تزریق فیلر به باسن

تزریق ژل به باسن | مزایا، معایب، عوارض و خطرات

پزشک : دکتر محمد موسوی متخصص جراحی عمومی دسته بندی : مقالات تزریق ژل

نمی توان تاثیر اندام زیبا بر روی زیبایی، جذابیت و حتی محبوبیت یک فرد را نادیده گرفت. این شاید عمده ترین دلیل توجه روزافزون به انواع خدمات زیبایی باشد. اما ممکن نیست به خدمات و جراحی های زیبایی فکر کرد اما نگران عوارض و هزینه های آن نبود. این سوال که آیا انجام روش های جراحی و یا خدمات زیبایی ارزش ریسک کردن دارد یا خیر؟ نه تنها سوال شماست بلکه یک سوال متداول قبل از انجام این خدمات است.

برای دوری از این ریسک، هیچ چیز به اندازه انتخاب درست یک روش و همچنین یک کلینیک معتبر و حرفه ای برای پیاده سازی آن روش، نمی تواند موثر باشد. در این مطلب از سری مطالب وبسایت تخصصی پارسا در مورد تزریق ژل یا فیلر به باسن، مزایا، معایب و عوارض آن صحبت خواهیم کرد. سپس ضمن پرداختن به موضوع هزینه این روش، در مورد معیارها و اهمیت انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام این عمل زیبایی صحبت می کنیم. شما در این مطلب توصیه هایی را فرا خواهید گرفت که نقش کلیدی در اثرپذیری تزریق ژل به باسن دارد.

منظور از تزریق به باسن چیست؟

تزریق به باسن یک روش درمانی آرایشی است که به افراد کمک می کند تا فرم و اندازه باسن خود را بهبود ببخشند. در طی این درمان می توان مواد را به نواحی مختلف باسن تزریق کرد. ماده ای که به باسن تزریق می شود، باعث افزایش حجم و قوس مناسب در ناحیه باسن می شود. می توان این مواد را در هر نقطه که نیاز به حجم گرفتن دارد وارد کرد. برای تزریق به باسن جهت فرم دهی و حجیم کردن ، دو روش وجود دارد که عبارتند از تزریق چربی به باسن و تزریق ژل که در این مطلب ما تزریق ژل به باسن را مورد بررسی قرار می دهیم.

این روش یکی از رایج ترین خدمات زیبایی برای مدل های برتر دنیا بوده که کم کم توانست در میان اقشار متوسط جوامع نیز رواج پیدا کند. در حال حاضر در ایران نیز روش تزریق ژل به باسن بسیار محبوب و رایج می باشد. فیلر در واقع یک ماده پر کننده است که بیشتر در ناحیه صورت و برای برطرف کردن چین و چروک، رفع گودی چشم و حجیم کردن لب و گونه استفاده می شود. با این حال، بعضی از انواع فیلر برای پر کردن باسن، فرم دهی و حجیم نمودن آن، تزریق می شود.

تزریق ژل به باسن به دلیل احتمال بالای ایجاد عفونت در ناحیه تزریق و عدم تایید پزشکان محترم کلینیک فعلا در کلینیک پارسا تهران انجام نمی شود و این مقاله صرفا جهت آشنایی شما عزیزان نگارش شده است.

عوامل موثر بر کم حجم شدن باسن

دلایلی منجر به کم حجم شدن باسن می شود، از این نظر دارای اهمیت می باشد که مشخص می کند آیا فرد می تواند از روش تزریق ژل به باسن استفاده کند یا خیر. عمده ترین دلایل شل بودن، افت و کم حجم بودن باسن ناحیه موارد زیر می باشند.

  • کاهش وزن زیاد،
  • افزایش سن و پیری،
  • مسائل ژنتیکی و مادرزادی،
  • تغییرات هورمونی مخصوصاً در دوران بارداری یا شیردهی.

کاندید مناسب

تزریق ژل برای افرادی که حساسیتی به مواد ژل نداشته و دلایل طبیعی و همچنین دلایل ژنتیکی موجب کم حجم بودن باسن آنها شده است، می توانند از تزریق ژل برای فرم دهی و حجیم کردن باسن استفاده کنند. همانطور که پیشتر گفتیم یکی دیگر از روش های تزریق به باسن، تزریق چربی است. تزریق چربی مستلزم این است که فرد در نواحی پهلو چربی اضافه داشته باشد. پس می توان گفت افرادی که نمی توانند از روش تزریق چربی استفاده کنند نیز گزینه مناسبی برای تزریق ژل هستند.

افرادی که باردار بوده و یا فرزند شیرخوار دارند، حتما باید با پزشک خود مشورت کنند تا در مورد تزریق ژل یا عدم تزریق آن تصمیم درستی گرفته شود.

افزایش حجم باسن

مزایای تزریق ژل به باسن

تزریق ژل نسبت به سایر روشهای حجم دهی به باسن، از جمله تزریق چربی به آن یا جراحی زیبایی در این ناحیه، مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

بدون درد و غیر تهاجمی

در کل روش های تزریق به باسن کم تهاجمی تر از جراحی های زیبایی می باشند. حتی خود تزریق ژل به باسن از تزریق چربی تهاجم کمتری با خود دارد. زیرا برداشت چربی از بدن و انتقال آن به باسن، در این روش انجام نمی شود.

جلسات درمانی سریع‌

هر چند هیچ چیز جای فرم دهی و تناسب اندام به کمک ورزش را نمی گیرد، اما رسیدن به تناسب اندام ایده آل به این روش، به شدت زمانبر و البته دشوار است. به کمک تزریق ژل علاوه بر اینکه عوارض چندان شدیدی سلامت شما را تهدید نمی کند، بلکه خیلی سریعتر به نتیجه دلخواه می رسید.

زمان بهبودی سریع‌

اگر کوتاه بودن زمان استراحت و دوران نقاهت برای شما مهم است و باید سریعتر به فعالیت های روزانه خود برگردید، گزینه تزریق ژل به باسن، گزینه مناسبتری از سایر روش ها برای شماست. زیرا دوران نقاهت در این روش بسیار کوتاه مدت است. این دوره را می توان بین 6 تا 10 روز برآورد کرد.

نتایج طبیعی‌

نتیجه فرم دهی و حجیم نمودن باسن به کمک روش تزریق ژل، طبیعی تر از تزریق چربی و جراحی می باشد. علت این اتفاق تاثیر ژل و فیلر در تقویت کلاژن سازی در بدن بصورت طبیعی است.

هزینه و ریسک کمتر نسبت به جراحی

تزریق ژل به باسن نسبت به جراحی، هزینه به مراتب کمتری دارد. ضمن اینکه جراحی باسن علاوه بر گرانتر بودن، دارای ریسک و خطر بیشتری نیز می باشد.

معایب و عوارض

هر چند که تزریق ژل به باسن نسبت به سایر روش ها، کمتر تهاجمی است و بهبودی در آن سریعتر است، اما این روش معایبی نیز  دارد. بر خلاف مزایای بسیار زیاد تزریق ژل به باسن، این روش معایب بسیار کمی دارد. معایب تزریق ژل به باسن عبارت است از:

  • احتمال بروز عوارض خفیف،
  • ماندگاری کمتر تزریق ژل نسبت به تزریق چربی (ماندگاری روش تزریق ژل معمولاً بین 1 تا 2 سال می باشد).

عوارض ناشی از تزریق فیلر به باسن بسیار خفیف است و عبارت است از:

  • تورم،
  • تجمع مایعات در برخی نواحی تزریق،
  • درد در ناحیه تزریق هنگام لمس کردن،
  • کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق ژل.

این عوارض کاملا طبیعی بوده و به دلیل تزریق و ورود سوزن به بدن بوجود می آید. عوارض تزریق ژل طی حداکثر 3 روز و به مرور از بین خواهد رفت. اما اگر هر یک از این عوارض، از نظر شما فراتر از میزان طبیعی بود و یا مدت زمان طولانی به قدرت خود باقی ماندند، باید با پزشک معالج خود تماس بگیرد و او را در جریان بگذارید.

توصیه و مراقبت ها

  • قبل از تزریق ژل حتما یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن پاسخ ابهامات احتمالی، وی را در جریان سوابق بیماری یا مصرف داروهای خاص قرار دهید.
  • اگر برنامه ای برای کاهش وزن خود دارید، این کار را قبل از تزریق ژل انجام دهید. کاهش وزن شدید بعد از تزریق، نتیجه آن را تحت الشعاع قرار می دهد.

برای رسیدن به نتایج بهتر و جلوگیری از بروز مشکلات، نکات مهمی را به شما توصیه می کنیم. این نکات شامل پرهیزها و تغییراتی است که باید در سبک زندگی خود اعمال کنید.

  • ناحیه تزریق را به آرامی ماساژ دهید. این کار علاوه بر جلوگیری از خونمردگی یا ایجاد ندول، موجب پخش شدن یکنواخت ژل در باسن می شود. همچنین در صورت داشتن درد بعد از تزریق، ماساژ دادن درد شما را ساکن می کند.
  • بعد از تزریق ژل، از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا استفاده کنید. از جمله موادی که بیشترین میزان کربوهیدرات را دارند می توان به جو دوسر، پرتقال، نخود، لوبیا و سیب زمینی اشاره کرد.
  • تا حدود یک ماه پس از تزریق، از ورزش کردن خودداری کنید.
  • پوشیدن شلوار تنگ موجب به هم خوردن فرم باسن و متمرکز شدن ژل در یک ناحیه می شود.
  • در دوران نقاهت و حتی چند روز بعد از آن، از نشستن ثابت برای بیش از یک ساعت، خودداری کنید. همچنین در این دوران، هنگام نشستن سعی کنید زیر باسن خود، کوسن یا بالش نرم بگذارید.

قبل و بعد از تزریق ژل باسن

هزینه تزریق ژل به باسن

هزینه تزریق ژل نیز بستگی به میزان ژل تزریق شده برای رسیدن به نتیجه دلخواه دارد. البته کلینیک انتخابی نیز در هزینه نهایی تزریق ژل نقش دارد. بعضی کلینیک ها با توجه به شهر و یا منطقه ای که استقرار دارند، ممکن است هزینه بالاتری را نسبت به کلینیک های مناطق دیگر طلب کنند.

به طور کلی هزینه تزریق ژل باسن در تهران بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان برآورد می شود.

متقاضیان عزیز تزریق ژل به باسن در کلینیک پارسا با توجه به احتمال بالای ایجاد عفونت و آسیب های جبران ناپذیر تزریق ژل در ناحیه باسن در حال حاضر این روش افزایش حجم باسن توسط پزشک فوق تخصص جراحی زیبایی کلینیک پارسا ممنوع اعلام شده و راهکار جایگزین و بدون عارضه تزریق چربی به باسن جایگزین شده است. لذا درخواست های تزریق ژل به باسن تا اطلاع ثانوی بررسی نمی شود.

اهمییت انتخاب کلینیک مناسب

برای تزریق ژل به باسن حتماً باید به یک کلینیک زیبایی کاملاً مجهز و معتبر مراجعه کنید. انتخاب یک کلینیک مناسب به دو دلیل دارای اهمیت فراوانی است.

  • ابزار وتجهیزات مناسب : یک مرکز زیبایی استاندارد و حرفه ای، از بهترین و با کیفیت ترین مواد، ژل، ابزار و تجهیزات برای تزریق استفاده می کند.
  • پزشکان حرفه ای : مراکز زیبایی پوست معتبر، از جراحان متبحر و با تجربه برای تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی برخوردارند.

اشتباهات فردی پزشک در تزریق ژل، ممکن است حتی منجر به مرگ شود.

احتمالاً با خواندن جمله بالا، متعجب و متاثر شده اید. شاید هم این جمله را چیزی شبیه به یک شایعه می دانید. اما متاسفانه این جمله حقیقت دارد. همه آنچه در بالا به عنوان عوارض ناشی از تزریق ژل به باسن مطرح شد، عوارضی است که در صورت تزریق درست، توسط پزشک متبحر، بوجود می آید. اما اگر پزشک دارای دانش و مهارت کافی برای انتخاب میزان ژل و رعایت اصول بهداشتی نباشد، ممکن است در نحوه تزریق و میزان آن دچار اشتباه شود. اشتباه در تزریق منجر به عفونت یا حتی آمبولی و مرگ می شود. اگر چه این موارد بسیار نادر است اما نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. شما با انتخاب یک کلینیک مجاز تخصصی، احتمال رخ دادن این اتفاقات را تقریباً به صفر می رسانید.

تاریخ انتشار : 1399-08-18
سوالات متداول
  • چه مقدار مواد باید به باسن تزریق شود؟

    میزان تزریق ژل به باسن به میزان حجم مورد نظر شما وابسته است. بدیهی است که هر چه ژل بیشتری تزریق شود، شاهد حجم بیشتری نیز خواهیم بود. اما حتما به توصیه های پزشک خود در مورد میزان تزریق ژل گوش دهید. اگر وی برای حجم مورد نظر شما دوزی از ژل را تجویز می کند، اصراری در افزایش این مقدار نداشته باشید.تزریق بیش از حد فیلر و ژل ممکن است منجر به عفونت شود.

    به طور معمول در هر جلسه درمان، حدود 40 سی  سی از ژل تزریق می شود.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • مینا
    1401-09-24

    بزن نزن راه انداختید ولی خوب بود مطلب منصرف شدم ?

  • رها سپاهی نژاد
    1401-03-06

    سلام اقای دکتر من از جراحی پرتز باسن میترسم بنابراین گزینه تزریق ژل را انتخاب میکنم ایا بنظر شما من ک الان لاغر هم سدم چربی هم برا این کار ندارم ژل گزینه خوبی هست ک قیمت را هم لطف کنید هیچ شماره ای از کلینیک خود نزاشتید ک بزنگیم لطفاشماره کلینیک را هم محبت کنید

    • دکتر شریفی
      1401-03-06

      سلام و وقت بخیر

      همانطور که در متن ذکر شده، پزشکان کلینیک تزریق ژل به باسن رو به هیچ وجه توصیه نمی کنند. این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما عزیزان نگاشته شده است.

+مشاهده بیشتر