تزریق بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس خوب یا بد ؟

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه بوتاکس

پیری روندی زیبا و طبیعی است. هر خط یا چین و چروکی که در صورت شما وجود دارد، تاریخچه‌ای از خنده‌ها، اخم‌ها، اوقات خوش و گاهی تلخ شما هستند. با این حال هیچ اشکالی در این که بخواهید ظاهری جوان‌تر و صورتی بی‌چین و چروک داشته باشید، وجود ندارد. واقعیت این است که همه‌ی انسان‌ها از حفظ زیبایی ظاهری خود لذت می‌برند؛ پس هیچ ایرادی ندارد اگر برای این علاقه، اقدامی کنید.

نکته‌ای که در توصیه های قبل از تزریق بوتاکس اهیمت زیادی دارد و باید پیش از اقدام برای این روش درمانی مد نظر داشته باشید، این است که آیا بوتاکس برای شما بهترین و موثرترین درمان است یا خیر. امروزه روش‌های بسیاری برای جوانسازی پوست وجود دارد که همه در جای خود بسیار موثر، کم‌خطر، کم‌عارضه و مقرون به صرفه هستند. از روش‌های تزریقی دیگر مانند تزریق ژل و چربی گرفته تا روش‌های مدرن‌تر مانند هایفوتراپی و اندولیفت، همه می‌توانند در جوان سازی پوست موثر باشند.

آیا بوتاکس برای من بهترین انتخاب است ؟

برای فهمیدن این که بوتاکس برای شما روش مناسبی هست یا خیر، باید دو کار انجام دهید:

۱. در مورد بوتاکس مطالعه کنید.

یکی از مهم‌ترین توصیه های بوتاکس همین است. به طور کلی سعی کنید پیش از انتخاب و اقدام برای هر روش زیباسازی و جوانسازی به خوبی در مورد آن مطالعه کنید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک روش درمانی به شما کمک می‌کند تا انتظاراتی منطقی داشته باشید، بهترین مرکز ارائه کننده‌ی خدمات را انتخاب کنید و تصمیمات مناسب‌تری برای خود بگیرید.

برای کسب اطلاعات کلی در مورد بوتاکس می‌توانید به مقاله‌ی «بوتاکس پیشانی چیست» مراجعه کنید. در مقاله‌ی «عوارض بوتاکس» هم به طور مفصل راجع به خطرات و عوارض جانبی این روش جوانسازی صحبت کرده‌ایم.

در ادامه می‌خواهیم به صورت خلاصه‌وار نگاهی به مهم‌ترین نکات و توصیه های بوتاکس بیندازیم که در مقالات دیگر مفصل بررسی شده‌اند:

بوتاکس چین‌های پوست را پاک نمی‌کند.

چین و چروک‌هایی که در حالت استراحت بر روی صورت قابل مشاهده هستند، به کمک بوتاکس از بین نمی‌روند. بوتاکس تنها خطوطی را محو می‌کند که در زمان حرکت عضلات پوستی ایجاد می‌شوند. برای درمان چین و چروک‌های شدید باید از روش‌های دیگر جوانسازی پوست مانند تزریق ژل یا لیزرهای فرکشنال و یا اسکارلت استفاده کنید.

تزریق بوتاکس خط اخم

بوتاکس یک درمان موقت است.

ماندگاری اثرات بوتاکس بین ۴ تا ۶ ماه است. این پایداری به عوامل زیادی بستگی دارد. مثلاً در افراد ورزشکار، اثرات بوتاکس زودتر ناپدید می‌شود.

بوتاکس روشی ایمن و کم عارضه است.

بوتاکس به عنوان فراگیرترین روش جوانسازی پوست عوارض و خطرات بسیار کمی دارد. بیشتر عوارض و عواقب ناخوشایند تزریق بوتاکس ناشی از انجام آن در مراکز نامعتبر است.

استفاده‌ها و مواد تزریقی بوتاکس مورد تایید سازمان FDA است.

استفاده از بوتاکس برای رفع خط اخم و همچنین خطوط پنجه کلاغی (در گوشه‌های چشم) مواردی هستند که FDA آن‌ها را تایید کرده است. البته از بوتاکس به شکلی ایمن برای زیباسازی بخش‌های دیگر صورت هم استفاده می‌شود.

۲. با پزشک متخصص مشورت کنید.

در توصیه های بوتاکس باید به این نکته اشاره کنیم که این روش لزوماً کم‌هزینه‌ترین یا بهترین روش جوانسازی پوست نیست. مثلاً هایفوتراپی ممکن است هزینه‌های بیشتری نسبت به بوتاکس داشته باشد؛ اما دوره‌های تمدید یا ترمیمی طولانی‌تر دارد. به همین علت ممکن است در بلند مدت، هایفوتراپی تاثیر بیشتر و هزینه‌های کمتری برای شما داشته باشد.

شما می‌توانید برای یافتن بهترین روش جوانسازی پوست با پزشکان کلینیک پارسا مشورت کنید. متخصصان ما با بررسی وضعیت و شرایط پیری پوست و همچنین انتظارات شما، موثرترین روش جوانسازی را به شما معرفی می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن به اهداف خود برسید.

تاریخ انتشار : 1398-07-17
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • خانم.ناصری
    1401-04-01

    سلام.میخواهم.برای.برطرف.کردن.چین.وچروک.صورت.یه.راه.مطمعن.وکاملا.بی.خطر.را.معرفی.کنید.که.عوارضی.نداشته.باشد.ممنون

+مشاهده بیشتر