بهترین برندهای ژل لب

بهترین نوع یا مارک ژل لب کدام است ؟

پزشک : دکتر نادیا رضایی متخصص پوست و مو دسته بندی : مقالات تزریق ژل

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق فیلر و یا پر کردن لب، که عموماً در ایران با نام تزریق ژل لب می شناسیم، به راحتی می توانیم با بهبود ساختار ظاهری لب های خود، ضمن کنترل کامل بر میزان تغییر شکل لب، در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه برسیم. با این روش می توانیم به جای صرف یک زمان طولانی برای استفاده از انواع رژ و یا خط لب برای حجیم تر نشان دادن لب ها، بدون اتلاف وقت هر روز با لب هایی زیبا و طبیعی از خواب بیدار شویم!

در همین راستا قصد داریم در این مطلب ضمن آشنائی مختصر با این روش زیبائی محبوب، به بررسی انواع ژل های تزریق لب و برخی نکات مهم در این تکنیک زیبائی بپردازیم. پس با ادامه مطلب ما را همراهی کنید!

آشنایی با تکنیک تزریق ژل لب

تزریق ژل تکنیکی برای رسیدن به فرم دلخواه لب‌ها است. عموماً سعی می شود در تولید ژل های مورد استفاده در این تکنیک، از موادی استفاده شود که عوارض کمتری داشته و ضمن سازگاری با بافت لب، واکنش ناخوشایندی را ایجاد نکند. اما این تکنیک با روش های مختلفی قابل اجراست. از استفاده از ژل های موقت گرفته، تا ژل نیمه دائم و دائم، از جمله روش هایی است که می توان برای حجیم نمودن لب ها انتخاب نمود.

در این میان ژل های موقت معمولاً دارای ماندگاری کمتری بوده و به دلیل تجزیه به وسیله آنزیم های بدن، اثر خود را در زمان نسبتاً کوتاهی از دست خواهد داد و به همین دلیل حفظ آن مستلزم تزریق های مداوم است. ژل های نیمه دائم نیز روند کندی در تجزیه داشته و غالباً ماندگاری بیشتری نسبت به ژل های موقت دارد. و اما دسته سوم، ژل های دائم هستند که تجزیه نشده و اثر آن ها دائمیست.

اما یکی از رایج ترین ژل های مورد استفاده طی سال های اخیر، ژل هایی بر پایه اسید هیالورونیک است که در بخش بعد با بررسی این نوع ژل، برخی از برندهای معتبر ژل را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

تزریق ژل لب

بررسی ژل های هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid)

در سال های اخیر ژل های بر پایه هیالورونیک اسید، در برند های مختلف به تولید رسیده است که به طور معمول دارای ترکیبات مشابهی بوده و تنها وجه تمایز آن در چگالی و طول عمر آن ها است. در حقیقت این مولکول ژل مانند، یکی از مؤثرترین مواد مورد استفاده در بسیاری از محصولات زیبایی به شمار می رود. اسید هیالورونیک در محصولاتی مانند مرطوب کننده ها، سرم های صورت و کرم های جوان کننده پوست نیز به عنوان ماده ای برای حفظ رطوبت پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

ماندگاری ژل های هیالورونیک اسید چیزی در حدود 6 الی 18 ماه متغیر می باشد و پس از طی این زمان به شکل طبیعی جذب شده و نیاز به تمدید تزریق ژل خواهد داشت. مهمترین مزیت استفاده از این دسته از ژل ها، امکان استفاده از نوعی آنزیم برای بازگشت به حالت اولیه لب هاست. پس اگر به هر دلیل از تزریق خود پشیمان شده و یا به فرم مورد نظر خود نرسید، امکان بازگشت به حالت اولیه، بدون ایجاد هیچگونه عارضه ای وجود دارد.

همچنین انتخاب انژکتوری که از اسید هیالورونیک استفاده می کند امکان کنترل میزان ماده تزریقی به لب را برای شما فراهم می نماید. عموماً این انژکتورها، تزریق مقدار کمی از ژل را در مدت زمان مشخص به شما پیشنهاد می دهند. این به این معناست که شما می توانید تعادل در تزریق ژل را حفظ کرده و با تزریق بیش از حد، حالت طبیعی لب ها را از دست ندهید.

علاوه بر این، یکی از مزایای استفاده از پر کننده های هیالورونیک اسید، ایجاد عوارض کمتر، از قبیل تورم و کبودی بر روی لب ها است.

معرفی بهترین برندهای ژل لب

همانطور که می دانید عدم انتخاب یک برند قابل اعتماد و مناسب جهت تزریق، می تواند تبعات و عوارض ناخوشایندی برای مراجع به همراه داشته و آسیب های جبران ناپذیری را به او وارد نماید. لذا انتخاب برند مناسب جهت تزریق ژل لب، از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است. در همین راستا در این بخش به معرفی چند نمونه از برترین برندهای تولید کننده ژل لب خواهیم پرداخت.

ژل لب تئوسیال (Teosyal)

تئوسیال (Teosyal) یکی از تولیدکنندگان ژل های تزریقی، بر پایه اسید هیالورونیک و با منشأ غیرحیوانی می باشد. محصولات تئوسیال به طور تخصصی جهت درمان چین و چروک های عمیق و سطحی و همچنین حجم دهی به لب ها طراحی شده است. به عنوان نمونه Teosyal Kiss از سری محصولات این برند می باشد که به دلیل تهیه با پروتئین و اندوتوکسین باکتریایی کمتر، گزینه ای مناسب برای پوست های حساس به شمار می رود. اثر محصولات این برند موقت بوده و با در نظر گرفتن عواملی نظیر سن فرد، نوع پوست، سبک زندگی و … چیزی در حدود 12 ماه ماندگاری خواهد داشت.

تئوسیال REDENSITY

ژل لب رستیلن RESTYLANE

رستیلن (Restylane) نیز با داشتن فرمولی خاص، نوعی ژل بر اساس اسید هیالورونیک است که درست مانند هیالورونیک اسید طبیعی تولید شده در بدن عمل نموده و به این ترتیب به اصلاح چین و چروک های عمیق و یا سطحی در ناحیه صورت و اطراف لب ها می پردازد. رستیلن با ایجاد حجمی طبیعی در لب ها، سبب تقویت و بهبود بافت و رنگ آن خواهد شد. لازم به ذکر است این برند دارای تأییدیه FDA آمریکا بوده و دارای 6 ماه الی یک سال ماندگاری می باشد.

رستیلن کیس

ژل لب استایلج Stylage

ژل لب استایلج (STYLAGE) نیز از دیگر برندهای مطرح، با فرمولی فوق العاده است که حاوی اسید هیالورونیک، ماده آنتی اکسیدان (مانیتول) و نوعی بی حس کننده موضعی (3%) می باشد.آنتی اکسیدان موجود در فیلرهای لب این برند ضمن تأثیر قابل توجه در بهبود اثرات ناخوشایند پوست، از تخریب ژل و التهاب پس از تزریق جلوگیری می نماید. ژل استایلج حجم طبیعی در لب ها ایجاد کرده و در بازه زمانی بین 6 الی 24 ماه ماندگاری دارد.

استایلج اسپشیال لیپز

ژل لب بلوترو BELOTERO

بلوترو (BELOTERO) از سری محصولات کمپانی Merz آلمان، یکی از تولیدکنندگان برتر طیف وسیعی از  ژل های اسید هیالورونیک است. محصولات ساخت این برند در از میان بردن چروک های سطحی و عمیق صورت و همچنین افزایش حجم گونه و لب ها تأثیرات قابل توجهی دارد. ژل لب بلترو به دلیل داشتن مقادیری لیدوکائین، تا حد زیادی به کاهش درد هنگام تزریق ژل کمک خواهد کرد. ماندگاری این فیلر لب که دارای تأییدیه FDA می باشد چیزی در حدود 6 الی 12 ماه است.

بلوترو لیپس

سایر برندهای معتبر ژل

در کنار ژل‌های رستیلن و ژوویدرم، ژل‌های تزریقی دیگری مانند اسکالپترا، کاپتیک، هیلافرم و رادیس وجود دارند که هر کدام قابلیت خاص خود را دارند. ژل‌های اسکالپترا برای بازیابی حجم از دست رفته صورت در افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی کاربرد داشته و از ژل کاپتیک و هیلافرم برای پر کردن چروک‌های اطراف بینی و دهان استفاده می‌شود. از ژل رادیس نیز برای برطرف کردن چین و چروک‌های متوسط و عمیق صورت استفاده می‌شود.

مراقبت ها

بروز مقداری کبودی و تورم پس از تزریق اولیه ژل کاملاً طبیعی است و عموماً پس از چند روز فروکش خواهد کرد. با این حال ترفندهایی برای کاهش میزان تورم و یا کبودی ایجاد شده در ناحیه تزریق وجود دارد که در ادامه به برخی از این ترفندها اشاره خواهیم نمود:

  • جهت کاهش تورم از کمپرس آب گرم استفاده کنید. پارچه ای تمیز را با آب گرم خیس کرده و پس از گرفتن آب اضافی، آن را بر روی لب های خود قرار دهید. این عمل را در طول روز به صورت هر دو ساعت یکبار تکرار نمائید.
  • استفاده از ژل آلوئه ورا می تواند به کاهش التهاب لب های شما کمک نماید.
  • پس از انجام تزریق لب طی 48 ساعت اولیه، به مقدار فراوان آب بنوشید و سعی کنید سطح قند خون خود را بالا نگه دارید.
  • حدأقل تا 6 ساعت پس از انجام تزریق، از لمس محل تزریق خودداری نمایید.
  • طی دو هفته اول از خوابیدن بر روی صورت خودداری کنید.
  • حدأقل به مدت یک هفته از گرفتن آفتاب و یا قرار گرفتن در سرمای شدید اجتناب کنید.
  • از نوشیدن الکل در 48 ساعت اولیه خودداری نمایید زیرا سبب تشدید تورم ناحیه تزریق خواهد شد.

تزریق ژل لب استایلج

هزینه تزریق ژل

به دلیل نوسانات در قیمت دارو و سایر خدمات، نمی‌توان یک قیمت دقیق را تعیین کرد. قیمت هر سی‌سی ژل تزریقی چیزی بین ۷/۰۰۰/۰۰۰ الی ۹/۵۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد. قیمت هر سی‌سی بسته به نوع برند و خاصیت ژل‌ها تعیین می‌شود. بهتر است برای آگاهی از قیمت‌ها با مشاورین کلینیک پارسا تماس بگیرید. توجه داشته باشید که هرگز به ژل‌های ارزان‌قیمت اعتماد نکنید. زیرا این ژل‌ها ممکن است مصنوعی باشند و عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشند.

تاریخ انتشار : 1400-09-02
سوالات متداول
  • آیا تزریق ژل درد دارد؟

    معمولا، هیچ درمانی بدون درد نیست. اما، تمام پزشکان تلاش می‌کنند تا اینکار را با حداقل درد ممکن انجام دهند. در بیشتر کلینیک‌ها برای حفظ سلامت افراد از داروهای بیهوشی استفاده نمی‌شود، عمل تزریق ژل تنها با استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این حالت کمترین درد ممکن را با عوارض کمتر تحمل خواهید کرد.

  • تزریق ژل‌های دائمی بهتر است یا موقتی؟

    تزریق بهترین نوع ژل های تزریقی به دو روش دائمی و موقتی انجام می‌شود. اما، بسیاری از افراد سوال می‌کنند که کدام روش بهتر است. طبق نظر پزشکان، تزریق ژل‌های موقتی بسیار عاقلانه‌تر است چرا که امکان جایگزین کردن آن وجود دارد. بسیاری از عمل‌های تزریق ژل رضایت‌بخش نبوده‌اند و افراد پس از گذشت چند ماه تمایلی به تکرار مجدد آن ندارند.

    این موضوع به خوبی گویای آن است که ژل‌های موقتی انتخابی معقولانه هستند، زیرا با تزریق یک آنزیم که هیچ عارضه‌ای ندارد، فرم صورت به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

  • آیا تزریق ژل عوارض دارد؟

    خب پاسخ به این سوال بسیار روشن است چراکه هیچ عملی بدون عارضه نیست. حتی مصرف آنتی‌بیوتیک نیز عوارض دارد چه برسد به عمل‌های جراحی! اما، میزان عوارض مهم است. باید بگوییم که اگر تزریق ژل توسط پزشکان باتجربه انجام شود عارضه کمی داشته و در مواردی حتی هیچ عوارضی را به همراه نخواهد داشت. این امر بستگی به انتخاب نوع ژل بسته به جنس پوست و میزان چین و چروک صورت شما دارد.

  • آیا بزرگ کردن لب با ژل‌های دائمی اقدام درستی است؟

    ژل‌های دائمی حاوی ترکیبات پلی‌آکریل بوده و ماندگاری طولانی مدتی دارند. اما، استفاده از آن هرگز توصیه نمی‌شود. چراکه این روش دارای عوارض شدیدی بوده و لب‌ها را دچار عفونت و حرکت می‌کند. همچنین، هرگز قابلیت جذب ندارند و در صورت بروز ناراحتی باید به سرعت تخلیه شوند. پس از تخلیه نیز ممکن است فرم لب‌ها دیگر مثل سابق نشوند که این امر می‌توانند ضربه شدیدی بر روحیه افراد بزند.

  • برای برجسته شدن لب از چه ژل‌هایی استفاده کنیم؟

    بهترین نوع ژل برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از ژل‌هایی است که ماندگاری متوسط دارند. ساختار این نوع ژل‌ها از هیدروکسی آپاتیت یا پلیکاپرولاکتون است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شوند. بهترین نوع آن نیز مدل‌های برند الانسه هستند که تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند. ویژگی این ژل‌ها این است که پس از پشیمانی به راحتی از بین می‌روند. تنها کافیست توسط پزشک کمی آنزیم تزریق شود که اینکار هیچ عوارضی هم ندارد.

  • آیا پس از تزریق ژل تبخال می‌زنیم؟

    افرادی که سابقه تبخال دارند حتی با تزریق بهترین نوع ژل نیز ممکن است تبخال بزنند. معمولا تزریق ژل به این افراد توصیه نشده و اگر هم این کار انجام شود باید با تشخیص پزشک باشد. بهتر است قبل از انجام اینکار، پزشک خود را در جریان سابقه تبخال خود بگذارید و با مصرف قرص‌های تجویزی اقدام به درمان آن کنید. معمولا، تبخال قابل درمان است به شرطی که طبق توصیه‌های پزشک پیش برویم.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • ناشناس
    1401-04-07

    من جدیدا ژل لب زدم با قیمت ۷۰۰ تومن یک سی سی ب گفته ی خودشون رووفیل و خییییییلی هم مشتری داشتن الان چون ارزون تره خوب نیس؟

    • دکتر شریفی
      1401-04-22

      سلام و وقت بخیر

      بحث ارزون یا گرون بودن نیست، یک سی سی ژل با این قیمت و این برند که معرفی شده امکان خرید و تزریقش وجود نداره. پس بهتره به فکر سلامتی خودتون باشید و هر کجا که صرفا قیمت پایین تری عرضه میکرد تزریق انجام ندین.

    • Narges
      1401-07-27

      ژل نورامیس چطوره؟من یکو نیم سی سی زدم اما انچنان تغییری نکرده لبام

  • ftme
    1400-06-21

    سلام وقتتون بخیر ژل لب بنام بلاروس وجود داره؟؟یا فیکه من هرچی سرچ کردم چیزی نیاورد

  • مینا
    1399-06-22

    سلام، ممنون از توضیحات کاملی که برای تزریق ژل و انواع آن دادید، من فردی سیگاری هستم، ومایلم برای خطوط کنار بینی وکناره دهان ژل تزریق کنم، آیاامکانش هست؟ ممنون میشوم جواب دههید.

    • دکتر شریفی
      1399-06-31

      عرض ادب و احترام

      بله امکان تزریق برای شما هم وجود دارد. جهت دریافت مشاوره با شماره های کلینیک در تماس باشید. ۰۹۳۵۶۶۶۵۲۱۳ – ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲

+مشاهده بیشتر