علت ریزش موی ناگهانی

علت و راهکارهای درمان ریزش موی شدید و ناگهانی

پزشک : دکتر محسن سبزواری متخصص پوست و مو دسته بندی : دانشنامه ریزش مو

ریزش مو با افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است. در زندگی امروزی به دلایل مختلفی از جمله تغییرات ایجاد شده در الگوی زندگی، رژیم‌های غذایی و استرس، ریزش مو در برخی از افراد (به خصوص آقایان) از سنین پایین‌تری شروع می‌شود که این مسئله ممکن است برای برخی از افراد ترسناک باشد.

اما ترسناک تر از ریزش موی زودهنگام، ریزش موی ناگهانی است! یعنی فردی که تا چند وقت پیش هیچ مشکلی از نظر ریزش مو نداشته، در یک بازه‌ی زمانی کوتاه و به طور ناگهانی یک قسمت یا همه‌ی موی سر او دچار ریزش می‌شود. در این مقاله به بررسی دلایل ریزش موی ناگهانی خواهیم پرداخت.

علت ریزش موی ناگهانی چیست ؟

ریزش روزانه حداکثر ۱۰۰ تار مو در انسان طبیعی در نظر گرفته می‌شود. این ریزش مو بیشتر در هنگام شانه کردن موها، استحمام  یا زمان خواب اتفاق می‌افتد. در یک فرد جوان، همزمان با ریزش یک تار مو، با فعالیت فولیکول‌های مو، تار موی جدید در همان محل جایگزین می‌شود. در واقع به طور طبیعی بین ریزش مو و رویش مو، یک تعادل وجود دارد. بنابراین کچلی و طاسی در افراد جوان به طور معمول دیده نمی‌شود.

با افزایش سن به دلایل فیزیولوژیکی و ژنتیکی، تعادل بین ریزش و رویش به هم خورده و بسیاری از افراد دچار طاسی‌های کم تا شدید می‌شوند. اکثر طاسی‌ها از نوع ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا آلوپسی آندروژنی هستند. به شکل طاسی ریزش موی ژنتیکی هم می‌گویند. پس همه‌ی ما ریزش مو داریم؛ منتها موهای ریخته شده جایگزین می‌شوند. وقتی تعادل بین ریزش و رویش موها به هم بخورد، می‌گوییم فرد به ریزش مو مبتلا است.

ریزش مو بین آقایان شایع‌تر از خانم‌ها است. با این وجود، ریزش مو در خانم‌ها نیز شیوع زیادی دارد. به طوری که گفته می‌شود حدود ۳۷ درصد خانم‌های زیر ۵۰ سال دچار ریزش مو می‌شوند. روند ریزش مو می‌تواند به دو صورت تدریجی یا ناگهانی باشد. اگر ریزش مو به صورت تدریجی باشد، فرد به مرور متوجه افزایش تارهای موی ریخته شده در مقایسه با قبل می‌شود. این روند اگر ادامه پیدا کند، ممکن است باعث کچلی و طاسی نیز بشود. اما در نوع ناگهانی، ریزش مو در یک بازه‌ی زمانی کوتاه مدت شروع می‌شود و فاصله‌ی میان شروع ریزش مو و نمایان شدن کم‌پشتی یا طاسی، کوتاه خواهد بود.

ریزش مو علاوه بر تاثیر بر جنبه‌های زیبایی، بر جنبه‌های روحی روانی نیز اثرگذار است. چرا که فرد دچار ریزش مو، ممکن است به دلیل ناراحتی و خجالت از وضع موهای خود، از حضور در بسیاری از مناسبت‌های شغلی، تحصیلی، تفریحی و اجتماعی دوری کند. این اجتناب تا برطرف شدن ریزش مو ادامه خواهد داشت که حتی ممکن است برای ماه‌ها طول بکشد. همین موضوع به تدریج باعث کاهش اعتماد به نفس و آغاز مشکلات روحی روانی خواهد شد.

ریزش موی ناگهانی

آلوپسی آندروژنی

در بسیاری از موارد دلیل اصلی ریزش مو، آلوپسی (طاسی) آندروژنی است. آلوپسی آندروژنی معمولاً به صورت تدریجی رخ می‌دهد؛ اما می‌تواند از دلایل ریزش موی ناگهانی هم باشد. در این نوع طاسی، عوامل ژنتیکی و هورمونی نقش مهمی دارند:

عوامل ژنتیکی: اگر سابقه‌ی ریزش مو و طاسی در پدر، عمو، دایی یا دیگر اقوام شما وجود داشته باشد، احتمال این واقعه در شما بیشتر از حالت عادی است. بنابراین هنگام مراجعه به کلینیک، پزشک معالج حتما در مورد سابقه‌ی فامیلی ریزش مو در سنین پایین از شما سوال خواهد کرد.

عوامل هورمونی: هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون هم در آقایان و هم در خانم ها وجود دارد اما مقدار آن در بدن آقایان بالاتر است. افزایش سطح این هورمون‌ها در بدن هر فرد نسبت به حالت عادی برای او، با افزایش میزان ریزش مو در ارتباط است. به همین دلیل درخواست آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون‌ها یکی از اقدامات در بررسی علت ریزش مو ناگهانی است.

متاسفانه درمانی برای آلوپسی آندروژنی وجود ندارد. البته داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید می‌توانند در به تعویق انداختن طاسی موثر باشند ولی برای جبران موهای از دست رفته، تنها راه درمانی کاشت مو است.

کاشت موی طبیعی

رژیم غذایی نامناسب

همان طور که گفته شد، ساخت تارهای موی جدید در فولیکول‌های مو اتفاق می‌افتد. برای این کار مواد مختلفی مورد نیاز است که کمبود آن‌ها می‌تواند باعث ریزش موی ناگهانی شود. شاید شما هم شنیده باشید که فردی در اثر پیروی از یک رژیم غذایی غیراصولی، دچار ریزش مو ناگهانی شده است. معمولاً در مورد این اشخاص می‌بینیم که با اندکی کشش، دسته‌ای تارهای مو از سر جدا می‌شوند.

جنس تارهای مو پروتئینی است. به همین دلیل کمبود مواد پروتئینی در رژیم غذایی می‌تواند باعث ریزش موی ناگهانی شود. منابع پروتئین در رژیم غذایی شامل انواع گوشت‌ها (ماهی، مرغ و گوشت قرمز)، تخم مرغ و لبنیات است. ویتامین‌های مختلفی نیز برای ساخت تارهای مو مورد نیاز است که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به گروه ویتامین‌های ب و به خصوص نیاسین و بیوتین اشاره کرد. به طوری که در اکثر داروها، مکمل‌ها و شامپوهای تقویت‌کننده‌ی مو، این ویتامین‌ها وجود دارند.

وجود برخی از مواد معدنی نیز در فرایند ساخت تارهای مو ضروری است. کمبود آهن علاوه بر ایجاد کم‌خونی، میتواند باعث ریزش مو ناگهانی شود. کلسیم و منیزیم که به وفور در لبنیات وجود دارند، در واکنش‌های ساخت تارهای مو حضور داشته و حائز اهمیت‌اند. عنصر روی (زینک) هم از دیگر مواد مورد نیاز در ساخت تارهای مو است. کمبود هر یک از عناصر گفته شده می‌تواند باعث ریزش مو بشود.

ریزش موی ناگهانی در اثر تغذیه نامناسب، بیشتر در افرادی مشاهده می‌شود که مشکلات سوء جذب (مثل بیماری‌های دستگاه گوارش) مبتلا هستند یا از رژیم‌های لاغری غیراصولی پیروی می‌کنند. ریزش مو در اثر رژیم غذایی نامناسب معمولاً با برطرف کردن کمبودهای بدن، خود به خود درمان می‌شود و نیاز به مداخلات درمانی دیگری ندارند.

رژیم غذایی ناسالم

بیماری تلوژن افلوویوم

برای این که عارضه‌ی تلوژن افلوویوم را بهتر متوجه شوید باید ابتدا مروری بر مراحل رشد مو داشته باشیم. چرخه‌ی زندگی تارهای مو، سه مرحله دارد:

  • مرحله‌ی آناژن یا فاز رشد: در این مرحله، رشد تارهای مو اتفاق می‌افتد. آناژن معمولاً حدود 3 سال طول می‌کشد و به طور متوسط، ۹۰ درصد تارهای موی هر فرد در مرحله‌ی آناژن قرار دارند.
  • مرحله‌ی کاتاژن یا فاز موقت: کاتاژن یک مرحلهی گذرا و موقت بوده و مثل یک پل بین مرحله‌ی آناژن و تلوژن است. این فاز معمولا کمتر از سه هفته طول می‌کشد. فقط حدود ۱ درصد از تارهای موی فردی سالم از نظر ریزش مو در این مرحله قرار دارند.
  • مرحله‌ی تلوژن یا فاز استراحت: در این مرحله تارهای مو دیگر رشدی نخواهند داشت. این مرحله حدود ۳ ماه طول می‌کشد و به طور متوسط ۱۰ درصد از تارهای موی یک فرد در این مرحله قرار دارد. در پایان مرحله‌ی تلوژن، تار مو از پیاز مو جدا شده و می‌ریزد.

در بیماری تلوژن افلوویوم، به دلایلی که در ادامه ذکر خواهد شد، تارهای مو مراحل آناژن و کاتاژن را سریع‌تر طی کرده و در نتیجه، درصد بیشتری از موها در مرحله‌ی تلوژن قرار می‌گیرند. به همین دلیل سرعت ریزش تارهای مو افزایش می‌یابد. یعنی مثلا به جای ۱۰۰ تار مو، روزانه ۴۰۰ تار مو می‌ریزد. تلوژن افلوویوم به نوعی سردسته‌ی علل ریزش موی ناگهانی است.

تلوژن افلوویوم به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود. همه‌ی این دلایل یک پایه‌ی مشترک دارند؛ آن هم وارد شدن استرس شدید به بدن است. ین استرس می‌تواند به دلیل مسائل روحی، بیماری‌های جسمی، تغییرات ناگهانی و آسیب‌ها باشد.

کاهش تراکم مو

استرس و عصبانیت

مواجهه با یک استرس شدید، بلافاصله باعث ریزش مو نمی‌شود. استرس شدید با سرکوب فعالیت سلول‌های سازنده‌ی مو، ساخت تارهای موی جدید را کاهش می‌دهد. همچنین باعث افزایش سرعت عبور از مرحله‌ی رشد یا آناژن می‌شود. می‌دانیم که ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که فاز کاتاژن و تلوژن به اتمام برسند؛ که روی هم رفته ۳-۴ ماه طول می‌کشد. به این ترتیب حدود ۳ ماه بعد از یک استرس شدید، ریزش موی ناگهانی آغاز می‌شود.

مثال‌هایی از استرس که می‌توانند باعث ریزش موی ناگهانی شوند:

  • استرس شدید،
  • رژیم غذایی نامناسب،
  • تب شدید،
  • صدمات شدید جسمی،
  • کاهش وزن ناگهانی،
  • قطع عضو،
  • رویدادهای حساس زندگی مانند کنکور، جدایی یا از دست دادن عزیزان.

تلوژن افلوویوم معمولاً بعد از برطرف شدن علت استرس، خود به خود درمان شده و نیازی به دارو یا مداخلات درمانی دیگر ندارد.

استرس

مصرف برخی داروها

ریزش موی ناگهانی می‌تواند ناشی از مصرف داروهای مختلف باشد. لیست داروهایی که می‌توانند باعث ریزش مو شوند، بسیار طولانی است. اگر به تازگی مصرف دارویی را شروع کرده‌اید و پس از آن، ریزش موی شما افزایش یافته است، این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در بسیاری از موارد می‌توان از یک داروی جایگزین دیگر استفاده کرد. ریزش مویی که در اثر عارضه‌ی دارویی باشد، معمولا در طی چند ماه پس از قطع دارو برطرف شده و موها مثل قبل خواهند شد.

 معروف‌ترین داروهایی که باعث ریزش موی ناگهانی می‌شوند، شامل موارد زیر اند:

داروهای شیمی درمانی

شاید معروف‌ترین داروهایی که باعث ریزش مو می‌شوند، داروهای شیمی درمانی باشند. این داروها برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی، تقسیم شدن سلول‌ها را مهار می‌کنند. البته نه تقسیم همه‌ی سلول‌ها، صرفاً تقسیم سلول‌هایی را مهار می‌کنند که سرعت تکثیر بالایی دارند. علاوه بر سلول‌های سرطانی، سلول‌های فولیکول‌های مو هم سرعت تقسیم زیادی دارند. به همین دلیل یکی از اثرات ناخواسته‌ی این داروها، جلوگیری از تقسیم سلولی در فولیکول‌های مو است. همان طور که می‌دانید، فولیکول‌های مو محل ساخت تارهای موی جدید هستند و اگر تقسیم سلولی در آن ها مهار شود، تار موی جدید ساخته نمی‌شود.

داروهای ضدبارداری

همان طور که گفته شد، تغییر در سطوح هورمون‌های جنسی می‌تواند باعث ریزش موی ناگهانی شود. داروهای ضدبارداری هم باعث تغییر در تعادل بین هورمون‌های جنسی می‌شوند. بنابراین ریزش مو در هنگام مصرف این داروها ممکن است رخ دهد.

ریزش موی زنان

ریزش موی پس از بارداری

ریزش مو پس از زایمان یا دوران شیردهی، یکی از شایع‌ترین شکایت‌های مادران و یکی از دلایل ریزش موی ناگهانی است. در حین بارداری، سطح هورمون‌های جنسی استروژن و پروژسترون در بدن مادر بالاست و پس از زایمان، سطح این هورمون‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. این تغییر باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو که سازنده‌ی تارهای مو هستند، وارد مرحله‌ی استراحت شوند. به همین دلیل پس از ریزش هر تار مو، تار موی جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت و موهای مادر پس از زایمان کم پشت خواهد شد.

نگران نباشید چرا که با گذشت زمان و معمولا در طی همان سال اول پس از زایمان، اوضاع بهتر و موهای مادر مثل قبل از بارداری خواهد شد.

بیماری های عامل ریزش مو

بیماری‌های مختلفی می‌تواند موجب ریزش موی ناگهانی شود که برخی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

عفونت‌ها

برخی عفونت‌ها می‌توانند باعث ریزش موی ناگهانی شوند. شایع‌ترین آن‌ها عفونت‌های قارچی هستند که بیشتر در کودکان، نوجوانان و افراد دچار ضعف سیستم ایمنی مشاهده می‌شوند. شیوع عفونت‌های قارچی در بزرگسالان سالم کم است. تینه‌آ کاپیتس یک بیماری قارچی است که علت آن گروهی از قارچ‌ها به نام درماتوفیت‌ها هستند. محیط‌های گرم و مرطوب برای رشد این قارچ‌ها مساعد است؛ به همین دلیل پوست و موی سر زیستگاه مناسبی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

شاخص‌ترین علامت این بیماری، ریزش موی ناگهانی است. ممکن است محل دچار ریزش مو، دردناک هم باشد. این بیماری به راحتی از یک شخص به شخص منتقل می‌شود. استفاده از کلاه، حوله و شانه‌ی آلوده از راه‌های انتقال این بیماری است.

درمان این عفونت قارچی با مصرف داروهای ضد قارچی مثل گریزئوفولوین، تربینافین یا فلوکونازول به مدت ۴ تا ۶ هفته است. معمولا ریزش مو با درمان برگشت‌پذیر است.
از عفونت‌های دیگری که می‌توانند باعث ریزش موی ناگهانی شوند، می‌توان به فولیکولیت اشاره کرد. در این بیماری التهاب در فولیکول‌های مو اتفاق می‌افتد. بنابراین بعد از ریزش مو، تار موی جایگزینی رشد نخواهد کرد و آن منطقه طاس خواهد شد.

ریزش موی جلوی سر

بیماری‌های تیروئیدی

ریزش موی ناگهانی می‌تواند علامتی از کم‌کاری غده‌ی تیروئید باشد. کم‌کاری غدهی تیروئید علائم دیگری مثل ضعف و خستگی، چاقی و پف کردن صورت، کند شدن حرکات و رفلکس‌ها و خشکی پوست نیز خواهد داشت. در صورتی که پزشک معالج شما به این بیماری مشکوک باشد، انجام آزمایش خون برای تشخیص کمک کننده است.

تریکوتیلومانیا

اختلال وسواس موکنی یا تریکوتیلومانیا، اختلالی روانی است که هم در آقایان و هم در خانم‌ها مشاهده می‌شود. این اختلال در میان دختران جوان شایع‌تر است. در تریکونیلومانیا فرد به طور وسواس گونه‌ای اقدام به کندن موهای خود می‌کند. هنگام معاینه‌ی فیزیکی، پزشک با مشاهده‌ی نحوه‌ی رشد موها و برخی سرنخ‌های دیگر، به این بیماری شک خواهد کرد. هم از روش‌های دارویی و هم از روش‌های روان درمانی می‌توان برای درمان این بیماری کمک گرفت.

بیماری لوپوس

بیماری لوپوس بیشتر با ضایعات پوستی قرمز رنگی که به شکل پروانه بر روی بینی و گونه‌ها ایجاد می‌کند، شناخته می‌شود. این بیماری، یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی اشتباهی به سلول‌های بدن حمله کرده و به آن‌ها آسیب وارد می‌کنند. در بیماری لوپوس ممکن است پوست سر نیز درگیر شده و مناطقی به شکل سکه دچار ریزش موی ناگهانی شوند. بیماری لوپوس در خانم‌ها بیشتر از آقایان دیده می‌شود. ریزش موی ناشی از این بیماری می‌تواند موقت یا دائمی باشد که بستگی به شدت بیماری و نوع آن دارد.

آلوپسی آره‌ آتا

ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آره‌تا، مانند بیماری لوپوس نوعی بیماری خودایمنی است. در لوپوس کل بدن درگیر می‌شود و در آلوپسی آره‌آتا، سلول‌های ایمنی تنها به فولیکول‌های مو حمله می‌کنند. آلوپسی آره آتا معمولاً باعث ریزش موی ناگهانی با حدود مشخص و به شکل مناطق دایره‌ای کوچک می‌شود. البته می‌تواند باعث ریزش کل موهای سر یا حتی کل موهای بدن شود. در این حالت‌ها به بیماری آلوپسی توتالیس و یونیورسالیس گفته می‌شود.

ریزش موی ناگهانی ناشی از آلوپسی آره‌آتا معمولاً خود به خود درمان می‌شود. در موارد وخیم‌تر، درمان بیماری با تزریق موضعی کورتون توسط متخصص پوست انجام می‌شود.

آلوپسی آره‌ آتا

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک که به آن پیکوز (PCOS) هم می‌گویند، بیماری است که تنها در خانم‌ها دیده شده و باعث اختلال در تعادل هورمون‌های جنسی آن‌ها می‌شود. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، اختلال در تعادل هورمون‌های جنسی می‌تواند باعث ریزش موی ناگهانی یا تدریجی شود. البته سندرم تخمدان پلی‌کیستیک بیشتر از این که باعث ریزش مو شود، باعث پرمویی در نقاط مختلف بدن می‌شود.

تاریخ انتشار : 1401-06-10
سوالات متداول
  • تنبلی تخمدان بر ریزش مو تاثیر دارد یا خیر؟

    سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث ریزش مو می شود. این سندروم در خانم ها باعث بی نظمی قاعدگی، جوش های چرکی، چرب شدن پوست و افزایش موهای زائد بدن و ریزش مو می شود. قرص های جلوگیری از بارداری شایع ترین درمان این سندروم هستند ولی باعث درمان بیماری نمی شوند بلکه برخی از علائم بیماری مثل آکنه و موهای زائد صورت را کاهش می دهد. همچنین از خانم ها در برابر سرطان رحم حفاظت می کند.

    داروهایی مثل اسپیرونولاکتون، داروهای ضد هورمون مردانه با مسدود کردن هورمون هایی که باعث بروز علائمی مثل آکنه و موهای زائد صورت می شوند، آن ها را کنترل می کنند. همچنین داروی پروژستین که عادت ماهیانه را تنظیم می کند و هر ماه باید مصرف شود. این دارو خطر سرطان رحم را کاهش می دهد. متفورمین از داروهایی است که به درمان این بیماری کمک می کند. این درمان ها تا حدودی برای افرادی که ریزش موی مردانه دارند موثر است. ماینوکسیدیل هم ممکن است به این افراد کمک می کند. برخی از افراد بانک موی مناسبی برای کاشت مو دارند و حتی کاشت مو می تواند برای این افراد گزینه ی مناسبی باشد.

  • آیا قطع مصرف ماینوکسیدیل ریزش مو را افزایش می دهد؟

    ماینوکسیدیل به صورت 5 درصد در آقایان و 2 درصد در خانم ها استفاده می شود. معمولا وقتی درمان آغاز شد فرد باید مصرف آن را به مدت طولانی ادامه دهد. قطع مصرف آن بعد از سه تا شش ماه اثرش را از بین می برد. ماینوکسیدیل بر مناطق مرکزی و روی سر  نسبت به مناطق جلویی بیشتر موثر است. در برخی موارد متخصص پیوند مو برای تکمیل عمل پیوند مو و کمک به پرپشت شدن موها از این محلول استفاده می کند.

  • آیا شامپو، مکمل، ویتامین و محصولات آرایشی مراقبت از مو تاثیری بر ریزش مو دارند؟

    ویتامین ها و اسیدهای آمینه برای رشد موها ضروری هستند. اما ویتامین هایی که داخل شامپو ها وجود دارند تاثیری ندارد و تنها برای تبلیغات است. چون این مواد از این طریق جذب نمی شوند و بنابراین این مطلب فقط جنبه ی تبلیغاتی دارد. شامپو نمی تواند باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد آن ها شود. شامپوها فقط نقش بهداشتی دارند.

  • آیا می توان بدون تجویز پزشک برای درمان ریزش مو از فیناستراید استفاده کرد؟

    برخی بدون مراجعه به پزشک داروهایی که دیگران مصرف می کنند را استفاده می کنند. حتما باید پزشک شحص را معاینه کند. چون همه ی ریزش مو ها با فیناستراید و ماینوکسیدیل و داروهای مشابه درمان نمی شوند.

  • علت ریزش موی ناشی از کراتینه کردن موها پس از دکلره کردن چیست؟

    رنگ مو برای این که بتواند روی مو بنشیند سه مرحله دارد. در ابتدا محافظ کوتیکولی که روی مو هست باید به وسیله ی آمونیاکی که در ترکیب آن وجود دارد از بین برود تا رنگ مو بتواند وارد ساقه ی مو شود. مرحله ی دوم استفاده از آب اکسیژنه است که وارد کورتکس می شود و رنگدانه های موی طبیعی را از بین می برد.

    در مرحله ی سوم رنگدانه های موجود در رنگ مو وارد کورتکس می شوند. استفاده ی مکرر از مواد دکلره کننده می تواند عوارض غیر قابل جبرانی به وجود آورد و حتی ریزش مو و سفید شدن مو را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید در استفاده از مواد دکلره کننده مقداری احتیاط شود.

  • ریزش موی سکه ای در ریش درمان قطعی دارد یا خیر؟

    بله. در ریزش موی سکه ای، یک دفعه موهای یک بخش از موهای سر خالی می شود. شایع ترین حالت آن مثل سکه است ولی ممکن است کل موهای سر را هم دربر بگیرد. این نوع ریزش مو در موارد زیادی درمان پذیر است. یکی از رایج ترین روش های درمانی تزریق کورتیزول به قسمت های بدون مو است، که معمولا توسط متخصص پوست و با تبحر کافی باید انجام شود.

    ممکن است نیاز باشد که دو تا سه بار تکرار شود. ریزش موی سکه ای به این نوع درمان به خوبی جواب می دهد. در برخی افراد ممکن است پزشک تشخیص بدهد که ماینوکسیدیل 5 درصد مصرف شود که جز درمان های ریزش مو است. پماد یا کرم آنترالین یا پمادهای تحریک کننده ممکن است توسط پزشک تجویز شوند و این بیماری درمان شود.

  • کم خونی در دوران کودکی بر ریزش مو در بزرگسالی موثر است؟

    مسلما کمبود آهن باعث ریزش مو می شود و این افراد حتما باید مکمل های آهن به همراه ویتامین C که باعث جذب بهتر آهن می شود را مصرف کنند.

  • چه درمانی برای ریزش موی ناشی از اختلالات هورمونی وجود دارد؟

    در واقع ریزش موی هورمونی همان ریزش موی ارثی است که شایع ترین ریزش مو در آقایان و خانم هاست. همان‌طور که گفتیم یک طیفی از درمان های دارویی وجود دارد که اگر موثر نبود کاشت مو را پیشنهاد می کنیم. با روش های جدید کاشت مو این نوع ریزش به خوبی درمان می شود.

  • میزان تاثیر استرس بر ریزش مو چقدر است؟

    هر فرد بین 120000 تا 150000 تار مو دارد. دو تا سه سال طول می کشد که این موها رشدشان تکمیل شود و سپس وارد فاز استراحت می شوند. فاز استراحت تا چهار ماه طول می کشد و پس از آن موها می ریزند و موهای جدید جایگزین می شوند. بنابراین طبق این الگو ریزش تا 100 تار مو در روز طبیعی است.

    بعضی از استرس های شدید می تواند باعث تغییر در عملکرد فیزیولوژیک بدن شود و تعداد تار موهایی که در فاز استراحت هستند را افزایش دهد. این موها می ریزند و فرد متوجه ریزش موهای خود می شود، در حالی که علت آن فیزیولوژیکی است. افرادی که تغییرات فیزیولوژیک در بدنشان رخ می دهد، دچار ریزش مو می شوند. در واقع ریزش مو یکی از راه های پاسخ بدن به استرس های فیزیولوژیک شدید است. مثل رژیم های غذایی، داروها، تغییرات در سبک زندگی.

    خبر خوب این است که این ریزش موقتی است و موها به حالت عادی بر می گردند. استرس هایی که باعث تغییر فیزیولوژیک می شوند، مانند قطع مصرف داروهای بارداری، رژیم های غذایی سنگین با کالری کم، کاهش مقدار استروژین بدن به دنبال زایمان در خانم ها، بیماری های شدید مثل تب بالا می توانند باعث ریزش مو شوند. جراحی های سنگین عفونت های شدید، برخی داروها و بیماری های تیروئید می توانند باعث ریزش مو شوند. کمبود و همین طور افزایش بیش از حد ویتامین A می تواند منجر به ریزش مو شود.

  • آیا مزوتراپی می تواند در درمان ریزش مو موثر باشد؟

    مزوتراپی مو تزریق زیر پوست است که باعث تحریک مزودرم می شود. ممکن مواد معدنی و اسید های آمینه، اسیدهای نوکلئیک و کوآنزیم ها تزریق شوند و می تواند فولیکول های مو را رشد بدهد. اثر تستسترون را خنثی کرده و گردش خون پوست را تحریک کند و باعث کنترل ریزش مو شود. این درمان باید به تشخیص پزشک انجام شود. مزوتراپی نقش محدودی دارد و ممکن است با درمان های دیگری همراه شود.

  • آیا کم کاری تیروئید روی ریزش مو تاثیر دارد یا خیر ؟

    کم کاری تیروئید می تواند باعث افزایش وزن و خستگی شود و در پرکاری تیروئید فرد ممکن است با از دست دادن وزن و عصبی شدن مواجه شود. چه کم کاری و چه پرکاری تیروئید هر دو می توانند باعث خشکی و شکنندگی موها و کم پشت شدن آن ها در قسمت سر و بدن شوند که در کل باید درمان اصلی برایشان انجام شود. پزشک تجویزهایی را تا درمان نهایی انجام می دهد.

  • درمان و داروهای مناسب برای ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی چست؟

    معمولا در دوران بارداری مو ها ضخیم تر می شوند. بعد از زایمان و هنگام تولد نوزاد معمولا ریزش موی حاملگی ممکن است شروع شود و تا سه الی چهار ماه طول بکشد. این ریزش مو از نوع فیزیولوژیک است و معمولا رفع می شود و نیاز به درمان خاصی ندارد.

  • راه حل مناسب برای ریزش مو در افرادی که موهای چرب دارند چیست؟

    موهای چرب و خشک به خودی خود باعث ریزش مو نمی‌شود. یعنی چرب بودن یا خشک بودن موها از عوامل ریزش مو نیست. برای این نوع موها ما باید شامپوی مخصوص استفاده کنیم و در کل مراقبت از این موها متفاوت است نه این که باعث ریزش مو شوند.

  • چه روش های درمانی برای موهای کم پشت و نازک توصیه می شود؟

    دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد. شایع ترین آن وراثت است. اما کم خونی، استرس، عفونت ها، سرطان های داخلی، مشکلات هورمونی مثل کیست تخمدان در خانم ها، کم کاری تیروئید، کاهش فریتین سرم و ریزش فیزیولوژیک پس از زایمان، قطع مصرف داروهای ضد بارداری خوراکی، داروهای شیمی درمانی یا داروهای روانپزشکی مانند سدیم والپروات، داروهای ضد انعقاد مثل وارفارین و رادیوتراپی نیز می توانند باعث ریزش مو شوند.

    برخی کارهای فیزیکی مثل دم اسبی بستن موها یا استفاده ی نامناسب از سشوار می تواند در ریزش مو نقش داشته باشد. بنابراین باید حتما پزشک بیمار را معاینه کند و نوع ریزش مو را تشخیص بدهد. بعضی موقع لازم است آزمایش تیروئید انجام شود و سطح ویتامین ها اندازه گیری شود و فریتین آهن خون بررسی شود. این موارد به تصمیم پزشک بستگی دارد.

  • چند درصد احتمال دارد افرادی که بانک موی ضعیف و سابقه ی خانوادگی ریزش مو دارند، دچار ریزش مو شوند؟

     ریزش موی مردانه یا ارثی ممکن است در خانم ها هم دیده شود. در مردان ریزش موها از شقیقه ها شروع شده و تا عقب ادامه می باید و کم کم کل سر طاس می شود. در خانم ها مثل کلاهی که روی سر می گذارند، موهای منطقه ی زیر کلاه کاهش می یابند. این نوع ریزش در آقایان شایع تر است اما در حقیقت متداول ترین نوع ریزش مو ریزش موی ارثی است.

    درمان هایی که برای این بیماران در نظر گرفته می شود، تا آخر عمر باید ادامه یابد. یکی از این داروها فیناستراید است که تنها داروی خوراکی می باشد و تا 83 درصد ریزش مو را متوقف می کند و تا 66 درصد باعث رشد مجدد موها می شود. این دارو برای منطقه ی روی سر موثر است تا جلوی سر. این دارو در 0.3 درصد آقایان عوارض دارد. ماینوکسیدیل در غلظت های 2 درصد و 5 درصد موجود است که برای آقایان 5 درصد تجویز می شود. 70 درصد برای تثبیت مو و 50 درصد برای رشد دوباره ی موها موثر است. این محلول باید دوبار در روز استفاده شود. در ریزش موی مردانه درمان های دیگری هم وجود دارد. لیزرهای کم توان و در بعضی مواقع PRP و مزوتراپی مو می توانند کمک کننده باشند.

مطالب پیشنهادی

لیستی از مطالب که شاید شما بپسندید

دیدگاه ها
نام و نام خانوداگی
متن پیام
  • اسماعیل
    1402-12-11

    سلام من از موقعی که کرونا گرفتمه ریز موهم شدید شروع شد ه میریزن رویش دوباره دارن ضعیف نازک میان و باز دوباره همون نازک ها و ریزه ها میریزن و دوباره زخیم میاد بیرون و بعد مدتی باز دوباره موها و پوست سرم خشک وز خشن شکننده میشن معلوم نیست باید چیکار کرد معلوم نیست کرونا چی توش بوده که بعد ۴ سال هنوز تو بدن مونده . .کسی راهکار داره بده لطفا

  • اسماعیل قربانی
    1402-06-21

    سلام من ریزس نداشتم اصن ولی الان زیاد شده

  • مور محسن
    1402-02-01

    بابا شپش بودن اونا نه مورچه????

  • مورمحسن
    1402-02-01

    بخت بات یاره با این وبسایتت و این همه کامنت مردم در صحنه …..چه خبره …اما دارم میخندم به اونا که نوشتن مورچه رفته تو موهامو قیچی کرده …….مجید جان ها اپنا شپشه …شپش????✌✌✌

  • شادی
    1401-07-14

    مفید بود ممنون

  • سارا
    1401-07-14

    ممنون عالی بود

    • ناشناس
      1401-08-26

      من دو هفته ریزش موی شدیدی دارم یک ماه پیش هم کرونا گرفتم مگن به خاطر کروناست یا باید به پزشک مراجعه کنم با تشکر

  • وحید
    1401-06-25

    سلام والا منم چند روز بود ریزش شدید مو ایجاد شده بود در حدیکه دیگه داشتم افسرده میشدم و تو کل فامیل ما کچل نداریم و موهای خودمم درحدی بگم که همه ارزوی موهای منو تو دوستها و فامیلامون داشتن حتی یه خط هفت اضافه تری هم جلو و قسمت پیشونی رویش میکرد ولی یهویی چنین مشکلی برام بوجود اومد و خیلی جاها رفتم وخیلی دارو و کارا کردم نتیجه انچنانی نگرفتم فقط میتونم بگم تاحدی جلوی ریزششو کند میکرد این روشها ولی اتفاقی یکی از دوستام یه داستانی رو تعریف کرد که با یکی اشنام کرد گفت فرکانس ارتعاشت و تداخلی در مسیر سلامتی جسمیت بنسبت ارتعاش و سیکل روحیت و امورات همچنینی هست باور کنید اولش خنده دار بود برام ولی الان یماهه شرایط موهام حل شده و از لحاظ روحی هم اوکی تر شدم البته اولش برسی میکنن چون ایشونم گفت همه موارد ربطی به این چیزا نداره ولی یدرصدی هستن که بعد برسی اگه مشکل از اونجا باشه رو میگن طرف یه استاد قوی هست و دو کلام حرف بزنید با خودش متوجه سطح علم و معلوماتش میشید ادرس پیجشو میذارم اگه مشکلتون حل شد برا مادرم دعا کنید یمدته زمین گیر هست و درگیره .تو اینیستا بزنید هامون نجم یا تو گوگل یجوری مسیر ارتباطی برقرار میشه باهاش
    ایشالله همتون بهتر بشید کشیدم این مشکلو میدونم خیلی سخته ادم کامل افسرده میشه و حس حالش تغیر میکنه

    • ناشناس
      1401-08-03

      سلام ،ممنون میشم بزارید آدرس یا شماره ای از ایشون

    • ناشناس
      1401-08-20

      لطفا بزارید

  • سوگند
    1401-03-20

    سلام خسته نباشید من چند وقتی میشه که موهای سرم خیلی میریزه به نحوی که روی فرش لباس همه جا فقط موی سر من ریخته دست به موهام میزنم بیشتر از ۳۰ تا مو تو دستم میاد واقعا نگرانم موهای من خیلی پرپشت بود خیلی زیاد الان خیلی کم شده و قسمت شقیقه ها هم داره میریزه لطفا کمکم کنید من یک دختر ۲۱ سالم خیلی نگرانم

    • ناشناس
      1401-07-02

      وای منم مثل توام چیکارکردی برای موهات؟؟؟؟؟

    • نگین
      1401-12-27

      من که ۲۰ سالمه هیچی نمونده فقط دعا کنید برام

    • ناشناس
      1402-01-16

      سلام منم دقیقا مشکل شما دارم و الان موهای سرم به قدری کم شده که حتی بسته هم نمیشه نزدیک یک سال من همه درمان ها امتحان کردم ولی فایده نداره و همچنین موهام ریزش داره

    • خاطره
      1402-11-10

      سلام عزیزم منم مث شما این اتفاق برام افتاده ریزش موی خیییلی شدیدی دارم جدیدا
      شما چیکار کردین برای موهاتون ؟
      ریزشش قطع شد ؟؟

  • صدرا
    1401-03-03

    من 19 سالمه ریزش موی شدید دارم و جدیدا به این نتیجه رسیدم که ریزش مو ی ارثی فقط به تعویق میافته و یا باید تا 40 سالگی درگیری زمانی و فکری داشته باشی که شاید بمونه در صورتی میگم اصلا بذارم زودتر بریزه بعد بیام کلینیک شما که شنیدم عایع کارش بکارم ولی نگرانم بازم چون مو های همهی سرم میریزه و بانک مو ام خیلی قوی نیست میترسم اینده خیلی کم شه و اینکه مو هم خیلی جنس خوبی داره و حالت گیر و قشنگه خیلی دوستش دارم و از این جهت ته تهش حیفم میاد حالا نطر شما پیه خواهش میکنم جواب بدبد قسمتون میدم بگید پون ارثشم دارم ماینوکسیدیل فیناستراید همه رو امتحان کردم نطر شما چیه بذارم بریزه ؟؟؟؟

    • بهمن
      1401-07-22

      فدای سرت موی منم میریزه چاره چیه بزا بریزه خودت اذییت نکن

    • مهران
      1401-08-23

      نترس من بدتر تو ام فقط فکرتو آزاد کن

  • علیرضا
    1400-12-02

    سلام تروخدا کمکم‌کنید من الان دست کشیدم توی موهام تمام موهام داره میریزه فقط هم از قسمت وسط سرم هست بقیه جاها ریزش نداره این خیلی بیسابقه بوده اصلا هیچکدوم از اعضای خانواده ما چنین مشکلی رو نداشته تا حالا

    • ناشناس
      1401-05-19

      داداش زیاد خودتو ناراحت نکن منم اینه خودتم استرس بدترش میکنه استرس نکش امتحان کردم. هیچینیس استرس نکشی خوب میشه الانم میخوام یه شامپیی بخرم قطعی به من گفت که کمک میکنه به بازگشت مو. زیاد ناراحت نباش اگع گرفتم محصولو بهت میگم چیه تو هم بخر بزن

  • عثمان
    1400-10-24

    سلام دارم گر میشم ?????

    • ناشناس
      1400-12-29

      خخخخخخخخ

    • Pani
      1401-01-12

      ببخشید دوست من از حموم اومده بعد یهو دیده بیشتر موهاس رو زمین ریخته و ترسیده و دختر هم هست

  • جلال
    1400-07-18

    سلام.خسته نباشید.
    من ۲۲ سالمه.نزدیک سه ماه پیش بود که احساس کردم موهام کم پشت شده.و یک ماهه که متوجه ریزش مو شدم.پیش پزشک رفتم و بعد از آزمایش مشخص شد فقط کمبود ویتامین D دارم.که ۱۲.۵ بود.البته یکمم قند خونم گفت بالاست که ۱۱۰ هست.بخاطر کرونا و کاری که دارم از خونه خیلی دیر به دیر میرم بیرون.دکتر برام قرص زینک پلاس و کلسی بن(کلسیم د) و آمپول که روش نوشته b1,b6,b12 که هر هفته یکی باید بزنم (۴ تاست)،تجویز کرد.نه تو خونواده و نه تو فامیل ریزش مو ارثی و اون قند خونم که گفتم،دیابتی نداریم.
    من سوالم اینه که این موهایی که ریخته شده دوباره برمیگرده؟بعد مصرف قرص و.. چه مدت زمان میبره تا این اتفاق بیفته؟
    موها مثله قبل پرپشت میشه؟مزوتراپی مو انجام بدم یا وایسم یه مدت قرص و.. رو مصرف کنم اگه نتیجه نداشت اقدام به مزوتراپی مو بکنم؟اگه بعد مصرف قرص و.. نتیجه ای نداشت واسه مزوتراپی مو و رشد دوباره مو دیر نیست؟
    خیلی طولانی شد ولی اگه لطف کنید راهنمایی کنید خیلی خیلی ممنون میشم.

    • ناشناس
      1400-12-16

      اگه دوسدارین روند ریزش عادی باشه دکتر نرید، مزوتراپی با هزینه بالا مثله ماینوکسیدیله ریشه مو وابسته میشه. خودش خوب میشه یا بدتر نمیشه. مزو انجام نده پشیمون میشین

    • آذین
      1401-02-22

      سلام خسته نباشید،من ۱۸ سالمه و ریزش مو دارم. الان پیش چه پزشکی باید برم؟پزشک عمومی آزمایش مینویسن؟

  • سینا
    1400-06-23

    ایاکرونا باعث ریزش شدید مو میشود؟ من جدیدا کرونا گرفتم و الان بع شدت دچار ریزش مو شدم

  • الهام
    1400-06-11

    سلام خسته نباشید من اززمانی که دچار افسردگی شدید دچار شدم وسوتغذیه داشتم موهام کم پشت شدن خیلی خیلی پوستم چرب هست یکم موهام چرب میشه کف سرم دیده میشه البته به طور معمول هم دیده میشه ..الان هفده سال این مشکل رو دارم وریزش مو اما الان نزدیک دوماه هست روی پالشتم پراز مو میشود وجلوی موهام سفید شدن ..البته من یک عمل سرپایی داشتم دوتا ضایعه یک زگیل بزرگ برداشتن ویک ضایعه جدید زده بود که برداشتم وبرای ازمایش بردم چهارده تا بخیه زدن ولی هنوز نتونستم بخیه ها روبکشم ….اما دلیل ریزش شدید موهام رو نمیدونم واز جلو موهام سفید شدن من تنبلی تخمدان دارم با داروهای هورمونی تنظیم شد ولی بخاطر مصرف داروهای افسردگی قوی بادوز بالا دوباره چرخه قاعدگی بهم خورد وناگفته نماند من کلا پوستم چربه اما چربی دستام وپاهام کاملا ازبین رفتن خشک خشک شدن ودچار اگزمای شدیدی شدم ومدام دستام وپاهام میخاره پوستش کنده میشه وبعد زخم میشن دکتر پوست گفتن اگزمای شدید وخشکی شدید پوست هست فقط چربی تو صورتم وموهام مونده ..لطفا راهنماییم کنید

    • هورمند
      1400-07-18

      چرا فقط وسط سر ریزش مو پیدا میکنه و اطراف سر موهاش پر پشت هست و نمیریزه ؟

    • عبدالله
      1400-10-22

      سلام ببخشید منم همین مشکل رو دارم چربی پوست سر وبدن شما درمان شدید؟

  • ایمان
    1400-04-30

    سلام. دیشب از خواب بیدار شدم متوجه شدم رختخواب و بالشم پر از مورچه های کوچک قرمز رنگ با سر هایی بزرگ به نسبت جسه شون هست. عجیب بود و بی سابقه. همه رو از بین بردم و لباس عوض کردم و خوابیدم. صبح که بیدار شدم متوجه شدم به اندازه یک مشت پر از مو روی بالشم دسته دسته افتاده! وحشت کردم. دست به سرم کشیدم دیدم اندازه یک کف دست انگار با ماشین اصلاح مو رو صاف زده باشن! پوست سرم پیدا بود! وقتی شانه به سرم کشیدم آروم آروم موهای ریخته شده بیشتر و بیشتر شدند!!!
    تعدادی از مورچه‌های شب قبل رو بین اونها دیدم و دقت که کردم تعدادی مو بین دهان اونها بود که ثابت می‌کرد با دندان کوچکشون به راحتی موهامو قیچی کردن!

    امیدوارم به زودي رویش صورت بگیره اما نگرانم. آیا لازمه به متخصص مراجعه کنم؟
    بهداشت مو رو رعایت میکنم همیشه، و رختخوابم هم ماهانه کاملا شسشو و آفتاب پهن میکنم. چه باعث این حمله بوده؟ چه چیزی اونا رو جذب کرده به طرف موهام؟ ممنون میشم جواب بدید

    • فتاح
      1400-06-26

      مطمعنید مورچه بوده!!ممکنه دچار شپش شدید شدید و خودتون نتونستید تشخیص بدید اونا مورچه نبودن

    • ناصر
      1400-10-08

      سلام دوست عزیز متاسفانه من هم چند سال پیش چندین بار صبح ها دیدم که مورچه ها حمله کردن به فرق سرم و سرم که میتکوندم پر سرم مورچه بود و موهام میریخت هنوز دلیلش رو نمیدونم ولی گویا مورچه ها پیازچه مو رو میخورن الان فرق سرم اندازه کف دست کچل شده بهترین کار اینه که جاتون عوض کنید تا بیشتر مورد حمله قرار نگیرید اگه تخت خواب دارید بهتر رو تخت خواب که بلنده و از دیوار فاصله داره بخوابید

    • سحررضایی
      1401-01-15

      سلام من ۳۵ سالمه سه ساله مایتوکسیدیل مصرف می‌کنم کلا ریزش خیلی کم شده بود و موهای خوبی داشتم تا اینکه کرونا گرفتم از روزی که تستم مثبت شد ریزش مو شدید گرفتم جوری که الان بعد حمام به طرز وحشتناکی موهام میریزه خیلی ناراحتم کاملا دارم کچل میشم ?تورو خدا راهنماییم کنید

    • محمد
      1401-06-06

      اتفاقا داره دقیق درست میگه من هم همیشه تا لنگ ظهر خوابم ولی الان ک دارم تایپ میکنم ساعت ۱۰ و دوساعتی میشه بیدار شدم و دلیلش هم این بود که حس کردم کل سر و صورتم رو مورچه زده .وقتی رفتم جلو اینه دیدم یه پونصدتا مورچه زرد رنگ که سر بزرگی هم داشتن دارن میچرخن.به بالش نگاه کردم دیدم پر شده از موهای قیچی شده …هیچی دیگه اعصابم داغون .از امشب هرچند هم هوا گرمه ولی مجبورم با کلاه بخوابم…ریدم تو این شانس

    • مرجان
      1401-08-01

      مورچه کجا بوده اونا شپشه??زود تر درمان کن باید کچل کنی

  • امیرصالح پوریان
    1399-11-26

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما ، من پسری ۱۶ ساله هستم ، و مو های پری دارم ، تقریبا ۳ یا ۴ ماه میشه که وقتی بعد از ۵ یا ۶ روز میرم حمام هنگام شامپو کردن متوجه ریزش مو میشم و در راه آب حمام حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ تار مو جمع میشه . از حجم موهام کم نشده و ریزش منطقه ای هم ندارم روی بالش و در حالت عادی هم ریزش ندارم فقط هنگام حمام هست . اگه میشه راهنمایی کنید

    • یوسف
      1400-09-07

      منم مشکلم مثل همینه

    • محمد مهدی
      1400-10-11

      منم همین مشکل رو دارم اگه میشه راهنمایی کنید تا بتونیم حلش کنیم

    • Hadi
      1400-11-13

      من وقتی میرم حموم شامپو میزنم حدود ۱۲ تار مو هست میریزه مال من میریزن موهام؟

  • مهنا
    1399-11-26

    سلام من ۲۲سالمه ادم عصبی هستم و مدام استرس دارم و خیلی بدغذام الانم چند سال ریزش مو دارم اما الان خیلی شدید شده میتونم بگم ۵۰٪موهام ریخته البته قبلا زیاد از نرم کنندع استفاده میکردم و نرم کننده رو به پوست سرم میزدم علتش چی هست سابقه کم خونی هم دارم و مواد غذایی گوشت و حبوبات نمیخورم اصلا علتش چیه

    • ناشناس
      1400-11-23

      همه اینایی که خودت گفتی دلایلشن:)

    • ناشناس
      1401-01-07

      عصبی نباش خانم و استرس نداشته باش

    • علی
      1401-02-15

      همه اینایی که میگین باعق ریزش مو میشه !! استرس..کافی نبودن پروتیین دریافتی.فقر اهن بدن

    • حسام
      1401-06-31

      حتما آزمایش فریتین بده✔️
      احتمالا بخاطر فقر آهن هست
      آزمایش تیروئید هم ب علت عصبی بودنت بده .

  • امیر احمدی فرد
    1399-11-25

    سلام وقتتون بخیر مقاله ی بسیار جامعی بود ممنون
    پسر 23 ساله هستم که حدودا 10 ماهه که عادت زندگیم بعلت شغلم تغییر کرده و فعالیت بدنی خیلی کمتری نسبت به قبل دارم حدود 7 ماهه که ریزش موی نسبتا زیادی رو دارم و باید اضافه کنم تار موهام مستحکم و خوب به نظر میان ولی احساس میکنم از ریشه بسیار ضعیف شدن،میدونم تشخیص از روی یک پیام دشوار و تقریبا غیر ممکن ولی باید اضافه کنم به هیچ عنوان ریزش موهام ارثی نیست،گاهی اوقات تو قسمت ریشه موهام احساس درد میکنم وقتی حالت موهام رو تغییر میدم و متاسفانه تهران نیستم که به کلینیکتون مراجعه کنم اگر راهنمایی وجود داره بهم بگید مچکرم

  • siavash
    1399-11-10

    سلام ۲۹ سالمه چند ماه از لحاظ روحی بهم ریختم و استرس دارم موهام اصلا تو حموم و شانه کردن نمیریزه ولی پشت سرم تراکمش کم شده و ۲ جا حالت فرق سر خیلی تراکمش کم شده ماینوکسیدیل زدم بدتر کرکی کرد موهامو ،انواع ویتامین های مو‌رو هم میخورم با فینستراید خواستم بدونم امکان اینکه موها رشد کنه باز هست؟ ممنون میشم جواب بدید

    • سحر
      1401-09-04

      سلام خسته نباشیت من ی دختر بل هزارتا چالش بودم خیلی سختی ها کشیدم ازدواج دوم ک کردم ی روز صبح بیدار شدم دیدم اندازه ی نقطه موهام ریخته بعد زیاد زیاد زیاد تر شد خیلی دکترها رفتم بهترین دکترها کاری برام نکردن سیر ی مدت زدم دراومد کلا ولی ریزش مو شدید دارم میگن بیماری خود ایمنی داری بعضی جاهای موهام حالت خطی میریزه ریزش خیلیییییی شدید کسی میتونه کمکم کنه

  • هوشنگ
    1399-11-02

    عرض سلام وخسته نباشید
    من ۳۰سالمه از چند سال پیش موهای جلوی سرم از دو طرف ریزش داشت حالا وسط سرم زیاد خارش داره وریزش زیادی داره طوری که پوست سر کاملا مشخصه.آزمایش هم دادم کم خونی دارم وفقر آهن.بعضی مواقع استرس هم دارم .در ضمن از بستگان درجه ۲هم دو نفر سرشون تاس هست.با تشکر

  • Zahra
    1399-10-23

    سلام من دخترم و ۱۹ سالمه حدود ۲ سالی هست موهام به شدت میریزه قبلا هم میریخت ولی نه به این شدت و فکر میکردم بخاطر استرس و درس و این چیزاس بعد از این ۲ سال موهام هر روز داره بدتر از دیروز میریزه هر راه درمانی هم که وجود داره امتحان کردم از قرص، شامپو،اسپری،داوهای گیاهی ،همه و همه رو امتحان کردم هیچ تاثیری نداشته نهایتا ۲ تا ۳ روز ریزشش کم میشدن و دوباره بدتر میریختن انواع ازمایشای هورمونی و خون رو هم دادم هیچ ویتامینیم کم نبود و هیچ مشکلی هم نداشتم ،دارم دیوونه میشم دیگه ،بعضی وقتا فکر میکنم سرطانی چیزی دارم که قابل تشخیص نیست از طرفی موهام بلنده و اصلا دلم نمیخواد کوتاهشون کنم ??نمیدونم چیکار کنم

    • ناشناس
      1401-02-28

      عزیزم‌منم مشکل شمارودارم اگر دکتر خوب پیداکرذی منوهم درجریان بزار

    • الی
      1401-07-27

      منم دقیقا مث شمام تمام ازمایشام سالمه ولی ریزش شدید دارم

    • سحر
      1401-09-22

      منم همین مشکلو داشتم کلی دکتر عوض کردم تا متوجه شدم ریزش موهای من ارثیه.باید تا اخر عمرم دارو بخورم و تحت نظر پزشک باشم.اگه درمانو ول کنم باز میریزه

  • محسن
    1399-10-23

    سلام
    من پسری ۲۰ ساله هستم
    از دوسال پیش دچار ریزش ناگهانی مو شدم و الان تقریباً کف سرم دیده میشه
    یه مدت تقریباً طولانی از کپسول های آنتی بیوتیک استفاده میکردم
    یه مقاله نوشته بود که استفاده زیاد از این نوع دارو ها می‌تونه آنزیم های روده رو با مشکل عدم جذب مواجه کنه ، چند تا مشکل دیگه که می‌تونه باعث مشکل سو جذب بشه که مقاله های دیگه نوشتن ، یعنی نفخ شکم و قارغور شکم و مدفوع بدبو و مدفوع که چربی داشته باشه ، و همینطور گوارش نشدن صحیح بنظر میاد در من باشه ، اما به هیچ عنوان دچار کاهش وزن نشدم ، بنظر شما می‌تونه علت ریزش مو در من به علت هایی غیر از ارثی باشه ، ریزش مو در خانواده ما وجود داره اما تاسی کامل نه و همینطور این اتفاق بعد افزایش سن در برخی از اقوام من پیش اومده
    اما من تنها کسی هستم که در سنین نوجوانی ۱۷ سالگی به بعد ریزش شدید رو تجربه کردم
    ، متخصص پوست و مو رفتم ،اونم شامپو نوشت و چند تا قرص اما هیچ کدوم جواب ندادن و همچنان ریزش شدید دارم ، بیوتین و مولتی‌ویتامین کپسولشونو استفاده کردم اما هیچ نتیجه ای نداشت.
    بنظر شما مشکل من می‌تونه مربوط به بیماری های گوارشی باشه ؟ یا مشکل دیگه ای دارم
    ممنون

  • امیر
    1399-10-21

    سلام
    من دو ماه پیش کرونا گرفتم. تب، سردرد شدید، دو ماه بعدش نصف موهام ریختن
    ولی همه موهای سرم بطور یه دست ریختن
    خواستم بدونم موهام برمیگرده؟
    ممنونم ازتون

    • محمد
      1400-01-14

      منم کرونا گرفتم خیلی از موهام ریخت حدود یکسال پیش الان همشون برگشتن

  • مهدي رمضاني
    1399-10-19

    سلام من ۲سالی میشه که ریزش مو دارم ولی خوشبختانه
    از حجم موهام کم نشده ولی !۳ماهی میشه که از جلوی موهام ریزش شدید دارم البته من ۴ماه میشه قرص ضد افسردگی کلومیپرامین میخورم میخواستم بدونم این ریزش مو از جلوی سرم که ناگهانی هست برای چیه؟؟

  • Abol
    1399-10-18

    سلام من پسری 16ساله هستم و همیشه ریزش موهای خودمو زیاد میبینم . هنگام شانه کردن و حمام و. . . ولی در دوستان هم سنم ریزش مو وجود ندارد میخاستم بدونم طبیعییه یانه یا امکان طاسی وجود دارد

    • Abol
      1399-10-18

      خدایی چرا جوابمو نمیدین ?

      • پ
        1399-12-03

        سلام دختری ۲۲ ساله هستم.از ۱۷ سالگی ریزش مو پیدا کردم قبلا موهای بشدت زخیم و پر پشتی داشتم از سوم دبیرستان ک ریزش مو پیدا کردم به دکتر مراجعه کردم و دکتر با توجه به مادرم ک کم مویی ژنتیکی دارن گفت ک منم موهام ارثیه و باید ماینوکسیدیل استفاده کنم بعد از اون ۱۹ سالگی ب دکتر دیگه ای مراجه کردم ک گفتن بخاطر استرس و الگوی ریزش موهام اصلا شبیه ارثی نیست و پشت سرمم ریخته که این نشونه ریزش ارثی نیست تا الان دارویی استفاده نکردم اما الان خط فرقم باز شده و پوست سرم قابل رویته دو ماهی میشه ماینوکسیدیل استفاده می منم و حس می کنم موهام کمتر شده من خارج از کشورم و‌شرایط رفتن دکتر ندارم اگر میشه راهنمایی کنید من زندگیم مختل شده

    • پارسا
      1399-10-19

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است برای بررسی علت و میزان ریزش مو و ایجاد آرامش روحی در خودتون از این بابت به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • حسین
      1399-12-01

      وقتی موهات خیسه شونه نزن
      سالی ۲-۳ مرتبه حجامت کن
      از شامپوی گیاهی ازگانیک استفاده کن
      حجامت سر خیلی عالیه برای قطع ریزش مخصوصا تو نوجوانی
      هفته ای یک مرتبه با حنا و سدر و گل ختمی سرتو بشو
      موقع دستشویی رفتن سرتو بپوشون

    • ممد
      1402-02-27

      داش منم همسن خودتم و همینطوری ام
      نمیدونم چرا الله وکیلی:/

  • عباسی
    1399-10-17

    خسته نباشین بیماری قارچی سر باعث ریزش داعم مو میشه؟! و نشونه ای داره ک اون پیاز مو از بین رفته متوحه بشیم یا اگه بیماری قارچی فقط باعث ریزشو نازکی میشه امکان رویش مجدد در چ مدتی هست ممنون میشم راهنمایی کنین

  • Abol
    1399-10-17

    سلام من تو یه دعوا یکی موهامو خیلی کشید و در همون لحظه که دست بردم سرم حدود 30 تا از موهام ریخت و قبلشم ریزش مو داشتم میخاستم بدونم ایا ریزش موهام شدید تر میشه یا موهای ریخته شده بر میگرده

  • ابول
    1399-10-17

    سلام من تو یه دعوا یکی موهامو خیلی کشید و در همون لحظه که دست بردم سرم حدود 30 تا از موهام ریخت و قبلشم ریزش مو داشتم میخاستم بدونم ایا ریزش موهام شدید تر میشه یا موهای ریخته شده بر میگرده

    • sahar
      1400-09-03

      سلام من ریزش مو‌داشتم کم ی شامپو خریدم برای درمان موخوره ک اسمش لوراله ماسک‌مو‌و نرم کننده هم خریدم دو بار استفاده کردم بار اول خارش سر داشتم الان ب شدت زیاد موهام میریزه بالای گوشم خالیه خالب شده چیکار باید بکنم؟؟؟?

    • ناشناس
      1401-02-23

      داش ابول بیخیال برمیگرده . ۳۰ تا که چیزی نیست

  • یک
    1399-10-10

    من تا دو_سه ماه پیش ریزش مو داشتم ولی موهام یکم پرپشت بود. الان به نظرم خیلی ریزش داره موهام خیییلی کم پشت شده این باعث کچلی میشه؟ چ کنیم لطفا راهنمایی کنید?

  • امیرنجفی
    1399-10-06

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سرما خوردگی و تب و خوردن داروهای اون باعث ریزش مو میشع یا ن .چون وقتی دست میکنم تو موهام تعداد زیادی کنده میشع

  • shatgun
    1399-09-28

    سلام،خسته نباشید،بنده بیماری درماتیت سبوره دارم،هی شدیدتر میشه،دکتر هم چندباری رفتم دارو و شامپو و پماد تجویز کردن،استفاده میکنم بد نیست اما باز بعد یه مدت شدید میشه،من موهام به قدری پر پشت بود که دو هفته یبار ارایشگاه حجم موهام کم میکرد،الان انقدر ریزش موم زیاد شده که موهام اگه کنار ندم معلوم میشه کف سرم،چیکار کنم؟خیلی شدید شده،البته تو دوران کرونا تغذیم هم افتضاح شده،استرس هم یه مدت زیاد داشتم ولی الان نه،سنم هم ۲۸ سالمه

  • مهدی
    1399-09-26

    سلام وقت بخیر پسر 18 ساله هستم موهام ریزش نداشته چند وقتی هست که موهامو گذاشتم بلند شده و ریزش شرو شده یعنی با دست کشیدن توی موهام چند تار به دستم می‌چسبه و حتی موقع حمام مقداری قابل توجهی مو مشاهده میکنم. میخاسم ببینم علت این ریزش چی هست.
    سابقه ریزش در خانواده نیست. هیچ دارو یا عوامل شیمایی هم مصرف نکردم.

  • ندا
    1399-09-26

    سلام،من 27سالمه حدود10سال هست که ریزش مو دارم بطوری که اطرافیان متوجه کچلی شدید من میشن.واینکه هر روز بدتر میشه.دکتر هو که میرم بدون اینکه ازمایشی ویزی برام بنویسه شامپو و محلول تجویز میکنه.و من هو استفاده نکردم.خیلی خسته شدم.نمیدونم چکار کنم.ازیه طرف هم هزینه درمان خیلی برام زیاده.

  • ارین
    1399-09-16

    سلام‌ من ۱۷سالمه تا ۲سال پیش هیچ مشکی موهام نداشت الان پیشانیم سمت چپ‌ داره میره عقب یعنی کچل داره میشه ممنون میشم‌ راهنمایم کنید

  • محمد مهدی اکبری
    1399-09-10

    سلام
    پسری 24ساله هستم که چهارساله ریزش موی تدریجی دارم که تقربیا 5ماه هست که ریزش زیادی دارم دایی های بنده کچل هستن و یکسال پیش هم به مدت یکسال از راکوتان بخاطر جوش صورت استفاده کردم الان یه مقدار جلوی سرم موهاش ریخته واحساس کم حجمی موهایم میکنم و موهام خیلی چربه هست . چندین بار به پزشک مراجعه کردم اما نتیجه ای نگرفتم بیماری خاصی هم ندارم به توصیه دوستام یو نی زینک دارم استفاده میکنم به نظر شما علت ریزش موهایم چیه به راکوتان ربطی داره ؟؟وباید چیکار کنم

    • ناشناس
      1401-01-07

      سلام خسته نباشید ببخشید من چند روز پیش یک دفه یک کم مو ازم ریزش کرده نمی‌دونم چرا راهنمای میکند ممنون

    • ناشناس
      1401-07-21

      سلام یکی از عوارض رآکتان ریزش مو هست

  • محمد مهدی اکبری
    1399-09-10

    سلام پسری 24ساله هستم که چند سالی هست موهایم ریزش داره الان حدودا سه ماه هست که ریزش

    • ناشناس
      1401-02-14

      سلام
      من تازگیا وقتی مو هامو شونه میکنم خیلیییی می‌ریزه
      ولی ۱هفته هستش که خیلی می‌ریزه موهام
      یه نظرتون دلیلش چیه؟

  • Hamid
    1399-09-07

    سلام من ۶ ماه بعد عمل بینی ریزش شدید مو سر گرفتم وقتی انگشتمو محکم میکشم کف سرم دونه های ریز سفیدی روی انگشتای سرم چسبیده انواع شامپو زد شروع داروهای ضد قارچ استفاده کردم هیچ کمکی نکرده حدود ۴ ساله این مشکل و دارم کلیم‌دکتر رفتم ولی جوابی نگرفتم

    • ناشناس
      1401-02-15

      شما عمل جراحی کردیم و مسلما ریزش مو بعد از عمل جراحی طبیعیه و خود به خود شرایط بهتر میشه

  • علیرضا
    1399-09-06

    سلام من پارسال ریزشم زیاد بود و موهام خیلی کم پشت شده بود که بدون هیچ درمانی حدود سه چهار ماه دوباره پر شد مثل اول ولی الان دوباره حس میکنم کم پشت شدن امشب حدود ده دقیقه موهای قسمتای مختلف سرمو کشیم و 60 تار مو جدا شد هر بار که دست میکشیدم دو سه تار مو در میومد این طبیعیه؟ پدرم طاس هست و خیلی نگرانم

    • پارسا
      1399-09-06

      با سلام و وقت بخیر

      با توجه به سابقه ریزش مو در خانواده شما ممکن است دچار ریزش موی ارثی شده باشید. بهتر است جهت شروع درمان و جلوگیری از ریزش موی شدیدتر به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • حسین
    1399-09-03

    سلام وقت تون بخیر من پسرم ۲۴ ساله ی دو ماهی هست کادر درمان شدم و از موقعی ک اومدم بیمارستان هر بار ک موهامو دست میکشم ۱۵ تایی تار مو میریزه و در طول روز این کارو چن بار انجام میدم بازم میریزه شامپومم زیاد عوض کردم ولی تاثیری نداره همچنان میریزه
    وتارهای ک میریزه انگار از ریشس میخواستم ببینم دلیل ریزش ناگهانی چیه؟
    آیا موقتیه یا دائم؟
    موهامم نازکه
    ایا متوقف میشه؟
    با تشکر

  • راضیه
    1399-08-21

    با سلام من 27سالمه و بچگی ریزش سکه ایی داشتم ولی الان سه چهار سال هست ک مجددا دچار ریزش سکه ایی هستم بیش از ده بار ب متخصص هم مراجعه کردم انواع آمپول و قرص و شامپو هم مصرف کردم الان علاوه بر ریزش سکه ایی ریزش فوق شدید دچارم جوری ک تا دستم رو بین موهام میبرم بیست سی تایی در میاد واقعا دیگ خسته شدم ازین وضع ممنون میشم راهنمایی کنین متاسفانه شهرستان هم هستم امکان مراجعه حضوری هم ندارم.

    • پارسا
      1399-08-23

      با سلام و وقت بخیر

      متاسفانه بدون دانش کافی از وضعیت روحی و جسمی شما و نوع داروها و تجویزهای گذشته نمی توان نظر داد.

  • ستاره
    1399-08-16

    سلام خسته نباشید، من خانمی سی ودو ساله هستم که حدود یه پنج سالی هست که ریزش فوق العاده زیادی دارم به طوری که هر شانه ایی در طول روز بزنم شانه ام پر میشه موهام بسیار ریشه سستی داره ،بگم که موهام بهطور مادر زادی نازک هست و قبل ریزش موهام متوسط بود در سن نوزده سالگی فهیدم پی سی او دارم پلی کیست که حدود هفت و هشت سال با انواع داروها درمان شد و حدود سه ساله تازه مشکلم برطرف شده ، بعد اون رفتم سراغ موهام که انواع داروهای محلولی و خوراکی و تزریقی که دکترها دادن مصرف کردم، که تو این داروها امپول بیوتین رو حدودهشت ماه مصرف ریزش موی منو طبیعی کرد اما به محض قطع امپول باز ریزش مو هام نه به شدت قبل اما باز برگشت ، موهام هم چربه هم سست و با اینکه موهام تیره هست ریشه موهام سفیده ، چیزی ام که توجه منو خیلی جلب کرده اینه که چند هفته مونده به پریودم ریزش موهام فوق العاده شدید میشه ، ازمایش دادم همه چیزم اوکی هست. و بیماری ندارم ، تو رشد مو هام مشکلی ندارم و خوبه تغذیه هم خوبه دکترهای که رفتم بهم نگفتن کچلم گفتن موهات نازکه یعنی ریشه نازکی داره که فک میکنی موهات کم شدن ، از اون طرفم سمت خانواده پدری سابقه ریزش مو در حد کچلی از سمت خانمها دارم و اقایون سمت مادرمم اقایون ایا لازم هست به پزشکا بگم ازمایشهای دقیق تری بدن چون من هرجا میرم میگن خوراکی درمانته ولی بازم من مشکل ریزش موهام به طور قطعی حل نشده اکثرند موقتی اند ممکنه مشکلم ژنتیکی باشه ؟و با افزایش سن شدیدتر بشه ریزشم ؟?

    • پارسا
      1399-08-16

      عرض ادب و احترام

      در این مورد خاص حتما باید بصورت حضوری توسط پزشک متخصص معاینه شوید. در صورتی که امکان حضور در کلینیک پارسا را دارید با شماره ۲۲۱۲۲۸۲۲-۰۲۱ در تماس باشید و وقت مشاوره تخصصی رزرو فرمایید.

    • شیما
      1399-09-22

      سلام وقتتون بخیر خانوم منم دقیقا مثل شما هستم خیلیییی نگران این موضوعم که موهامو از دست بدم دکتر خیلی خوب سراغ ندارید الان؟؟

  • Hadiye
    1399-08-09

    سلام من 20 سالمه دو سه هفته یی میشه به طور شدیدی موهایی سرم میریزه نمیدونم چرا یک بارگی شروع به ریختن کرد دست به سرم مزنم یک مشت مو میاد به دستم خیلی ناراحتم چیکار باید بکنم ? البته دخترم.

    • پارسا
      1399-08-23

      با سلام و وقت بخیر

      مراجعه به پزشک متخصص و بررسی دقیق علت ریزش مو و شروع درمان.

  • ز
    1399-07-26

    سلام من ۱۹ سالمه سالهاست ریزش مو دارم دو بار دکتر رفتم برام آزمایش نوشت گفت کمبود روی دارم قرص یونی زینک تجویز کرد و تونیک مو و شامپو. ریزشش خیلی کم شد جوری که احساس نمی شد ولی چند وقت علائم پرکاری تیروئید دارم باز خیلی ریزش داره آزمایش دادم هنوز نبردم دکتر به نظرتون مشکل تیروئید؟ دیگه نمیدونم چیکار کنم برای موهام خیلی خیلی نازک یه مدت که خوب میشه دوباره همش میریزه?????

  • محمد
    1399-07-25

    خسته نباشین 31سال سن دارم 10 ماهه کاشت انجام دادم مدتیه ریزش مو با اندازه های مختلف دارم و بعضی ها سر سفید و بیشتر دوسر مشکی و ازمایش هم دادم مشکل تیرویید و خون ندارم و تا الان هم از زینک و هرویت و فیناسراید استفاده میکنم میشه لطف کنین راهنمایی کنین ک این ریزش ها عادیه یا باید کاری انجام بدم ممنون میشم

    • پارسا
      1399-08-24

      عرض ادب و احترام

      مورد شما عادی نیست و توصیه ما مراجعه فوری به پزشک متخصص می باشد.

  • Roua
    1399-07-12

    سلام من تقریبا میشه گف یک ماهه موهام هر موقع شونه میزنم میریزه بنظرتون چکار کنم به دارو شیمیایی قرص اینا اصن اعتماد ندارم.یه راه کار سنتی و گیاهی میخوام

    • پارسا
      1399-07-12

      با سلام و وقت بخیر

      پس به عطاری یا پزشک طب سنتی مراجعه فرمایید. از کلینیک تخصصی پوست و مو که نمیشه داروی گیاهی گرفت.

  • Sama
    1399-07-06

    سلام وقتتون بخیر
    من تقریبا یک ماهی میشه که ریزش مو دارم . و به تازگی کراتینه کردم ، و الان ریزشش بیشتر مشخص شده وقتی دست میکشم تو موهام کلی تار مو رو دستم میمونه ، میتونه علت ریزش یکی از این موارد باشه ؟؟
    _تغییر شانه مو ( الان از شانه دندانه فلزی استفاده میکنم)
    _حدودا ۲ ماه میشه که عقد کردم ( ممکنه دلیل هورمونی داشته باشه ؟؟ )
    _یک روز در میون هم موهامو میشورم

    میشه لطفا راهنماییم کنید ؟
    ممنون?

    • پارسا
      1399-08-23

      با سلام و وقت بخیر

      هیچ کدام از مواردی که بیان کردین علت ریزش مو نیست. بهتر است با پزشک متخصص در تماس باشید.

    • مهرداد
      1399-11-06

      با سلام. من ۱۷ سالمه تقربیا از سن ۱۴ سالگی جلوی سرم بخاطر قارچ مث سکه خالی میشه رفتم دکتر دارو داد و بعد مدتی رفتم گفت قارچ از بین رفته بعد دارو واسه ریزش مو داد اما موهام اصن فرقی نکرد.و دفعه بعد پیش سهیلا اشراقی رفتم گفت باید سن بلوغ کامل شه بعد بهت دارو بدم و گفت هورمون هات بهت خورده .الان دارو هایی بهت میدم که ریزش موت قط بشه اما اونم هیچ تاثیری نداشت
      من نتونستم صبر کنم
      زینک میخوردم تاثیری نداشت
      رفتم پیش دارو گیاهی دارو داد پودری واسه رفع قارچ اونو زدم خارش سرم کلا بر طرف شد اما بازم ریزش داشتم و الان کلا جلو سرم خیلی کم پشت است
      رفتم پیش دارو گیاهی

  • مهدی
    1399-07-04

    سلام. من موهام شوره شدید داره و از چند وقت پیش خارش سر و بهمراه اون ربزش مو هم پیدا کردم. الان موهای بالای سرم کم پشت یا در بعضی جاهاش خالی شده. میخاستم راهنماییم کنید ایا این مدل ریزش مو دلیلش همین شوره و خارش هست یا مثلا ارثیه؟؟؟؟ ممنون

    • پارسا
      1399-08-23

      با سلام و وقت بخیر

      خارش سر و شوره دلیل ریزش مو نیست. بهتر است برای درمان علت خارش و شوره و تشخیص دقیق دلیل ریزش موی خود به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • ملیکا
    1399-07-03

    توروخدا جوواب بدید ددو

    • پارسا
      1399-07-05

      چیو ؟

    • ملیکا
      1399-07-20

      سلام من ۱۶سالمه.یه ساله ریزش مو دارم قبلنم داشتم ولی کم بود حالا خیلی زیاد شده این اواخر که افتضاح شده .واحساس میکنم وفتی میمالم سرمو بیشتر میشه وتوی حموم که غوغا میکنه ماشا… یهجوری میریزه انگار حالش از من بهم میخوره ?کلا دایم الریزشه بعد موهام خیلی کم شده کف سرم’دیه معلومه خیلی موهام پرپشت بود فک کنم چشمم کردن .?نمیدونم چرا اعصابم ریخت بهم از همه نفرت پیدا کرده بودم یه حالت افسردگی نه اینکه نخندما نه عادی بودم هیچکی باور نمیکرد من افسردگی داشته باشم اینقدر که اوکی بودم ولی خیلی به خودکشی فکر میکردم چند بارم’این کارو میخواستم بکنم بعد اینکه دکتر اعصاب رفتم دارو دادگفتم شایدریزش موم کم شه با داروهای اعصاب ولی نشد بعد از اون دکتر گیاهی رفتم اصلا تاثیری نداشت و متخصص مو رفتم اون که دیه اصلا تاثیر نداشتازمایش دادم هیچیم بد نبود نه کم خونی نه هیچی … واینکه یه دکتر دیه رفتم گفت واسه اعصابته الان من موندم ریزشم واسه چیه واینکه اصلاموهای خوشگلم برمیگرده ؟

  • ملیکا
    1399-06-28

    سلام من ۱۶سالمه.یه ساله ریزش مو دارم قبلنم داشتم ولی کم بود حالا خیلی زیاد شده این اواخر که افتضاح شده .واحساس میکنم وفتی میمالم سرمو بیشتر میشه وتوی حموم که غوغا میکنه ماشا… یهجوری میریزه انگار حالش از من بهم میخوره ?کلا دایم الریزشه بعد موهام خیلی کم شده کف سرم’دیه معلومه خیلی موهام پرپشت بود فک کنم چشمم کردن .?نمیدونم چرا اعصابم ریخت بهم از همه نفرت پیدا کرده بودم یه حالت افسردگی نه اینکه نخندما نه عادی بودم هیچکی باور نمیکرد من افسردگی داشته باشم اینقدر که اوکی بودم ولی خیلی به خودکشی فکر میکردم چند بارم’این کارو میخواستم بکنم بعد اینکه دکتر اعصاب رفتم دارو دادگفتم شایدریزش موم کم شه با داروهای اعصاب ولی نشد بعد از اون دکتر گیاهی رفتم اصلا تاثیری نداشت و متخصص مو رفتم اون که دیه اصلا تاثیر نداشتازمایش دادم هیچیم بد نبود نه کم خونی نه هیچی … واینکه یه دکتر دیه رفتم گفت واسه اعصابته الان من موندم ریزشم واسه چیه واینکه اصلاموهای خوشگلم برمیگرده ؟

    • سیما
      1399-07-06

      اول حتما یه سونو گرافی برو به احتمال زیاد کیست تخمدان داری، استرس نداشته باش، غذاهای با طبع گرم بخور، دوماه عرق بومادران بخور،ورزش کن خصوصا یوگا و ویتامین دی مصرف کن ، مراقب باش وگرنه کلا موهات میریزه

    • ملیکا
      1399-07-20

      اینووووو ???باو من اخر خودکشی میکنم ?

    • ملیکا
      1399-07-20

      اینو جواب بدید ??

    • بنی
      1399-11-06

      وای منم یک ماهه موهام همه ریخت تا کمرم پرپر بود انگار چشم خوردم دقیقا منم دیوونه شدم به خودکشی فک میکنم …موهامو میخوام

    • محمد طاها
      1401-09-07

      سلام لطفاً جواب بدید من یک ماهی هست که وقتی دست روی سرم می کنم ۱۰ ۱۵ تا تار مو روی دست میبینم احساس می کنم که ساقه ی موهام می سوزه کمک کنید نمی خواهم کچل بشم ‌

  • رامین
    1399-06-26

    سلام . من ۳۰سالمه از دو سال پیش احساس کردم موهام کم پشت شده پدرم موهای پر پشت و جوگندمی داره دکتر رفتم شامپو قرص زینک دادم یکم بهتر شدم و از فکرش اومدم بیرون تا اینکه فروردین۹۹ریزش موی سکه ای گرفتم و وقتی پیگیر شدم فهمیدم عموی منم ده سال پیش داشته دوتا اندازه یه پولکی کف سرم ریخته پشت سرمم چندتا اندازه یه لوبیا یکم در اومده از وسطش ولی دوریش و وسعتش بیشتر میشه بعد ۶ماه الان دست میکشم تو موها هر سری دو سه تا مو لای انگشتام میبینو فکرمو درگیر کرده خیلی موهای خوش فرمو خوبی داشتم الانم دارم من یک سالی هست هر روز بعد ناهار قرص زینک میخورم ایا اشتباه میکنم میخوام بزارمش کنار میترسم قطع یهوی دارو بدتر کنه موهامو کمکم کنید با پاسخ مناسبتون ممنون ?

  • امیرمحمد
    1399-06-20

    سلام و خسته نباشین
    توماه هفتم کاشتم هستم ب روش fitو30سال سن دارم تا ماه 5رشد موها عالی و پرپشت ولی یکدفه ریزش شدید در حدی ک الان بدتر از قبل کا‌شتم شده و موها نازک و ریزش ازمایش هم دادم و هیچ بیماری و تیرویید و کمبود اهن هم نداشتم و از اول کاشت تا الان هرویت و زینک مصرف میکنم تنها استرس موجودم هم استرس از ریزش یکدفه ای موهامه میخاستم ی راهنمایی بکنین ک چ علت هایی دیگه میتونه باعث ریزش شده باشه و این ریزش ها موقتی هست یا مشکل ساز ممنون میشم اگر منو راهنمایی کنین

  • مهران
    1399-06-19

    با سلام
    ۲۸ سالمه
    و ریزش موی خیلی طبیعی داشتم
    تا همین دوماه پیش ک یه آزمون مهم داشتم نشستم درس خوندن روزی ۱۵ ساعت
    بعد از اون ریزش شدیدی پیدا کردم
    ارثی هم نداریم اصلا
    خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید

  • ریحانه
    1399-06-16

    ببخشید من بابت موهای زایدی که روی صورت داشتم به تشخیص دکتر شروع کردم به مصرف قرص اسپیرونولاکتون.
    ولی بعد چند هفته حس کردم ریزش مو گرفتم و مصرف رو قطع کردم. یک سال گذشته و من همچنان حس میکنم ریزش مو دارم اما چندماهه دوباره مصرف اسپیرونولاکتون رو شروع کردم.
    تاثیری تو کم یا زیاد شدن ریزش مو نداشت ولی همچنان یه ساله که ریزش موهام از حالت طبیعی بیشتره. ممکنه بخاطر این دارو ریزش پیدا کرده باشم؟
    چون همون موقع ازمایش کامل هم دادم و بخاطر کم خونی دکتر قرص اهن و ویتامین ب تجویز کرد.
    بخاطر کم خونیه ریزش موها؟

  • پوریا
    1399-06-14

    سلام.خسته نباشید.من اصلا ریزش مو نداشتم.ولی الان پنج ماهه حس میکنم وسط سرم داره خلوت میشه.ولی نه روی بالشت موهام میریزه.نه حین شونه کردن.بنظرتون علتش چی میتونه باشه.البته دقیقا یک هفته قبل عید یه اتفاق بد احساسی تو زندگیم افتاد.ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سپند
    1399-06-13

    باعرض سلام و خسته نباشین
    6 ماهی هست کاشت ب روش fit انجام دادم و الان ربزش زیادی دارم باذاینکه تمام دستورات و داروهای تجوبز شده رو مصرف میکنم
    میخاستم بدونم بداز عمل انجام مزوتراپی باعث نریختن موها میشه و چ زمانی بد کاشت لارمه یا اصلا لازم نیست؟؟
    و این ریزشهایی ک بد کاشت مو و بد چند ماه ایجاد میشه برگشت پذیرند یا کلا ار ریشه هستند و کاری نمیشه کرد؟!
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    • پارسا
      1399-06-14

      عرض ادب و احترام

      سن شما چقدر است و اینکه آیا ریزش موی شما متوقف شده بود که اقدام به کاشت مو کردید ؟

    • سپند
      1399-06-16

      30 سال ریزش نداشتم کمی جلوی سرم خالی شده بود ک اقدام ب کاشت کردم اما الان ریزش خیلی شدیدی دارم و سرم خیلی سبک و کم مو حتی نسبت ب قبل کاشتم شده

  • Mo
    1399-06-12

    سلام من 16 سالمه و دخترم
    راستش من ریزش مو از ریشه دارم اما خوب زیاد نیست مثلا تقریبا 6 یا 7 تا در روز
    می خواستم بدونم ریزش مویی که از ریشه دارم باعث خالی شدن سر میشه؟ و مشکلی داره؟

    • پارسا
      1399-06-12

      با سلام و وقت بخیر

      پزشک به شما گفته که ریزش موی شما از ریشه است ؟

    • Mo
      1399-06-13

      نه خیر. اما من وقتی موهام رو شانه میکنم موهام از ریشه هستند و مقدار خیلی کمی موهام ریزش داره
      می خواستم بدونم مشکلی داره ؟یعنی کم شدن موهام به این چیز ربطی داره؟

      • پارسا
        1399-06-14

        ببینید دوست عزیز اینکه مو از ریشه ریزش داشته باشه یا خیر در اینکه موی شما کم پشت شود فرقی ندارد هر مدل ریزش مویی که برگشت پذیر نباشد موجب کم پشتی دائم می شود.
        بهتر است به جای گشتن در فضای مجازی و خواندن این سایت و اون سایت به پزشک متخصص مجرب در زمینه ریزش مو مراجعه کرده و نسبت به درمان آن اقدام کنید.

  • محمد
    1399-06-10

    باعرض سلام و خسته نباشید
    بنده تقریبا ۲۰سالی هست که درگیر بیماری پسوریازیس هستم البته الان ۳۷سال دارم و تقریبا از همون ۲۰سال پیش ریزش مو رو داشتم اما چون موهای پرپشتی داشتم و رشد موهام خوب بود هیچ نشونهدای از ریزش رو تویه سرم احساس نمیکردم تا اینکه الان تقریبا ۵سالی میشه که حجم موهای سرم (قسمت فرق سرم )کم پشت شده و تقریبا کف سرم مشخص میشه البته التهاب و قرمزی کف سرم تویه مشخص شدن کف سرم خیلی تاثیر داره ،البته خارش سرم باعث میشه که من بیشتر مواقع سرم رو بخارونم و همین دلیل میشه برای ریزش موهام .

  • سینا
    1399-06-09

    سلام من ۳۵ سالمه ، از خواب بیدار شدم دیدم مورچه رو بالشتم زیاد هست و مو هم زیاد از سرم کنده شده ، حتی تو بعضی نقاط انگار با شانه به یک اندازه چیدیمشون ، بنظرتون یه نوع بیماری هست ، یا ممکن هست دوباره همینجور بشم ، یا اصلا بخاطر مورچه ها نبوده ، و عاملش چیزی دیگه باشه ، لطفا راهنمایی کنید چکار کنم ، خیلی میترسم چون یه پسر ۴ ساله هم دارم

  • هستی
    1399-06-08

    با سلام و خسته نباشید
    من ۲۲ سالمه و سه چهار سالی هست که متوجه ریزش موی یکدستم‌ شدم
    به دکتر زنان مراجعه کردم و با یه دوره درمانی مشکل کیست تخمدانم برطرف شد
    کلی ازمایش دادم و هیچ بیماری خاصیم نداشتم
    مرتب ویتامین اهن و بیوتین مصرف میکنم اما هیچی جلوی ریزشمو نگرفته.

  • آقائی
    1399-06-07

    سلام عزیزان بنده مدتی است که از قرص مکمل ها ویتامین ها برای کنترل ریزش مو کمک گرفتم ، ریزش مو متعادل شده فقط باید تا کی مصرف کنم آیا با قطع این مکمل ها ریزش مو آغاز میشه به نظرتون؟؟

  • سپهر
    1399-06-07

    سلام چند وقت پیش در آرایشگاه بودم که هنگام کوتاه کردن موها قسمتی از قیچی آرایشگر گیر کرد به موهام و باعث کشیده شدن شدن شد و چند تار موهام از ریشه کنده شده آیا مجدد اون موهای کنده شده رشد میکنند؟؟

    • پارسا
      1399-09-20

      با سلام و وقت بخیر

      به نظرتون درختی رو که از ریشه در آوردیم باز رشد میکنه ؟

    • dr.s
      1399-10-26

      اره درمیاد. مو با درخت خیلی فرق داره همه با وجود استفاده از وکس و موم که موها رو از ریشه میکنن ولی بازم درمیاد

    • Mehri
      1399-11-09

      ابرو رو هم از ریشه با موچین تمیز میکنیم ولی باز در میاد فولیکول مو سر جاش.

  • سلیمان زاده
    1399-06-07

    درود خسته نباسید من ۲۹ سال دارم حجم موها نسبتا خوب است و فقط کمی شقیقه ها عقب رفته ،میخواستم بدونم از کجا میشه فهمید که ریزش مو ارثی است یا خیر در حال حاضر در روز حدود سی تار مو ریزش دارم، در اطراف من پدرم فقط طاسی الگو مردانه دارند البته باتوجه به عکس های موجود هم سن من بودند به اندازه من مو نداشتند عموهایم همگی حجم موهاشون خوب است و سمت مادری هم اصلا ریزش مو ندارند ، آیا امکان داره ریزش من همانند پدرم بشه ؟؟((باتوجه به اینکه تو سن من که بودند اندازه من مو نداشتند))

  • Mansour
    1399-06-06

    سلام وقت بخیر من ۲۳سالمه من تاچندماه پیش ریزش موی طبیعی داشتم اما بعد اینکه به یک آرایشگاه رفتم ریزش موهام وشوره سر وخارش زیادشده طوری که باهربار دست برسرکشیدن ۱۱تا۲۰یاشایدم بیشترمیریزد وهمچنین موقع استحمام وسربرروی بالش هم میریزد الگوی طاسی وراثتی هم ندارم به نظر شما از چیست؟؟؟؟؟

    • پارسا
      1399-06-06

      با سلام و وقت بخیر

      صرف محیط و آرایشگاه دلیل ریزش مو نیست. ممکن است بیماری خاصی در بدن شما ظهور کرده باشد . حتما با پزشک مشورت کنید.

  • علیرضا
    1399-05-25

    سلام اسم من هست علیرضا و وقتی میرم حموم حدود بین 50الی 60 تا مو میریزه و بعد از حموم هم اصلا نمیریزه و بعضی از موهام قسمت ریشه یه ذره بالاتر سفیده میخواستم بدونمطبیعیه یا نه لطا جواب بدبید

  • Alireza
    1399-05-23

    ⁹سلام من علیرضا هستم موقعی که میرم حموم به تعداد ۴۰ ال ۵۰ تا تار مو میریزه و وقتی تو اینه زیر نور خورشید نگاه میکنم کمی از زیر موهام معلوم میشه ایا طبیعی لطفا جواب بدی

  • Fati
    1399-05-22

    سلام .وقت بخیر .من ۱۹ سالمه و شیش ماهی می شه ک دچار ریزش موی شدیدی شدم دو بار هم ب دکتر مراجعه کردم ازمایش هم دادم ن از تیروعیده ن کم خونی .یه عالمه هم قرص و امپول و شامپو اینا هم برام تجویز کرد ولی بعد از استفاده هیچ اثری نداشت .بار اخر گفت از استرس شدید .با کاهش استرس و مصرف دارو هم باز ریزش موهام شدید هس ب حدی ک کف سرم دیده می شه .نمیدونم چیکار کنم افسردگی گرفتم هر درمانی هم استفاده کردم ولی بازم موهوم می ریزه

    • پارسا
      1399-06-05

      با سلام و وقت بخیر

      مدل ریزش موی شما به نظر هورمونی و ارثی است. تنها درمان و راه کنترل آن کاشت مو در سن بالای ۲۷ سال و قبل از آن ماینوکسیدیل در صورت نداشتن عوارض به این دارو می باشد.

    • علی
      1399-09-06

      شما شپش دارید احتمالا. به پزشک مراجعه نمایید. بنده پزشک هستم

    • نیلوفر
      1401-08-02

      دقیقا مثل منی شما

  • ناصر
    1399-05-19

    سلام. من ۲۳ سالمه از شقیقه‌ سرم‌ موهام‌ کمی عقب‌ رفته‌ و سئوالم‌ اینه‌ برای‌ اینکه‌ بدونم‌ ریزش‌ مو هرمونی‌ نیست‌باید چه‌ آزمایشی‌ بدم؟ باتشکر از سایت‌ خوبتون.

  • ندا
    1399-05-16

    سلام. من 26 سالمه. همیشه ریزش مو داشتم اما الان متوجه میشم که موهام خیلی کم پشت تر شده و کف سرم داره پیدا میشه. آزمایش خون هم دادم کمی کمبود زینک داشتم که مصرف میکنم. از یک تونیک مو هم استفاده میکنم اما فایده ای نداشته تا حالا. میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم

  • رامین رضاییان
    1399-05-15

    سلام و خسته نباشید من تو سن تفریبا ۱۶ سال بودم ۳ ماه تابستات رو واسه اولین بار رفتم زیر افتاب ژلو سشوارم هروز میزدم واسه اولین بار …بعد از اینکه مدرسه ها شروع شد یه هفته بعدش رفتم ارایشگاه تا موهامو کوتاه کنم اومدم خونه رفتم تو حموم اومدم که دوش بگیرم یه عالمه مو اومد تو دستم که تو اینه نگاه کردم دیدم اوه اوه پوست کلم معلومه وقتی سرمو شستم مو هام رو کف حموم معلوم میشد اومدم بیرون سرمو که خشک کردم دستمو ژلی کردم کشیدم باز یه عالمه مو اومد رو دستم خلاصه فرداش که رفتم مدرسه همه گفتن که موهات ریخته داری کچل میشی…دیگه گذشت الان ۱۸ سالمه موهام همون مدلی ولی بهتر تغییری نکرده نازک کم پشت …بعضی وقتا شامپویی که میزنم با موهام میسازه یکم سر حال تر نشون میده موهامو …
    تصمیم گرفتم موهامو ماشین کنم همین ۲ ماه پیش کوتاه کوتاه کردم کلا کچل کردم ریزش داشت موهام ولی تغییر نمیکرد خلاصه موهامو که زدم با روغن کرچک هرچند وقت چرب میکردم با شامپو سی گیاه میشورم سبوس برنجم مصرف میکردم الان دوماه بیشر میگذره موهام دیگه یه لاخم نمیریزه تو رشد موهامم تقریبا سریعه الان بلند شده تو دوماه …میخواستم بدونم افتاب باعث ریزش موهام شده و اینکه قابل درمان هست حالا نمیخوام مثل اولا خیلی پرپشت بشه ولی همینقدرم از کچلی بهتره واینکه این روغنای گیاهی واقعا تاثیر داره؟؟؟
    تشکر ویژه میکنم بخاطر سایت خوبتون

    • پارسا
      1399-05-16

      با سلام و وقت بخیر

      تاثیر گیاهان دارویی را نه میتوان تایید کرد و نه تکذیب. اما قطعا مصرف درست و بجای هر دارو تاثیر گذار است. نور خورشید موجب ریزش موی شما نمی شود.

  • Sana
    1399-05-08

    سلام ببخشید چرا جواب منو ندادین پس:(

    • پارسا
      1399-05-08

      با سلام و وقت بخیر

      برخی سوالات به دلیل تخصصی بودن بعد از ارسال برای پزشک متخصص پاسخ داده می شوند. به همین دلیل مدتی طول می کشد تا پاسخ در وب سایت درج شود.

  • محدثه
    1399-05-07

    سلام. من ۲۴سالمه و ۸سال پیش ی رژیم غذایی نادرست گرفتم و وزن کم کردم اما ازون ب بعد ریزش مو گرفتم روزی ۱۰۰ و خورده ای تار میریزه تو این مدت از مکمل ها و قرص های مولتی ویتامین هرچند وقت یبار استفاده کردم اما ب موهام دست میزنم میریزه حس میکنم جلو و کف سرم خالی شده دیگه نمیدونم چیکار کنم هرچیزی برای مو مفید باشه میخورم تا حدودی هم استرسی هستم
    توی حموم موهام خیلی میریزه
    قبلا موهای خیلی خیلی پرپشتی داشتم و الان از اینده میترسم ک دیگه برام مویی نمونه و متنفرم از کچل شدن
    روزی نیس ک ب این موضوع فکرنکنم خواهشا کمکم کنید ممنون از شما
    ایا ریزشش طبیعی هست یا نه؟

  • تینا
    1399-05-05

    خسته نباشید ریزش موی ارثی دارم و ۳۵سالمه دو سال تحت درمان بودم اسپیرو و ماینوکسیدیل و یه تونیک دیگه رو به صورت یک شب در میان استفاده میکردم و مزو و میکرونیدیلینگ رو همزمان تو این دو سال به صورت هر سال سه جلسه انجام دادم و راضی بودم تحت کنترل بود تا اینکه دوز اسپیرو رو نصف کردم و موهام به شدت ریزش پیدا کرد و خالی شد تو یکماه ممکنه در ادامه درمان اوضاعم بهتر شه؟

  • Sana
    1399-05-05

    سلام باتشکر
    من۲۱سالمه و دانشجو هستم و من خیلی موهای پرپشتی داشتم حدود۱،۲سالی میشه ک ریزش موی شدیدی دارم و تایم دبیرستان ی رژیم خیلی سنگین گرفتم طوری ک درعرض چن ماه کلی وزن کم کردم و بعد ک دچار ریزش موی شدیدی شدم فک میکردم بابت رژیمه و بعد هم احتمال دادم بابت استرس کنکور و… باشع و ب پزشک مراجعه کردم و برام آمپول نوشته بودن و شامپو آلپسینc1(البته پزشک متخصص نبودن)و بازدن آمپول ها و مصرف قرص ها خیلی ریزشم خوب شده بود اما چن وقتیه بازم کلی ریزش دارم و از ناحیه پیشونی کاملا دارم کچل میشم و کف سرم داره مشخص میشه و کف سرمم چرب میشه و هرباری ک دست کنم تو موهام میریزه و خارش سرم دارم(و گاهی شوره) و تو ناحیه صورت و گردنمم تعدادی موهای کلفت رشد میکنه و رشد موهای بدنمم خیلی زیاد و کلفت شده،میخواستم ببینم موهای ریخته شدم درست میشه،ممنون میشم راهنماییم کنید

    • پارسا
      1399-05-08

      با سلام و وقت بخیر

      پیدا کردن دلیل ریزش مو با حدس و گمان نیست. پزشک باید موارد را بررسی کرده و با انجام آزمایش و شواهد موجود تصمیم صحیح بگیرد. برطرف کردن ریزش مو با شامپو ؟ از درمان های عجیب و غریب است. بهتر است با پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید تا راهکار صحیح برای درمان ریزش موی شما را ارائه کند.

  • F
    1399-05-04

    سلام خسته نباشید من اول موهام خیلی خوب بود بهت وصاف ولی الان چند ماهی هست که تارموهام خیلی نازک شده همشم ازریشه کنده میشه و دستم نمیتونم بکشم سرم درد میکنه صبحا که ازخواب پامیشم یه عالمه مو روبالشتم میبینم ریخته قبلا ریزش مو نداشتم الان کوتاه هم کردم موهامو بازم خوب نشده بنظرتون چیکارکنم؟ممنون

  • Mahmod
    1399-05-01

    سلام خسته نباشد
    من ۲۰ سال دارم و ۲ سال پیش بخاطر فوت پدرم ریزش موی شدیدی در تمام سرم پیدا شد که توی ۲ هفته کف سرم معلوم میشد
    و جوری شده بود که خانوادم از کم پشتی موهام اگاه شده بودن. الان بعد ۲ سال که حال روحیم خوب شده اینو مطمئنم که از استرس و افسردگی بوده این کم حجمی موهام قابل برگشت هست اخه تقریبا نصف موهام ریخته و فکر نمیکنم بازم مثل اولش بشه. اگه قابل برگشت هست زمان معمولی رشد مو های ریخته شده چقدر طول میکشه؟ الان ریزش مو ندارم ولی با این موی کم حجم چیکار باید بکنم.

    • پارسا
      1399-05-01

      با سلام و وقت بخیر

      بهتر است ابتدا با مشورت پزشک متخصص علت دقیق ریزش مو را پیدا کنید و در صورتی که امکان بازگشت از طریق مزوتراپی مو یا راهکارهای دیگر بود نسبت به درمان اقدام نمایید.

    • مسعود
      1399-05-06

      سلام دوستان ببخشید من موهام شوره داره خیلی وقته چندین سال میشه. من تقریبا یکسالی میشه از شامپوی ضد شوره استفاده میکنم الان مدتی است که موهام خیلی میریزه به نظرتون مربوط به استفاده از این شامپوها است؟
      ۲۴ سالمم است ممنون میشم جواب بدین.

  • مصطفی
    1399-05-01

    سلام بنده ۱۸ ساله. هستم و پسرم ، سوال داشتم وقتی که حموم میرم در عینه استفاده از شامپو حدود ۲۰ تار یا بیشتر از سرم کنده میشه و خیلی منو ازار میده ، بعد وسط سرم کمی کم پشت شده و وقتی دست میکشم کمی درد و سوزش هم دارم ، ریشه موهام هم خیلی ضعیف شده ، میخواستم بدونم این علائم طبیعیه یا بیماریه؟ ممنون

  • مردان
    1399-05-01

    سلام من خیلی وقت است که موهای چرب دارم و تقریبا بعد از بلوغ شوره سر و خارش بهش اضافه شد که با طب سنتی برطرفش کردم. ولی الان چند وقتی است که جلوی سرم به نظرم خالی‌تر از گذشته میاد و اغلب تار مویی که میبینم از سرم جدا شده به پیاز مو وصل است. این طبیعی است که مو از ریشه در بیاد؟ به چربی مو مربوط است؟ چطور میتونم تخصص یک دکتر مو و را برای مشاوره و درمان بفهمم؟

  • ساحل
    1399-04-30

    سلام خسته نباشید.من 34 سالمه ازمایس خون دادم ویتامین دی من 16بود و سونو تخدان هم دادم کیست ریز داشتم.دکتر قرص داد واسه کیستم و گفت هر هفته یه قرص در 50000 بخورم. من همیشه ریزش مو داشتم اما از ابان پارسال موهایی که میریزه درنمیاد نمیدونم چرا.موهام از پیاز از سرم کنده میشه.از ابان پارسالم درنمیاد.لطفا کمکم کنید. نمیدونم علتش چیه.هورمونای مردانم یه مقدار بالا بود که قرص داد.

  • غریبه
    1399-04-30

    سلام من وقتی قرص زینک مصرف میکنم ریزش موهام بیشتر میشه دلیلش چیه …..در ضمن دلیل ریزش موهای صورت وابرو مژه چی میتونه باشه

    • پارسا
      1399-10-11

      با سلام و وقت بخیر

      مصرف بدون تجویز پزشک و بدون تشخیص درست قرص زینک مانع ریزش مو نمی شود. مصرف خودسرانه قرص زینک حتی ممکن است برای شما ضرر داشته باشد.

  • Parsa
    1399-04-30

    سلام
    ببخشید من ۱۷ سالمه و پسرم من الان چند وقته وقتی میام دست توی سرم میندازم حدود ۷ تا ۸ تار مو از سرم جدا میشه ولی فک میکنم ریزش وقتی برام اتفاق میفته که موهامو یکم بلند میشه مثلا تا اندازه تا زیر چشمام آیا این عمل طبیعیه که هر روز چندتا از تار موهام این جوری میشن یا ربطی به بلند کردنه مو داره و باید کوتاه کنم ؟؟؟

    • پارسا
      1399-04-30

      با سلام و وقت بخیر

      جای نگرانی نیست. این مقدار ریزش مو طبیعی است. بلندی موها تاثیری در ریزش مو ندارد اما باید بهداشت موهای بلند بیشتر رعایت گردد تا از بیماری های احتمالی پوست سر جلوگیری کنید.

    • Mohammad Hossein
      1399-05-11

      حاجی آیدی تلگرامتو میدی؟ منم 17 سالمه و وضعیتم دقیقا مثل تو هست

  • محمو
    1399-04-29

    سلام من بعد از بلوغ چهار سال پشت سر هم صورتم چوش های کیستی میزد و چند بار دکتر رفتم و دکتر دارو هایی داد که صورتم بهتر شود و صورتم خیلی بهتر از قبل شد اما در حدود ۱/۵سال بعد از اون داروها ریزش مو شروع شد و الان خیلی راحت موهای از جا در میاید به حدی که دست روی سرم می کشم مو کنده میشود
    مشکل من چیست لطفا کمکم کنید شما چه پیشنهادی میکنید

    • پارسا
      1399-04-29

      با سلام و وقت بخیر

      مشکل شما ربطی به داروهایی که ۱۸ ماه قبل مصرف شده ندارد. جهت تشخیص صحیح حتما به پزشک متخصص مراجعه شود.

  • غریبه
    1399-04-28

    با سلام خسته نباشید من وقتی قرص زینک پلاس مصرف میکنم بعد از چن روز موهام شروع به ریزش میکنه وقتی قطعش میکنم ریزشش کمتر میشه چن روزیه قرص یونی زینک مصرف میکنم بازهم موهام شروع به ریزش شدید کرده ….سوال من اینکه چرا قرص زینک رو بعضی ها اثر منفی میزاره … با تشکر

  • امیر
    1399-04-27

    سلام
    من چهار ماه پیش علائمی شبیه کرونا داشتم
    تب شدید، بدن درد شدید
    یک ماه بعدش نصف موهام ریختن
    ولی بخش خاصی از موهام نیست
    ینی همه موهای سرم بطور یه دست ریختن
    سه ماهم هست با تجویز پزشک دارو مصرف میکنم
    ولی تاثیری نداشته، خواستم بدونم موهام برمیگرده؟
    ممنونم ازتون

    • پارسا
      1399-04-27

      با سلام و وقت بخیر

      اگر بر اثر بیماری ریزش مو داشته اید قابل بازگشت است و در صورت تشخیص و صلاحدید پزشک میتونین با مزوتراپی مو نسبت به تقویت موها و تسریع در روند بازگشت موها اقدام کنید.

  • لیلا
    1399-04-26

    سلام من 16 سالمه حدود یک سال و نیمه که اسیر این ریزش مو شدم
    البته تا 2 ماه پیش اونقدر شدید نبود تقریبا روزای عادی 80 تا و وقتاییم ک حموم میرفتم به 200 تا هم میرسید
    ولی تو این دو ماه با اینکه موهامو که تا کمرم بود کوتاه کردم و الان تا زیر چونم میرسه ریزش موهام قشنگ دوبرابر شده بعضی وقتا حتی به 400 تام میرسه
    واقعا دیگه افسرده شدم و وسواس شدید پیدا کردم به طوری ک هرروز موهام میشمرم و جرات ندارم پامو تو حموم بذارم به زور هفته ای یبار حموم میرم
    خودم فک میکنم کیست تخمدان داشته باشم چون رویش موی کلفت بعضی جاهای بدنم دارم ک واقعا وحشتناکه ولی به خاطر کرونا و یه سری مسایل دیگه تا حالا دکتر نرفتم
    بخدا میترسم کچل بشم تو این سن .کاملا مشخصه ک موهام کم پشت شده اصن نمیتونم ببافمش انقد ک کم دیده میشه پوست سرمم کم کم داره مشخص میشه
    دیگه دارم به این فکر میوفتم ک خودکشی کنم چون اصن نمیتونم کچل شدنو تحمل کنم تروخدا کمکم کنین

    • پارسا
      1399-04-26

      با سلام و وقت بخیر

      با فکر کردن و حدس و گمان و خوددرمانی ریزش موی شما کنترل نمی شود. بهتر است با مراجعه به متخصص مجرب علت ریزش موی خود را فهمیده و سپس برای کنترل و درمان ریزش مو اقدام کنید.

  • علی
    1399-04-21

    سلام من ۱۰ ماه پیش شیمی درمانی کردم و حدود ۶ماه پیشم گردنم و سینم را پرتو کردم و الان موهای بدنم اومده و ن مثل اول ولی موی سرم مثل اول هنوز نشده کم پشتن ب طوری ک‌ اگه ب موهای سرم دقت کنم پوست سرم معلومه خواستم بدونم ممکنه اثرات دارو هنوز باشه و چ زمانی ب حالت قبل برمیگرده
    اگه میشه تو ایمیل شخصی جواب بدین.

  • پریا
    1399-04-20

    سلام من حدود چندماهی تو استرس خیلی خیلی شدیدی بودم و هنوز همچنان هستم ولی نه بشدت قبل حدود دوماه‌که ریزش موی شدید گرفتم دکتر رفتم ازمایش دادم یکم اهن بدنم کم بود ک فیفول میخورم و بقیه موارد اوکی بودن قبلا موهای خیلی عالی ضخیم و خیلی پری داشتم و تو ارث هم نداریم البته از هیرتونیک تی۲ سریتا استفاده میکنم ولی تو این ۲۰ روز نتیجه ای نداشته.بنظر شما چکار کنم؟امید داشته باشم به باشم به برگشتن موهام؟

  • zahra
    1399-04-15

    سلام من ۲۲سالمه و از فروردین ماه دچار ریزش مو شدم …تو اردیبهشت ارمایش دادم ک متوجه شدم تیروییدم که باید بین ۳تا ۵.۲باشه ۵.۸ شده و اهنمم ۲۶هست …بعلاوه B۱۲همم پایین بود…به تجویز دکتر یک ماه فرودین خوردم و دکتر برام ۵۰تا لووکسین ۱۰۰تجویز کرد ک به پیشنهاد یه دکتر دیگه نخوردم و قرار شد تو تیر اول دوباره ازمایش بدم …ولی ریزش موهام همچنان برقراره…میتونه برای تیرویید باشه ؟شروع کنم به خوردن یا دوباره ازمایش بدم؟

    • پارسا
      1399-10-11

      با سلام و وقت بخیر

      قطعا آزمایش دوباره بهتر است.

  • رامین
    1399-04-13

    با سلام
    می خواستم بپرسم بنده 28 سال سن دارم ریزش موهام به صورت دوره ای یعنی یه مدت میریزه ویه مدت نه وزمانی که موهای سرم میریزه موهای بدنم هم میریزه می خواستم ببینم علت چیه
    با سپاس

    • پارسا
      1399-10-11

      با سلام و وقت بخیر

      بدون معاینه دقیق نمی توان نظری را در مورد ریزش موی شما ارایه کرد. بهتر است بصورت حضوری به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

  • Narges
    1399-04-11

    سلام خسته نباشید من خانمی هستم ۳۶ ساله مدتی هست موهام بشدت میریخت حدود دوماه.تار مو هخام خیلی نازک وشکننده شده.روزانه کلی مو میریخت ا زسرم.احساس کردم قسمتهای جلوی سرم خالیشده.کم پشت شده.من ب ددکتر متخصص مراجعه کردم داروی فینوپروست ۵.اسپیرونولاکتون ۱۰۰ میلی گرم ویک محلول ماینوکسیدل ترکیبی وش اتمپوکتوکونازول ۲ درصد تجویز کردن.ضمناا تو ازمایشهامم مپشکلی نداشتم.ن تیرویید ون کمبود ویتامین…حالا میخواستم بدونم ایا جاهای ریخته شده ممکنه دربیاد. ودکتر ب من گفت الگوی ریزش یی مردانه دارم.نگرانم که اگر ماینو کسیدل روقطع کنم کل موهام نریزه.واینکه ایا مزوتراپی روی موی من جواب میده….ممنون از راهنماییتون

    • پارسا
      1399-10-11

      با سلام و وقت بخیر

      قطع ماینوکسیدیل ریزش موی شما را شدیدتر خواهد کرد. بهتر است برای کاشت مو اقدام کنید. بعد از کاشت مو می توانید با استفاده از مزوتراپی مو اقدام به تقویت موهای خود کنید.

  • ziba
    1399-04-06

    سلام وقتتون بخیر من ۲۶سالمه تا دو سال پیش موهای خیلی خوب و پرپشتی داشتم اما بخاطر یه مشکلی که برام پیش امد خیلی فکرو خیال اذیتم میکردم ریزش مو شدید گرفتم موهام میشکنه و بی حال شده و دوسال از ریزش مو عذاب میکشم دکتر رفتم و کلی بهم داروی هورمون و مولتی ویتامین داد ولی هیچ فایده ای نداشت الان هم نمیدونم چیکار کنم موهام خیلی کم پشت شده از یه طرف هم نمیدونم این ریزش مو میتونه ارثی باشه یا نه چون دوتا خواهرام البته از اول موهای کم پشتی داشتن و ریزش مو هم دارن اما من ۲ساله اینطوری شدم

  • مهتاب مهتاب
    1399-04-01

    سلام من 26 سالمه و حدودا از 2 ماه پیش موهای سرم روزانه حدود 100 تا در هر بار شانه کردن میریزه و گاها به 200 عدد هم. میرسه موهای من خیلی بلنده تا زیر کمرم قبلا موهام خیلی پرپشت بود ولی الان کم. پشت شده قبلا در هر بار شانه کردن حدود 20 تا 30 تار مو میریخت، علتش چی میتونه باشه؟ ضمنا به طور کامل مکمل استفاده میکنم و تغذیه ام. کافیه فقط چندماهیه کمبود خواب دارم و شبا خییلی دیر میخوابم.

  • علی
    1399-03-29

    سلام من 18 سالمه… چن مدت پیش پشت سرم باد کرده بود بطوری ک لازم ب لمس نبود ک بفهمی باد مرده یا نه موقع خابیدن هم اذیت می‌کرد ینی درد خفیف داشت الان دو سه روزه باد خابید ولی اون قسمت از سرم ک باد کرده بود مدهاش ریخته یعنی کامل سفید شده اندازه نوک انشگت علتش چی میتونه باشه؟؟؟ بعدشم من فکر میکنم جوش زیر پوستی بوده چون کلا صورتم و پشت سرم نزدیک ب گردنمم جوش میزنه

  • سعید
    1399-03-27

    سلام. من اسفند ماه کرونا گرفتم نزدیک سه هفته است که به صورت ناگهانی ریزش موی شدیدی پیدا کردم آیا امکان داره از عوارض کرونا باشه ؟

  • reza.,,
    1399-03-25

    سلام خسته نباشی.من ۲۳سالمه یه مدتی به دلیل عفونت بدن موهای سرم به شدت ریزش گرفت.وپس تمام کردن دوره قرصا ریزش موهام متوقف شد.وحالا آزمایش دادم کم خونی گرفتتم وپلاکت خونم پایین اومده به نظرشماعلت ریزش موهام ازپایین اومدپلاکتم نیست دوباره موهام رویش پیدامیکنن،ممنون میشم اگه بگی چه قرصای برام خوبه،لطفن به سوالم پاسخ دهید

  • جواد
    1399-03-24

    سلام بنده 20 سال سن دارم دیروز صبح که از حموم بیرون اومدم سرم به دیوار خورد البته حدودا نیم ساعت بود که از حموم در اومده بودم سرم نشکست اما می ترسم که ای ضربه که البه شدید هم نبود باعث ریزش مو در ناحیه برخورد بشه لطفا پاسخم رو بدید خیلی نگرانم ممنون

  • یلدا
    1399-03-24

    سلام..مچکر از سایتتون♥ عذر میخوام من براثر مصرف تتراسایکیلن دچار ریزش موی شدیدی شدم..این مشکل چطور حل میشه؟؟؟کچل کردن مشکلمو برطرف میکنه؟؟

    • پارسا
      1399-04-06

      با سلام و وقت بخیر

      توکسیک آلوپسی سه ماه پس از قطع دارو دوباره درست می شود. نیازی به کچل کردن نیست. تتراسایکلین جزو داروهایی نیست که توکسیک الوپسی می دهد.

    • یگانه
      1401-05-06

      سلام من 23سن دارم پذیرش مو دارم باید چکار کنم

  • رضا
    1399-03-22

    سلام خسته نباشی.من ۲۳سالمه یه مدتی به دلیل عفونت بدن موهای سرم به شدت ریزش گرفت.وپس تمام کردن دوره قرصا ریزش موهام متوقف شد.وحالا آزمایش دادم کم خونی گرفتتم وپلاکت خونم پایین اومده به نظرشماعلت ریزش موهام ازپایین اومدپلاکتم نیست دوباره موهام رویش پیدامیکنن،ممنون میشم اگه جواب سوالموبدید.

  • احمد
    1399-03-19

    سلام ممنون بخاطر اطلاعاتتون، من هر چند ماه یک ریزش موی شدید در تمام نواحی بدن دارم حتی ریش و سیبیلم هم کم پشت میشه دو تا سه ماه ادامه داره و دوباره به حالت ریزش کم برمیگرده،رژیم ندارم،از هر غذایی هم به صورت معمول مصرف میکنم،

  • علیرضااا ک
    1399-03-13

    سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون
    من رژیم غذایی نامناسب گرفتم تو ۵ ماه موهام کم پشت و ضعیف شده
    الان تو این ماه رژیم رو درست کردم
    و دارم دارو های چربی سوز میخورم
    موهام از ریشه در میاد یعنی پیازچه مو بهش وصله
    این سوال برام پیش اومده ایا این موهای ریخته از ریشه
    در میاد میشه کمکم کنید استرش شدید گرفتم

    • پارسا
      1399-03-14

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش موی هورمونی نداشته باشید با مزوتراپی مو می توان به رشد مجدد و تقویت موهای شما کمک کرد. جهت دریافت وقت مزوتراپی با شماره های کلینیک در تماس باشید. ۰۲۱۲۲۱۲۲۸۲۲

    • حسن
      1399-04-12

      سلام و عرض ادب
      من ریزش موی ناگهانی پیدا کردم طوری که دستم رو وارد موهام میکنم ۷یا ۸ تار مو توی دستم مشاهده میشه…بیماری خواصی یا ایکه از لحاظ تغزیه مشکلی نداشتم تا ب حال،حتی از کپسول بیوتین هم استفاده میکنم،برای تقویت موها از شامپوهای تقویتی هم استفاده میکنم،فقط چند وقتی بود از یه تقویتی مو به نام بهار استفاده میکردم تموم که کرد ریزشم شروع شد،ولی بعد از اتمام این تقویتی سه هفته بعدش ریزشم شروع شد که فکر نکنم از این مورد باشه

    • ستاره
      1399-05-13

      سلام وقتتون بخیر
      من دختر هستم و ۲۰ سالمه حدود دو هفته است که بعد از اینکه ماسک مو و شامپو رو عوض کردم به شدت ریزش مو پیدا کردم و خیلی از حجم موهام کم شده (البته قبل هم ریزش مو داشتم اما نه به این شدت) می خواستم بدونم اگر حساسیت به ماسک مو یا شامپو دلیل ریزش مو باشه چقدر طول میکشه تا اثرش بره ؟! واینکه من چندماهی هست شام رو حذف کردم ولی در طول روز هیچ مواد غذایی رو حذف نکردم میخواستم بدونم این هم دلیلی برای ریزش مو هست یا نه و اینکه چکار باید بکنم.
      ممنون میشم راهنمایی کنید‌.

  • حسین
    1399-03-11

    با سلام
    من حدودا دو سه ماه یک ریزش شدید مو رو تجربه کردم و همچنین این اوخر خارش در بدن و یا جوش های بزرگ زیر پوستی در صورت که تمام شدنی هم نبودن و به مدت چند هفته هر کدوم در صورتم باقی میموندن و به طوری که وقتی برای حمام میرفتم ریزش موهای زیادی داشتم و موهام هم نازک شده بودن الیته بعد از اینکه شامپو رو عوض کردم شوره های سر برطرف شد اما ریزش مو برطرف نشد الان که دلایل ریزش مو رو میخونم متوجه شدم یک بیماری داشتم حدود چهارماه پیش که تب زیادی داشتم یا اینکه حدود دو ماهی تغذیه درست و حسابی نداشتم و بدنسازی هم میکردم به هر حال ده روزی است که قرص زینک استفاده میکنم و ریزش موهام برطرف شده و همچنین خارش هایی که در بدنم داشتم و یا جوش های زیرپوستی صورتم که شاید حدود دو ماه و خورده ای در بدنم بود هم کامل برطرف شده اما جلوی موهام مقداری کم پشت شده سوالی که دارم این است که آیا موهایی که ریزش پیدا کرده اند قابل برگشت هستند و یا اینکه موهام باز هم پر پشت میشن یا نه.ممنوم

    • محمدیانی
      1399-04-28

      سلام من سرباز مرز بودم یشب ی حشره کوچیک ک شک داشتم عنکبوت یا رتیل رو پام کنار انگشتای پام راه میرفت ک یهو احساس کردم نیشم زد فرمانده ترسید ک شاید رتیل بوده فرستاد بیمارستان اونجام گفتن برو تهران خلاصه اومدم تهران بماند ک بعد از حدود3ماه رفتوامد اخرم ی جواب ندادن ک قانع بشم همه مدل ازمایش دادم اما جواب نگرفتم.بعداز این داستان دستوپام شکمم کمرم یعنی همه جای بدنم بین موهام یهو ی تار ضخیم وبلند درمیاد ک ب چشم محکم دیده میشه اما تا دست بزنم کنده میشه..!! امایسری دیگ ک انقدر نازک مثل هاله دورگوش دیده میشه رشد میکنه ب قدری محکم و دردناک ک حتی پوست قرمز حتی زخم میکنه اما کنده نمیشه…!!!! این اتفاقا همه جای بدنم میفته حتی جایی مثل کف دست ک رشد مو غیرممکن 2،3تا تار درمیاد.
      ی وقتا میبینم موی دستم چندبرابر میشه دوباره1، 2ساعت بعد میبینم کم شده ازنظر حجم و تعدادش میگم. ن کوتاهی بلندیش!!!
      ی مورد دیگم این ک ی زمانهایی حس میکنم یچیزی لای موها تکون میخوره نگاه ک میکنم ب وضوح دیده میشه تو چندثانیه تارموی جدید میزنه بیرون تا 2،3سانت بلند میشه.
      راستی بیشترشون 3تا،3تا کنارهم درمیان قشنگ صاف و منظم.
      بخدا دارم دیونه میشم اگ چیزی هست ک باید جلوشو گرفت خواهش میکنم راهنمایی کنید.

      • پارسا
        1399-04-29

        با سلام و وقت بخیر

        مواردی که ذکر کردید سبقه علمی و استناد علمی ندارد. بیشتر به نظر می آید نوعی توهم خاص در ذهن شما شکل گرفته است که بهتر است با روانشناس مشاوره کنید.

  • افسانه
    1399-03-07

    سلام خیلی ممنون ک اینجا ب سوالات جواب میدین. من 6 ماه هست ب طور ناگهانی موهای سرم شدید شرو کردن ریختن الان نصف شدن موهای پاهامم جفتشون در ناحبه ی ساق پا ب اندازه ی یه وجب دایره ای خالی شده.. الان ب حدی شده ک متوجه شدم گوشه ی ابرومم داره خالی میشه عاصی شدم ب پزشک مراجعه کردم گف ریرش موی هورمونیه ولی ارمایش ندادم.. محلول ماینوکسیدیل استفاده میکنم ریزش موهای سزم کم شده ولی بدنم ن

    • پارسا
      1399-03-09

      با سلام و وقت بخیر

      اگر تشخیص پزشک شما ریزش موی هورمونی هست باید طبق دستورالعمل اقدام کنید. همچنین آزمایشات لازم را حتما باید بدهید و بعد نسبت به مصرف دارو اقدام کنید. استفاده از ماینوکسیدیل بصورت خودسر اصلا راه درستی نیست.

  • نیما
    1399-03-02

    با سلام
    مدت یک سال هست که به خاطر ریزش مو تحت نظر پزشک متخصص هستم. کم پشتی موهای وسط سرم تا ماه پیش با مصرف داروی فینستراید ۵ و ماینوکسیدیل ۵ درصد آلوپکسی به صورت روزانه کاملا برطرفشده بود ولی الان مدت سه هفته هست که به شدت موهام در حال ریزشه و وسط سرم هم مجددا موهاش کم پشت شده. با اینکه همچنان در حال استفاده از داروها هستم دلیل این ریزش شدید رو درک نمیکنم. پزشکم هم به خاطر شرایط فعلی در دسترس نیست

    • پارسا
      1399-03-08

      عرض ادب و احترام

      فیناستراید 5mgبرای ریزش مو اجازه تجویز ندارد و فقطبرای بزرگ شدن پروستات داده می شود.
      این اثر پارادوکس فیناستراید در دو ز بالاست باید 1mgرا مصرف کنید و بعد از حدود سه ماه دوباره خوب می شود.

  • Mohamad
    1399-02-29

    سلام خسته نباشید…مرسی که وقت میزارید….من پسرم و ۱۶ سال سن دارم.‌..فکر نمیکنم ریزش مو ارثی داشته باشم چون دوتا برادر بزرگتر از خودم دارم که موهای کامل دارند و پدرمم به دلایل دیگه ای ریزش مو داشت…من ب طور معمول روزی ۳ تا ۴ تار موم ریزش داشا ..اما هفته پیش از روغن زیتون ب مقدار زیاد استفاده کردم و حدود ۳۰ دیقه ای رو سرم موند و بعد با شامپویی غیر شامپوی خودم سرمو شست و شو دادم‌…امروز که دوباره از روغن زیتون استفاده کردم و سرم رو ماساژ میدادم حدود ۲۵ تار مو ریخت…میخاستم بدونم ممکنه از روغن زیتون باشه؟؟یا تغیر شامپو؟…بعدشم من موهام مدلش جوریه که اطرافش خالیه یعنی این تعداد مو فقط از بالا ریخته ن از اطراف سر‌‌..ممنون میشم اگه جواب بدید.

    • پارسا
      1399-02-29

      با سلام و وقت بخیر

      تعداد تار مویی که دچار ریزش شده کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

  • زهره
    1399-02-26

    با سلام.
    ۳۳ سال سن دارم، سابقه ریزش مو و مشکلات هورمونی نداشتم. اما حدود یکماه هست که دچار ریزش مو نسبتا شدید شدم . خصوصا زمان حمام خیلی شدید هست.
    سیکل عادت ماهانه منظمی دارم و یکسال هست قطع شیردهی کرده ام.
    آیا تغییر فصل یا نگرانی های کرونا میتونه عاملش باشه؟
    رژیم غذایی خاصی کمک میکنه؟

    • پارسا
      1399-02-30

      با سلام و وقت بخیر

      اگر فصلی باشد یا در اثر استرس باشد دوباره خودش درست میشود. تست کم خونی در اثر شیر دهی بدهید.

    • A.....
      1399-03-08

      سلام من ۱۶ سال تمام دارم حدود یه ماهه دچار ریزش مو شدم یعنی هر بار رو موهام دست میکشم ۳تا۵ تار مو بیرون میاد با ریشه های سفید
      اینو میدونم ارثی نیست و تما م موهای بدنم میریزه به نظرتون مشکل از چیه؟

      • پارسا
        1399-03-08

        با سلام و وقت بخیر

        از کشیدن موها اجتناب کنید. ریزش تعداد حتی ۲۰۰ تار مو در روز طبیعی است. مشکل از جایی شروع می شود که مو ریزش کند ولی جای آن موی جدیدی رشد نکند. وسواس فکری خود را کنترل کنید.

  • افسون
    1399-02-23

    سلام من 25سالمه نزدیک یک ماه موهام فجیح میریزه ریشه موهام سفیدو خشک هست قبلا خارش و شوره داشت ک برطرف شد ولی ب اونا راضی بودم زیاد موهام نمیریخت ولی الان ن خارش دارم ن شوره ولی موهام میریزه بدون اینکه بکشم ی دسته مو میاد دستم ترسیدم الان روغن نارگیل استفاده میکنم موهامو تازه اون در اومده ها رو تمیز کرده بودم روغن ک زدم دست کشیدم بازم ی دسته مو ?من چیکا کنم اخه دیگه?رژیم گرفتم ب اون شک دارم و ی سوال بنظرتون کوتاهی مو تاثیری داره البته موهام کوتاهه مثلا پسرانه کنم فرق میکنم الان خیلی ناراحتم این نوهایی ک من میبینم اینجور میریزه فک کنم تا15روز کچل بشم?

  • امیرعلی محمودی
    1399-02-23

    سلام .من برج ۳ پارسال بدنسازی رفتم‌ .ازقرص متان استفاده کردم باگینر.کراتین.آمپول تستسترون .ازبرج ۶ پارسال موهام کم کم ریزش داشت الان ۹ ماه میگذره رفتم پیش متخصص برام قرص زینک پلاس تجویز کرد.الان موهام دارن درمیان یه ماهی هست موهام درمیان دکترم گفت درست میشه موهات.چندجاهم رفتم متخصص گفتن درست میشه .من استرس هم دارم به نظر شما درست میشه یان فقط کمی جلوش کم پشت شده اما جلوی آینه معلومه دراومدن

    • پارسا
      1399-02-24

      با سلام و وقت بخیر

      اگر ریزش به دلایل غیرارثی باشد به قول خودتون درست میشه.

    • مهسا
      1399-04-24

      سلام من ۱۷ سالمه
      من حدودا یک ماه پیش رفتم پیش دکتر برای درمان مو هام هنوزم که دارم از داروهای استفاده میکنم جواب نداده البته یه کپسول داد که برای ضخامت وپر شدن موها بود احساس میکنم اون یکم جواب داده ولی یه محلول داد و یه لوسیون کپیدرما که به قول خودش برای درمان قطعی ریزش مو بود ولی اثر که نداشته بدترم شده حدودا بعد ۱۵ روز مصرفش مو هام خیلی ریزشش شدید تر از قبل شد من چند سالی میشه که درگیر این عارضه هستم .علاوه بر ریزش مو موهام خیلی مو خوره داره طوری که حداکثر یه هفته بعد از کوتاه کردن مو هام شروع به مو خوره زدن میکنه دیگه دارم کلافه میشم نمیدونم باید چیکار کنم??
      سابقه ی ارثی هم نداریم .نمیدونم که بخاطر اختلال هورمونی هست یانه

  • Behrooz
    1399-02-22

    باسلام من ۲۳سالمه وزنمم ۹۲کیلوریزش مو از ۲۰سالگی دارم اول زیاد جدی نبود نوی که میریخت جاش درمیومد ولی الان باسرعت داره میریزه یعنی روزانه۲۰۰الی۳۰۰تا جاشم درنمیاد جلوی سرم ووسطش قرص روی هم خوردم که یه مقدار خیلی کمی جلوشو گرفت ولی فایده نداره باریشه سفید هم میریزه لطفا کمکم کنید ممنون میشم

    • پارسا
      1399-02-22

      سلام و وقت بخیر

      اطلاعات ارسالی شما خیلی تکمیل نیست و نمیشه دلیل اصلی ریزش مو رو تشخیص داد. بهتره به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. احتمال زمینه ارثی ریزش مو هم هست. از خود درمانی پرهیز کنید.

    • ملیکا
      1399-06-28

      یادم رفت بگم بابام سن بیست سالگی کچل شده باباششم همینطور بعد اینکه ابروهامم میریزه مژه هامم میریزه شرمگاه بیچاره امم داره کچل میشه

  • FATEMEH
    1399-02-19

    سلام من ۲۱ سالمه و هفته پیش فهمیدم موهام شپش داره و مجبور شدم از این حشره کش ها استفاده کنم تا از بین برن ولی حالا که از شر شپش خلاص شدم موهام وحشتناک داره میریزه…چیکار کنم من?????

    • پارسا
      1399-02-20

      با سلام و وقت بخیر

      سریعا به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • سس
      1401-01-07

      خخخخخ

  • مهدی
    1399-02-12

    با سلام ببخشید که دوباره مزاحم شدم انگار پایخ نبومد متاسفانه میشه دوباره بفرستین به این یکی ایمیلم با تشکر

    • علی
      1399-06-29

      درد ریشه مو برای خودارضاییه. خودارضایی بعلت دفع مواد زیاد معدنی و تضعیف بدن سبب ایجاد بحران میشه. همینطور سطح تستوسترون خون بالا میره و هورمون جنسی به ریشه موها آسیب میزنه.

  • مهدی
    1399-02-10

    سلام من به ریزش مو شدید دچار شودم که طوری که وقتی دست به سرم می خوام میزنم ۴یا۵تا مو رو دستم میبینم سنم هم تقریبا۱۶هست پنج ماه هم هست که ریزش دارم ولی این ۳هفته آخری خیلی شدید شده استری دارم همیشه ولی نه دراون حدزیاد خود ارضایی هم میکردم ۴نیم سال هست ولی دارم ترک میکنم و رژیم هم گرفته بودم همه چیز مقوی میخوردم تو یه ماه ۸کیلو وزن کم کردم بعضی وقت ها هم وقتی به موهام دست میزنم از ریشه مو ها احساس درد میکنم رفتم دکتر ولی در وضیعت کرونا دکتر پوست مو نبود برای همین نا چار رفتم دکتر داخلی شوره داشتم یه شامپو داد داره کم کم کم میشه مو هام خشک و نازک شودن از همه جای بدنم مآ داره میریزه تو ارث مون هم کچلی دارم آلی بعد بیست سالگی خواهش میکنم کمکم کنید ممنون

  • مهدی
    1399-02-10

    اینو یادم رفت که بگم بعضی وقت ها وقتی به موهام دست میزنم در ناحیه ریشه مو
    ام درد احساس میکنم

  • پیمان
    1399-02-08

    سلام من پانزده سالمه و روزانه حدود ده تا ریزش مو دارم که موهام با ریشه سفید میریزن میخواستم بدونم موی جدیدی رشد میکنه اخه میگن وقتی مو با ریشه سفید میریزه دوباره رشد نمیکنه! ممنون میشیم جواب بدین

    • پارسا
      1399-02-20

      با سلام و وقت بخیر

      ریزش طبیعی موهاست. نگران نباشید.

  • مژگان فارسي
    1399-02-07

    سلام خسته نباشيد
    من از اوايل عيد دچار ريزش شديد مو شدم بطوريكه موهاي سرم و بقيه
    قسمتهاي بدنم كاملا ريختن. به چند تا دكتر مراجعه كردم . درآزمايش خونم كمي كم خوني و كمي پر كاري تيروييد وجود داشت ( البته من حدود ٥ الي ٦ سال ميشد كه كم كاري تيروييد داشتم و دارو مصرف ميكردم) هر كدام از دكتر به من يه چيزي گفتن . يكي گفت براي استرسه يكي گفت واسه كم خوني و … در ضمن من در اوايل بهمن ماه ٩٨ آنفلونزايه شديدي هم گرفتم، مي خواستم نظره شما رو هم بدونم، ممنون ميشم

    • پارسا
      1399-02-12

      با سلام و وقت بخیر

      دو دلیلی که فرمودین جفتش دلیل ریزش موی میتونه باشه. اگر همزمان هم باشن که وضعیت بدتر میشه. بیماری های سخت نیز موجب ریزش موی می شوند. نسبت به درمان بیماری ها اقدام کنید. بدن سالم موی سالم تری دارد.

    • Reza
      1399-04-10

      سلام من ۲۸سالمه مدتیه ریزش مو گرفتمه در روز حدود ۱۵۰الی ۲۰۰تار مو ازم میریزه ،بعد ریزش هم از تمام سرمه حتی پشت سر همینجوری که دست میکشم به سرم چند تار مو میچسبه به دستم ،موهام حجمشون نسبت به قبل خیلی کمتر شده،خواستم ببینم دلیل ریزش مو باتوجه به اینکه از تمام نقاطر سرم هستن چی هست،در ضمن موهام چربن یه روز درمیون اگه حموم نرم اصلا حالت نمیگیرن و کمی خارش هم میگیرن

  • بيتا
    1399-02-06

    با سلام و احترام بنده دختري ٢٢ ساله هستم در روزهاي عادي حدود ٦٠ تار مو از دست ميدم ولي در زمان اسحمام كه اغلب دو روز درميان هست اين ريزش تا ٢٠٠ تا هم ميرسه ميخواستم بدونم دچار ريزش مو شدم.؟ خيلي نگرانم . ممنون ميشم جوابم رو بديد

    • پارسا
      1399-02-13

      با سلام و احترام

      تعداد تار موی اعلامی طبیعی است. اگر دچار کم پشتی مو شدید به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • رحمت اللہ رحیمی
      1401-05-23

      سلام من دچار ریزیش مو شدم

    • ناشناس
      1402-01-31

      سلام دختر من موهاش ریخت به طوری که وسط سرش کاملا خالی شد تمثل مرد ها مو نداشت به دکترای زیادی بردمش ولی فایده نداشت تا اینکه با آب پیاز وروغن سیاه دانه خیلی خوب شد ودر عرض ۵ماه موهاش در اومد بولنت شد ضرر نداره امتحان کنید

  • حجاری
    1399-02-02

    سلام وقت به خیر
    خانمی هستم ۴۰ ساله مدت دوهفته ریزش موپیداکردم درحدی که دست می کشم می ریزه دوسال پیش هم کمبود کلسیم و ویتامین د داشتم ولی کمی درمان شده میخواستم ببینم که علت ریزش مو به این مواردبستگی داره

    • پارسا
      1399-02-06

      با سلام و احترام

      بله کمبود کلسیم هم میتونه دلیل ریزش مو باشه. ولی بهتره با پزشک متخصص مشورت کنید و علت دقیق آن را مشخص کنید.

      • مهدی
        1399-02-09

        سلام من تقربیا ۴ماه دیگه میرم ۱۶سالگی مو هام داره میریزه اونم زیاد از همه جای بدنم و سرم هم ریزش مو داره از همه جاش پیشونیم عقب رفته خیلی نگرانم استرس هم هیشه دارم نه در اون حد زیاد ریزش موم از سرم جوری هست که وقتی دست رو از بین موهام میکشم ۴\۵مو هر بار بکشم میاد مو هام نازک شودن رفتم دکتر دید شوره دارم شامپو داد شروه کم کم داره حل میشه ولی ریزش نه مو هام خشک شودن دو ماه میشه برای ریزش مو هم ویتامین داد این رو بگم که دکتر پوست مو نبود و دکتر داخلی بود چون کرونا هست دکترا پوست مو رفتن تقریبا هم ریزش مو از۵ماهه شروع شده سه ماه اول خیلی کم بود ولی رفته رفته بد تر شد سه ماه پیش هم رژیم گرفتم ولی انواع غذا می خوردم گوشت کاهو و… ولی کم تو یه ماه ۸کیلو کم کردم بنظرتون کدوم عامل ریزش هست و تو ارث هم تاسی داریم از هر دو طرف ولی میگن بعد ۲۰سالی ببخشید این مورد آخری هم هست من خود ارضایی میکنم تقریبا ۴نیم سالی میشه ولی دارم ترک میکنم توروخدا کمکم ممنون لطفا زود جواب بدین تشکر

        • پارسا
          1399-02-10

          با سلام و وقت بخیر

          پاسخ به ایمیل شما ارسال شد.

          • مهدی
            1399-02-13

            به ایمیلم چیزی نیومده میشه این جا بیان کنید ببخشید

          • پارسا
            1399-02-14

            سلام مجدد

            سوالتون رو به ایمیل کلینیک ارسال کنید.

  • المیرا
    1399-02-01

    سلام ۲۷سالمه شیش ماهه که زایمان کردم دوماهه ریزش مو دارم موهام دسته دسته میریزه ب خاطر کرونا وبچه ام نمیتونم برم بیرون طول بارداری تیروئیدداشتم میشه بگید دلیل ریزش موهام چیه دیگه داره دیونه میکنه میترسم تا کرونا تموم بشه منم کچل بشم????????خیلی خیلی میریزه خیلییییییییی

    • پارسا
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      تا مدتی که شیر می دهید باید آهن و اسید فولیک مصرف کنید و گرنه موهایتان می ریز.د تیرویید را زیر نظر متخصص غدد باید باشد به هر حال آزمایش خون برای تشخیص احتیاج است.

  • مهتاب
    1399-01-31

    سلام من ۳۸ سالمه الان ۱ ماهه ریزش مو شدید گرفتم طوریکه موهام یک سوم شده دسته دسته میریزه قرص تیروییدمم هر روز میخورم آزمایشم قبل از کرونا دادم چیزی نبود تورو خدا یکی راهنماییم کنه خیلی نگرانم

    • پارسا
      1399-02-18

      با سلام و وقت بخیر

      از استرس دوری کنید. تنها راهکار درمان مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش مد نظر ایشان برای تشخیص و جلوگیری از ریزش مو می باشد. متاسفانه با اطلاعات کمی که دادین بصورت اینترنتی کمک بیشتری نمی توان انجام داد.

    • فاطمه
      1400-10-07

      سلام خسته نباشيد
      دختر من ٢٠ماهشه و سه ماه پيش كرونا گرفتيم و سه روز تب كرد ٣٨درجه و يك ماه بعدش كل موهاش ريخت و ابروهاش هم كم پشت شده به نظرتون رشد ميكنه؟؟؟؟؟

  • Sasehan
    1399-01-26

    سلام بیماری سفلیس باعث ریزش مو میشه؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و وقت بخیر

      بله. ریزش موی آن طوری است که تمام سر یک دست کم پشت می شود. الگویی غیر از ریزش موی ارثی دارد.

  • علی
    1399-01-25

    سلام و خسته نباشید
    من حدود 19 سال سن دارم و حدوده سه سال پیش موهام بطور ناگهانی شروع به ریزش کرد ولی الان حدود یکسالی هست که بعد کنکور دیگه تقریبا ریزش قطع شده فقط بعضی اوقات خودم احساس میکنم بعضی روزا ریزش موهام از حالت عادی بیشتر شده.. میشه لطف کنین بفرمایین علتش چی میتونه باشه.. آخه وقتی دکتر هم رفتم گفت ریزش موی شما قطع شده ولی خودم همچنان احساس ریزش مو در بعضی روزها رو دارم
    ضمنا من الان قرص هیرویت و سرم ضدریزش سینره استفاده میکنم و وقتی زدن سرم رو با فاصله 4 روز اینا می خوام انجام بدم موهام شروع به شکنندگی و ریزش میکنه… در حالت عادی هر 2 روز یه بار استفاده میکنم ولی می خوام کم کم کنار بزارمش
    به نظر شما این ریزش و شکنندگی میتونه بدلیل کنار گذاشتن سرم باشه
    مرسی از توجهتون

  • ندا
    1399-01-24

    سلام.وقت بخیر.من خشک و فر بود و ریزش داشت دی ما 98 موهام رو کراتینه کردن تا یه هفته بعد از کراتینه ریزش موهام کلا قطع شد.اما بعدش چشمتون روز بد نبینه دسته دسته موهام می‌ریزه به طوریکه حجم موهام یک چهارم شده.انواع زینک و ویتامینم میخورم.تورو خدا چکار کنم ریزش موهام قطع شه؟

    • پارسا
      1399-01-26

      عرض ادب و احترام

      یک بازه زمانی سه ماهه طول میکشد تا دوباره وضع موی شما با ثبات شود در این مدت شامپویی که با موی شما سازگاری بیشتری داشته را بزنید و بعد از جریان کرونا شاید با مزوتراپی بتوان به شما کمک کرد.

    • امین
      1399-03-15

      سلام خسته نباشد ……..ممنون از پاسخگویی سریع شما ……..‌‌ بعضی ها میگن موهای نازک و نرم زود تر خودش رو از دست میده و ادم کچل میشه………ایا احتمال داره این درس باشه ؟

      • پارسا
        1399-03-16

        با سلام و وقت بخیر

        در شروع ریزش مو نیز ابتدا موها نازک و ضعیف تر می شوند و به مرور شروع به ریزش می کنند. پس احتمال ریزش موی های نازک تر و ضعیف تر بیشتر است.

  • مبینا
    1399-01-24

    سلام من دانشجوی پزشکی هستم و وقتی برای کنکور می‌خوندم به مدت ۲ سال ریزش شدید مو داشتم سپس بعد قبولی جوش های زیادی در آوردم به خصوص در گونه که قبلاً اصلا جوشی به این شدت نداشتم دکتر راکوتان تجویز کرد و مصرف کردم هم جوش ها و هم ریزش اوکی شدن الان هم که دو سه ماهی میشه دوز راکوتان کمتر کردم و امروز دیدم که دوباره موهام مثل همون ۲ سال که برا کنکور خوندم میریزن (حین استحمام و شانه ) انگار که ریشه ندارن همینجوری میریزن و البته امسال علوم پایه هم دارم وکلی امتحان مثل همیشه .همچنین تقریبا ۴ سالی میشه که از شامپو بچه جانسون استفاده میکنم .
    الان نمی‌دونم چرا هی یدفه میاد می‌ره این ریزش
    مشکل از چیه به نظرتون !؟!

    • پارسا
      1399-01-24

      عرض ادب و احترام

      استرس و احتمالا مستعد ریزش موی ارثی هستید.

    • Mehrzad
      1399-04-10

      سلام… من 14 سالمه و خارش مو و پوست سر دارم… بعضی ها میگن برای گرما هست…. بیشتر جلوی سرم و دور سرم میخواره

  • علی
    1399-01-22

    سلام بزرگوار آیا ریزش ۱۰۰ تار موی طبیعی که در روز میریزد بجای آن دوباره مو رویش میکند؟
    خوردن کپسول زینک پلاس روزانه تاثیر داره در روند کاهش ریزش مو؟

    • پارسا
      1399-01-25

      عرض ادب و احترام

      بله، به جای موهای ریخته شده در سیکل طبیعی ریزش مو ، موی جدید و جوان تر رشد می کند.
      اگر دلیل ریزش مو کمبود زینک یا ویتامین های گروه B باشد، بله خوردن کپسول زینک پلاس تاثیر دارد.

  • آزاده
    1399-01-16

    سلام، خسته نباشید، بنده به دلیل ویروسی کرونا که اخیراً در دنیا پیدا شده، حدود یک ماهه دور کار هستم و از بودن توی خونه خسته شدم و به شدت عصبی شدم از وضعیت موجود. ریزش موهام سه هفتست به شدت زیاد شده، حجم موهام کم شده، دو روز هست شروع به مصرف کپسول هیرویت کردم با توجه به اینکه سرچ کردم و عوارضی در مصرف کوتاه مدت نداشت. علت این ریزش شدید چی می‌تونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید چون به خطر شرایط کرونا نمیتونم دکتر برم، ۲۸ساله هستم و قبلاً خیلی معمولی ریزش مو داشتم، خیلی کمتر از ۱۰۰تا در روز. پاییز هم آزمایش خون دادم و کلاً مریضی ای ندارم

    • پارسا
      1399-01-17

      عرض ادب و احترام

      اگر ریزش موی ارثی نداشته باشید، همان استرس و حالت عصبی می تواند از دلایل ریزش موی شدید شما باشد. در هر حال فقط از طرق معاینه و انجام آزمایش می توان نظر قطعی داد. بهتر است با رعایت موارد ایمنی روزانه بیرون از خانه قدم بزنید و به خانه برگردید. در ساعاتی که شلوغی کمتری هست از فضای آزاد بیرون استفاده کنید. حفظ سلامتی روان و جسم رو در نظر بگیرید و با سرگرم کردن خود از ایجاد حالت عصبی و استرس دوری کنید.

      پیروز باشید

  • آزاده
    1398-12-27

    خانم۳۲ ساله هستم. مشکل کم کاری تیروئید دارم اما نه به شدت وداروش مصرف میکنم این اواخر ریزش موی خیلی خیلی زیاد دارم در تمامی نقاط سرم، بخاطر بیماری کرونا استرس زیادی گرفتم و سعی میکنم خونسردیمو حفظ کنم. یکبارم اینطور شدم یادم نیست چه دارویی دادن خوب شدم الان بااین شرایط نمیتونم برم دکتر راهنماییم کنید. ضمنا دوره قرص بیوتین وزینک ملاس خارجی رو هم تازه تموم کردم و همش قبل وبعدحموم روغن زیتون میزنم اما بدتر شده بهتر نشده. برای استرسم راهکاری دارید هم بگید ممنونم

    • پارسا
      1399-01-05

      عرض ادب و احترام

      برای استرس و راههای مهار آن به روانشناس مراجعه باید کرد
      کم کاری تیرویید استرس و داروی تیرویید همه باعث ریزش مو هستند.

    • زهره
      1399-02-23

      با سلام.
      ۳۳ سال سن دارم، سابقه ریزش مو و مشکلات هورمونی نداشتم. اما حدود یکماه هست که دچار ریزش مو نسبتا شدید شدم و از طرفی موهای دست و پام کمی بیشتر از معمول شده است.
      سیکل عادت ماهانه منظمی دارم و یکسال هست قطع شیردهی کرده ام.

    • امید
      1399-03-04

      سلام
      خواهش میکنم سوالمو پاسخ بدید و اگه شد ب ایمیلم ارسال کنید
      ممنونم
      من پسری هستم 19 ساله
      حدود 8 ماه دچار ریزش مو ی شدید تو کل بدن بجز دور سر ریش زیر بقل و ناحیه شرمگاهی شدم.
      هرکاری میکنم درست نمیشه
      چکار باید کنم

      • پارسا
        1399-03-08

        با سلام و وقت بخیر

        بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشات تحت نظر ایشون هست.

    • محسن
      1399-04-13

      سلام من ۲۴سالم تازه شده. از ۴سال پیش سرم میخارید و یه چیز مثل شوره داشت ولی زرد و ریز بود مجبور بودم یک روز در میان سرمو بشورم خیلی چرب میشد و میخارید دوسال پیش متوجه شدم موهام نازک شدن و الان خیلی ریزش مو دارم و کاملا کف سرم معلومه ارث هم نداریم اصلااا هنوز هم اگه شتمپو ضد شوره ایروکس نزنم شدیدا میخاره الان که این شامپورو میزنم نمیخاره ولی همچنان میریزه .

  • پروانه امینی
    1398-12-18

    سلام خسته نباشی من ۲۷ سالمه به طور ناگهانی ریزش مو پیدا کردم هیچ مریضی هیچ استرسی هم نداشتم به دکتر هم مراجعه نگردم خودم شکه شدم از ریزش موم

  • آرش جعفری
    1398-12-16

    سلام و خسته نباشید آقای دکتر من 17 سال دارم و تا یک سال و نیم پیش من 108 کیلو بودم و داروی اعصاب مصرف میکردم و به دستور پزشک قطع شد طی رژیم غذایی و ورزش و بحران های استرس زا طی این یک سال 38 کیلو کاهش وزن داشتم و شروع به ریزش موی شدید در همه ی قسمت سرم شدم و موهای پرپشتم خالی شده عوامل ژنتیکی نداشتیم زیاد و دکتر پوست و مو رفتم قرص فولیک اسید و ویتامین B1 و زینک تجویز کردن آزمایشام هم همه منفی بوده ولی کماکان ادامه داره کم پشتی و ریزش اگه میشه راهنماییم کنین ممنون میشم.

    • پارسا
      1398-12-20

      عرض ادب و احترام

      پاسخ شما با شماره تیکت ۶۵۲۳ ارسال گردید.

  • مهدی
    1398-12-10

    سلام مهدی هستم ۲۲ سالمه موهای خیلی پرپشتی داشتم خانواده ام ب من گفتن موهام مو خوره داره منم مجبور شدم موهام رو بزنم ک ارایشگرش خوب نبود بعد از اون موهام ریزش پیدا کرد من جلوی دو طرف موهام کمی عقب رفته ولی سمت راستیم کم تر و اینکه من وقتی موهام رو ب سمت راست میدم پرپشت نشون داده میشه ولی ب سمت چپ خیلی ضعیف و نازک خانواده امم میگن موهات پره چرا هی میگی دکتر هم رفتم چن تا دارو داد نگرفتم و اینکه من پدرم موهاش پرپشته و اون هم جلوی سرش دو طرفش عقب رفته و برادرمم همینطور و عموهام کم پشت و بقیه داییامم پرپشت هستن ب جز یکی از داییام ک از بچگی کلن موهاش کم پشت بود و اینکه موهای من ریزش کم تره ولی موقعه حمام زیاد چن وقتی هم میشد قبل از اینکه موهام رو بزنم باز با صابون میشستم کم تر شد ولی دوباره مریض شدم موهای پوست سرم درد و همراه با ریزشه ولی زیاد نه خلاصه شرمنده اگه تایپم زیاده موهامم دکتر دیده بود گفت پرپشته ولی خیلی ضعیف ممکنه ژنتیکی باشه ولی من تو خانواده ب جز یکی از داییام و عموهام کم پشتن ولی بقیه پرپشن

  • م ب
    1398-12-06

    سلام خدمت پزشک محترم
    من ۴۱ سال دارم و حدود ۲۲ سال پیش برای اولین بار قسمتی از صورتم سکه ای ریخت و پس از اون تقریبأ ۱۰ سال پیش پشت سرم هر از گاهی دو یا سه نقطه سکه ای ریزش داشت و به اشتباه پیگیر خیلی از مراحل درمانی شدم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که اعصاب و حتی به خوردن کلی قرص اعصاب عادت بیهوده داشتم
    تا حدود ۴ سال قبل که یهویی متوجه شدم که راهی که انتخاب کردم صحیح نیست از روزمرگی افتادم و هیچ فایده اس هم نداره سپس سه دفعه طی چهار سال هرکدام به مدت سه ماه حدودأ دچار میشدم و خوب میشدم تا اینکه مهر امسال تابحال بیش از نیمی از موهای سر و تمامیمژه و ابرو و ریشم دچار کچلی شده دکتر مراجعه کردم فرمودن قارچ هستش و الان یکماهی هست تحت درمان هستم
    نتیجه خیلی خاصی نگرفتم اما شکر خدا میکنم و اگر مقدور هست تمنا دارم راهنمایی کنید کجا مراجعه کنم و چه دارویی استفاده کنم

    • پارسا
      1398-12-11

      عرض ادب و احترام

      پاسخ شما با شماره تیکت ۶۷۳۵ ارسال گردید.

  • فیروز
    1398-11-22

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    من دوماه پیش حدود دوروز تب 39 درجه داشتم آیا مبتونه این موضوع دلیل افزایش ریزش موهام بعد گذشت دوماه از این تب باشه?

    • پارسا
      1398-11-26

      با سلام و احترام

      معمولا تب به تنهایی عامل ریزش مو آن هم بعد از دو ماه نیست.

      پیروز باشید

  • سلیمی
    1398-11-14

    با سلام و خسته نباشید
    بنده ۲۹ ساله هستم ک تقریبا بیشتر موهام سفید شده و ۲سال ۱بار ریزش شدید و عجیب مو میگیرم ک تو فصل زمستون اتفاق میوفته و ته ریشه موهایی ک ریخته رو نگاه میکنم مثل حالت سفیدی ک از پیازچه مو کنده شده میبینم.ازمایش تیرویید و کم خونی هم انجام دادم ک منفی بوده.هرجور روغن و دارو مکمل زدم اما فقط خودمو خسته میکنم.هر سال حجم موهام داره کمتر میشه و تقریبا نصف شده نسبت ب سال قبلش.ممنون از پاسخ گوییتون

    • پارسا
      1398-11-15

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه بدون معاینه دقیق نمیتونیم نظری بدیم. اگر امکانش هست مراجعه حضوری داشته باشین، پزشک متخصص پوست و مو بعد از معاینه و انجام آزمایشات لازم نظر قطعی خودشون رو بهتون اعلام کنن.

      پیروز باشید

  • محمد
    1398-11-04

    سلام و درود؛
    بنده 27ساله هستم. قد 183 و وزنم حدود 73کیلو
    سابقه ریزش های سکه ای در برهه زمانی 7 و 8 سال(یعنی تقریبا از 20 یا 21سالگیم) داشتم بیشتر در نواحی پشت سرم بوده و یکی دوبارهم پشت گوشام سکه ای ریخته بود.
    اما هربار بعد از شش یا هفت ماه تقریبا خوب میشدن و ترمیم موهام در قسمت ریزش سکه ای چه اینکه دارو دکتر پوست مصرف کردم و چه اینکه در دوره هایی بیخیال بودم و درمان نکردم، در هر دو حالت بعد از همون هفت یا هشت ماه خوب میشدن.
    ضمن اینکه، در اخرین باری ک سکه ای شدم، فقط یک ناحیه اندازه سکه 25تومنی قدیم، موندگار شد و بقیه فعلا رفع شدن و مجدد مو رشد کرد.
    اما الان که(در حدود 4بهمن ماه98 هستیم) قریب به یک ماه میشه ک به طرز عجیب و وحشتناک ریزش کلی مو دچارش شدم.
    طوری ک حتی میترسم دست لای موهام یا حتی سرم بکشم، چون هربار خیلی از تار موهام تو دستم میان و میریزن.. واقعا به طرزی ک خیلی ترسناکه برام
    انگار حس میکنم نیم ساعت ادامه بدم ب اینکار، کل سرم موهاش بریزن..
    1. چکار کنم؟ راه نزدیک و راهکاری ک در سریعترین زمان ممکن باید انجام بدم چی هستش؟
    2. آیا امکان داره بعد از اقدام ب درمان یا بعداز اون، امکان رویش مجدد و استحکام یا جبران این ریزشها وجود داره؟
    3. بیماری خاصی غیر از ریزش سکه ای و البته سندروم پای بیقرار شدید، ندارم
    4. وضعیت استرسی روحی و روانی هم در حد متوسط دارم اما ته دلم میدونم ک باید بیخیال باشم..

    ممنون میشم حداقل یک پاسخ اساسی بدین و خدا خیرتون بده
    ممنونم از پارسای های عزیز و زحمتکش????❤️

    • پارسا
      1398-11-06

      عرض ادب و احترام

      به پزشک متخصص مراجعه کنید.
      بلی
      همانطور که گفتید چندمورد وجود دارد که موها دوباره در میاید ولی بیماری‌هایی نیز هستند که درمان‌های دیگری دارند و به این راحتی دوباره در نمیایند تشخیص آن با پزشک متخصص است.

      پیروز باشید

    • سارا
      1399-04-12

      سلام من کن کاری تیروئید با تنبلی تخمدان دارم موهام خیلی پرپشت که یک سال پیش متوجه ریزش شدید مو شدم رفتم ازمایش دادم کم کاری تیروئید دارم قرصم رو هم مرتب میخورم ولی قبل کروکا میرفتم باشگاه چیزهای شیرین قطع کردم ریزش موم قطع که شد موهای جدیدم در اومد ولی باز شروع شد احساس میکنم کل موهام داره میریزه دارم کچل میشم راهنماییم کنید لطفا میگن مویی که به خاطر کم کاریی تیروئید بریزه دیگه در نمیاد ۲۷ سالمه و ی خانومم

  • مجید یزدی
    1398-10-26

    با سلام و عرض ادب و احترام حضور شما
    خواستم به عرض برسانم که پس از حدود ۹ سال درگیری با بیماری آلوپسی و رفتن چندین راه اشتباه در صورت داشتن سلامت کامل از لحاظ چکاپ کامل بدنی بتازگی خدمت دکتری رسیدم که ایشان با نهایت درایت و چک کردن آزمایشات و معاینه فرمودند دچار قارچ شدم و با دستگاهی که چک کردند متوجه شدم که بسیاری از مقاط سرم که دچار طاسی شده رنگ سبز رنگ و بدون رویش مو هستش و فرمودند با خوردن داروهای ضد قارچ و زدن آمپول و چندتا سرم و شامپوی ضد ریزش و قارچ امید به خدا درمان خواهم شد
    از همه دوستان تمنا دارم راه اشتباه و قرص اعصاب و پیگیری بیخود نکنید و دنبال ریشه اصلی بیماری باشید
    بعد از این همه وقت و صرف کلی هزینه و عمر تازه متوجه شدیم که ایراد کجاست…..!!!
    آرزوی سلامتی و روزگار خوش برای همگی دارم
    خداوند پشت و‌پناه همگی باشه انشاالله

    • حمیدرضا
      1402-05-06

      بادرودبشما.خوشحالم که دردرمان به نتیجه مثبت رسیدی اگه ممکنه نام وآدرس پزشک معالجترا درج کن واگه ممکنه سن خودتونرا.سپاس

  • محمد توسکا
    1398-10-26

    سلام من ۲۸ سالمه و دو هفتس ک ریزش مو وحشتناک گرفتم طوری ک هربار دست ب موهام میکشم دستام پر میشع از مو وقت استحمام هم ک کلی مو داخل کف حموم میریزه،تا قبل این من یه تار موهام نمیریخت الان ی دفعه شروع شده چکار باید کنم ب نظرتون؟

    • پارسا
      1399-01-27

      با سلام و احترام

      بهترین کار مشورت با پزشک متخصص پوست و مو جهت تشخیص علت و شروع درمان آن است. بصورت اینترنتی و بدون مشاهده و معاینه تقریا نمی توان نظری داد.

  • Mahdi
    1398-10-20

    سلام من ۱۷ سالمه و تقریبا ۳ ماهی هست که موهام کم پشت شده و میریزه و الان ۲و۳ روزی هست که ریزش موها بیشتر شده دلیل این ریزش مو چی میتونه باشه؟؟

    • پارسا
      1399-01-09

      عرض ادب و احترام

      نوع ریزش موی شما مهم است، ممکن است ارثی باشد. به هر حال مشورت با پزشک متخصص پوست و مو بصورت حضوری بیشتر به شما کمک می کند.

  • عرفانی
    1398-10-17

    سلام خانمی هستم ۲۳ساله حدودا یک هفته میشه که به طور ناگهانی موهام بیش ازحد شروع به ریزش کردن این موضوع خیلی نگران وعصبانیم کرد باید چیکارکنم امکانش هست بخاطر کراتینه مویی که ۸ماه پیش انجام دادم این مشکل بوجود آمده باشه

    • پارسا
      1399-01-17

      عرض ادب و احترام

      بعید است بعد از 8 ماه پس از کراتینه کردن باعث ریزش مو بشود.
      به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • عبدالله
    1398-10-12

    سلام.4ساله استرس وضربه شدید روحی روانی دارم.50سالمه مدتیه ریزش مو پیدا کردم بیش ازیکسال وازچندوقتیه زیاد شده.بصورتیکه طی2ماه گذشته روی سرم داره خالی میشه/از35سفید شدولی پرپشت بود/الان خیلی میریزه.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پارسا
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      استرس و ناراحتی موجب تشدید ریزش مو می شود. بهتر است با یک روانشناس مشکلات را در میان گذاشته و اقدام به درمان کنید، سپس برای حل مشکل ریزش مو و درمان به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه فرمایید. در صورت تایید می توانید جهت کاشت مو برای بازگشت موها اقدام فرمایید.

      پیروز باشید

  • مهدی
    1398-10-11

    سلام خسته نباشی من یه مدت از شامپویه کتو کنازل استفاده کردم برای شوره شدید سرم بعد استفاده یه دوره ۲ماها سرم شروع به ریزش کرد که برای درمان از چند تا شامپو استفاده کردم ولی هیچ جوابی نداد و ریزش مومم موقعیه که موهام خیس میشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید که چه کاری انجام بدم.

    • پارسا
      1398-12-14

      عرض ادب و احترام

      برای تعیین علت ریزش مو حتما باید توسط پزشک معاینه و بعد از انجام آزمایشات مد نظر ایشون اقدام به درمان کنین. به طور عادی شامپوهای استاندارد و سالم موجب ریزش مو نمی شوند.

      پیروز باشید

  • Maedeh
    1398-10-10

    سلام خسته نباشد ببخشيد مادر من در سن٤١سالگي به سر ميبره و تا همين٥،٦روز پيش مو هاي پر پشتي داشت و ريزش كم اما به دلايلي كه واقعا برام نامفهومه به طرز ناگهاني موهاش شروع به ريزش كرده البته اينو ذكر كنم كه مادرم تا ٥ماه قبل از داروي ليتوكسي مب استفاده كرده به دليل بيماري ام اس اما ريزش مو نداشت و الان تو اين چند روز اين طوري شده به نظرتون دليلش چي ميتونه باشه لطفا سريع پاسخ بدين من نگرانم!”

    • پارسا
      1398-10-17

      عرض ادب و احترام

      در مورد عوارض این دارویی که مصرف کردین باید با پزشکی که دارو رو تجویز کردن تماس بگیرید. ممکن است از عوارض آن دارو باشد یا عامل دیگری باشد که باید حتما مورد معاینه قرار بگیرید.

      پیروز باشید

    • علی
      1399-02-08

      سلام و خسته نباشید
      من 23 سالمه و تقریبا یک سالی میشه ک موهام شروع ب ریزش کردن .. با هر استحمام و شونه کردن میشه گفت حداقل 100 تا از تار موهام ریخته میشن .. شاید بگین طبیعیه ولی قبلا اصلا اینطوری نبوده تو این یک سال موهام شدیدا ریزش پیدا کردن خیلی موهام کم پشت شده .. الان موهام درازن اگه کوتاهشون کنم تاثیری تو ریزش داره یا نه؟ ممنون

      • پارسا
        1399-02-12

        با سلام و وقت بخیر

        کوتاهی مو تاثیری در ریزش مو ندارد. موی بلند داشته باشید و بهداشت موها را رعایت کنید مشکلی بوجود نمی آید. به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا دلیل ریزش مو مشخص شود.

    • نیما
      1399-02-11

      سلام خسته نباشید.من ۲۰سالمه و حدودا سه هفتس از وقتی موهامو کوتاه کردم شروع ب ریزش کرده.برنامه غذاییمم شامل مواد پر پروتیین هستش ب نظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟

      • پارسا
        1399-02-12

        با سلام و احترام

        دلایل مختلفی می تونه داشته باشه که تغذیه فقط یک مورد از آن هاست. احتمال ریزش موی ارثی هم هست. به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

    • Sila
      1399-05-01

      سلام من ۱۴ سالمه و یکساله موهام می ریزه مقدار ریزش هم تقریبا زیاده حالا چی کار کنم؟

  • Kord
    1398-10-09

    سلام_ من دختری 31 ساله هستم که یکسال پیش ب طور ناگهانی ریزش مو گرفتم ک تقریبا دو ماهی طول کشید ب پزشک متخصص هم مراجعه کردم گفتن یک ریزش موی موقتی هست_بعداز اونم خوب شدم_ اما الان دوباره ریزش مو ناگهانی گرفتم، موهام خیلی کم پشت شدن، اما فرق سرم باز نشده و بین موهام موی ریز ریز زیاد میبینم، و اینکه حس میکنم ریزش موهام پیشتر از پشت سرم هست_ خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید؟؟؟؟؟

    • پارسا
      1398-10-09

      عرض ادب و احترام

      برای تشخیص صحیح علت ریزش مو احتیاج به انجام آزمایش و معاینه حضوری می باشد. ابتدا باید هورمون ها و مواد معدنی و مواد داخل خون و ویتامین های شما بررسی شده و سپس علت ریزش مو اعلام شود.

      پیروز باشید

  • مهدی جنت دوست
    1398-10-08

    سلام. 8 سالی میشه که کمی ریزش مو دارم. تو این 7 ماه آخر شدید تر شده. تاسی از فرق سر. فقط کمی تو این دو سال استرسم بیشتر شده. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • پارسا
      1398-10-08

      عرض ادب و احترام

      ای کاش سن خودتون رو هم اعلام کرده بودین. اما در کل برای تشخیص دلیل اصلی ریزش مو باید با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنین. مدل ریزش شما به نظر الگوی طاسی مردانه و ریزش موی ارثی هست. به هرحال با مشورت از پزشک نسبت به درمان اقدام کنین.

      پیروز باشید

  • علی
    1398-10-07

    سلام.من 18سالمه و ازگوشه موهام ریخته دلیلش چیه؟ایا امکان دباره رشد داره؟

    • پارسا
      1398-10-08

      عرض ادب و احترام

      به لحاظ ارثی موهایتان دارد فرم می‌گیرد و دوباره در نمی آید.

      پیروز باشید

  • ونکی
    1398-09-29

    بیشترین دلیل ریزش مو در ایران استرس هست انواع استرسهای شغلی و اجتماعی و … اینقدر زیاده که تقریباً هفته ای یکبار برای همگان اتفاق میافته مورد بعد که اینجا اشاره نشده ترکیبات شیمیایی مشتقات سولفات و سدیم درون شامپوهاست که به سطح محافظ پوست و رنگدانه و ریشه مو حتی پروتئین پوست آسیب جدی میزنه اکثر شامپوهای ایرانی بجز شامپو بچه باعث ریزش مو هستند

    • پارسا
      1398-09-29

      عرض ادب و احترام

      متاسفانه دلیل شما صرفا یک نظر شخصی هست و استناد علمی ندارد. حتی شما از نوشتن نام و ایمیل رسمی خودداری کردین و ما به دلیل احترام به کاربر نظر شما را بازتاب داده ولی تایید نمیکنیم.
      در مورد شامپوهای ایرانی هم پزشک و متخصصین کلینیک با نظر شما کاملا مخالف هستن، کیفیت برندهای ایرانی تولید شامپو دست کمی از رقبای خارجی آن ها ندارد. حتی برخی برندها کیفیت بسیار بالاتری دارند که بعدا به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

      پیروز باشید

  • عباس جلائی
    1398-08-20

    سلام و خسته نباشید
    بنده 26 سالمه و موهایم خیلی کم پشت شده طوری که کف سرم مشخص است. با توجه به اینکه ما از لحاظ ژنتیک تقریبا همه موهای پرپشت داریم می خواهم بدانم چطور متوجه شوم که علت ریزش موی من در چیست .. سپاس فراوان

    • پارسا
      1398-10-03

      عرض ادب و احترام

      برای تشخیص ریزش مو حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنین و بعد از انجام آزمایش و به کمک تجربه پزشک دلیل اصلی آن مشخص شود. اما در مورد ریزش موی ارثی حتما نباید نمونه مشابهی در اطرافیان خود مشاهده کنین، احتمالا ژن نهفته که در بدن شما فعال شده باشد نیز وجود دارد.

      پیروز باشید

    • ناصر
      1399-05-21

      سلام . ۲۳ سالمه واز کنار شقیقه‌ها موهام‌ عقب‌ رفته میخواستم‌ بپرسم‌ برای‌ اینکه‌ مشخص‌ بشه‌ آیا ریزش‌مو‌ هرمونی‌ هست یا نه‌ چه‌ آزمایشی‌ باید بدم.

+مشاهده بیشتر