ریزش مو ناشی از استرس

درمان ریزش موی ناشی از استرس و افسردگی

پزشک : دکتر محمد موسوی متخصص جراحی عمومی دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

ریزش مو ممکن است در طول زندگی هر کسی اتفاق بیفتد .فاکتورها و عوامل مختلفی می توانند در ریزش مو موثر باشند . سلامت روان ، یکی از عواملی است که به سادگی از آن می گذریم . امروز می خواهیم به سلامت روان و تاثیر آن بر ریزش مو بپردازیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد که آیا ریزش موی ناشی از استرس و افسردگی قابل برگشت است یا خیر ؟

استرس و ریزش مو

فاکتورها و عوامل متعددی برای ریزش مو وجود دارد که ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. این، همان مسئله ای است که ریزش مو را پیچیده کرده و یافتن عوامل آن را دشوار می کند . به همین دلیل ، مهم است که برای یافتن عوامل ریزش مو به پزشک عمومی یا متخصص پوست و مو مراجعه کنیم. ریزش مو می تواند دلایل فراوانی داشته باشد؛ از جمله‌ی آن می توان به سن افراد، هورمون ها، ژنتیک و حتی سلامت روان اشاره کرد.

همواره از چند فاکتور اصلی در مسئله ریزش مو نام برده می شود، اما قطعا بخش های مختلفی از زندگی شما بر سلامت موهایتان تاثیر می گذارد. همانطور که بعضی از مشخصه‌های سبک زندگی مثل رژیم غذایی ، استعمال دخانیات و ورزش بر ریزش مو تاثیر می گذارد، سلامت روان هم می تواند به همان اندازه موثر باشد.

استرس باعث ریزش مو می شود و این کاملا درست است، اما نکته امیدوار کننده این است که این نوع ریزش مو موقتی است. اگر بدن تحت استرس قرار بگیرد فاز رشد در چرخه رشد مو ممکن است متوقف شود، و این می تواند فولیکول های مو را وارد فاز استراحت کند . فاز استراحت طولانی می تواند از رشد مو جلوگیری کرده و فولیکول های مو می توانند تا سه ماه پیش از تخریب، به اصطلاح ” خاموش ” بمانند. این نشان می دهد که شما ممکن است چند ماه پس از تجربه ای پرتنش، دچار ریزش شدید مو شوید. هنگامی که استرس پایان یابد ، چرخه رشد مو دوباره از سر گرفته شده و ریزش مو متوقف می شود .

استرس نتیجه ی بیماری های روحی متفاوت مثل افسردگی ، اضطراب ، مشکلات خواب و … می تواند باشد.

استرس

افسردگی و ریزش مو

افسردگی یکی از بیماری های روحی شناخته شده در کل دنیاست. تقریبا در دنیا، از هر صد نفر سه نفر مبتلا به آن هستند، اما چیزی که از آن خبر نداریم این است افسردگی می تواند بر موها تاثیر گذاشته و باعث ریزش آن شود .

آنهایی که از افسردگی رنج میبرند پس از مدتی متوجه خشکی، شکنندگی و آسیب پذیری آن می شوند. حالات افسردگی از جمله خمودگی ، دلسردی و کمبود انرژی می توانند فاز رشد مو را کوتاه کنند. همچنین، برخی از داروهای ضد افسردگی مثل پروزاک عوارضی جانبی مثل ریزش مو دارند. اگر احساس کردید که داروهایتان باعث ریزش مو شده و سایر داروها تاثیری بهتر دارند، حتما با پزشک عمومی خود مشورت کنید .

اضطراب و ریزش مو

تعداد افرادی که در دنیا دچار اضطراب هستند، به بالاترین میزان خود یعنی 5.9 در هر صد نفر رسیده است و آن را به رایج ترین مسئله روانی در جهان تبدیل کرده است. ریزش موی وابسته به اضطراب، بسیار نادر است و معمولا در افرادی با اضطراب شدید ممکن است رخ دهد. اگرچه اضطراب و استرس دو مقوله ی جدا از هم هستند ، اما آن چیزی که اضطراب را تبدیل به یکی از علل ریزش موی غیر ارثی می کند در واقع همان استرس است. اضطراب یعنی استرس دائمی که می تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد و در طولانی مدت باعث ریزش آن شود.

اضطراب همچنین می تواند باعث تریکوتیلومانیا شود. عادتی که در آن فرد موهای خود را در حین اضطراب می کشد. این بیماری ممکن است در درازمدت باعث از دست رفتن تعداد زیادی از موهای فرد شود.

تشخیص

از آن جهت که بسیاری از مشکلات روحی می تواند باعث اضطراب یا بروز علائم شبیه به اضطراب شود، توصیه می کنیم که هرگونه بروز علائم جدی، متغیر، دائمی و مکرر را با دکتر در میان بگذارید. اگر دکتر تشخیص دهد که علائم شما صرفا بخاطر استرس (یا استرس ناشی از اضطراب) است، می توانید مطمئن باشید که عاملی دارویی باعث ریزش موهایتان نمی شود. پزشکان غالبا تفاوت بین “علائم ناشی از استرس و اضطراب ” ، با سایر علائمی که ناشی از دلایل دیگر است را، به سادگی تشخیص می دهند.

اگر پزشک شما تشخیص داده که ریزش موی شما بخاطر استرس، یا اضطراب شدید منجر به استرس است، این استرس باعث ریزش، نازکی مو و کم پشتی می شود. استرس داشتن یا مضطرب بودن باعث می شود تا بدن در پاسخ به آن، یک سری هورمون های مخصوص استرس را به خون ترشح کند. این هورمون ها به بافت های هدف رسیده و تغییرات فیزیکی، روحی و احساسی بوجود می آورد تا شما را برای مقابله با شرایط استرس آماده تر کند. به همین دلیل به واکنش استرس، واکنش ستیز یا گریز هم گفته می شود.

بسیاری از افرادی  که با ترس و نگرانی فراوان زندگی می کنند، متوجه ریزش مو، نازک شدن و کم پشت شدن مو می شوند.

افسردگی

پیشگیری

یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو کاهش استرس می باشد. با کاهش استرس می توان از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را ترمیم کرد. اگر به میزان کافی از استرس خود کم کنید و به بدن خود فرصت کافی بدهید، کم کم متوجه از بین رفتن علائم ریزش مو خواهید شد. اگر زندگی با ترس و نگرانی دلیل اصلی استرس شماست، حل کردن مشکل اضطراب و حفظ آرامش می تواند بار اضطراب را از دوش شما بردارد.

حدود یک سوم از افرادی که دچار اضطراب ناخوشایند هستند، ریزش مو، نازکی و کم پشتی آن را تجربه می کنند. اکثر این افراد بعد از حل مشکل اضطراب خود و پس از صبر و فرصت دادن به بدنشان ، شاهد بازگشت موهای خود به حالت اولیه  هستند.

درمان

متاسفانه هیچ راه حل زود بازده ای برای ریزش مو ،نازکی و کم پشتی مو که وابسته به استرس و اضطراب است وجود ندارد. اما پس از حل مشکل استرس خود می توانند به حالت اول بازگردند. از آنجایی که عوامل دیگری نیز بر ریزش، نازکی و کم پشتی مو موثرند، بهتر است تا با دکتر خود مشورت کرده و فرض را بر این بگذارید که ریزش موی شما صرفا به خاطر استرس و اضطراب است.

بعضی از شخصیت های مضطرب، نسبت به ریزش موی خود بسیار نگران می شوند. این افراد بهتر است بدانند که نگرانی درباره ریزش مو، باعث افزایش پیامدهای نگرانی، از جمله ریزش مو می شود. پس لازم است که این افراد ابتدا مشکل نگرانی خود را حل کرده تا بدن بتواند علائم ریزش مو را برطرف کند.

به دلیل اینکه ریزش مو ناشی از استرس، اضطراب و افسردگی در دسته ریزش موی برگشت پذیر قرار می گیرد، استفاده از روش و راهکار مزوتراپی مو تاثیر شگفت انگیزی در بازگشت موهای از دست رفته در این حالت دارد.

تاریخ انتشار : 1400-10-10
مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • محمد
    1401-08-23

    سلام این اتفاقات همش برای سنین 5تا20زیاد اتفاق می افته. چون توی مرحله یادگیری تو عمرشونن و اظطراب و افسردگی زیاد دارن مثل همین مدرسه، دانشگاه و… که باعث میشه موها ریزش کنند.به نظر من در سن کم ریزش مو طبیعیه ولی از سنین 20به بالا جِدیه!

    اما اونایی که میگن سوزش داره کف سرشون. بخاطر سن بلوغه و کم قدرت بودن ریشه مو هست که باید کچل کنند تا ریشه ی مو کمی رشد کنه. به نظر من به هر مشکلی برخوردید (نمیگم اجباری برید انجام بدین) ولی باید از دکتر بپرسید.(کچل کردن، حَنا،وشست و شو مو در حمام با تخم مرغ) مفیدترینند.

  • مرضیه
    1401-05-23

    سلام.منم ریزش مودارم چندسال پیش ریزش موهام خیلی زیادبودطوری که الان موهام به یک سوم رسیدن،وبنظرخودم دراثراسترس بودن،بنظرتون چی استفاده کنم که دوباره رویش مجدد داشته باشن

    • Hedayati
      1401-07-18

      دقیقا منم بدلیل اضطراب و افسردگی دچار ریزش مو شدم و متأسفانه روز به روز هم بیشتر میشه، تاهنوز طریق جلوگیری از ریزش مو هایم را نتوانستم پیدا کنم

    • Hedayati
      1401-07-18

      منم دقیقا مثل تو ام

    • دکتر احمد
      1401-08-25

      براثر استرس ریخته شده،باید دیگه استرس به خودت ندی مخصوصا قهوه نخوری

  • سارا شجاعی
    1401-03-15

    من ۱۷ سالمه الا یک ساله ریزش موی شدید دارم من قبلا اندازه ۳ تا ادم مو داشتم وحشتناک مو داشتم الا جوری شده که از یه ادم معمولی یکم کم تر مو دارم و این ریزش موهام از وقتی شروع شد که امتحانات نهم حضوری شد بشدت هم استرسی هستم خانواده پدریم طاسی جلو سر دارن ولی نه در این سن و من جنس‌موهام شبیه مال مامانمه و خانواده مادریم ارث کچلی ندارن طور خدا بگین اگر استرسم کنترول کنم موهام برمیگرده یانه؟؟؟؟؟؟؟ و من درکل جای از سرم هنوز طاس نشده و پوست سرم معلوم

    • عرفان
      1401-05-30

      منممممم

    • ناشناس
      1401-08-25

      بله برمیگردن

    • وارث عالمی
      1402-04-01

      من هم مدت زیادی است که به ریزش موی مبطلاح هستم سرم سوزش دارد درمانش هیچ پیدانکردم

  • سعید غلامی
    1401-03-08

    سلام وقتتون بخیر من حدود ۸/۵ ماه پیش کاشت مو انجام دادم تا ماه ۶ رویش داشتم ماه ۷ ببعد روزانه موقع شستشو اندازه ۲۰ تار مو ریزش دارم اضطراب و استرس نسبتا متوسط هم دارم هرشبم ماینوکسیدیل و داروهامو طبق نظر پزشک مصرف میکنم‌.آیا ریزش موهای کاشت شده تو این مدت طبیعی هست یا در اثر استرس هست ؟ و آیا بعد درمان استرس موهای کاشت شده قابل برگشته؟
    و آیا موزوتراپی کنم اثر داره ؟
    ممنون بابت پاسخگویی تیم عزیز دکتر شریفی.

    • امین خاکی
      1402-01-16

      ببین به خدا قسم نباید ماینوکسیدل بزنی. هیچ ادمی نمیونه تا همیشه بزنه قطعش کن بره و برو میکرو اسکلاپ کن جاهای خالیه سرتو با هیر فیلر بزن بالا تر. از اینا چیزی نداریم. چون محلول و قرص و اینا همش موقته و چرت و پرته

  • محمد امین ثابت نژاد
    1401-01-24

    سلام من ۱۵ سالمه تازه متوجه ریزش مو سکه ای روی سرم شدم تا الان ۴ تا از جای سرم بوده وقتی موهای خودمو اصلاح کردم فهمیدم
    به نظرتون میتونه از استرس باشه یا مشکلات خواب
    اگه استرس کم بشه بر میگرده به سابق

    • حامد
      1401-09-14

      از استرس نیست حتما پیش متخصص برو و درمان داره نگران نباش

  • Amir
    1400-10-14

    سلام ، خسته نباشید.
    من حدودا ۵ سالی هست که بنابه دلایل محیطی استرس و کم خوابی زیادی رو تجربه کردم.
    طی ۲سال اخیر ریزش موی شدیدی گرفتم.طوریکه موهای سرم در یک جاهای خاصی شدیدا کم پشت
    شده، اونهم با الگوی نامنظم. ولی در بقیه جاها عادیه.
    همچنین هیچ سابقه ریزش موی ارثی هم در خانواده مون وجود نداره.
    به دکتر متخصص هم مراجعه کردم و برام قرص و آمپول تقویتی زینک و اسپری فولیکا تجویز کرد.بااینکه یک دوره کامل استفاده کردم ولی هنوزهم ریزش موی سنگین دارم.

    از شما برای دو نکته راهنمائی میخوام:

    ۱)اینکه بنظر شما علت ریزش موی من (باتوجه به اینکه هیچ سابقه ژنتیکی هم ندارم) عامل عصبی و کم خوابی هست یا چیز دیگری؟

    ۲)اگر علت ریزش موهام عصبی و کم خوابی باشه ، بعد از مدتی که این دو مشکل اصلاح بشه آیا موهای از دست رفته مجدداً رشد خواهد کرد و جایگزین موهای از دست رفته خواهد شد یا خیر؟

    ممنون میشم از راهنماییتون.

  • علی
    1400-09-23

    سلام ببخشید این سوال ذهن منو خیلی درگیر کرده، اگه کسی سه سال استرس دائمی نسبتا شدید و خواب نسبتا کم داشته باشه، دیگه موهاش برای همیشه کم میشه؟ دیگه سه سال مداوم استرس شدید ادامه پیدا کنه تکلیف موهای ففاز استراحت چی میشه دقیقا؟!

    ممنون میشم جواب بدید

    • دکتر شریفی
      1400-09-24

      سلام و وقت بخیر

      بعد از درمان استرس نسبت به تقویت موهای اقدام کنید.

    • مازیار
      1401-03-26

      سلام‌ وقت بخیر
      من دچار استرس و اضطراب شدیدم .الان نزدیک ف ساله ک تپش قلب و تنگی نفس عصبی دارم و الان حس چشاییمم ضعیف شده و ریشام دچار موخوره شده آیا ب هم مربوطن.و آیا راه چاره ای وجود داره

  • ارشیا
    1400-06-16

    سلام وقت بخیر
    استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید باعث رویش مجدد مو میشود در افرادی که علت ریزش موی انها استرس است.

  • ارشیا
    1400-06-13

    سلام وقت بخیر
    شما فرمودید با قطع استرس ریزش مو متوقف میشه.خب با قطع استرس نواحی از سر که موهای انجا ریخته بودن هم مجددا رشد میکنند یا صرفا با قطع استرس فقط ریزش بقیه مو ها متوقف میشه؟
    متشکرم

  • Faezeh
    1400-05-20

    سلام من قبلا بخاطر کيست تخمدان ريزش مو داشتم و يه ماه قبل عمل حراحي کيست کردم از بعده عمل تا الان ريزش موهام خيلي بيشتر شده و اينم بگم استرس خيلي شديد قبل عمل هم داشتم بنظرتون تا کي اين ريزش ادامه داره چيکا کنم ک ريزشش قطع بشه بخاطر کيست کلي موهام ريخته بود الان بعده عمل ريزشش وحشتناک شده ي لوسيون هم استفاده ميکنم ک خيلي قبلا تاثير ميذاست رو ريزشش کلا لوسيون قوي هست حتي بيشتر از مزو تراپي ولي رو من اثر نداره نميدونم چرا خوب نميش

  • محسن
    1400-03-12

    سلام خسته نباشید من 31سالمه بخاطر شرایط ناراحتی واسترس یه ماهی هست ریزش مو دارم خیلی کم پشت شده مدتی هست یونی زینک استفاده میکنم احساس میکنم پیاز مو ضعیف شده چه راهکار برای من هست لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  • احسان
    1400-01-18

    سلام من سه سال پیش مو کاشتم ولی هفت ماه قبل دراثر فشار عصبی بیشتر از نصف موهام ریخت و هنوز درنیومده.لازم به ذکره که موهام همون روزی که استرس داشتم ریخته و مثل تلوژن افلوویوم نیست که سه ماه بعد از شوک عصبی بریزه. بنظرتون ممکن موهام دربیاد یا نه؟باید درمان کنم یا منتظر رویش دوباره باشم؟ ممنونم

    • محمدرضا
      1400-10-06

      سلام، من هم دقیقا مشکل شما رو دارم. یک سال و نیم پیش مو کاشتم. خیلی هم خوب شدند. دو ماهه که به دلیل مشکلی که برام پیش آمده نصف موهام نه تنها از موهای کاشته شده بلکه از کل موهام ریختند. خیلی اعصابم از این قضیه خرد شده. نمیدونم چه کنم

  • گلی
    1399-10-05

    سلام من چندسال به دلیل کنکور و پشت کنکور ماندن استرس و ناراحتی داشتم جوریکه هر روز گریه میکردم و اصلا افسردگی گرفته بودم و در تمام این چندسال به خاطر این مسئله موهام هی کم شده حالا هم جدیدا پوست سرم سوزش و تا حدی خارش پیدا کرده میخواستم بپرسم حالا که مشکلم برطرف شده و حال بهتری دارم امکان داره موهام دوباره در بیاد ؟و اینکه این سوزش و خارش چه دلیلی داره ؟

    • مائده
      1400-06-29

      سلام منم دقیقا مثل تو ام

    • Ziba
      1401-07-17

      دقیقا منم مث شمام کف سرم میسوزه و بعضا خارش داره و موهام ک ریزشش خوب نمیشه چن تام دکتر رفتم و ویتامین مصرف کردم

    • Hedayati
      1401-07-18

      میشه بگین دقیقا چند سال تان است؟
      سوزش و خارش سر تون ناشی از کمبود ویتامین است ک موها تان در طول ریزش از دست داده.

  • Mohammad
    1399-08-24

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹ ساله هستم که الان یکی دو ماه هست که متوجه ریزش مو شدم، و وقتی موهایم خیس هس بیشتر میریزه و معمولا با هربار دست کردن تو موهام یکی دوتا تار مو میاد بیرون، الانم هشت ماهی هست که موهامو اصلا کوتاه نکردم و حدود نزدیک دوماه هم هست درگیر مسائل خیلی استرس زا و وحشتناکی بودم
    حالا نمیدونم علتش ضعیف شدن مو برای بیش از حد بلند بودنشه یا علتش استرس یا اضطرابه و اینکه تو ریزش مو ارث داریم ولی پدرم از ۳۰ سالگی موهاش ریخت نه ۱۹

    • رضا
      1400-12-17

      دقیقا منم اینجوری هستم

  • حمید
    1399-08-17

    من دچار شک روحی شدم یه سال پیش ، مزوتراپی کردم شیش ماه خوب بود دوباره شروع شد دوباره به پزشک متخصص مراجعه کردم مکملهای دارویی دریافت کردم تغییر نکرد ،جوابی که گرفتم این بود که باید به بدنت زمان بدی هنوزم ریزش ادامه داره.

  • محمد
    1399-08-11

    سلام من 19 سالمه
    و از بهار امسال به طور ناگهانی دچار ریزش مو شدم و داره همینطور شدید تر میشه ، موهای من خیلی پر پشت و محکمه و هیچ ارثیه ای هم ندارم
    اولش فکر کردم فصلیه اما من هیچوقت ریزش مو نداشتم،
    تا حدی مشکلات روحی و اظطراب و استرس دارم
    از شسوارم استفاده میکنم
    و شامپو هم اغلب زیاد عوض میکنم
    بنظرتون کدوم این موارد میتونه باشه؟ لطفا راهنمایم کنید

  • مهدی
    1399-06-29

    با سلام من ۱۷ سالمه از موقعی که امتحانته راهنماییم شرو شده بود استرس بسیار زیادی داشتم و بعد از اون موهام به صورت سکه ای ریزش داشت الان حدود ۲ سال است که از این وضعیت رنج میبرم و به ۷ دکتر مراجعه کردم هیچ کدوم نتوانستن موهام رو به حالت طبیعی برگردونن.

    • گندم
      1400-09-05

      ازمنم همین طور از دبیرستان شروع شد میگن استرس درمان نداره باید خودت خودتا کنترل کنی

    • ناشناس
      1400-12-24

      سلام داداش برو امپول بزن
      از قرص سیتاکسا هم بخر روزی نصفشو بخور

  • Hamid
    1399-06-02

    سلام ، به نظرتون اگه کسی به خاطر افسردگی یا استرس ریزش مو عصبی بگیره ، میتونه از ماینوکسیدیل استفاده کنه تا موقعی که استرسش برطرف بشه ، چون ریزش مو داشته باشی بدتر آدم افسرده تر میشه و استرسش بیشتر میشه ، و به نظرتون آیا بعد از برطرف شدن استرس و افسردگی و قطع ماینو اکسیدیل موها رشد مجدد خواهند داشت یا بدتر میشه وضعیت موها . ممنون

    • دکتر شریفی
      1399-06-05

      با سلام و وقت بخیر

      استفاده از ماینوکسیدیل فقط با تجویز پزشک مجاز است. در اثر قطع ماینوکسیدیل صرفنظر از علت مصرف آن موها باسرعت بیشتری خواهد ریخت.

  • Amir
    1399-04-20

    سلام من بخاطر استرس ریشم کم پشت شده خیلی باید چیکار کنم؟

    • دکتر شریفی
      1399-04-24

      با سلام و وقت بخیر

      باید از استرس دوری کنید و راهی جز استفاده از مشاوره روانشناس نیست.

  • امیر
    1399-04-19

    سلام.من سرم به طور کلی کم پشت شده بغل گوش روی سر و برعکس شقیقه هام پرپشته بنظرتون دلیل این کم پشتی چیه

    • Asm
      1400-06-10

      سلام منم چن وقتیه به خاطر کنکور سال بعد استرس زیادی دارم منم دور گوش هام بدجور کم پشت شده خیلی بده افسردگی گرفتم?

  • حسین
    1399-02-14

    سلام من ۲۲ سالمه سرم درد میکنه و دچار ریزش مو هم شدم
    و تپش قلب هم دارم لطفا راهنمایی کنین چه کار کنم

    • دکتر شریفی
      1399-02-14

      با سلام و وقت بخیر

      به پزشک مراجعه کنید.

    • Hedayati
      1401-07-18

      متأسفانه منم همینجوری درست مث شما دچار ریزش مو استم و سر دردی هم دارم

  • رضا
    1398-12-06

    سلام من هیجده سالمه ریزش مو دارم چه کار کنم

    • دکتر شریفی
      1399-01-27

      عرض ادب و احترام

      با متخصص پوست و مو بصورت حضوری مشورت کرده و نسبت به درمان اقدام کنید.

  • مهتاب
    1398-12-02

    سلام از سه ماه قبل به دلیل بعضی فشارهای روانی دچار سوزش سر شدم و از همون موقع هم موهایم شروع به ریزش کرد الان دو هفته است که خیلی بیشتر شده بطوری که جلو سرم خیلی کم شده به طوری که پوست سرم کاملا پیداست از دست دادن موهام استرسم را بیشتر کرده.آیا این موهای ریخته دوباره میرویند ؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • دکتر شریفی
      1399-02-10

      با سلام و احترام

      با مزوتراپی می توان به رشد موها و تقویت موی سر شما امیدوار بود.

  • صحیل
    1398-11-21

    سلام
    من امسال کنکور دارم و به خاطر همین استرس دارم
    از وقتی مدرسه شروع شده حس ریزش مو هم پیدا کردم حالا نمیدونم فقط برای استرس هس یا نه
    الان موهام نسبت ب 6 ماه قبل کم پشت شده و گوشه ی موهام تا یه حدی ریخته میخاستم بدونم ک این موهام ک رفته یا کم پشت شده بر میگرده یا ن ؟

    • دکتر شریفی
      1398-11-29

      عرض ادب و احترام

      استرس باعث تشدید ریزش مو می شود. لذا آرامش خودتون رو حفظ کنین و با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو با تجربه علت اصلی ریزش موی خودتون را پیدا کنین. متاسفانه موهایی که دچار ریزش شده اند بازگشتی ندارند.

      پیروز باشید

  • امیر
    1398-11-02

    سلام من ۱۸ سالمه از وقتی یادم میاد موهای نازکی داشتم و چون موهام حالت نمیگرفتن و لخت بودن زیاد از حالت دهنده های مختلف استفاده میکردم…
    ولی هیچ وقت زیرش مو نداشتم تا اینکه الان یه دو ماهی هست ک مو هام خیلی کم شدن دکتر هم رفتم و دارو ها و محلول های مختلفی داد اما تاثیری نداشتن خیلی میگن بخاطر اینکه امسال کنکور داری و یه اضطراب کلی داری بخاطر اونه ک موهات میریزه… خودم هم قبول دارم چون تو سال کنکور ادم یه اضطراب پنهانی همیشه داره و هرچقد نزدیک تر میشه به کنکور اضطرابش بیشتر هم میشه با این حال میخاستم بدونم ایا بعد از کنکور و رهایی از زیر بار این اضطراب و فشار دوباره موهام رشد میکنه و مو های ریخته شدم در میاد یا نه؟ با توجه به اینکه صرفا مو های سرم کم نشده بلکه مو های بدنم هم کم تر شده حتی یه قسمت از موهای ساق پام بطور کامل ریخته! انگار دارم اپیلاسیون میشم… البته پدرم هم موهاش کم پشته (البته با توجه به سنش (۵۴سال) تراکم مو هاش بد نیست… و بطور کلی تو خانواده کچل نداریم…

    • دکتر شریفی
      1399-01-21

      عرض ادب و احترام

      اینکه ریزش موی شما غیر عادی بوده باشه و یا نه مسئله اول است. اگر ریزش مو عادی باشد جای نگرانی و اضطراب نیست.

    • مهدی
      1399-03-09

      داداش منم همین مشکلو دارم تا الان تونسی برطرفش بکنی????

    • امید
      1399-05-20

      منم همین مشکلو دارم امسالم کنکور دارم
      از وقتی برا کنکور شروع کردم بخونم اینجوری شد
      خواهش میکنم ی راهنمایی بکنین
      آیا موهایی که ریخته شده بعد از کنکور و رفع استرس رشد میکنن؟
      ی جوابی بدین لاقل

      • دکتر شریفی
        1399-05-20

        با سلام و وقت بخیر

        بله ریزش مو در اثر استرس بازگشت پذیر است. بعد از کنکور با پزشک متخصص برای درمان مشورت کنید.

    • یونس
      1401-12-11

      آقا امیر منم همینه موهای بدنم ریخته علاوه بر سرم
      درمونشو پیدا کردی ؟

  • A.nm
    1398-10-09

    من پسر ۱۶ سالمه دکتر که رفتم گفت تارهای موهات زیاده ولی نازکن موهای پدر مادرمم خوبه ولی احتمالا از کسه دیگه ام بهم نازکی ارث رسیده به نطر شما ابن مشکل من درمان داره؟

    • دکتر شریفی
      1398-12-15

      با سلام و احترام

      این مسئله ارثی است بیماری نیست که درمان داشته باشد و متاسفانه با هیچ روشی هم تغییر نمیکند.

  • محسن
    1398-06-06

    سلام، من 15 سالمه و الان حدود چند هفته است که ریزش مو پیدا کرده ام، به دلیل مشکلات خانوادگی این مدت استرس و ناراحتی زیادی داشتم، در ضمن ریزش موهام الگوی خاصی دارد و در صبح ها حدود 20 تار مو روی بالشم می‌ریزد و بعد تا شب متوقف شده و دوباره شروع به ریزش خفیف می‌کند، به نظرتون درمانش چیه؟

    • دکتر شریفی
      1399-01-09

      عرض ادب و احترام

      جهت ارائه درمان صحیح باید با پزشک متخصص بصورت حضوری و بعد از معاینه و در صورت نیاز انجام آزمایش مشورت کنید.

  • Niloofar
    1398-01-25

    سلام وقتون بخیر
    ببخشید علادم ریزش مو عصبی رو هم میتونین اعلام کنین و بگین آیا درمانی داره یا خیر ؟

    • دکتر شریفی
      1398-01-25

      عرض ادب و احترام
      بله حتما مطلب خوبی فراهم میشه و در وب سایت درج میشه.

      متشکر

  • تهمینه
    1397-11-02

    ریزش جلو سر و روند ریزش به قسمت ته سر . موهامم چربه . پدرمم موهای سرش ریخته . چه کنم ؟

    • دکتر شریفی
      1397-11-25

      عرض ادب و احترام

      جهت ترمیم مو و درمان ریزش مو باید با پزشک متخصص پوست و مو مشاوره کنید و بعد از انجام آزمایش و مشخص شدن دلیل ریزش مو نسبت به درمان اقدام نمایید. اگر ریزش موی ارثی داشته باشید تنها راه درمان آن کاشت مو می باشد.

      پیروز باشید

  • محمدرضا رحمانی
    1397-10-17

    با سلام
    من 23 سال سن دارم از 4 سال پیش به صورت مداوم ریزش مو داشتم و دارم.
    پدر و دایی هام همه تو سن کم طاس شدن
    در حال حاضر جلوی سرم تا حد زیادی ریزش داشته ولی عقب سرم بهتره .
    سوالم اینه که الان زمان خوبیه برای کاشت یا باید صبر کنم تا ریزش مو تموم شه.
    در ضمن من حدودا 3 سال هم هست که محلول ماینوکسیدیل رو استفاده میکنم.

    • دکتر شریفی
      1397-10-18

      سلام و وفت بخیر

      سن مناسب کاشت مو بعد از 27 سالگی و حتی بعد از توقف کامل ریزش مو است. پس بهتر است صبور باشید و تا زمانی که ریزش موی شما کم و متوقف نشده است اقدام به کاشت مو نکنید.

      پیروز باشید

  • شقایق
    1397-10-13

    با سلام من از سال 1381 دچار افسردگی شدید شدم و موهای سر خودم رو میکنم.موهای پر پشت و بسیار خوبی داشتم.اما وسط سرم و جلوی سرم یعنی جایی که همیشه کندم و فرصت ندادم در بیاد احساس میکنم کچل شدم چه راه درمانی برای من هست؟

    • دکتر شریفی
      1397-10-15

      با سلام و احترام

      بهترین راه حل برای شما دریافت وقت مشاوره از پزشک روانشناس برای درمان افسردگی و استرس شماست. بعد از درمان می توانید نسبت به درمان و بازگشت موهای از دست رفته خود اقدام کنید.

      پیروز باشید.

  • نیما مرادی
    1397-09-25

    با عرض سلام و وقت بخیر

    از حدود ۳ سال پیش ریزش مو از ناحیه تاج سرم شروع شد اوایل قابل توجه نبود ولی این اواخر به صورت تعجب آوری شدید شده و باعث کم‌پشت شدن تاج سرم شده سایر نواحی مثل قبل هستن و حتی مو ها نازک نشدن در ضمن به تشخیص دکتر مغز و اعصاب دچار بیماری استرس و اضطراب بودم و درمانم به پایان رسیده.

    لطفا راهنمایی بفرمایید که چه کار میشه کرد؟؟

    • دکتر شریفی
      1397-09-28

      با سلام و احترام

      بهترین پیشنهاد ما برای شما رزرو وقت مشاوره تخصصی با متخصص پوست و مو هست. بعد از معاینه و انجام آزمایش و تشخیص درست علت ریزش مو می توان برای درمان آن اقدام کرد. توصیه ما به شما این است از مصرف خودسرانه هر داروی تبلیغاتی و طبیعی و ارگانیک قبل از مشاوره با پزشک پرهیز کنید.

      پیروز باشید

+مشاهده بیشتر