق چربی

تزریق به لب این روزها یکی از پر طرفدار ترین عمل های زیبایی صورت به شمار می آید. در این بین آشنایی با بهترین مواد پرکننده برای تزریق به لب، یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان کلینیک پارسا می باشد. امروز سعی داریم شما را با چگونگی روش های متداول تزریق لب آشنا کرده و به مقایسه بین آنها بپردازیم. همچنین در انتهای مطلب مراقبت هایی که پس از تزریق به لب‌هایتان نیاز است انجام دهید آورده شده است تا با داشتن اطلاعاتی کافی به این عمل زیبایی اقدام کنید و نتایج مطلوبی که انتظار دارید، را به دست آورید.

کدام روش تزریق به لب ها موثرتر است ؟

لب های زیبا و برجسته یکی از مواردی است که می تواند جذابیت چهره هر فردی را افزایش دهد. عوامل متعددی از جمله اثر نیروی گرانش زمین، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و نیز استعمال دخانیات می تواند به تسریع روند پیری و پیدایش علائم آن بر صورت و به خصوص بافت لب منجر شود. برجسته سازی و افزایش حجم لب ها یک عمل زیبایی محسوب می شود که می تواند لب های پر و زیباتری را به شما بدهد. انواع مختلفی از مواد پرکننده وجود دارند که می توانند در بافت لب شما تزریق شوند که در ادامه به سه مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • تزریق کلاژن : در گذشته کلاژن یکی از رایج ترین موادی بود که به عنوان پر کننده در افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه استفاده از کلاژن به مراتب بسیار کمتر شده است.
  • تزریق چربی : چربی نیز گاها به عنوان یک گزینه جهت افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تزریق ژل : متداول ترین ماده پرکننده ای که امروزه بیش از سایر روش ها مورد توجه متخصصین پوست قرار گرفته است، موادی مشابه اسید هیالورونیک ( که به اصطلاح ژل نیز نامیده می شود) می باشد.

تزریق چربی به لب

در این روش از بافت چربی موجود در ناحیه ران یا باسن فرد به روش ساکشن، چربی برداشته می شود و به بافت لب تزریق می شود. از آنجایی که چربی از بدن خود شما برداشته می شود، لذا با بدن میزبان سازگار است و منجر به ایجاد واکنش های ایمنی نخواهد شد. ماندگاری این روش بسته به نوع برداشت و تزریق انجام شده، طولانی مدت محسوب می شود و تنها به یک بار تزریق نیاز دارد.

تزریق چربی به لب ها به دلیل ویسکوزیته بالای بافت چربی، احتمال عدم تقارن در لب، احتمال ایجاد عفونت، خون ریزی، تورم طولانی مدت، نکروز بافت چربی، کلسیفیکاسیون بافت چربی، این روش کمتر مورد استقبال قرار می گیرد. همچینن این روش نسبت به سایر روش ها، دوره نقاهت طولانی تر و دردناک تری دارد. برداشت بافت چربی نیز  نیاز به روش های پیچیده تری است که ممکن است بر زیبایی لب فرد نیز اثر نامطلوبی ایجاد کند.

تزریق چربی به لب

تزریق ژل به لب

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن ما نیز یافت می شود و تزریق آن به بافت لب ها نتایج مطلوبی را بر افزایش حجم لب سبب می شود. اسید هیالورونیک به عنوان ژل تزریقی نیز شناخته می شود. پر کننده های اسید هیالورونیک انواع متعددی چون Restylane، Juvederm، Belotero Balance، HylaForm، Elevess و Prevelle Silk دارند. همه این محصولات به طور یکسان تزریق می شوند و نتایج مشابهی را به شما می دهند. برخی نیز حاوی لیدوکائین (نوعی بی حس کننده موضعی) می باشند. امروزه تزریق ژل هیالورونیک اسید به طور گسترده ای رایج تر از سایر روش های دیگر است.

مزایای تزریق ژل

  • پس از تزریق ژل لب، بافت لب ها به خوبی شکل مورد انتظار را خواهند گرفت.
  • کنترل حجم لب: مقدار ژل تزریقی به راحتی قابل کنترل است، بنابراین پزشک تسلط بهتری روی میزان تزریق و اندازه حجم لب دارد.
  • تزریق ژل را می توان به تدریج طی چند جلسه مختلف انجام داد تا زمانی که نتایج مطلوب حاصل شود.
  • برجستگی هایی که ممکن است گاهی اوقات مطلوب نباشد، در این روش به راحتی حل می شوند. هرگونه توده و برجستگی ایجاد شده در اثر حرکت لب ها می تواند به راحتی برطرف شود.
  • در مقایسه با سایر پرکننده های لب ممکن است کبودی و تورم کمتری وجود داشته باشد.
  • واکنش آلرژیک بسیار نادر است: از آنجایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی شبیه به آنچه در بدن انسان وجود دارد ساخته شده است، بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند. اما اگر فردی به لیدوکائین حساسیت داشته باشد، حتما توصیه می شود که قبل از شروع پروسه تزریق، پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهد.

معایب تزریق ژل

طبیعتا هیچ عمل زیبایی ای بدون عارضه جانبی نخواهد بود، اما عوارض جانبی تزریق ژل هیاالورونیک اسید موقتی است و پس از تنها چند روز برطرف خواهند شد. مهمترین عامل در کاهش عوارض، انتخاب پزشک متخصصی است که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد. همچنین نوع و برندی که پزشک جهت تزریق استفاده می کند، نقش کلیدی در نتیجه تزریق شما ایفا میکند. از این رو ما در کلینیک پارسا تهران از بهترین متخصصین پوست و مو ایران بهره مند هستیم و با نظارت دقیق از بهترین مواد و برندها ژل موجود در ایران استفاده میکنیم. به طور کلی از عوارض احتمالی تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی در محل های تزریق،
  • تورم، کبودی و قرمزی، حساسیت در محل تزریق،
  • نتایج حاصل از این روش به طور متوسطی ماندگار است، اما نتایج دائمی نبوده و ممکن است هر چند ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

تزریق ژل لب

یافتن پزشک مناسب

چندین متخصص می توانند تزریق لب را برای شما انجام دهند، از جمله:

  • جراحان پلاستیک،
  • متخصصان پوست،
  • جراحان زیبایی صورت.

مهمترین نکته یافتن پزشکی است که واجد شرایط تزریق بوده و تجربه کافی داشته باشد. درصورتی که پزشک تخصص کافی برای این عمل را نداشته باشد، تزریق لب ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، پس در این زمینه به هرکلینیک و پزشکی نمی توان به راحتی اعتماد کرد. در کلینیک پارسا، ما مجموعه ای از مجرب ترین و متعهد تررین پزشکان متخصصی را گردهم آورده ایم که دارای سال ها تجربه درامر عمل های زیبایی و به خصوص تزریق ژل می باشند.

توصیه ما به شما این است که به کلینیکی که مراجعه می کنید، نمونه کار قبل و بعد اقدامات زیبایی انجام شده توسط آن مرکز را با دقت بررسی کنید.

مراقبت ها

لب های شما بعد از عمل به احتمال زیاد متورم می شوند. همچنین ممکن است در محل های تزریق مقداری قرمزی یا کبودی مشاهده کنید که طبیعی است. اکثر عوارض جانبی جزئی خواهد بود و شما با انجام دقیق مراحل زیر، می توانید بیشتر فعالیت های روزمره خود را دوباره از سر بگیرید.

  • پس از تزریق، کیسه های یخ یا تکه یخی که آن را درون پارچه ای گذاشته اید، را روی لب های خود قرار دهید (بنابراین به لب نمی چسبد و باعث درد نمی شود). این به شما کمک می کند تا تورم، خارش، کبودی و هر درد دیگری به مراتب کاهش یابد.
  • به مدت 24 تا 48 ساعت پس از انجام تزریق لب، از انجام ورزش های شدید خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش ممکن است تورم یا کبودی را شما تشدید کند. پیاده روی سبک برای شما در این مرحله گزینه مناسب تری است.
  • بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن آب فراوان به بهبودی هرچه سریعتر و بهتر بدن کمک می کند.
  • میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید و سعی کنید از سدیم اضافی که باعث تشدید تورم می شود، خودداری کنید.
  • به مدت 48 ساعت پس از درمان از قرار گرفتن در معدض دمای بالا مانند اتاق بخار، سونا، یا کلاس های ورزشی گرم خودداری کنید. گرمای زیاد می تواند تورم شما را بیشتر کند.
  • از پزشک خود بپرسید که کدام مسکن در روزهای پس از درمان برای شما مناسب تر است.
  • اگر قصد دارید پیش از مراسمی خاص، به عنوان مثال عروسی خود یا آشنایانتان، تزریق انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که زمان لازم برای بهبودی را در اختیار دارید تا لب های شما به طور کامل بهبود یابند.
  • سعی کنید زیر سر خود را بلند کنید تا تورم شما کاهش یابد. هرگز روی صورت خود نخوابید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق، از آرایش لب های خود خودداری کنید.

تزریق ژل لب

نتیجه نهایی

به طور کلی می توان این گونه نتیجه گرفت که برای افزایش حجم لب، تزریق ژل گزینه به مراتب مناسب تری از سایر روش ها به خصوص تزریق چربی است. به همه افرادی که علاقه مند تزریق لب هستند، همواره توصیه می کنیم تا تزریق خود را توسط متخصصین مجرب پوست و مو و با استفاده از برترین برندهای معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت انجام دهند. در کلینیک پارسا، با هدف افزایش زیبایی شما کلیه خدمات برجسته‌سازی لب توسط مجموعه ای از متخصصان پوست و مو خبره و باتجربه، با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌شود.

تاریخ انتشار : 1401-12-28
سوالات متداول
  • عمل افزایش حجم لب، برای چه افرادی مناسب است؟

    در زمان مراجعه به کلینیک و پیش از شروع روند تزریق، حتما پزشک خود را در جریان مسائل مربوط به سلامتی خود قرار دهید. به طور مثال، اگر تبخال لب، دیابت، لوپوس، مشکلات مربوط به انعقاد خون، سرما خوردگی مواردی هستند که پزشک حتما از ان ها مطلع باشد.

    اگر سرما خورده اید، اگر حساسیت شناخته شده ای دارید یا به لیدوکائین حساسیت دارید، باید قبل از انجام عمل به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین پزشک خود را در جریان هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی، قرار دهید.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • خوشنویسان
    1401-01-09

    سلام، ممنونم عالی از راهنمایی شما عزیزانم

+مشاهده بیشتر